چاپ کد خبر: 127299
13 آذر 1402

برای ساماندهی رودخانه چنار راهدار: شهرداری شیراز، سازمان آب و آبفا تعهد دادند و عمل نکردند

دادستان عمومی و انقلاب شیراز با تأکید بر اینکه مدیران فسادستیز در حمایت دادستانی قرار دارند، گفت:  مدیران به دلیل عملکرد ضعیف و ناشی از ترک فعل، قصور و ناکارآمدی تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

بحرینی دادستان شیراز

سیدمصطفی بحرینی روز، ۱۲ آذر در یکصد و سی و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اقدامات مشترک شهرداری شیراز و دستگاه قضایی برای رفع مشکلات شهری، گفت: مشارکت شهرداری شیراز و سایر دستگاه‌های اجرایی  با دستگاه قضایی استان فارس در موضوعات مختلف فارس نظیر آزادسازی حریم کمربندی، جمع‌آوری سایت ضایعات، پاک‌سازی و جمع‌آوری حوزه کمربندی و ساماندهی این مراکز مثمر ثمر بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه ساماندهی مراکز ضایعات می‌تواند باعث کاهش سرقت‌ها شود، اظهار کرد: به دلیل آلودگی مراکز ضایعاتی از نظر زیست محیطی لازم است تا ساماندهی در خصوص این موضوع به همت شورای اسلامی و شهرداری شیراز در دستور کار باشد.

وی برخورد با آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب را یکی دیگر از اقدامات جدی در کلانشهر شیراز دانست و گفت: با کمترین میزان تنش و هزینه با معضل آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب شهری برخورد شد و جمع آوری محصولات این مزارع رخ داد همچنین در ارتباط با آب‌های آلوده باید فکر اساسی کرد و با انجام اقداماتی همچون ایجاد تصفیه‌خانه از تکرار این موضوع جلوگیری شود تا سال‌های آینده این موضوع را شاهد نباشیم.

بحرینی در بخش دیگری از سخنان خود حفظ و صیانت از باغات شهری به ویژه باغات قصردشت را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در کنار همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی در موضوع باغات در مواردی که سوءاستفاده، تخریب و تغییر کاربری غیر مجاز باغات رخ دهد، حوزه دادستانی به جد موضوع را دنبال می‌کند و با متخلفان و سوءاستفاده‌کنندگان به اشد مجازات برخورد و آن‌ها را تحت تعقیب قرار خواهد داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس همچنین در خصوص ترک فعل چند سازمان در ساماندهی رودخانه چنار راهدار شیراز، گفت:  ساماندهی رودخانه چنار راهدار یکی از موضوعات در دستور کار دستگاه‌های اجرایی بود اما از این موضوع رضایت نسبی نداریم چرا که شهرداری شیراز، سازمان آب و آبفا تعهد دادند تا ساماندهی ۷ کیلومتری از مسیر این رودخانه انجام شود اما تاکنون این موضوع عملیاتی نشده است.

وی معضل سد معبر در کلان شهر شیراز را مورد توجه قرار داد و افزود: مجوزهای لازم برای ساماندهی و رفع معضل سد معبر در اختیار شهرداری شیراز گذاشته شده تا این اقدام در چارچوب قانونی پیگیری شود اگر چه اقدامات ناقص بوده اما  با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی اقدامات در حال پیگیری است.

بیشتر مدیران کشور فساد گریز هستند
بحرینی همچنین به موضوع مدیران فساد اشاره و خاطرنشان کرد: در سطح کشور دو نوع مدیر داریم که یک گروه مدیران فسادستیز و گروه دیگر مدیران فسادگریز هستند، در سطح کشور بیشتر مدیران در گروه مدیران فسادگریز هستند که دل و جرأت و شهامت ورود به کار ندارند و چند صباحی به دنبال مدیریت کردن هستند.

به گفته وی، مدیریتی که بدون تنش ترک باشد مدیریت فساد گریز است و مدیریتی که هجمه نامطلوب به آن وارد نشده باشد فساد گریز است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس تاکید کرد: حمایت ما از مدیران فساد ستیز است. همچنین تعقیب و کنترل مدیران فساد گزیر است که عملکرد آنها ضعیف و ناشی از ترک فعل، قصور و ناکارآمدی باشد که تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

بحرینی اظهار کرد: طی دو سال گذشته موارد متعددی از مدیران گروه فسادگریز را داشته‌ایم که با آن‌ها برخوردهای لازم را داشته‌ایم.

ساماندهی بار فروشان در حاشیه خیابان و اغذیه فروشان از دیگر موضوعاتی بود که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در این جلسه به آن اشاره کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار