چاپ کد خبر: 81771
3 اردیبهشت 1401

خداحافظی مردم ایران با گوشی های آیفون باگزارش شبکه خبر

پخش گزارشی از شبکه خبر تلویزیون دولتی ایران درباره واردات گوشی‌های آیفون، بازار تلفن همراه را در آستانه یک شوک قرار داده است.
خرید گوشی آیفون 2

این گزارش با برگشت به شش سال قبل، یعنی زمان حضور نعمت‌زاده در وزارت صمت عنوان کرد که در آن زمان بخشنامه‌ای صادر شده که واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار را ممنوع کرده است. این گزارش با نمایش تصاویری از کودکان مبتلا بیماری پروانه‌ای مدعی شد محدودیت منابع ارزی باعث کمبود دارو برای این کودکان است. کارگردان با کنار هم قرار دادن واردات نیم‌میلیاردی گوشی‌های آیفون و کمبود داروهای کودکان پروانه‌ای بر ممنوعیت واردات این گوشی‌ها تاکید کرد.
در ادامه اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز وعده دادند تا قبل از ورود به پاییز ۱۴۰۱ واردات آیفون ممنوع می‌شود. علی خضریان، سخنگوی این کمیسیون گفت: طبق قولی که از وزارت صمت و وزیر اقتصاد گرفته‌ایم، قرار است تا نیمسال اول سال ۱۴۰۱، با پیگیری پرونده این موضوع جلوی واردات محصولات این برند گرفته و اجرای این طرح کامل شود.
ناگفته نماند که این اظهارات خضریان در حالی صورت گرفته که بنابه اعلام رسانه‌ها خود او از گوشی آیفون استفاده می‌کند. بسیاری از رسانه‌ها طی ساعت‌های گذشته با انتشار تصویر زیر، نسبت به اظهارات و رفتار این نماینده مجلس واکنش نشان داده‌اند.

خرید گوشی آیفون 1

اگر دولت مانع آیفون نشود؛ خودمان مانع می‌شویم

رییس کمیسیون اصل ۹۰ نیز در گفتگو با تسنیم گفت: تا پایان نیمه اول سال جاری، موضوع اجرای سختگیرانه ممنوعیت واردات کالاهای آمریکایی و لوکس، به خصوص گوشی‌های آیفون را به سرانجام خواهیم رساند.
حسن شجاعی تاکید کرد هرچند اگر دولت به وعده‌های داده شده در زمینه ممنوع کردن واردات گوشی‌های لوکس عمل نکند خود مجلس وارد عمل شده و پیگیری کارها را پیش می‌گیرد.
به گفته شجاعی مطالبه صورت گرفته ممنوعیت واردات این برند است و دولت وظیفه دارد این ممنوعیت را اعمال کند. کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی تهدید کرده است، اگر این ممنوعیت اعمال نشود کمیسیون اصل نود ورود خواهد کرد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

Iran دوشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳

برو بابا همه چی رو ممنوع کردین نگاه بیا برو به خدا اخر همین مردم ….

ناشناس یکشنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹

درد و بلای آیفون بخوره توسر مخالفینش

ناشناس یکشنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶

ارزش دولتیا میکشن بالا نه واسه بیماران پروانه ای

آریا یکشنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

اره چه اشکالی داره خودشون استفاده کنن

آریا یکشنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

سود بیشتر.. از قاچاق و استفاده کردن گوشی ایفون مختص با… و…..

ابراهیم اعظمی مهراباد یکشنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۲۲

خیلی هم عالی .بهترین تصمیم هست که گرفتن .چه لزومی داره ارز مملکت صرف اجناس آمریکای بشه آنهم گوشی .

ناشناس شنبه , ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

….واسه ملت ایران نگذاشتید..

آخرین اخبار