چاپ کد خبر: 27550
21 اردیبهشت 1399

درگذشت مدیر قدیمی ترین انتشارات و کتابفروشی مشهور شیراز

مدیر انتشارات و کتابفروشی محمدی شیراز چشم از جهان فروبست.

به گزارش اول فارس، محمد محمدی، مدیر کتابفروشی و نشر محمدی شیراز شنبه شب ۲۰ اردیبهشم‌ماه در سن ۹۰ سالگی در زادگاه خویش چشم از جهان فروبست.
مدیر انتشارات و کتابفروشی محمدی شیراز چشم از جهان فروبست
بر اساس این گزارش ،  کتابفروشی محمدی شیراز در سال ۱۲۷۰ یعنی ۱۲۹ سال پیش توسط محمدهادی محمدی معروف به شیرازی شروع به کار کرد. این کتابفروشی چهار نسل است که به کار خود ادامه می‌دهد و زنده‌یاد محمدی از نسل سوم  متولیان کتابفروشی محمدی به شمار میرفت.

پدر پدربزرگ مدیر کنونی کتابفروشی محمدی در زمان قاجاریه چاپخانه سنگی را از بمبئی هندوستان وارد شیراز کرد که در آن روزگار کاری بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود و کار چاپ و نشر و کتابفروشی از آن روزگار شروع شد.

بهنام محمدی با بیان اینکه پدرش بر اثر بیماری تنفسی و کهولت سن درگذشته است گفت: محمد محمدی از ١٠ سالگی کار چاپ و نشر را در شیراز آغاز کرد و کتابفروشی را ادامه داد.

وی درخصوص مراسم یادمان این پیشکسوت فرهنگی شیراز، گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد، مراسمی برگزار نخواهد شد و هزینه‌های بزرگداشت آن مرحوم صرف امور خیریه می‌شود.

محمدی اعلام کرد: پیکر مرحوم محمد محمدی روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در گورستان شاه داعی‌الله شیراز به خاک سپرده خواهد شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مهناز دوشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۲۰

روحت شاد همشهری چه خاطرات فراموش نشدنی و زیبایی از انتشار ات شما در ذهن دارم‌

ناشناس دوشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۴:۳۸

روحشون شاد باشه

آخرین اخبار