چاپ کد خبر: 125218
14 آبان 1402

خبر جدید برای متقاضیان خانه های نهضت ملی مسکن استان فارس

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تقریباً در تمام شهرستان‌های استان تأمین شده و در اختیار این طرح قرار گرفته است.

طرح نهضت ملی مسکن

محمودرضا طالبان با اشاره به آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن از تأمین زمین برای طرح مذکور در شهرستان‌های استان فارس خبر داد و تصریح کرد: فقط در کلان‌شهر شیراز به رقم تأمین زمین برای برخی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن، هنوز با کمبود و کسری زمین مواجه هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های وزارت راه و شهرسازی، تأمین زمین در کلان‌شهرها باید در شهرهای جدید صورت گیرد که در خصوص شهر شیراز به دلیل محدودیت‌های موجود در شهر جدید صدرا، زمین مورد نیاز برای اجرای حدود ۱۵ هزار واحد در شهر شیراز تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: هم اینک نیز عملیات اجرایی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در اکثر زمین‌های تامین شده در کلان‌شهر شیراز آغاز شده و در حال اجرا است.

طالبان، تعداد واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت در شهر جدید صدرا را ۱۸ هزار واحد اعلام کرد و گفت: با این وجود همچنان نیازمند تأمین زمین برای متقاضیان شهر شیراز هستیم.

وی ادامه داد: هم‌اینک طراحی ایجاد ۴ شهرک جدید در استان به پایان رسیده و در حال گذراندن مراحل قانونی است که ۳ شهرک جدید مربوط به شهر شیراز است که متولی آن از منابع طبیعی به راه و شهرسازی تغییر یافته است.

محمودرضا طالبان اظهار کرد: این سه شهرک می‌توانند به شکل کامل کمبود زمین شهر شیراز را برای اجرای طرح‌های حمایتی دولت و زمینهای مورد نیاز برای آینده را رفع کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: از مجموع ۴۶۰هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان، تقاضای ۱۵۹ هزار نفر به تایید نهایی رسیده که از این بابت استان فارس در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

جلوی پریدن مسافر پولدار از شیراز به عُمان گرفته شد

کلیک کنید و عضو کانال اخبار فوری اول +فارس شوید

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار