چاپ کد خبر: 110434
10 اردیبهشت 1402

خبر خوش تحویل واحدهای مسکن ملی به ۵ هزار جوان تا پایان امسال در استان فارس

قصه دنباله دار و تکراری افزایش اجاره بهای خانه های استیجاری در استان فارس، یک قصه نخ نمای تکراری است، آنقدر تکراری که حتی متولیان هم انگار سازشان با این افزایش های بی رویه اجاره بها، کوک شده است  اما با اجرای موفق طرح‌ ملی مسکن در جنوب شرق استان فارس، نخستین ثمره این طرح در زرین دشت تا ۱۸۰ روز دیگر به بار می‌نشیند.

خبر خوش ساخت و تحویل 5 هزار واحد مسکن ملی تا پایان سال 1402در در استان فارس

به گزارش  اول فارس دیوار پوش های طرح برجسته با رنگ آبی فیروزه ای پرده ها که با مبلمانش ست شده، بخش شیرین تصوراتش برای سالن ۲۴ متری خانه ای بود که قرار است تا شش ماه دیگر زندگی مشترکش را در آن شروع کند.

هیجان از روزنه چشم هایش بالا و پایین میپرید، لذت هم غذا شدن با همسرش پس از یک روز سخت کاری، تمام وجودش را پُر میکند. اینجا، خانه آرزوهای دختری ۲۵ ساله است که یک و نیم سالی از عقدش میگذرد، انگار خیلی خوش شانس بوده که در این سیاه روزی های اقتصادی، رنج خانه به دوشی به جانش چنگ نزده است.

سیگار!

کمی دورتر، مردی میانسال پس از یک پوک طولانی، سیگار را از گوشه لبش پرت میکند و با گامهایش طول و عرض حیاط ساختمان نیمه کاره را گَز میکند، انگار میخواهد سهمش از حیاط اشتراکی خود و دیگر همسایه اش را همین اول کار مشخص کند، اینجا واحدهای مسکن ملی (زرین دشت) در دو طبقه دو واحدی و دوطبقه چهار واحدی ترسیم شده، اینجا قرار است سر پناه دو خانواده، دو همشهری باشد.

خبر خوش ساخت و تحویل 5 هزار واحد مسکن ملی تا پایان سال 1402در در استان فارس

حاجیه!

زن میانسال که رد جوانی هنوز از بین ناهمواریهای صورتش به خوبی نمایان است، با چشمهایی کم فروغ، نگاهش را به سمتم متمایل میکند، از آن نگاههایی که تا مغز استخوانت رسوخ میکند، انگار یک تراژدی غمبار از سال‌های خانه به دوشی را به دوش میکشد.

حاجیه نامی است که انگار، یک قرن حکایت از بالا و پایین زندگیش دارد، روایتی از روزگار جوانی زنی که پس از سالها رنج، قطار زندگیش اگر خدا بخواهد، میخواهد روی ریل بیفتد، بی وقفه واگویه میکند، از شوهری که در غربت جان سپرد و از بچه هایی که رفتند تا با تمام بی‌کسی‌اشان، کس دیگری شوند، حاجیه خودش مانده و بود و دخترش فاطمه که حالا کور سوی امیدی برای صاحبخانه شدن، تنور سرد زندگیشان را کمی گرم کرده است.

مستاجر!

باید مستاجر باشی تا بدانی شکستن ظروف کارتن پیچ شده در نقل و انتقالات از این خانه به آن خانه چه طعم تلخی دارد،آنهم برای نوعروسی که جانش به جهیزیه اش بند است، باید خانه به دوش شده باشی تا درد حرفهای دُرشت صاحبخانه که با طعنه میگوید، مستاجر نباید اسباب و اثات زیادی داشته باشد، خوب بفهمی!

تا به رنج مبتلا نشده باشی نمی توانی درباره عمق و زوایای آشکار و پنهانش قضاوت کنی!

برای درک بیشتر رنج خانه به دوشی و مشکلات ریز و درشت این سبک از زندگی باید تجربه بار زدن و پیاده کردنهای متعدد لوازم زندگیت با کامیون های باری را داشته باشی.

جشنواره تبلیغات آنلاین | نکات مهم ، مزایا ، نحوه و تعرفه خرید و سفارش انتشار رپرتاژ

سرپناه!

بی گمان داشتن سرپناه اولویت اول زندگی هر فردی است، پر واضح است که داشتن همین به اصطلاح سرپناه، مثل نیاز به خوراک نیست که بشود حذف و یا خلاصه کرد و با سیلی صورت خود سرخ نگه داشت، با کم خوردن و قناعت برای جماعت خانه بدوش میشود تنها برای اجاره یک سرپناه هر سال فقط یک قدم به حاشیه شهرها نزدیک شد، تا شاید آلونکی برابر با داشته مالی خود پیدا کنند. همین!

نقره داغ!

از گوشه و کنار، حوالی دُکّان املاکی ها، همان جایی که این روزها، جماعت کارگر با قیمتهای افسارگسیخته رهن و اجاره ها، هر لحظه نقره داغ میشوند، همانجایی که انگار خبر از قوانین و ضابطه نیست، همانجایی که نان به نرخ روز نه، نان به نرخ لحظه میخورند، قامت سرپرستان خانوارِ جماعتِ خانه بدوش هر روز خمیده تر میشود.

قصه دنباله دار و تکراری افزایش اجاره بهای خانه های استیجاری در استان فارس، یک قصه نخ نمای تکراری است، آنقدر تکراری که حتی متولیان هم انگار سازشان با این افزایش های بی رویه اجاره بها، کوک شده است.

بارقه امید!

در لابه لای همین رنج های مداوم اجاره نشینیان، با روی کار آمدن دولت سیزدهم و قول ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در چهار سال، بارقه ای از امید در دل خانوارهای فاقد مسکن به وجود آمده است.

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های خوب و تاکنون موفق دولت سیزدهم برای خانه‌دار شدن مردم است که در سرتاسر کشور قسمتی از آن اجراشده و ادامه نیز دارد.

خبر خوش ساخت و تحویل 5 هزار واحد مسکن ملی تا پایان سال 1402در در استان فارس

این طرح در استان فارس با ثبت‌نام ۴۴۷هزار نفر منهای لارستان که دارای اداره کل راه و شهرسازی جداگانه است، آغازشده که پس از پالایش ۱۴۸ هزار نفر واجد الشرایط بودند.

طبق آمار اداره کل راه و شهرسازی فارس تا به حال در این استان ۵۸ هزار نفر آورده اولیه ۴۰ میلیونی خود را واریز کرده اند که امید میرود اولین ثمره این طرح ملی تا ۶ ماه آینده تکمیل شود.

زرین دشت پیشرو‌ در طرح ملی مسکن

در همین راستا شهرستان زرین دشت در جنوب شرق استان فارس توانسته در اجرای این طرح جزو شهرستانهای پیشروی فارس باشد.

این شهرستان ۸۰ هزار نفری با جهش قابل ملاحظه در طرح نهضت ملی مسکن برای خانه دار شدن در در سال ۱۴۰۱ در صدر شهرستانهای فارس قرار گرفته و گام های بلندی برای از سرگیری این پروژه برداشته شده است.

تاکنون در این شهرستان افزون بر ۱۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند که از این تعداد بیش از ۵ هزار نفر، از شرایط لازم برای دریافت مسکن برخوردار هستند.

پیشرفت ۳۵ درصدی طرح ملی مسکن در زرین دشت

فرماندار زرین دشت در این رابطه با بیان اینکه روند اجرای این پروژه ها با سرعت چشمگیری در حال اجرا، است، اظهار کرد: تعهدات احداث نهضت ملی مسکن در این شهرستان تا ۳ هزار واحد در چهار سال است که این شهرستان توانایی تامین ۵ هزار واحد مسکونی را دارد تا در طول چهار سال احداث شود.

خبر خوش ساخت و تحویل 5 هزار واحد مسکن ملی تا پایان سال 1402در در استان فارس

رسول بهمنی افزود: مردم نسبت به اجرای مناسب طرح نهضت ملی مسکن امیدوار هستند،بنابراین متولیان ساخت مسکن موظفند ضمن اجرای سیاستهای دولت از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن استفاده نمایند.

پرداخت اقساط تسریع شود!

وی بر لزوم تسریع در پرداخت اقساط تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن توسط بانک عامل تاکید کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم، تامین مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه و به خصوص جوانان است که امید است با اتمام واحدهای مسکونی در حال احداث در این شهرستان، بخشی زیادی از مشکلات این قشر رفع شود.

رئیس شورای مسکن در شهرستان زرین دشت با اشاره به اینکه این شهرستان رتبه چهارم طرح نهضت ملی مسکن در تامین زمین با ۱۷۷ هکتار در سطح استان را در سال گذشته کسب کرده بود،عنوان کرد: بحمدلله پیشرفت فیزیکی پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان زرین دشت باعث شد تا در ارزیابی صورت گرفته از سوی استانداری، این شهرستان در سال ۱۴۰۱ در صدر شهرستانهای استان قرار بگیرد .

وی افزود: پیشرفت فیزیکی سایت های در دست اقدام بیش از ۳۵ درصد است.

او ابراز امیدواری کرد که اولین ثمره مسکن ملی در این شهرستان تا ۶ ماه آینده به بهره برداری برسد.

اختصاص ۱۷۷ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن

در ادامه رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان زرین دشت نیز در سخنانی  بیان کرد: تاکنون افزون بر ۱۷۷ هکتار زمین در سه نقطه شهری شهرستان زرین دشت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده خدماتی شهرهای حاجی آباد ،دبیران و شهرپیر به محدوده خدماتی الحاق شده است.

حسین کرمی زاده، افزود: زمینهای یاد شده،آماده و طراحی شده در ۹ سایت مسکن در سه نقطه شهری که سهم هر کدام سه سایت مسکن بوده، انجام شده است.

خبر خوش ساخت و تحویل 5 هزار واحد مسکن ملی تا پایان سال 1402در در استان فارس

وی تاکید کرد: دو سایت مسکن در شهر حاجی آباد(مرکز شهرستان زرین دشت) بصورت دو طبقه چهار واحدی و یک سایت در حاجی آباد و تعداد ۶ سایت دیگر در شهر های دبیران و شهرپیر بصورت دوطبقه دو واحدی با حیاط مجزا طراحی شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی زرین دشت با یادآوری اینکه این شهرستان در سال گذشته رتبه چهارم استان از نظر تامین زمین کسب کرده، بیان داشت: در نیمه اول سال ۱۴۰۱ تعداد سه سایت نهضت ملی مسکن این شهرستان جهت اجرا به بنیاد مسکن شهرستان بعنوان کارگزار راه و شهرسازی تحویل شد که با اتخاذ شیوه مالک ساز توسط این اداره، عملیات اجرایی ساخت و ساز آن آغاز شد.

کرمی زاده ادامه داد: از آبان ماه ۱۴۰۱ با توجه به اینکه واگذاری سایت های دیگر خارج از توان و ظرفیت بنیاد مسکن شهرستان بود، از سوی اداره کل راه و شهرسازی فارس و اداره راه و شهرسازی شهرستان ، نهضت ملی مسکن شهرستان زرین دشت وارد فاز جدیدی شد و با عقد قراردادهای متعدد با پیمانکاران آماده سازی و شرکت های ساخت، اقدامات مثبت و جهش خوبی در اجرای نهضت مسکن داشت که به همین منظور با دو شرکت پیمانکار جهت آماده سازی در دو سایت در شهرهای حاجی آباد و دبیران و ۲ شرکت ساخت جهت احداث ۱۵۰۰ واحد در شهرهای حاجی آباد و دبیران عقد قراداد شد که هم اینک در حال تجهیز کارگاه و ساخت و اجرا می باشد.

زرین دشت در جایگاه نخست طرح اقدام ملی مسکن در فارس

رییس اداره راه و شهرسازی زرین دشت، خاطرنشان کرد: با اخذ تعداد ۲۳۰۰ پروانه ساختمانی و اخذ اسناد تفکیکی سایت های نهضت ملی مسکن و رفع تصرفات در بعضی از سایت ها و همچنین توزیع و پوشش متناسب اجرای مسکن در هر سه شهر شهرستان که بطور یک دست در حال اجراست، بحمدالله توانستیم در ارزیابی صورت گرفته توسط استانداری، رتبه اول در بین تمامی شهرستان های استان فارس را کسب کنیم.

کرمی زاده، بیان کرد: طرح نهضت ملی مسکن دولت مردمی سیزدهم یکی از مهمترین فعالیتهای عمرانی این دولت است که با اهتمام ویژه مسئولان اداره کل راه و شهرسازی، نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی و فرماندار زرین دشت در شهرستان ۸۰ هزار نفری زرین دشت در جنوب شرق استان فارس کلید خورده و بحمدلله با پیشرفت مناسبی در حال انجام است.

وی گفت: این در حالیست که در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان زرین دشت، تاکنون ۲۵۰۰ نفر متقاضی، مبلغ ۴۰ میلیون تومان واریز وجه داشته اند که همه این متقاضیان تخصیص پروژه شده است.

خبر خوش ساخت و تحویل 5 هزار واحد مسکن ملی تا پایان سال 1402در در استان فارس

رئیس اداره راه و شهرسازی زرین دشت ابراز امیدوار کرد که تا پایان خرداد ماه امسال عملیات اجرایی بیش از نیمی از واحد‌های مسکونی طرح اقدام ملی در این شهرستان اجرایی می شود.

بر اساس این گزارش ،  بر اساس آخرین رتبه بندی اعلام شده در سال ۱۴۰۱، استان فارس هم اینک در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بین تمام استان های کشور در رتبه ۱۴ و در بین استان های بزرگ کشور و کلانشهرها جایگاه نخست را داراست.”گزارش : آمنه سپهر /خبرگزاری فارس”

وعده قشنگ ارسال پیامک برای ۱۷ هزار نفر متقاضی مسکن ملی در فارس؟!

روش تشخیص لوازم یدکی اصلی ایساکو|کشف دو فروشگاه لوازم ‌یدکی تقلبی در تهران و شیراز

در کانال های خبر فوری اول فارس عضو شوید 

اشاره 1

کانال  واتساپ

 کانال   تلگرام

 کانال  در  ایتا 

 کانال  سروش

کانال  روبیکا

 کانال  بله 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ولی اله رحیمی دوشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸

با سلام تورا خدا زود باشید من بازنشسته چه گناهی دارم که سی ساله دارم اثاث کشی میکنم هنوزم اسمم در نیومده خیلی جالبه

علی یکشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶

درود بر مهندس کرمی زاده مدیر جوان و انقلابی راه و شهرسازی زرین دشت که انصافا یکی پدیده های نوظهور مدیریت انقلابی است

ناشناس یکشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹

پس شهرستان های دیگه چه ؟؟؟به فکر شهرستان قیروکارزین شهر مبارک آباد باشید

آخرین اخبار