چاپ کد خبر: 141840
11 اردیبهشت 1403

خبر جدید از نابودی برخی مزارع فاضلابی در شرق شیراز / آبیاری با فاضلاب همچنان ادامه دارد؟

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز عملیات اجرایی امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق کلان شهر شیراز خبر داد.

شیراز | به گزارش اول فارس، محمد میرزایی در حاشیه عملیات امحاء مزارع آلوده شرق شیراز اظهار داشت: از صبح سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه عملیات امحاء مزارع مذکور در سطح ۲۷۰ هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است.

وی با اذعان به اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با به کارگیری قریب به ۲۰ دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال انجام است، تصریح کرد: پیش بینی می شود این اقدام در بیش از ۱۰ قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد.

آبیاری با فاضلاب

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با بیان اینکه کار امحاء مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، ابراز کرد: این عملیات با مشارکت دستگاه های متولی در قالب گشت های هم‌پوشان برنامه ریزی شده و به مرحله اجرا رسیده است.

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، بیان کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد های ذی مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.میرزایی افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری تمامی دستگاه است.

بر اساس این گزارش  موضوع آبیاری زمین‌های کشاورزی حاشیه شیراز از حدود سه سال پیش مطرح شد

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمد فسا چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۲۱

مرحبا دکتر میرزایی که واقعا انسان صادق و مردمی و دقیقی هست

آخرین اخبار