چاپ کد خبر: 116942
2 مرداد 1402

خبری خوش برای مردم و ساکنین شهر جدید صدرا در فارس که باید بدانند

وجود مدیریت دوگانه طی سه دهه گذشته به خصوص با رشد جمعیت شهر جدید صدرا در ۱۵ سال اخیر همواره موجب بروز مشکلاتی برای ساکنان تنها شهر جدید فارس شده که بالاخره گره این مشکل با تدبیر استاندار فارس باز شد.

خرید و فروش+ملک+زمین+شهر صدرا+شیراز

به گزارش اول فارس ، وجود مدیریت ۲ گانه بین شهرداری و شرکت عمران شهر جدید صدرا که متولی ایجاد زیرساخت در این شهر است همواره ساکنان این شهر را با مشکلات زیادی مواجه می کرد.

شهر جدید صدرا در اوایل دهه ۷۰ در غرب شیراز ایجاد شد و اگر مسافت آن نسبت به مرکز شهر سنجیده شود حدود ۲۰ کیلومتر با این کلانشهر فاصله دارد و قرار بوده صدرا سرریز جمعیت مرکز فارس را در خود جای دهد که اینک مردمش آن را انباشته از مشکلات می دانند.

مشکلات تلنبار شده و لاینحل مانده شهر جدید صدرا به مثنوی هفتاد من کاغذ تبدیل شده و صدرا با وجودی که نام شهر را با خود به یدک می کشد ولی از اغلب مولفه های شهری بی بهره است.

مردم ساکن صدرا می گویند که گسترش این شهر بدون برنامه ریزی و در نظر گرفتن زیرساخت های لازم بوده و در نتیجه با رشد جمعیت مشکلات صدرا نیز افزایش یافته به گونه ای که اکنون این شهر با کوهی از مشکلات تلمبار شده مواجه است.

شروع عملیات احداث شهر صدرا در سال ۷۲ با هدف اسکان سرریز جمعیت کلانشهر شیراز کلید خورد ولی گسترش و رشد جمعیت این شهر در دهه اخیر همه را غافلگیر کرد به گونه‌ای که گفته می شود زیرساخت‌های این شهر دیگر جوابگوی جمعیت ساکن آن نیست.

جای خالی مدیریت واحد طی سه دهه

اهالی صدرا به دلیل نزدیکی به کلانشهر شیراز واینکه اکثراً در شیراز شاغل هستند توقع خدمات رسانی و امکاناتی همسطح این کلانشهر را در صدرا دارند و طی ۱۵ سال گذشته با رشد زیاد جمعیت این شهر که اکنون از بسیاری از شهرستان های فارس نیز بیشتر است اما فرمانداری و حتی بخشداری بعنوان مدیریت ارشد این شهر وجود ندارد.

بسیاری از کارشناسان مسایل شهری جمعیت صدرا را در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار نفر تخمین می زنند و این تعداد جمعیت از بسیاری شهرستان های فارس بیشتر است و به گفته بسیاری از کارشناسان صدرا اکنون دومین شهر پرجمعیت فارس است اما با این وجود همواره دود نبود مدیریت یکپارچه شهری در صدرا به چشم ساکنان می رفت تا اینکه بالاخره استاندار فعلی با تدبیری این گره کور چند ده ساله را باز کرد.

 خبر خوب تابستانی برای اهالی صدرا
در راستای کاهش مشکلات شهروندان شهر جدید صدرا، اختیار فرماندار شیراز در رابطه با این شهر جدید به مدیرعامل شرکت عمران صدرا تفویض می شود.

محمدهادی ایمانیه در جمع نمازگزاران شهر صدرا گفت: شهر صدرا، بعد از شیراز پرجمعیت ترین شهر استان است. قبول داریم آنطور که شایسته مردم است به این شهر توجه نشده است؛ لذا وظیفه داریم برای حل مشکلات آن، همه تلاش و توان خود را به کار گیریم.استاندار فارس چند مدیریتی را یکی از زمینه های بروز مشکلات و مسائل این شهر جدید عنوان کرد و گفت: شهر صدرا، هم مدیرعامل دارد و هم شهردار؛ اما فرماندار ندارد.

وی ادامه داد: مشکلات متعددی برای شهرستان شدن صدرا وجود دارد اما وظیفه داریم نسبت به حل مشکلات مردم در شرایط فعلی اقدام کنیم؛به همین دلیل اختیار فرماندار شیراز در رابطه با شهر صدرا، به مدیرعامل این شرکت تفویض می شود.وی افزود: مقدمات و زمینه های استقرار نمایندگان ادارات در این شهر از جانب شرکت توسعه و عمران شهر صدرا مهیا شود تا از اواسط سال جاری هر اداره با اولویت دستگاه های پر مخاطب یک نماینده در این شهر داشته باشد؛ سازمان‌ها نیز برنامه‌ای با زمان بندی مشخص برای استقرار دائم ادارات خود در این شهر تدوین و ارائه دهند.

استقلال اجرایی صدرا پس از سالها انتظار

فرماندار شهرستان شیراز گفت: شهر جدید صدرا از دیرباز با معضل ۲ مدیریتی شهرداری و شرکت عمران مواجه بود و همواره این مشکل طی حدود سه دهه گذشته وجود داشت و این دو نهاد همیشه نسبت به یکدیگر ابراز گلایه می‌کردند که در امور یکدیگر دخالت می کنند و این مساله همیشه باعث خلل در امور این شهر جدید می‌شد.

لطف الله شیبانی افزود: براساس تدبیر استاندار فارس برای خروج این شهر از وضعیت مدیریت ۲ گانه اختیارات غیرامنیتی و انتظامی که قابل تفویض نیست به مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا واگذار شود.

فرماندار شیراز ادامه داد: براساس این تدبیر یک نمایندگی به مدیرعامل شرکت عمران صدرا داده شد تا مسایل اداری و اجرایی این شهر جدید پیگیری شود.

وی اضافه کرد: براساس این تدبیر مدیریت امورات اجرایی و عمرانی شهر جدید صدرا با هدف شکل گیری مدیریت واحد در این شهر جدید به مدیرعامل شرکت عمران واگذار شده است.

شیبانی تاکید کرد: شهر جدید صدرا اما از لحاظ تقسیمات کشوری همچنان زیرمجموعه شیراز و فرمانداری این شهرستان قرار دارد اما مدیریت مسایل اداری از طرف فرماندار شیراز به مدیرعامل شرکت عمران این شهر جدید تفوض شده تا موارد پیگیری شود.وی اظهار کرد: موارد و تصمیم گیری های صورت گرفته در شهر جدید صدرا باید به تائید فرماندار نیز برسد.”منبع:ایرنا”

تصمیمات بدون کارشناسی شهرداری عامل گره کور ترافیک شیراز

سالک بهانه ای برای تخریب بافت تاریخی شیراز ! خانه های بیضاوی و آهیخته ویران شدند

با عضویت در  کانالها زیر از اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حسن یکشنبه , ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

اونی که میگه دهاتی ها را را ندین تو شهر پس غللط بکن تو هم پنج شنبه جمعه وتعطیلیا تو همون لونه گنجشگیت بشین دهات نیا بی زحمت تو از بود همین دهاتی ها زنده ای

حسن جمعه , ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۰۴

اونی که میگه دهاتی ها را را ندین تو شهر پس غللط بکن تو هم پنج شنبه جمعه وتعطیلیاه تو همون لونه گنجشگیت بشین دهات نیا بی زحمت تو از بود همین دهاتی ها زنده ای

ابی شنبه , ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

داهاتیا رو بکنید بیرون

ساکن صدرا شنبه , ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

سلام بر همه صدرا نشینان
اصلا ناراحت نشین از اینکه از کجا آمدید کجایی هستید از این ناراحت باشین که صدرا جز روستایی بیش نیست… چون هیچگونه امکانات رفاهی نداره
مخصوصا فازها ۲ صدارا.. یه سرویس نداریم تا پایانه قصر ودشت یا پایانه نمازی .. پمپ بنزین نداریم در فاز ۲.. فقط تا تونستن مجوز آپارتمان دادن اما امکانات صفر

سالار جمعه , ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

با سلام خدمت تمام همشهریای عزیزم از روستایی تا شهری .آدمی را آدمیت لازم است .اگه مشکل بی آبی و هزینه زیاد کشت و کار نبود روستایی لازم نداشت خانه ۵۰۰ تا ۲۰۰ هزار متری رو ول کنه بیاد شیراز یا هر جا شهر دیگه روستایی افتخار ایرانه .

دویی حمید جمعه , ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

بیچاره ماروستاییهای مقیم شهرها،اینجابهمون میگن دهاتی اونجامیریم میگن شهریهای پاپتی گداگشنه،هی روزگار خاک توسرت

امیر جمعه , ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۲۹

باسلام
شهر صدرا که به اسم شهر آینده و سبز معروف شد در زمان احمدی نژاد اولین ضربه را وارد کردند که ساخت مسکن مهر در تمام مکانهای پیش بینی شده برای فضای سبز به ساخت این پروژه واگذار شد و این شد بمب جمعیتی اول دوم اینکه مسیر اصلی چراندبه صدرا بعد از ۳۰سال هنوز پا در هواست که شامل قطار شهری و نزدیک شدن این مسیر تا ۷.۵ کیلومتر خواهد شد وسوم کمسیون ماده صد که تمام خیابانها را به تجاری سازی محول کرده و همین باعث طرافیک در تمام خیابانهای اصلی و ورودی شهر شده. چهارم ساخت آپارتمانهای بالای ۵ طبقه که در صدرا بطور کل ممنوع بوده ولی امروز پروژه ها حداقل ۱۰ طبقه هستند. تمام مراکز در نقشه طرح هادی صدرا وجود دارد و پیشبینی شده ولی متاسفانه بدون نظارت و کنترل امروز یک شهر نابود پر جمعیت و خشک تحویل آینده بگیران سبز شد. فقط در این مدت ۳ شهردار در این شهر روانه زندان شده اند توقع بیشتر نداشتیم با تشکر

پلنگ ماغر جمعه , ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۴۶

اونی که از دهاتی حرف میزنه نمیدونه اگه دهاتی نباشه کشورای همسایه میان میبرنشون جای خر ازشون استفاده میکنن اخه چه جوری پیداتون کنم تا بگم دهاتی یعنی چه

ناشناس پنجشنبه , ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶

یکی ازنیازهای مردم شهرصدرا مترو میباشد مسولین محترم فکری دراین باره بکنند

حسینی پنجشنبه , ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱

برادران که مسولیت شهرصدرا به عهده شما است این شهرنیازمبرم به آرامستان داردبزرگترین مشکل این شهرنداشتن آرامستان است فکری بحالش بکنید

ناشناس پنجشنبه , ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹

سلام ،اولا امثال محمد،محسن،زری،غیره آدمهای نادان وبیشعوری هستند که حرف ازدهاتی شهری میزنن خیلی بدل نگیرید،ثانیا مشکلات شهرصدرا وساکنان ان واینکه چراصدرا آباد نمیشه و پیشرفت نمیکنه

منصوری پنجشنبه , ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴

باسلام،اولاامثال محمد،محسن، زری وغیره که بحث شهری، دهاتی میکنند آدمهای نادان وبیشعوری هستن خیلی بدل نگیرید ثانیا مشکلات صدرا راشهرداری،عمران وشورای شهر به وجود می‌آورند متاسفانه این سه ارگان دست به دست هم دادند تا مردم رااذیت کنند تا جیب مردم را خالی کنندوباهم تقسیم کنند خدمات صفراما تا میتونن اذیت میکنند،مثلابرای مجوز ساخت آن قدر اذیت میکنندوتقاضای پول میکنند که خیلی‌ها پشیمون میشن یا زمینی که بیست سال پیش تفکیک شده و به مردم فروختن مجددا پول میگیرن اگه خیلی‌ها نمیتونن خانه داربشند بخاطر سختگیری ها و هزینه های سرسام آوری که این سه تا ارگان بوجود می‌آورند ،اقای استاندار اگه میتونی که فکر نمیکنم حریفشون بشید جلو اینها رابگیر تا به مردم بدبخت بیچاره بیش از این ظلم نکنند ،ممنون

زارا پنجشنبه , ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۲۳

باسلام بادیدن تمام پیامها دستگیرم شدکه نود درصد مردم صدرا از روستا هستند دم همتون هم گرم برا همینه که بجای مغازه های مایحتاج فقط املاکیه که مثل قارچ سبز شده وباعث گرانی وهرج ومرج بازار املاک شدن

علی چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

اگر دنبال یه مکان خوش هوا ودور از دود باشید صدار خوبه ولی امکانات ورفاه در حد روستای بزرگ است.بیشتربرا تابستان هزینه می کنند.

مهدی چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲

چیز جدیدی از این دولت مردان بی…. نیست اول انجام میدن بعد یادشون میاد فکر نکردن

شفیعی چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷

سلام به جناب استاندار عزیز حق این بود که به دلیل ظلمی که عمران صدرا بابت فروش زمینهای تنگ چلاب به خریداران کرد وسند سیم سرب دادو هیچ خدماتی هم حاظر نشد بدهد حق این بود جماعت …عمران دادگاهی بشن وکل عمران تعطیل بشه وپرسنل زحمت کش ان که به انها هم ظلم شده به ادرات دیگه محترمانه منتقل بشن وریس عمران دادگاهی بشه

حسن چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹

سلام به جناب استاندار عزیز باید به اطلاع جنابعالی برسانم که شما همه را مثل خودتان پاک بحساب می اورید این را از این بابت عرض میکنم که بنده سالها در دانشگاه خدمت میکردم وشما را از نزدیک میشناسم اما متعصفانه بلایی که بعضی افراد در عمران صدرا بلاخص در تقسم وفروش باغ شهری های صدرا به روز مردم اوردند بخشودنی نیست زمینهایی را به مردم فروختن وپول ان را خرج خودشان کرذند و سند‌سیم سرب هم دادند اما به هیچ وجخ حاظر به قبول ان نیستند بهتر بود اول عمران صدرا را وادار به قبول عملی که انجام داده اند‌ ومردم بیچاره که به قصد بهتر شدن زندگی امثال من که با پول‌زحمت‌کشیده شبکاری در بیمارستان با همسرم سالها قسط داد ه ایم تا صاحب زمین شده ایم الان عمران صدرا هیچ همکاری نمی کند اعتقاد من وادار کردن عمران به عمل انجام‌داده وسپس تعطیلی مطلق وبی قید وشرط وتقسیم پرسنل ان به ادارات دیگز که تا ابد دست به خالی کردن جیب مردم نزنند البته همه ملت ایران از جمله مردم فهیم صدرا داغی از این عمران بی عمران بر دل دارند وتا ابد نفرین مردم صدرا تا ابد پشت سر مسعولین .. عمران صدرا خواهد بود ومن این مطلب را در هر دادگاهی حاظرم اثبات کنم

Bh چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

اون محمد نامی که از حضور دهاتی ها در شیراز وصدرا ناراحته باید عرض کنم اعتماد به نفسی که ایشون نسبت به شهری وبافرهگنی بودن خودش داره اگر این اعتماد را یونجه داشت یونجه الان کل زعفرون میداد
یکی نیست به این آقا تفهیم کنه تو مصرف کننده شهری وجودت از برکت وجود همین دهاتی هاست
نطفه وجودی تو از برکت تولیدات همان کشاورز و دامدار دهاتی هست اگر نمیدونی اینو بدون آقامحمد بچه شهری

بهنام چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

چرا این مردم به اصطلاح شیرازی همه رو دهاتی فرض میکنن.واقعا خودتون نتونستین به یه جایی برسین عقده ای شدین به همه بی احترامی میکنین.
دهات که همه تولید کننده هستن همه از قشر های خوب جامعه هستن
واقعا هیجا به اندازه خود شیرازیا بی فرهنگ نیستن.فقط نگاه به رانندگی شون بندازین

آخرین اخبار