چاپ کد خبر: 100316
1 دی 1401

در خواست ثبت احوال از شهروندان برای ثبت تغییر نشانی (آدرس) بصورت آنلاین

مدیرکل ثبت احوال فارس با بیان اینکه ثبت تغییر نشانی محل سکونت در سامانه ثبت احوال ضروری است، خواستار ثبت آخرین تغییرات نشانی محل سکونت شهروندان در سامانه ثبت احوال شد.

سایت سازمان ثبت احوال

به گزارش اول فارس ، علیرضا انصاری گفت: بسیاری از خدمات دولتی و نهاد‌ها براساس آدرس ثبت شده در سامانه ثبت احوال ارایه می‌شود، بنابراین شهروندان حتما در صورت تغییر نشانی، آدرس محل سکونت خود را در سامانه ثبت احوال اعلام کنند.

او با بیان اینکه اگر فردی محل سکونت ثبت شده‌اش تغییر کند، مطابق قانون باید در اسرع وقت آن را به اداره ثبت احوال اطلاع دهد، گفت: افراد برای ثبت تغییر نشانی، نیاز نیست که به سازمان ثبت احوال مراجعه کنند بلکه از طریق سایت سازمان ثبت احوال و ورود به قسمت تغییر نشانی، آدرس جدید محل سکونت خود را وارد و در کمتر از پنج دقیقه تغییر محل سکونت خود را ثبت کنند.

انصاری گفت: افراد می‌توانند به صورت رایگان، نشانی جدید خود را از طریق درگاه اینترنتی NCR.IR ثبت کنند، زیرا این درگاه از طریق مرورگر تلفن همراه نیز در دسترس همه افراد است.

مدیر کل ثبت احوال فارس همچنین گفت: بسیاری از خدمات ادارات مانند استعلام بانک‌های عامل، راه و شهرسازی، پلیس راهنمایی و رانندگی، پست و دیگر ارگان‌ها سرویس دهی خود را طریق نشانی ثبت شده در ثبت احوال افراد ارائه می‌دهند، بنابراین افراد باید آخرین آدرسی که در حال حاضر در آن سکونت دارند را در پایگاه ثبت احوال ثبت کنند.

انصاری گفت: ثبت آدرس شهروندان در سامانه ثبت احوال؛ مبنای بسیاری از برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌های مسئولان و دستگاه‌های اجرایی برای آموزش، بهداشت، میزان مهاجرت فرستی و مهاجرت پذیری، اشتغال و بیکاری، آمار مختلف اقتصادی و ابعاد امنیتی است که با تجزیه و تحلیل داده‌های آن؛ گزینه‌های تصمیم گیری را برای مسئولان تسهیل می‌کند.

مدیرکل ثبت احوال استان فارس گفت: به منظور تسریع و تسهیل امور شهروندان برای دریافت خدمات بهتر از دولت، شهروندان در زمان تعیین شده نسبت به ثبت تغییرات نشانی خود اقدام کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار