چاپ کد خبر: 91287
10 مرداد 1401

درخواست الزام دولت به افزایش حقوق کارکنان دولت متناسب با نرخ تورم سالیانه

جمعی از کارمندان دولت در کارزاری از رئیس‌جمهور خواستند تا ضریب حقوق کارکنان دولت متناسب با نرخ تورم سالیانه افزایش پیدا کند.

به گزارش اول فارس، جمعی از کارمندان دولت در کارزاری از رئیس‌جمهور خواستند تا ضریب حقوق کارکنان دولت متناسب با نرخ تورم سالیانه افزایش پیدا کند.

در بخش‌هایی از این کارزار آمده است:

«یکی از عواملی که در معیشت و سطح رفاه مردم هر کشوری تأثیر دارد تورم است که از کشوری به کشور دیگر و سیستم اقتصادی به سیستم اقتصادی دیگر متفاوت است و با افزایش آن قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد بنابراین دولت‌ها تلاش می‌کنند به اشکال ممکن این مشکل را مرتفع کنند.

برای کاستن از مشکلات ناشی از افزایش تورم در مرحله نخست باید مقدار این تورم محاسبه شود که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران؛ بانک مرکزی مسئول سنجش و اعلام رسمی تورم در کشور است. دولت‌ها برای کاهش فشارهای ناشی از تورم بر مردم تلاش می‌کنند یکی از این راه‌ها افزایش حقوق سالانه است تا فشار ناشی از تورم بر معیشت مردم را خنثی کنند و در این راستا قانونی تصویب شده است.

بر اساس بند «پ» ماده بیست و هشت «قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» که عنوان می‌دارد “دولت در حدود اعتبارات هزینه‌ای سالانه و متناسب با نرخ تورم نسبت به تعیین ضریب حقوق کارکنان دولت اعم از مشمولان و غیرمشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری در لوایح بودجه سنواتی اقدام کند. این حکم در طول برنامه حاکم بر ماده (۱۲۵) قانون مدیریت خدمات کشوری خواهد بود.

بر اساس این قانون دولت مکلف است حقوق کارمندان دولت را هر ساله دست‌کم به اندازه تورم سالانه افزایش دهد و مبنای نرخ تورم نیز نرخ اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. و این در حالی است که ضریب افزایش حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۰ درصد اعلام شد که با ضریب تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی اختلاف فاحش دارد.»

برای امضای این کارزار کلیک کنید e1659371652578

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

شاهین پنجشنبه , ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵

دوستان ارکان که هیچ! نیروهای حجمی هم با ۳ سال سابقه دریافتی بیشتری از بنده با ۲۲ سال سابقه جنوب دریافتی دارد! هی واویلا!

ناشناس چهارشنبه , ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

سلام حقوق ما شد ۴۶۷۰۰۰۰ تومان شرکتی بودیم بیشتر بود

کارمند دولتم سه شنبه , ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴

با این تورم افزایش ۱۰۰ درصدی هم جوابگو نیست
متاسفانه آقایان حقوق خودشون بالاست و به فکر این پایین نیستن
کی این آقایون که حقوق های ۷۰ و ۸۰ میلیونی میگیرن به فکر کارمند می افتن
این کار باعث میشه ارتشاع بیشتر بشه

ناشناس سه شنبه , ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳

با این تورم افزایش ۱۰۰ درصدی هم جوابگو نیست
متاسفانه آقایان حقوق خودشون بالاست و به فکر این پایین نیستن
کی این آقایون که حقوق های ۷۰ و ۸۰ میلیونی میگیرن به فکر کارمند می افتن
این کار باعث میشه ارتشاع بیشتر بشه

فارس سه شنبه , ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

فکر کنید که حقوق ما ۳۸ درصد افزایش یابد. عملا چقدر اضاف میشه؟ یک میلیون یا دو میلیون تومن؟ تورم فعلی خیلی خیلی بیشتر است و گاها برخی کالاها تا پنج برابر افزایش قیمت داشته اند. آیا منظور از کالاهای اساسی فقط خوراکی ها و مواد غذایی است؟ آیا سیمان و آهن آلات و دارو و هزینه های دندان پزشکی و خدمات عمومی نیازهای اساسی محسوب نمی شوند؟ با همه این اوصاف وقتی کارمندان به همین مقدار قانع اند و برای کاهش فشار این بار تورمی واقعا چرا نباید حقوق کارمند و معلم رو لااقل همون ۳۸ درصد افزایش بدید؟

امید سه شنبه , ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰:۱۹

این چه عدالتی هست که کارمند رسمی بعداز هشت سال سابقه تبدیل وضعیت شده پنج میلیون و ششصد حقوق بگیر درصورتی که شرکتی بود نه میلیون می‌گرفت این چه عدالتی هست با این حقوق نا چیز جواب خانواده رو چی بدیم

بهرام دوشنبه , ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶

وقتی دوستان حرف از عدالت میزنند ادم خنده اش میگیره. عدالت خیلی سال پیش مرد وتنها یه اسم بامسما داره که دکان داران دین باش کاسبی میکنن

راستگو دوشنبه , ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

اقای رعیس جمهور واقعا این چه عدالتی. است که حقوق حد اقل بگیران را همه ۵۶۰۰۰۰۰ میلیون و ششصد هزار تومان محاسبه کردید یک نفر با ۲۵ سال سابقه و همسر و فرزند حقوقش مساوی کسی است که تازه استخدام شده باید عدالتی باشد یا نه در این موارد در حق حد اقل بگیران ظلم فاحش شده لطفا پیگیری کنید

آخرین اخبار