چاپ کد خبر: 143984
2 خرداد 1403

دعوای آمنه‌سادات ذبیح‌پور و دارودسته احمدی نژاد بالاگرفت

روز گذشته تصویری از محمود احمدی‌نژاد در افتتاحیه دوره جدید مجلس خبرگان خبرساز شد.
به گزارش اول فارس،  روز گذشته تصویری از محمود احمدی‌نژاد در افتتاحیه دوره جدید مجلس خبرگان خبرساز شد. در حالی که فضای عمومی مراسم به دلیل شهادت ابراهیم رئیسی و هیات همراهش به رنگ سیاه درآمده بود، احمدی‌نژاد ترجیح داده بود که مانند پیام تسلیت متفاوتش این‌بار هم جور دیگری جلوه کند و خب با پیراهن سفید در این مراسم حاضر شد.

البته دیگر اقدام جنجالی او، نشستن بر روی صندلی ۸۸ بود که برخی این حرکت را به دلیل حوادث سال ۸۸ معنادار توصیف کردند. البته عبدالرضا داوری، فعال سیاسی نزدیک به احمدی‌نژاد ادعا کرده که او را بر این صندلی نشانده‌اند. خب پیش‌بینی می‌شد که شکل حضور احمدی‌نژاد در این مراسم بحث‌برانگیز شود و همین هم شد.

آمنه‌سادات ذبیح‌پور، خبرنگار شناخته‌شده تلویزیون در نخستین واکنش، با ادبیاتی تند از احمدی‌نژاد اعلام انزجار کرد: “به عنوان کسی که هشت سال خبرنگار برنامه‌هات بودم، ازت بیزارم!”

آمنه‌سادات؛ وقتی حاشیه جای متن را می‌گیرد!

آمنه سادات ذبیح‌پور خبرنگار حوزه سیاسی خبرگزاری صداوسیما و از مجریان اخبار ۲۰:۳۰ شبکه دو سیمای ست که در حوزه بررسی و تهیه گزارش در مورد شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از ایران فعالیت می‌کند. از ذبیح‌پور در سال ۱۳۹۲ به خاطر فعالیت خبرنگاری در مورد عملکرد دولت محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت ایران تقدیر به عمل آمد.

یک ادعای بحث‌برانگیز درباره خبرنگار مشهور

اما ساعاتی بعد از توئیت جنجالی، علی حسینی یکی از وکلای محمود احمدی نژاد در پاسخ به هجمه‌ای که علیه موکلش ایجاد شده با انتشار توئیتی بحث‌برانگیز به اعلام بیزاری آمنه سادات ذبیح پور خبرنگار صداوسیما از رئیس جمهوری پیشین ایران واکنش تندی نشان داد.

وکیل احمدی‌نژاد در واکنش به توئیت آمنه‌سادات ذبیح‌پور ادعایی درباره رفتار خارج از عرف یک خبرنگار در سفر محمود احمدی‌نژاد به نیویورک (برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل) مطرح کرد. ادعایی که حالا علیه خبرنگار مشهور صداوسیما مطرح شده انگار پررنگ‌تر از پیراهن سفید احمدی‌نژاد است. به اندازه‌ای کهتوئیت نخست حالا از صفحه ذبیح‌پور حذف شده و او با این حرکت همه چیز را معنادارتر از قبل جلوه می‌دهد.

عبدالرضا داوری نیز با انتقاد از کلام خانم خبرنگار او را مایه شرم رسانه ملی دانست و نوشت: رسانه ملی که باید دانشگاهی با ادبیات فاخر باشد، با بنیادگرایان به چنان فلاکتی افتاده، که خبرنگارش به فرد منصوب از سوی رهبر معظم انقلاب در مجمع تشخیص مصلحت، توهین می‌کند و “دوزاری” می‌گوید! هرچند این توهین، به جایگاه اجتماعی رئیس جمهور اسبق، ارتفاع می‌دهد، اما مایه شرم صداوسیما است.

چند حاشیه ماندگار از آمنه خانم

اما این نخستین باری نیست که آمنه‌سادات ذبیح‌پور خبرساز شده، سابقه او در این قسم از جنجال‌ها تقریبا به بخش بزرگی از جامعه اثبات شده است.

آبان ۱۴۰۱، انتشار توئیتی از سوی آمنه‌السادات ذبیح‌پور درباره گزارش شبکه فارسی زبانِ ایران‌اینترنشنال و بی بی سی فارسی درباره تجمعات اعتراضی در کردستان بازتاب گسترده‌ای در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها داشت.

.

پس از انتشار این ویدئو آمنه‌السادات ذبیح‌پور، خبرنگار ۲۰:۳۰ که اغلب با گزارش خود خبرساز بوده در این رابطه در اظهارنظری عجیب و معنادار در توئیتر خود نوشت: ۷ صبح از بازار بومهن فیلم گرفتیم به نام اعتصاب بازاریان کامیاران دادیم بی بی سی و اینترنشال، اونا هم ذوق کردن پخش کردن بدون راستی‌آزمایی.

بیشتر بخوانید:

عکس کفش یکی از شهدای حادثه سقوط هلیکوپتر ریاست جمهوری

با ۶ ترفند ساده کارایی لباسشویی خود را چندین برابر کنید

از او چند توئیت بحث‌برانگیز دیگر به یاد داریم. خیلی از افراد مشهور مورد تفقد آمنه خانم قرار گرفته‌اند. مثل جواد ظریف، علی دایی و یا حتی شروین حاجی‌پور. او حتی تماشای سریال پوست شیر را نیز تحریم کرد. مابقی را خودتان بخوانید.

منبع:برترینها

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس چهارشنبه , ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴

وکیل احمدی نژاد بهتر است به جای راه اندازی پروپاگاندا بیندیشد چرا این خبرنگار چنین رفتاری داشته اند . آیا رفتارهای احمدی نژاد در هر موقعیتی که قرار گرفته حاشیه ساز و بعضاً توهین آمیز نبوده

آخرین اخبار