چاپ کد خبر: 142753
18 اردیبهشت 1403

خبر خوش شهرداری شیراز از افتتاح دوربرگردان غیرهمسطح اردیبهشت

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه حذف دوربرگردان‌های همسطح، ایمن‌سازی و روان‌سازی ترافیک و انتقال بار ترافیکی بلوار شهید چمران به بزرگراه آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از مهم‌ترین اهداف اجرای دوربرگردان غیرهمسطح اردیبهشت است، گفت: این پروژه آبان‌ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش اول فارس ، علی‌حسین عباسی از نگاه ویژه مدیریت شهری در راستای گسترش زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل و مبانی ایمن‌سازی خبر داد.

علی حسین عباسی

وی اشاره به پیشرفت شبانه‌روزی پروژه‌های عمرانی گفت: پس از اجرای موفقیت‌آمیز دوربرگردان نیایش که مزین به نام شهید عبدالرسول مصطفایی شد، عملیات احداث دوربرگردان غیرهمسطح اردیبهشت در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز با اشاره به این موضوع که اجرای نوبت شب با دستور شهردار کلان‌شهر شیراز و حمایت شورای اسلامی شهر انجام می‌شود، اظهار کرد: بولوار شهید چمران یکی از بولوارهای گردش پذیر شیراز است که تدابیر ویژه‌ای برای ایمن‌سازی آن در دستور کار شهرداری قرارگرفته و یکی از مهم‌ترین آن‌ها احداث دوربرگردان‌های غیرهمسطح است.

به گفته عباسی، مساحت عرشه این سازی ۲۵۰۰ مترمربع است و طول دوربرگردان و رمپ به ترتیب ۴۵۰ و ۱۸۵ متر طول خواهد بود. برای اجرای این پروژه ۵۹۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی، ۸۴۰ تن آرماتوربندی و ۴۳۰۰ مترمربع قالب‌بندی صورت می‌گیرد.

دوربرگردان غیرهمسطح اردیبهشت

وی با بیان اینکه دوربرگردان اردیبهشت دارای ۹ ستون است، افزود: سازه این پل مشابه دوربرگردان شهید مصطفایی (دوربرگردان نیایش) در بلوار شهید چمران است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز با تشریح اهداف اجرای این پروژه افزود: حذف دوربرگردان‌های همسطح، ایمن‌سازی و روان‌سازی ترافیک و انتقال بار ترافیکی بلوار شهید چمران به بزرگراه آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از مهم‌ترین اهداف اجرای دوربرگردان غیرهمسطح اردیبهشت است.

عباسی بیان کرد: این پروژه توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز آبان ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار