چاپ کد خبر: 122086
4 مهر 1402

انتقال دانشکده‌های علوم پزشکی شیراز به مجموعه پردیس در صدرا

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آغاز انتقال دانشکده‌های این دانشگاه در مجموعه پردیس صدرا از ابتدای سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش اول فارس ، محسن رازقی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در این دانشگاه گفت: تمام دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز فضای مستقلی دارند اما از سال تحصیلی جدید دانشگاه سیاستی را برای انتقال و تجمیع دانشکده‌ها در مجموعه پردیس که در نزدیکی شهر صدرا قرار دارد، در پیش گرفته است.

دانشکده پزشکی

وی با ذکر این نکته که کار انتقال تمام دانشکده‌ها زمان‌بر است، افزود: در عین حال از آغاز سال تحصیلی جدید دو دانشکده علوم و توان‌بخشی و دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی به مجموعه پردیس انتقال یافته و کار خود را از ابتدای مهرماه جاری آغاز کردند.

رازقی با بیان اینکه برنامه انتقال سایر دانشکده‌ها هم در سال‌های آتی دنبال می‌شود، گفت: کلید این کار از ابتدای مهرماه جاری زده شد و این دو دانشکده و قسمت‌های از مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پردیس صدرا منتقل شده‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به اینکه کار انتقال تمام دانشکده‌ها در چه بازه زمانی انجام می‌شود، گفت: این مسئله بستگی به تجهیز و ساخت ساختمان‌های پردیس دارد اما معمولاً بازه زمانی ۵ ساله به شرط تأمین منابع مالی برای آن در نظر می‌گیرند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بر اساس برنامه تدوینی، سال تحصیلی خود را اجرا می‌کند، گفت:‌ ترم تحصیلی مهرماه از اول این ماه در ۱۱ دانشکده دانشگاه علوم پزشکی شیراز در شیراز و ۶ دانشکده در شهرستان‌های استان شروع شده است.

رازقی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در شهرستان لامرد دارای دانشکده پرستاری، در داراب و استهبان دانشکده پیراپزشکی،‌ در سپیدان دانشکده تغذیه، در آباده دانشکده پرستاری و ممسنی دانشکده فوریت‌های پزشکی و پرستاری و سایر رشته‌ها را دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: اخیراً هم در فیروزآباد،‌ شورای گسترش دانشگاه علوم پزشکی شیراز با پذیرش دانشجو موافقت کرده است که دو رشته از بهمن‌ماه در این شهرستان شروع به کار خواهند کرد؛ یعنی تعداد دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ۱۸ دانشکده خواهد رسید.

عوارض جدی پوشیدن کفش پاشنه بلند در دوران بارداری که باید بدانید

وی همچنین گفت: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی داریم که برخی از این آموزش‌ها دوره‌های بالینی هستند و از قبل ادامه دارند و عملاً وقفه و چیزی به نام تعطیلی نیم سال برای آنان نیست.

رازقی با بیان اینکه در حال حاضر قریب ۱۰ هزار دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیلی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، افزود:‌ با توجه به اینکه هر سال ورودی و خروجی داریم آمار دانشجویان بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر بیشتر یا کمتر شود اما به زودی با اعلام نتایج آزمون سراسری حدود یک هزار و ۳۰۰ دانشجوی جدیدالورود به این دانشگاه اضافه خواهند شد لذا تعداد دانشجویان دانشگاه در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۱ هزار نفر خواهد بود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به اینکه این دانشگاه تنها در شیراز دارای دانشکده پزشکی است، گفت: رشته پزشکی منحصراً در شیراز است؛ البته وزارت بهداشت از سال گذشته به دو شهرستان لار و گراش که دانشگاه علوم پزشکی مستقلی دارند، مجوز پذیرش دانشجوی پزشکی را تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز صادر کرده است و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با این دو دانشگاه د اریم تا برای تربیت دانشجوی پزشکی کمک کرده و نظارتی بر فرایند آموزش آن‌ها داشته باشیم.

وی در عین حال این نکته را یادآور شد: که این‌ها دانشکده‌های متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیستند ولی برای رشته پزشکی بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امضا شده است، نظارت بر فرایند آموزش و حمایت آموزشی را انجام می‌دهیم.

راهکار های طبیعی و موثر برای از بین بردن جرم دندان به راحتی در خانه

بلایی که مهاجرت گُتره ای اتباع افغانستان سر ایران می آورد

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار