چاپ کد خبر: 108814
23 فروردین 1402

خبر خوش صندوق ذخیره فرهنگیان برای همه معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از واگذاری بخشی از سهام ۵ زیرمجموعه بورسی به معمان بازنشسته خبر داد و مراحل نهایی احیای بانک سرمایه را اعلام کرد.
 صندوق ذخیره فرهنگیان 1

به گزارش اول فارس ، حمیدرضا نجف‌پور کردی درباره طرح ارزش مالکانه به صدا و سیما گفت: یکی از وعده‌ها به فرهنگیان عضو موسسه، تعیین ارزش دارایی‌ های ۲۸ ساله و واگذاری به آنها از اردیبهشت ماه در فرآیند طرح ارزش مالکانه به اعضای بازنشسته بود.

وی افزود: این فرآیند سه گام اساسی داشت که گام اول سال گذشته برداشته و الگوسازی طرح به روش‌های علمی چند ماهی به طول انجامید. گام دوم فرآیند صحه‌گذاری و طی مراحل قانونی و تصویب آن در هیات مدیره و هیات امناء موسسه بود که حدود چهار ماه است که فرایند اجرای این طرح در حال انجام است. به طوری که تک تک شرکت‌های صندوق طبق قوانین و مقررات سازمان بورس در فرآیند بورسی شدن هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: بازنشستگان مطالبات ۱۰ تا ۱۲ ساله داشتند که معطل مانده بود اما با ثبت کد بورسی در سامانه موسسه از سهام بهره‌مند خواهند شد. بنابراین فرهنگیان با مراجعه به وب سایت موسسه به نشانی https://www.szf.ir بخش مشاهده صورت وضعیت و یا با ورود به نشانی https://mb.szf.ir وارد سامانه صورت وضعیت اعضا شده و در بخش مشخصات پرسنلی، کد بورسی و شماره همراه را وارد کنند.

فرهنگیان کد بورسی را در سایت موسسه ثبت کنند

نجف‌پور کردی درباره چگونگی بهره مندی فرهنگیان بازنشسته از سهام صندوق توضیح داد: طبق قوانین بورس، بازنشستگان عضو صندوق باید پس از دریافت کد بورسی از سایت سجام و یکی از کارگزاری‌ها آن را در سایت موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ثبت کنند. انتظار می رود حداکثر تا پایان اردیبهشت تمامی فرهنگیان کد بورسی را در  سامانه صندوق ثبت کرده باشند تا سهام یکی از بزرگترین شرکت‌های تابعه به فرهنگیان بازنشسته واگذار شود.

روند واگذاری سهام به اعضا ادامه خواهد داشت

وی درباره نحوه واگذاری سهام سایر شرکت‌های زیرمجموعه عنوان کرد: در گام اول پنج شرکت بورسی زیرمجموعه موسسه برای این امر آماده شده و ۵ شرکت غیر بورسی نیز آمادگی کامل برای واگذاری سهام دارند. طبق بررسی‌ها مراحل بورسی شدن ۴۰ شرکت دیگر نیز حدود یک سال زمان می‌برد. سهام معلمان شاغل عضو تا زمان اشتغال در صندوق توسط گروه مدیریتی پویا مدیریت خواهد شد و زمانی که بازنشسته شوند این دارایی‌ها به خود آنها واگذار می‌شود تا خودشان مدیریت کنند. از ابتدای تاسیس موسسه تاکنون یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر عضو بوده و هستند که سهام آنان به‌تدریج پرداخت می‌شود.

سود سال مالی ۱۴۰۱ به زودی به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه مجمع صندوق هر سال در موعد مقرر برگزار شده و زمان پرداخت سود نیز اعلام می‌شود، گفت: مجمع سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱، پایان اسفند برگزار شد و در آینده نزدیک پس انجام مراحل مالی، زمان واریز سود به حساب بازنشستگان و منظور شدن آن به حساب شاغلین اعلام خواهد شد.

به گفته نجف‌پور کردی، برای ارائه خدمات رفاهی نیز مجموعه‌ای از اقدامات برنامه‌ریزی و در بخش‌های زنجیره ارزش و کالایی با شرکت‌های گوناگون توافقاتی حاصل شده و در بستر اپلیکیشن که در حال طراحی است ارائه خواهد شد. برای ارائه تسهیلات نیز با بانک ها مذاکراتی در حال انجام است. بانک سرمایه هم در فرآیند احیا قرار دارد و مراحل نهایی را طی می‌کند و امید است در این مرحله هم اعضای صندوق از خدمات بانک سرمایه بهره‌مند شوند.

دو مطلب پیشنهادی روز برای خواندن بیشتر:

آنچه ایرانی ها باید از بهرام چوبین بدانید

چه ایرادی دارد یک پسر با زن بزرگتر از خود ازدواج کند؟

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

منافی دوشنبه , ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۱۵

با سلام خواهشا ارزش مالکانه بصورت واضح بیان شود با اعداد بازی نشود لطفا صورت مالی ها روشن ودر خور فهم باشد و سهم هر عضو به ریال نوشته شود

معلم بازنشسته جمعه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

من که باز نشسته شدم سال ۹۹و پولصن وقت ذخیره هم گرفتم و به چه درد من می خورد که دو تا پسر دارم باید خرج خودشان و زنشان را هم بدم

ناشناس شنبه , ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۳:۳۳

سلام صندوق ذخیره چه دردی را درمان می کنند ؟خدماتی را ارایه دهد که به درد الان بخورد بعد از ۳۰سال چه کارش کنم الان مشکلات وسختی دارم سی سال دیگه شاید زنده باشم شاید نباشم سود سرمایه گذاری را سال به سال بدهید ماهم به یه سفر کربلایی برویم.

ناشناس شنبه , ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲:۲۴

جؤاب کی داده مژ شود

ناشناس جمعه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

سلام
هرچه تلاش کردم نتونستم کد بورسی رو وارد کنم.

ناشناس جمعه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۲۸

ما که ۹۰ بازنشسته شدیم چگونه می‌توانیم عضوشویم؟

مرتضی جمعه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۵:۲۸

تکلیف ۱۴۰۰۰ میلیارد چی شد؟؟؟!!!

ناشناس جمعه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۴۸

ایکاش گزینه پاسخ به افراد قرار داده شودتا بشود برخی سوال ونظرات را جواب داد وراهنمایی کرد

فرزین شادمان جمعه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۴۳

آقای خسته از دنیا
این سهم مالکانه است که حق شماست ،چون با پول شما سرمایه گذاری شده وشما بازنشسته شدید وتسویه کردید ولی اون زمان که با پول شما که شاغل بودی این سرمایه گذاری ها صورت گرفته والان حق شماست که از سودش بهرمند شوید ولو بازنشسته وتسویه کرده باشید

احمد پنجشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲

همش دروغه فقط میخوان معلم‌ها رو تلکه کنن اینا تاحالا کاری نکردن که معلم بدبخت یه نوعی عائدش بشه مثل بیمه طلایی که تغییرش دادن گفتن بهتر میشه کردنش بیمه .. پدرادمو درمیارن آخر را کلی کاغذ بازی ورفت وآمد چندرغاز میدن

ناصر ابراهیم پور ملکی پنجشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶

با سلام بنده سال۸۸ بازنشسته شده‌ام آیا ماهم کد بورسی اعلام کنیم با تشکر

خسته از دنیا پنجشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰

منکه ثبت سهام نکردم و پولمو میگیرم.سهام بخوره توی سرتون.یه دزدی دیگه از جیب معلمای بیچاره.

ناشناس پنجشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴

دزدی دوباره از معلما به روشی جدید

بازنشسته پنجشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

دو روز هرچه تلاش می کنیم سایت باز نمیشه که بتونیم کد بورسی را وارد کنیم به نظر میاد سرکاریم….

Siyavash پنجشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

با سلام کسانی که سال۱۳۹۴به قبل بازنشسته شدن چکار کنن ؟
آیا این سهام به این دسته از بازنشسته ها که قبلا بازنشسته شده وتسویه شدن به آنها هم سهام تعلق میگیره با تشکد

یوسفی پنجشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۵:۵۴

ما پول مان را می‌خواهیم. در طی این سی سال
سهام شرکت های ورشکسته به چه دردی میخوره

ناشناس پنجشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۳:۳۴

سلام جریان سهام چیه دگه مُد کردن . وقتی بازنشسته شدیم صندوق دیگر سهم ما را دوبرابر نمی کند و پرداخت کند . یعنی با سهام دار کردن معلمین دولت دیگر پولی که قرار بود به ما بدهد، نمیدهد .

ناشناس پنجشنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱:۴۴

پولی که هرماه از خودمون کم می کنید در طول ۳٠ سال با اون تجارت می کنید و بعد به خودمون برمی گردونید. منت نداره

زهرا سجده چهارشنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴

ما که بازنشسته شدیم ، صندوق ذخیره با ما تسویه حساب کرد ، الان‌چگونه می شود ، آیا دوباره می توانیم ثبت نام کنیم ؟

زهرا سجده چهارشنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴

ما که بازنشسته شدیم ، صندوق ذخیره با ما تسویه حساب کرد ، الان‌چگونه می شود ، آیا دوباره می توانیم ثبت نام کنیم ؟

آخرین اخبار