چاپ کد خبر: 118877
27 مرداد 1402

این بزرگراه در شیراز افتتاح شود شیرازی ها را از ترافیک نجات می دهد[+زمان افتتاح]

شهردار شیراز با اشاره به پروژه کلان بزرگراه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: این پروژه به دلیل اهمیت موضوع به صورت شبانه‌روزی در حال اجراست و طی چهارماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اول فارس ، بازدید شبانه مدیریت شهری با همراه جمعی خبرنگاران و عکاسان خبری از پروژه کلان بزرگراه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی انجام شد‌.

محمد حسن اسدی با بیان اینکه طی یک ماهه گذشته دو بازدید شبانه از پروژه بزرگراه شهید سلیمانی انجام شده است، اظهار کرد: عملیات اجرایی فاز اول و دوم این پروژه ۱۵ سال قبل آغاز و شش سال پیش فاز اول و دوم آن به بهره‌برداری رسید.

انجام فعالیت عمرانی پروژه بزرگراه شهید سلیمانی در سه نوبت شبانه‌روزی

وی با اشاره به عملیات اجرایی فاز سوم این پروژه، بیان کرد: فاز سوم این پروژه هفت کیلومتر طول دارد و به دلیل اهمیت موضوع به صورت شبانه‌روزی در حال اجرا است.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با بیان اینکه آغاز این پروژه از فاز نخست آن در میدان جام جم با احداث چهار تونل در فاز سوم تا تقاطع غیرهمسطح شهدای انقلاب (جوادیه) امتداد پیدا می‌کند، ابراز امیدواری کرد: طی چهار ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد و افتتاح شود.

بنا به اظهار اسدی؛ برای تملک و اجرای این پروژه چندین هزار میلیارد تومان هزینه شده و این مسیری بسیار تأثیر گذار و تسهیل کننده برای تردد شهروندان است.

وی بیان کرد: ضلع شمالی این بزرگراه بام شیراز است و در بازدیدهای صورت گرفته مقرر شد به منظور بهره‌مندی و استفاده شهروندان از این فضا، دسترسی آسان با ایجاد پارکینگ و پل‌های عابرپیاده در دستور کار قرار گیرد.

۸ روش ساده و مؤثر برای پاک کردن انواع لکه لباس

اجرای ادامه تقاطع جام‌جم از دیگر موضوعات مورد اشاره شهردار شیراز بود که در این راستا گفت: تملک یک زمین ۲۵۰۰ مترمربعی در ادامه اجرای این پروژه انجام شد و امید است بتوانیم هرچه زودتر عملیات اجرای تقاطع نیمه تمام جام جم را به اتمام برسانیم.

شهردار شیراز ادامه داد: طراحی مسیر دوچرخه‌سواری از محله منصورآباد تا شهرک‌های اکبرآباد و جوادیه شیراز، کوه نور و تنگ الله‌اکبر به طول ۲۵ کیلومتر با موقعیت جذاب و کم‌نظیر در سطح کشور، ایجاد فضاهای مکث و چند راه دسترسی به بام شیراز از محور زیبا شهر، منصورآباد و ایجاد یک بوستان کوهستانی جنگلی از موارد در دست اقدام در بام شیراز است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در خصوص بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی اظهار کرد: این بزرگراه به طول ۱۴.۵ کیلومتر بوده که قسمت‌هایی از آن در حال بهره‌برداری و قسمت‌هایی در حال احداث و عملیات اجرایی است.

محمد امین دو عامل اصلی تاخیر در اجرای روند پروژه طی چند سال اخیر را تغییر نقشه ناشی از رانش های زمین در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ دانست و اظهار داشت: رانش بزرگ در منصور آباد که بزرگ ترین رانش ثبت شده کشوری بود و تمهیداتی که شهرداری شیراز در راستای اقدامات مقاوم سازی و ایمن‌سازی در پروژه بزرگراه شهید سلیمانی اشاره کرد.

وی افزود: در دوره ششم مدیریت شهری، تصمیم بر انجام عملیات عمرانی ۷ کیلومتر باقیمانده که قسمت کلیدی، بسیار مهم و تاثیرگذار در رفع ترافیک شهری است، گرفته شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت‌های عمرانی پروژه بزرگراه شهید سلیمانی در سه نوبت شبانه‌روزی با ۸ جبهه کاری در نوبت شب و ۱۳ جبهه کاری در نوبت روز در حال اجرا است و طبق برنامه زمان‌بندی تا پایان آذر ماه به بهره‌برداری رسیده و منجر به کاهش بار ترافیکی محورهای بولوار میرزای شیرازی، بولوار شهید چمران و دکتر حسابی خواهد شد.

بنا به اظهار امین؛ این پروژه در سطح کلان‌شهرهای کشور با این عظمت از نظر ابعاد، حجم کاری، ریالی و سطح تملک بی نظیر است‌ که هزینه اجرایی پروژه بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و هزینه تملک املاک مورد مسیر پروژه بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان بوده و  جمعاً ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه این پروژه است.

تصاویر شش شهر بزرگ ایران در سال ۲۵۰۰ میلادی که باور نمی‌کنید

عکس زیر خاکی فروش غذای بیرون بَر در «شیراز » ۱۱۰ سال پیش

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس سه شنبه , ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

باسلام.خدا قوت.دربحث پروژه های بزرگ موضوع ارزش افزوده برای شمال شهر وبی رونقی جنوب شهر لحاظ بشه.
دوم اینکه از بروز تراکم پیوسته جلوگیری بشه.
یعنی اینکه مابین مناطق پرجمعیت واشباع ساخت با دیگر مناطق متوسط وخلوت تر موازنه ایجاد بشه.
به شکلی که حس کنیم هر منطقه مثال مرکز شهر اقتصادی با مرکز شهر سیاسی و مرکز شهر پزشکی ومرکز شهر اقتصادی فضایی مثلاً سبز مثل باغات و مناطق عمومی سبز و احیانا تفریحی بوجود بیاید.
خصوصا به ورودی شیراز از سمت پل فسا توجه شودوشهر بصورت طولی محض یا فشرده وسعت نگیرد.

شهروند دوشنبه , ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹

جناب آقای اسدی شهر دار محترم، آقای ایمانیه استاندار گرانقدر: لطفا نسبت به ورودی غربی شهر شیراز مخصوصا از دوراه سیاخ دارنگون تا پل گچی هم فکری بکنید بخدا جلو بندی و لاستیک ماشینها نابود میشه با این اوضاع گرونی و سطح درامدی؛ هم چنین نسبت به ورودی شهر صدرا از سمت زرقان که مردم باید بیش از دو کیلومتر بیان تا جلوی دانشکده کشاورزی و برگردن تا بخواهند وارد شهر صدرا شوند نمیشد کنار اون پلی که ساختین یه کنار گذر و ترانشه ایجاد کنیین
این همه ماشین در روز هر کدام دو کیلومتر الکی طی مسیر کنند چه مقدار سوخت و زمان مصرف میکنن

آرمین دوشنبه , ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

افرین امیر..حرف درستیه.مشکل اصلی ترافیک شیراز اول پزشکان هستن.بایدهمشون بیرون یاقسمتی جداباشن.هم دسترسی بهشون اسون میشه هم ترافیک کم میشه..زوج وفردهم بدنی

ناشناس دوشنبه , ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۳۰

ی مشت …و بی….د دارن تو این پروژه کار میکنن

ناشناس یکشنبه , ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸

شهردار شیراز یه خورده به جنوب شهروورودی اونطرف ومشکلات مردم پایین هم فکر کنه جای دوری نمیره، هرچی بودجه اس خرج شمال شهرمیشه، این واقعا انصافه؟؟!!

ناشناس یکشنبه , ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

سلام وخسته نباشید آقا یه فکری هم به‌حال ورودی پل فسا کنید از بوی گند فاظلاب پوشه سالک وپشه مالاریا مهمانانی که از جنوب میان میگن مگه شیراز مسئول نداره

شهروند. یکشنبه , ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

اگر در ابتدای مسیر انحرافی گویم که در حال اجرای راه سازی هست ،دست فروشان و جگرکی ها که مثل قارچ رشد کردند را سامان دهی کنند ترافیک به طور قابل توجهی روان میشود.کمی تامل از سوی مسولین بد نیست

امیر یکشنبه , ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

با تاسیس پل معالی آباد قراربود ترافیک تاچارا حل بشه بدتر شد ..فعلا.تنها راه حل ترافیک شیرازاجرای طرح زوج و فرده مثل تهران و انتقال مطب دکترها به یک شهرکه شهرک خاصی مخصوص پزشکان ……

علی شنبه , ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳

فقط جای ترافیکو عوض میکنند یه فکری به حال میدان جام جم کنید تونل ساختین فقط ترافیک اونجا رو زیاد کردین.

مهدی شنبه , ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷

سلام‌فکرسعدی‌هم‌باشیدبا‌اینکه‌هم هروزه‌ازتونل‌تاآخرگله‌دانیهای‌سعدی‌ترافیک‌سنگین‌میشه‌تازه‌هنوز‌بهشت‌احمدی‌شلوغ‌نشده‌

سیامک شنبه , ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸

شما بایستی اول به فکر ورودیهای شیراز مخصوصا دروازه قرآن باشید از بدو ورود و دور میدان چهار قسمت ماشین ها همدیگر را قطع میکنن اصلا شما ورودی شیراز را کردیت پارک حاشیه ای و منطقه توریستی و آثار باستانی و هتل تو یه کف دست جا تنها راهتون زدن چندین تونل و زیر گذر و رو گذر بدون چراق ترافیکی و تغییر ورودی به مکان دیگری هست شب که میشه همین باریکه ره هم سه لایه ماشین ایستاده تا مردم همیشه بیکار شیراز برن بشینن تو چمن

محمد شنبه , ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

سلام پولدارهای شیرازی و دکترهای متخصص تمام زمینهای صدرا گلبهار گرین لند خریدند قیمت نجومی شده نیاز اتوبان دارند

شهروند شنبه , ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹

پروژه جام جم که فعلا تعطیل هست، چطوری گفته میشود که در حال اتمام هست عجب

ناشناس شنبه , ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

با این فشار کاری”قطعا پروژه بطور عادی اجرایی نمی‌شود ودر آینده کاستی های زیادی خواهد داشت.بعد چند برابر هزینه برمیدارد

ناشناس شنبه , ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

سلام.این پروژه با این عظمت‌.فقط چرا شبانه بازدید گردد..شب گفته می‌شود همه چیز کور است.شاید این مسئول بقول قدیمی‌ها روزکور است که شب بازدید دارد

محمدرضا شنبه , ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

همش …مالی بالا شهرها

سرخدل شنبه , ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

درود شیراز چهار ورودیش کلافه کننده هست خصوصاً روزهای تعطیل وبلاخص محور شهرک بزین به گویم وقلات رفت وبرگشت سه ساعت باید تو ترافیک باشی وای وای وای

ناشناس شنبه , ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

۶،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیارد واقعا این جاده همش تو گوه هست مطمئن هستید این رقم برده

محمد شنبه , ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

با این طرح هیچ گرهای از کور گره ترافیک شیراز حل نمیشه

ناشناس شنبه , ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

چه گیر دادی دادن به این کوهها بالا شهر نکنه چال اسکندرون با سکه هاش هست شیرفرهاد میگفت ما بابر نمی کردیم

ناشناس شنبه , ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

خدا قوت واجرکم عندالله…..
به قسمتهای پایین شهر هم رسیدگی کنید

علی شنبه , ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۳:۵۹

شماها هم همش دنبال حل مشکلات بالا شهر هستین ، شهردار شیراز ر پروژه پارک ابی شیراز که سالها بود بایستی در بلوار احمد ابن موسی اخرا میشد و بهانه نداشتن بودجه می اوردن را از انحا کرفت بردش بلوار حسینی الهاشمی !!!

علی شنبه , ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۱۳

بجای این همه پارگ جنگلی باید شهردارها مدرسه و بیمارستان بسازنند

آخرین اخبار