چاپ کد خبر: 26294
28 فروردین 1399

دردسر عجیب اهالی یک روستای استان فارس در فضای مجازی

سه کیلومتر تا گردنه‌ای خطرناک برای دسترسی به آموزش مجازی

با وجود تلاش‌های گسترده برای ارتقای زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی طی سالیان اخیر، برخی دانش‌آموزان روستاهای فارس این روزها که شیوع بیماری کرونا مدارس را به تعطیلی کشانده است، به دردسر افتاده‌اند.

مشکلاتی که ۲۰۰ دانش‌آموز روستای دوهزار نفره دشتک از توابع مرودشت در شمال شیراز، با آن مواجه‌اند تنها گوشه‌ای از کمبودهای ارتباطی در روستاها برای آموزش است.

اهالی این روستا برای دریافت اینترنتی فایل‌های آموزشی یا جست‌وجویی ساده در فضای وب ناچارند رنج و خطر پیموندن سه کیلومتر راه را تا گردنه دشتک به جان بخرند، جز این، طی این مسیر و تجمع عده‌ای از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها با رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که ضرورت مهار کروناست هم‌خوانی ندارد.  

به گفته یکی از دانش‌آموزان این منطقه، بیشتر خانواده‌ها دامدارند و والدین همه دانش‌آموزان نمی‌توانند آن‌ها را هر روز همراهی کنند.

یکی دیگر از اهالی این روستا می‌گوید برای جست‌وجوی مطلبی در اینترنت باید حتما تا این منطقه خطرناک بیایند و با آنکه شورا و دهیاری روستا مکاتباتی درخصوص ایجاد زیرساخت‌های اینترنتی کرده‌اند تاکنون امکان آن میسر نشده است.

این در حالی است که روستای حصار در چهار کیلومتری دشتک از پوشش اینترنتی برخوردار است.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار