مدیرعامل اسنپ آفتابی شد:دفاع از گزینه «عجله دارم» و اعتراض به ندادن سهمیه سوخت رانندگان

پس از انتقادات و تهدیدهای صریح سازمان تعزیرات، بالاخره «اسنپ» گزینه «عجله دارم» را از اپلیکیشن خود حذف کرد و «تپسی» نیز با اندکی تاخیر به حذف این گزینه تن داد. به گزارش اول فارس، دیجیاتو نوشت برای دلایل شکل‌گیری و طراحی گزینه «عجله دارم» با «محمد خلج»، مدیرعامل اسنپ گفت‌وگو کرده است. اسنپ در […]

مدیرعامل اسنپ

پس از انتقادات و تهدیدهای صریح سازمان تعزیرات، بالاخره «اسنپ» گزینه «عجله دارم» را از اپلیکیشن خود حذف کرد و «تپسی» نیز با اندکی تاخیر به حذف این گزینه تن داد.

به گزارش اول فارس، دیجیاتو نوشت برای دلایل شکل‌گیری و طراحی گزینه «عجله دارم» با «محمد خلج»، مدیرعامل اسنپ گفت‌وگو کرده است.

اسنپ در بیانیه‌ مربوط به حذف گزینه «عجله دارم» اعلام کرد که علی‌رغم حذف این گزینه، «به واسطه‌ کاربردی بودن و نفع این گزینه برای هر دو گروه کاربران، از طریق مذاکرات، جلسات و گفت‌وگوها به دنبال اثبات کارکرد این گزینه به دستگاه‌های مربوطه» است.

دیجیاتو نیز برای روشن شدن موضوع، آگاهی از استدلال‌های اسنپ و دلایل شکل‌گیری و طراحی گزینه «عجله دارم» با محمد خلج، مدیرعامل اسنپ گفت‌وگو کرده است.

برای شروع بد نیست در مورد شیوه کارکرد گزینه «عجله دارم» صحبت کنیم. سازوکار و مدل فنی قیمت‌گذاری با این گزینه در اسنپ چگونه است؟

قیمت‌گذاری در اپلیکیشن اسنپ دارای سازوکاری کاملا هوشمند و تجربه‌شده در سطح جهانی و بر پایه‌ اصول بازار آزاد است.

اسنپ شاخصی به نام «نرخ پاسخ‌دهی به درخواست‌ها و انجام سفر» یا Fulfillment Rate دارد که از طریق الگوریتم هوشمند به یک نرخ تعادلی دست پیدا می‌کند. اگر میزان عرضه بیش از تقاضا یا به اصطلاح over supply باشد، الگوریتم هوشمند قیمت‌ها را به طور استاندارد با شیبی مناسب کاهش می‌دهد تا در سمت تقاضا رغبت برای ارسال درخواست ایجاد شود؛ اما اگر نرخ پایین‌تر از حد مطلوب برای کاربران راننده باشد، این سیگنال به الگوریتم داده می‌شود که میزان عرضه پایین‌تر از حد معمول است. در این حالت فرایند اصلاح قیمت با رویکرد ترغیب و تشویق در سمت عرضه صورت می‌گیرد.

در چنین سیستمی، برخی کاربران با ذخیره حتی چند دقیقه زمان بیشتر و پذیرش سریع‌تر سفرهایشان حس کاربری بهتری را تجربه می‌کنند؛ این گروه حاضرند، با پرداخت مبلغ بیشتر، این مطلوبیت را برای خودشان ایجاد کنند. گزینه «عجله دارم» پاسخی به این نیاز است.

نکته‌ای که نباید فراموش کنیم این است که «عجله دارم» با درخواست خود مسافران طراحی شده است. آنها پیش از طراحی این گزینه، برای بالا بردن قیمت سفر از شیوه‌هایی مانند زدن توقف در مسیر استفاده می کردند. «عجله دارم» امکانی است که نیاز به ثبت توقف غیرواقعی را پاسخ می‌دهد.

تاثیر این گزینه در سرویس‌دهی اسنپ چگونه بوده است؟

حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد از سفرها در اسنپ با استفاده از گزینه «عجله دارم» انجام شده و بررسی‌های ما و شیوه کار الگوریتم هوشمند نشان می‌دهد که اتفاقاً این امکان حتی به نفع کاربرانی بوده که از آن استفاده نمی‌کنند.

چطور این اتفاق می‌افتد؟

«عجله دارم» درخواستی با نرخ صفر پاسخگویی را به درخواستی جذاب با امکان پاسخگویی تبدیل می‌کند. افزایش نرخ پاسخگویی به درخواست‌ها و تعادل بین عرضه و تقاضا این سیگنال را به الگوریتم هوشمند می‌دهد که محاسبه قیمت استاندارد و در محدوده مطلوب است و به این ترتیب از افزایش قیمت برای ۹۰ درصد کاربرانی که از این گزینه استفاده نمی‌کنند هم جلوگیری می‌شود. این یعنی پاسخ‌دهی به درخواست‌ها با گزینه «عجله دارم» به درخواست‌هایی که از این گزینه استفاده نمی‌کنند هم تعمیم داده می‌شود. به این ترتیب وجود این گزینه هم برای کاربرانی که نیاز دارند زمان کمتری را برای دریافت سرویس منتظر بمانند مطلوب است و هم برای سایر کاربران.

یکی از مسایلی که مطرح می‌شود، این است که وجود این گزینه، موجب تغییر رفتار کاربران راننده شده تا درخواست‌های با قیمت پایین‌تر را نپذیرند.

متاسفانه این تصور غلط وجود دارد. در حالی که اپلیکیشن اسنپ طوری طراحی شده که کاربر راننده هنگام قبول درخواست سفر از انتخاب گزینه «عجله دارم» از سوی مسافر مطلع نمی‌شود.

از سوی دیگر، باید این حق را برای کاربران راننده قائل شویم که امکانات خود را در جهت نفع مالی به کار بگیرند. این افراد کاملاً هوشمندند و مانند همه افراد جامعه در شرایطی ارائه خدمت می‌کنند که برای‌شان صرفه‌پذیر باشد. بنابراین منطقی است که با توجه به فشار هزینه‌های زندگی بهترین درخواست‌ها را بپذیرند. در عین حال، ما با شیوه‌های مختلف، از جمله استفاده از مشوق‌ها، تلاش می‌کنیم قیمت‌ها را در نقطه تعادلی نگه داریم و کاربران راننده را به پذیرش درخواست‌های ارزان‌تر هم ترغیب کنیم؛ چون برای ما مهم‌ترین نکته تبدیل بیشترین میزان درخواست‌ها به سفر است.

حذف این گزینه از نظر تجربه کاربری و قیمت‌گذاری چه تاثیری خواهد داشت؟

همان‌طور که گفتم، گزینه عجله دارم حتی برای کاربران مسافری که می‌خواهند با قیمت‌های پایین‌تر سفر خود را انجام دهند نیز مفید خواهد بود. با حذف این گزینه تاثیرات قیمتی گریزناپذیر است؛ چون الگوریتم‌های پیشرفته‌ اسنپ قیمت‌ها را بر اساس نرخ پاسخ‌دهی و سازوکار عرضه و تقاضا تنظیم می‌کند. با حذف ۱۰ درصد از درخواست‌ها که با گزینه «عجله دارم» ارائه می‌شد، الگوریتم باید روی قیمت‌گذاری خود به گونه‌ای بازنگری کند که کمبود در بخش عرضه برطرف شود. البته این به معنای تغییرات قیمتی شدید نخواهد بود و تلاش می‌کنیم تغییر قیمتی را به حداقل برسانیم.

در بیانیه اسنپ در مورد حذف گزینه عجله دارم، ذکر شده بود که برای اثبات کاربرد این گزینه با نهادهای متولی به مذاکره می‌پردازید، مذاکرات در چه مرحله‌ای است و با چه نهادهایی پیگیری می‌شود؟

به واسطه ذات و ماهیت نوآورانه کسب‌وکار، مسئولیت خود می‌دانیم که به معرفی و تشریح سرویس‌ها، خدمات و امکانات فناوری‌محور اسنپ به کاربران مسافر و راننده و به صورت کلی تامین‌کنندگان و متقاضیان اسنپ بپردازیم. بنابراین گفت‌وگو و تعامل ما با متولیان، رگولاتور و بازیگران سنتی این حوزه، تعامل و گفت‌وگویی مستمر و مداوم است. هدف‌مان تنها این نیست که افراد و نهادهای مخالف را قانع کنیم؛ بلکه می‌خواهیم هم مخالفان و هم موافقان با ذات پویا، فناوری‌محور و به‌روز این حوزه آشنایی کامل و مداوم داشته باشند.

در مورد گزینه «عجله دارم» نیز همین هدف را مد نظر داریم. به ویژه در این مورد باید با سازمان تعزیرات حکومتی گفت‌وگو کنیم و ادله و پشتوانه قانونی و کسب‌وکاری خود را با آن‌ها به اشتراک بگذاریم.

ای کاش در برخورد با مواردی که با آن مخالفیم و ممکن است برای آن ادله کافی هم داشته باشیم، قبل از صدور حکم نهایی، مسیر انجام کار کارشناسی و مشاوره را نیز در دستور کار قرار دهیم. از ما هم دعوت شود که نظرات‌مان را بگوییم، اگر شکایتی وجود دارد پاسخ دهیم و در یک سلسله جلسات کارشناسی از طریق توضیحات ذینفعان مزایا و معایب سنجیده شود و منطق و دلایل پشت راه‌اندازی این امکان مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

همه ما معتقدیم که کسب‌وکار یک موجود زنده است و اگر نیازی به جراحی وجود دارد؛ این جراحی باید با حفظ حیات کسب‌وکار صورت گیرد. نه اینکه فعالیت را متوقف کنیم و بعد کسب‌و‌کار به دنبال ارائه دلایل خودش برود. این مشکلی است که در کل حوزه و برای همه کسب‌وکارها دیده می‌شود.

سازمان تعزیرات شما را به گران‌فروشی متهم کرده است. ادله شما چیست و چرا این سرویس را گران‌فروشی نمی‌دانید؟

باید در نظر داشت که ما به عنوان یک کسب‌و‌کار قانونی مجوز خود را از اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی دریافت کرده‌ایم. از سوی دیگر، مقررات حاکم بر این مدل از کسب‌وکار بر اساس «دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافر» مشمول قانون نظام صنفی کشور تعیین شده است. این دستورالعمل پس از مذاکرات و جلسات متعدد پر دامنه، به عنوان یک تجربه موفق تدوین و در سال ۱۳۹۸ از سوی وزارت کشور و صمت مصوب شد و در نهایت مورد تایید دادستانی کل کشور هم قرار گرفت. نهادهای صاحب‌نظر و متولی مانند معاونت علمی و وزارت ارتباطات نیز در روند تدوین این دستورالعمل حضور داشته‌اند.

به موجب بند الف ماده ۶ این دستورالعمل، به عنوان یک قانون بالادستی، تاکید شده که نرخ خدمات هوشمند مسافر می‌تواند به صورت ثابت و پویا با استفاده از ورودی‌هایی مانند ترافیک، عرضه و تقاضا، محدوده جغرافیایی، طول مدت سفر و نوع وسیله نقلیه محاسبه شود.

در تبصره این ماده اشاره شده: «در مواردی که هزینه سفر در شرایط خاص از سقف تعرفه تاکسی تلفنی هر شهر مصوب در شورای شهر بالاتر تعیین شود، این رقم قبل از انجام سفر از طریق اپلیکیشن به مسافر اعلام می‌شود.»

آنچه که مصوب شده نشان می‌دهد که مطالعه کاملی روی مصوبه انجام شده و سازوکار صحیح محاسبات قیمت‌گذاری رعایت شده و ما معتقدیم که این مصوبه، مفهوم قیمت‌گذاری شناور و محاسبه قیمت در شرایط مختلف و بسته به عوامل مختلف راندمان و بهره‌وری استفاده از ظرفیت تاکسی‌های اینترنتی را تایید می‌کند.

آنچه در مورد گزینه «عجله دارم» به ما اعلام شده این است که متهم به گران‌فروشی هستیم؛ اما تعریف گرانفروشی در قانون تعزیرات عبارت است از عرضه کالا و خدمات به بهای بیش از نرخ تعریف شده توسط مراجع رسمی به طور علی‌الحساب یا قطعی. همین تعریف با نگارش دیگری در قانون نظام صنفی هم ذکر شده است؛ اما با توجه به آنچه در مورد دستورالعمل گفتم و تعریف موصوف از گران‌فروشی، به نظر می‌رسد جای بحث در این زمینه وجود دارد که آیا گران‌فروشی اتفاق افتاده است یا نه.

البته این مباحث اولیه حقوقی محسوب می‌شود. تیم حقوقی ما در حال تحقیق و تدوین دفاعیه جامعی در مورد مدل قیمت‌گذاری و گزینه عجله دارم است.

در این زمینه نمونه‌های مشابه در جهان هم وجود دارد؟

بله. در برخی از نمونه‌های خارجی قیمت‌ها ممکن است تا ۸ برابر افزایش پیدا کند؛ در حالی که با استفاده از گزینه «عجله دارم» بین ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت اتفاق می‌افتاد. با توجه به شرایط زیرساختی کشور و اهمیت بحث ساماندهی حمل‌و‌نقل در مدیریت شهری تلاش ما بر این بوده که با افزایش حداقلی نرخ بتوانیم بیشترین خدمت‌رسانی و سفر را داشته باشیم.

مدیر عامل اسنپ:چرا سهمیه سوخت کاربران راننده که تا آبان ۱۴۰۱ با دقت بسیار بالایی توزیع می‌شده، الان متوقف شده است؟

برای مثال وقتی از «اوبر» درخواست سفر می‌کنید، در مواردی احتمالا به دلیل پایین بودن عرضه، پیامی مشاهده می‌شود که قیمت‌ها افزایش یافته و تا دو برابر افزایش قیمت هم دیده شده است. در «لیفت» هم افزایش قیمت با همان مدل در در بازه‌های زمانی که به آن «پرایم تایم» گفته می‌شود وجود دارد و کاربران می‌توانند با افزایش قیمت شانس دریافت سرویس را افزایش دهند. در برخی سرویس‌های فعال در آسیای جنوب شرقی نیز کاربر مسافر می‌تواند قیمت پیشنهادی خود را در محدوده ۸ برابری ارسال کند.

حذف این گزینه برای کاربران راننده چه پیامدهایی خواهد داشت؟

این مسئله برای ما بسیار مهم است. اگر نگران قیمت هستیم و صحبت از این می‌شود که در شرایط ترافیک قیمت حمل‌و‌نقل افزایش پیدا می‌کند، باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که در زمان پیک ترافیک راننده سوخت، استهلاک و زمان بیشتری صرف می‌کند و طبیعی است که بسته به صرف منابع، کسب درآمد داشته باشد.

باید توجه داشت که افزایش قیمت دلایل متعددی دارد؛ دلایلی مانند ترافیک، سامانه‌های حمل‌و‌نقل عمومی نامناسب، طراحی معابر و وجود گره‌های ترافیکی؛ بنابراین راه اصلاح قیمت حل این مشکلات است، نه قیمت‌گذاری دستوری.

می‌خواهم اینجا هم تاکید کنم که از ابتدای سال تا امروز با وجود تلاش زیاد و جلسات و نامه‌نگاری‌های متعدد، هنوز سهمیه سوخت رانندگان اسنپ پرداخت نشده است. اگر روی بحث قیمت‌گذاری این‌قدر تاکید وجود دارد، باید روی مباحثی که تاثیر مستقیم روی قیمت و سبد خانوار کاربر راننده نیز دارد هم تمرکز کنیم. باید پرسید چرا سهمیه سوخت کاربران راننده که تا آبان ۱۴۰۱ با دقت بسیار بالایی توزیع می‌شده، الان متوقف شده است. در حالی که همین عامل به ما کمک می‌کرد که قیمت‌ها را پایین نگه‌داریم.

عضو کانال ما در تلگرام شوید

به نظر می‌رسد در بحث اقتصاد مشارکتی بخش عرضه و کاربران راننده کاملا مغفول مانده و از آن دور شده‌ایم. اگر می‌خواهیم حقوق کاربران را لحاظ کنیم، باید حقوق افرادی که برای ارتزاق حلال از تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کنند نیز به عنوان طیفی از کاربران مورد توجه قرار بگیرد.

راننده های اسنپ نظرشان را بنویسند

مطالب مرتبط

راننده و مسافر اسنپ بدانند: جبران خسارت راننده پس از رسیدن به مبدأ در سفرهای لغوشده از سوی مسافر

صفر تا صد تایید صلاحیت و نظارت بر عملکرد رانندگان اسنپ/ راننده فعال در چه صورت غیرفعال می‌شود؟

اعتراض مدیر عامل اسنپ به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده:حقوق مسافران را تضییع می‌کند

نظرات

  • حمید

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    اینو بدونبن مردم ایران باهوشتر از شماها هستن . مسافران گزینه توقف ۱۵ دیقه ای رو جایگزین عجله دارم کردن????☺️


  • حمیدرضا حسنی

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام
    من راننده اسنپ هستم وقتی میبینم قیمت پایینه و سوخت هم نمیدن برای چی کار کنم . اصلا مقرون به صرفه نیست .
    مسئولین فقط بفکر خودشون هستند . کاری برای رفاه مردم نمی کنن


  • سید جمال وثوق مهر

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    خرج یک ماشین اجاره خانه گوشت کیلو خدا ت تومان برنج وایاب ذهاب حساب کنید بعد تصمیم بگیرد


  • داود

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    من که چند ساله متاسفانه از نا چاری حمال اسنپ هستم هر وقت میرم به مقصد تا مسافر یا همون ارباب رو سوار کنم اگه لغو سفر نکنه ۱۰دقیقه ای طول میکشه تا طرف بیاد سوار ماشین بشه هیچ عجله ای هم نداشته شاید به همین دلیل عجله نداشتنه یا اینکه مرض دارن راننده رو میکشن تو هزار تا کوچه مال رو بعد دقیقا وقتی راننده رسید به مبدا انگشت نجستشون رو میزنن رو گزینه لغو سفر راننده هم دستش به جایی نثمیرسه و کاری نمیتونه کنه جز چند تا فحش به ارواح مسافر و مدیران اسنپ، مسئله حذف عجله دارم نیست عزیزان، سرگرم کردن ملت ایران و ادامه اختلاص مهمه


  • داود

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    قدیمیا مثل دارن که، مورچه چی هست که کله پاچه اش چی باشه، قیمت سفر با اسنپ(راننده شخصی) چقدره که با عجله دارم که اصلا راننده ازش خبر دار نمیشه چقدر میشه، کرایه یک نفر با تاکسی از فیروزکوه تا سه راه تهران پارس ۱۳۰۰۰۰هزار تومان هست، اونوقت طرف اسنپ میگیره ۴نفر سوار میشن صندوق رو هم پر اسباب اساسیه میکنن تا در خونشون تو تهران، مثلا منطقه پیروزی میرن، با ۲۵۰۰۰۰هزار تومن تازه توراهم کلی ادا واتفارم در میارن، بعد تعزیرات میگه گران فروشی، آب که سر بالا میره قورباغه ابو اطا میخونه، عقل وانصاف هم چیز خوبیه ولی


  • ایرج

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام بابا جلوی دزدی مدیران رو برید بگیرید نه اسنپ و راننده بیچاره
    اگر بخوان دنبال اونا برن که از دمشون میگیرن میندازن بیرون


  • مسعود

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    گران فروش مدیران اسنپ و تپسی هستند که ۲۰درصد از راننده کم میکنند
    ماشینت با کل استهلاک و خرج جنس های گرون و بی کیفیت لوازم یدکی و پول لاستیک و بنزین و روغن و یه نفر رو اجیر کرده که با ماشین کم کم ۳۰۰میلیونی و راننده روزی نهایت ۸۰۰کار کنه که آخرشم میبینی ۶۰۰تومان بیچاره راننده کار کرده سر ماه هم که نشده کلی خرج ماشین باید بکنه .. به مدیران اسنپ


  • محمد

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    کسانی که دستور گزینه عجله دارم را حذف کردند که خودشان سرویس مجانی از طریق دولت دریافت می کنند. در ثانی این گزینه هم که مسافر احیانا انتخاب نماید مسافری این کار می کند که عجله فوری دارد و در وحله اول رانند متوجه نمی شود. راننده های اسنب کمترین کرایه نسبت به تاکسی تلفنی عادی می گیرند مثلا ما در بوشهر تاکسی تلفنی کرایه تا بوشهر ۹چ هزار تومان هست اما اسنب کرایه ای بین ۵۰ تا ۷۰ تومان به رانند می زند وبعد از آن ده در صد هم خودش بر می دارد. چیزی برای رانند باقی نمی ماند.. من سال ۱۴۰۱ هر ماه نزدیک ۲۰۰۰ کیلومتر رفت و آمد درون شهری داشتم. دیدم که به صرفه نیست دیگر موردی سرویس انجام می دهم این یک خسارت بزرگ است.


  • Vm

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    باید کرایه بر حسب مدت زمان سفر باشه .تا اگه تو ترافیک افتاد . راننده متضرر نشه


  • عادل

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام مگه یه راننده موتور یا ماشین چقدر در میاره که دراین حد ازش کمسیون میگیرین اخه یکم انصاف داشته باشین


  • محمد

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    دو تا مشکل وجود داره که نیاز است اسنپ اقدام عملی در مورد آن انجام دهد ۱_ لغو سفر توسط مسافران . ۲_ پرداخت نکردن هزینه سفر توسط مسافر . اسنپ قبلا پاسخ میداد و اقدام عملی انجام می‌داد ‌ الان از سفری که راننده هیچ درآمدی نداشته ، ۱۵ درصد کمیسیون کسر میکنه . این بی انصافی و غیر انسانی است .


  • رضاا

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    باید به همه ی کارهای اسنپ از ریز تا بزرگ پیگیری و رسیدگی بشه هر چه زودتر … و همچنین به فکر کرایه های پایین اسنپ کمیسیون ها و استهلاک های ماشین و راننده اسنپ زحمت کش باشید


  • نیما

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    من سفیر اسنپ و تپسی هستم شخصا با توجه به اینکه سهمیه بنزین آزاد هم با کارت شخصی ۹۰ لیتر شده و کلا سهمیه ای یک ساله به ما پرداخت نشده واسه بنزین دیگه خیلی کم درخواست سفر قبول میکنم اونی ک بصرفه ، در ضمن یه موردم درباره پشتیبانی اسنپ بگم که خودشون رو از هرگونه پاسخگویی به راننده خلاص کردن و راه ارنباط واقعی وجود نداره و با یه سری جواب از قبل طراحی شده روبه رو هستیم ، ب عنوان مثال مسافر کارایه رو پرداخت نکرده و فرار کرده به پشتیبانی پیام دادم میگه باید دقت میکردی ، یعنی دست به یعقه شم با مسافر؟ تو ماشین حبسش کنم تا پرداخت رو انجام نداده درب ماشینو باز نکنم قفلشو؟ و جالب اینه از کرایه پرداخت نشده پورسانت کم کرده اسنپ واقعا چی میمونه واسه گفتن ؟ پول حروم رو راحت وارد سیستم میکنن و حتی برای پیگیری هم وقت نمیزارن ، تپسی پشتیبانی بسیار بهتری داره و شخصا دیگه اسنپ کار نمیکنم


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    والا چی بگیم،آقای رئیس گفتنیا رو گفت.فقط ی چیز بگم این مسافرانی که درخواست میزنن،تو رو خدا اگه نمیخواید برید،همون اول کنسل کنید.نه اینکه راننده بیچاره توی کوچه پس کوچه بیاد بعد کنسل کنید


  • عباس خموش

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    از زمانی که گزینه عجله دارم حذف شده من که روزی ۲۵سفر انجام میدادم الان ۱۵سفر هم نمیرم بعد قیمت ها هم خیلی داغونه به هم ریخت شده قبلاً خیلی دقیقه یک نواخت بود بخصوص زمانی که گزینه عجله دارم بود الان یک در میان مسافر ها خودشون توقیف در مسیر میزن تا کرایه زیاد بشه تا راننده زود تر پیدا بشه بعد باور کنین خود مسافر میگه این کرایه ها پایین چجوری صرف می‌کنه


  • بیطرف

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    مدیر اسنپ درست نیست پشت میزکارت بشینی و از مانیتور جلو شاهد فعالیت رانتده ها باشی وپیش خودت بگی عجب … پرورش دادیم که مفت … میزنند


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    آفرین بر شما تعزیراتیها
    بالاخره از یه جایی شروع به مهار تورم نمودید
    از جیب رانندگان ????


  • بیطرف

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    جالبه کرایه ها پایین کارمزد اسنپ ۳۵درصد اونم از خون راننده میگیره و موقع عیدهست رانتده ندارند گزینه عجله دارم را برداشتم که مشتریان ناراضی نباشند درضمن این مدت که گزینه عجله دارم فعال بود عجب سودی اسنپ کرد تازه پولسات هم ۶۰درصد


  • بیطرف

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    متاسفم ازاینکه مدیریت اسنپ بالا نشسته و پیش خودش میگه عجب… پرورش دادیم این نون اسنپ وتپسی هست


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    سپاه با موشک ۱۲۰۰کیلومتر اونور تر رو با خطای زیر ده متر میزنه بعد اسنپ میری تو کوچه دنبال مسافر میگه من دوتا کوچه بالاتر هستم.


  • مصطفی

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام تا حالا حدود ۱۶ ماهه که سهمیه بنزین ندادن، ما که در جنوب کار میکنیم و کولر روشن میکنیم بنزین سهمیه ای فقط برای دوروز میشه و بقیه ازاد میزنیم، هرچه کار میکنیم هزینه استهلاک و بنزبن میشه وشاید کمی تهش بمونه واسه خرجی


  • بیطرف

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    مدیر .. اسنپ سواد داری یا نه ، اکثررانندهها ناراضی هستند و محتاج نان شب البته برای تو فرقی نمیکنه رانتده یک روز کامل ۵۰۰ کار کنه یا۲۰۰ چون عادت کردی چشم به سیستم میندازی فقط درآمد را نگاه میکنی یک نسکافه هم کنارته از مانیتور جلوت حرکت راننده های اسنپ را درشهرهای مختلف میبینی و با خودت میگی عجب واقعا … دادیم


  • بیطرف

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    هرزمان که استاد احمق راننده اسنپ میشدی بعد میفهمیدی لپو کیه ، اصلا واسه راننده صرف نمیکنه مسیرشلوغ کلاج دنده بگیره اونم با این قطعات آشغال و تعمیرکارهای بیسواد نرخها همه تف مال حقوق ها افزایش پیدا کرده کرایه هاهمچنان پایین ، اون مدیر نالایقی که بالا نشسته میگه عجب آدمهای ازکولی گیرم آمده که بانرخ داخلی ۱۲ تومان هم مسافر جابجا میکنه تشویقی میزارید هزینه تشویقی را از خودراننده میگیرید کار نداره توی کارمزدها خوب جابجا میکنید عجب سیاست گندزدایی دارید


  • بیطرف

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    گزینه عجله دارم فقط کارمزدش واسه اسنپ خوب بود وگرنه واسه راننده هیچ تاثیری نداشت بخوای حساب کنی کارمزدش ۳۵یا۴۰درصد میشد اگرقرار بود با گزینه عجله دارم راننده نفی کند ازاین خبرا نیست همان ۸ساعت کار با گزینه عجله دارم ۲۴۰تومان میشد واگر گزینه عجله دارم واسه نفع راننده باشه هشت ساعت کار میشد ۵۰۰هزار تومان


  • جعفر شاهسون

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    آقا واقعاً نماینده تعزیرات آدم کم سوادی هست،من ۳ساله که تمام وقت اسنپ یاتپسی کارمیکنم،کرایه ها واقعاً خجالت آور ه،هیچ تعغیری نکرده،ولی لوازم یدکی قیمتش به روزه،چراتعزیرات سراغ فروشنده های لوازم یدکی نمیره ببینه که هرکدومشان قیمت دل بخواهی میفروشندوکسی هم نیست که ازشون سوال کنه،حالاتمام هم وغم دولت شده کرایه تاکسی اینترنتی ،دیگه همه کارهارودرست کردن دیگه مشکلی تو مملکت مانیست؟؟؟


  • سیدصابر نوابی

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    باسلام،خواستم خدمت مسوولین تعزیرات عرض کنم که رانندگان اسنپ هم جزئی ازمردم این کشورهستن اگرتعدادزیادکاربران اسنپ رانندگان رامیبیننددلیل برپردرآمدبودن این شغل نیست بلکه ازروی اجباروناچاری تن به این کارداده اند،اگر۱۰۰درصددرخواست هاباگزینه عجله دارم فعال بشن بازکرایه اسنپ خوشبینانه دوسوم کرایه ای آژانس یادیگرتاکسی های خصوصی است،آقای مدیرعامل اسنپ درخصوص کمیسیون خودتون هم صحبت کنید……


  • آرش

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    کاری کردیدکه مردم فکرمی کنندعامل تمام مشکلات اجتماعی اقتصادی سیاسی وفرهنگی رانندگان اسنپ هستندجدیدابرخی مسافران برای تنبه رانندگان اسنپ درخواست می دن وزمانی که راننده به مادامی رسدسفرراکنسل می کنندیافرارمی کنند.برای نمی دهند


  • مهدی

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    تعزیرات حکومتی برای گزینه عجله دارم تهدید میکنه به جریمه شدن خوب چرا برای گزینه تخفیف تشویق نمیکنه،اصولا اینها بوی پول به دماغشون میخوره ول کن قضیه نمیشند تا طرف تبدیل به پول بشه


  • اکبری

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام کرایه های اسنپ خیلی کمه هیچ کس با این کرایه ها ، در پیچ وخم کوچه ها ، با استهلاک ماشین که هر روز کارکردش رو هم باید خرج ماشین کرد ، چطور کار کنیم ، با این وضع گرونی ، خداییش خود شما باشیم کار می کنین ، حالا از طرفی هم اومدین گزینه عجله دارم رو بر داشتین ، راننده نیم ساعت منتظر میشینه تا یک سفر بدرد بخور گیرش بیاد ، انصاف هم خوب چیزیه.کاری کنید هم خدا راضی باشه هم بنده خدا.


  • محمد

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    دوست عزیز عجله دارم رو بردارید.ولی یه گزینه اضافه کنید تحت عنوان قیمت پیشنهادی که مسافر بتونه به میزان دلخواهش کرایه رو اضافه کنه تا ماشین گیرش بیاد.هر چقدرم که اضافه کنه نصف تاکسی دربستی نمیشه.چند روزه هر مسافری سوار میکنم‌میگه ۴۰ دقیقه منتظرم کسی قبول نمیکنه.مردم‌که مسخره این بیسوادا لمپن نیستن


  • علیرضا

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    منکه دوروزه میرم کار کنم کرایع ها رو که میبینم همینجوری الاف تو خیابون میچرخم لنگ دوقرون نون شب اونوقت آقایون تصمیم گیر به اصطلاح نخبه که درامد ماهانشون بالای صدتومنه شبونه تصمیم میگیرن،کرایه های اسنپ وتپسی بالای ۲ساله افزایش نداشته لوازم یدکی ۵ برابر شده حالام کرایه هاروبجای اینکه افزایش بدن کم میکنن آقا هرکی نداره اسنپ نگیره با مترو تاکسی بره ما چه گناهی داریم با این گرانی و درامدپایین.


  • Mohsen

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    کلی مسیر طی میکنیم ،ده دقیقه منتظر مسافر میمونیم ، در طی مسیر هم مسافر با کمال پررویی درخواست توقف جلوی عابر بانک داره ، بدون پرداخت ریالی .


  • محسن

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    باسلام ، من ۵ ساله از مجبوری تن به کار در اسنپ رو دادم ، کسانی که در اسنپ کار میکنن دو دسته هستند یک دسته از اجبار تمام روز کار میکنند و دسته دیگر کسانی هستند که در مسیر (از خانه تا محل کار و یا بلعکس) در اسنپ مشغولند برای دسته دوم خب مشخصه که چون طرف داره این مسیر رو میاره کرایه هر چه باشه میصرفه ولی کسانی که برای امرار معاش در اسنپ هستد آیا مسیر ده دقیقه ای ۱۵۰۰۰ هزارتومان با این هزینه‌های سرسام‌آور میصرفه؟؟ اسنپ هم فقط و فقط در تمام موارد طرف مسافر رو میگیره ، مثلا ۱. کلی مسافت طی میکنیم به مسافر میرسیم ، راحت مسافر سفر رو لغو می‌کنه ؛ اسنپ میگه مسافر حق داره لغو کنه، شمایه راننده به درک که این مسیر رو طی کردی و هزینه کردی. ۲. سفر رو قبول میکنیم ، مسیر رو طی میکنیم به مسافر میرسیم ، منتظر میمونیم ، مسافر دیر می‌کنه ، با مسافر تماس میگیریم ، مسافر با کمال خونسردی میگه من تو تپسی هستم دارم میرم ، بعد با کلی عصبانیت و احساس تحقییر شدن سفر رو لغو میکنیم میبینیم از طرف اسنپ یک پیام میاد که : لغو شما مجاز بوده و نیازی نیست جریمه بدید !!!!! از این جور تحقییر ها هزاران هزار دارم براتون بگم . کسانی که در اسنپ و تپسی به طور تمام وقت و از اجبار کار میکنند راننده نیستند ، گلادیاتور هستند که برای زنده ماندن می‌جنگند


  • جواد

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام من در بیرجند راننده اسنپ هستم، هفت سفر رفتم از ساعت سه و نیم تا پنج و نیم ،صد و سی و دو هزار تومان کرایم شده،به نظر شما یا این کرایه ها میصرفه خودم و ماشینم درگیر اسنپ باشم.


  • امیر

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    بجای جواب دادن در مورد سهمیه سوخت ؟
    مدیر عامل محترم سوال کرده چرا سهمیه سوخت پرداخت نشده ؟
    این شد جواب ؟


  • قاسم توکلیان جاغرق

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    با سلام خدمت مدیر عامل محترم اسنپ جناب آقای خلج
    دمت گرم و ممنون
    لطفا در مورد سهمیه بنزین پا فشاری بفرمائید


  • حسام

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    اولا سازمان تعزیرات تا الان کجا بوده که یکدفعه پیداش شده ۵ ساله قیمتهای اسنپ وتپسی اضافه نشده این اقایان تا الان گجا بودند که سنگ مسافران به سینه میزنند معلومه مسافری که اسنپ برایش از ماشین کورسی کمتر میوفته باید ناراضی باشه در حالی که من در مشهد میگم کرایه کورس حداقل ۵۰۰۰ تومن هست کرایه اسنپ ۱۰هزار تومن داریم چطور میشه. ماشین دربست دم خونه مسافر بره برای دو کورس ، سازمان تعزیرات و متولیان کار نابلد که از روی بخاز معده حرف میزنند بشینند یک حساب بکنند حالا شما عجله کردم برداشتید وقتی سفری صرفه نداشته باشه راننده نمیره اینجا ضررش به کی میخوره من حاضرم با هر کسی که مسئول اینکاره مناظره کنم تا بفهمند هبچ چیزی از این صنعت برده داری نمیدونند


  • الکاپو

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    .. بر اون ۲کلاسه که گفته عجله دارم و حذف کنید قیمتها کم بشه. درحالی که تو ایران قیمت همه چیز رو به افزایشه


  • رضا محمدی

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    واقعا متاسفم به این نوع استعمار نوین هم چیز بصورت ثانیه‌ای افزایش پیدا می‌کند کرایه کمتر کمیسیون‌های بیشتر ایکاش مانند تاکسیرانی تاکسی‌متر نصب شده تا تکلیف مسافر وراننده مشخص شود


  • راننده اسنپ

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    اقای مدیر سایت فیلم ارسال نظر رو دارم من نه توهین کردم نه زد حکومت اسلامی سخنی گفتم اگر نظر پخ شد نشه فیلم کل این قضیه در …پخش میشه.گل منو ازیت نکنید


  • راننده اسنپ

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    دولت دم‌عید با کمبود تاکسی مواجه میشه باید تعداد اتوبوس و مترو رو بالا ببره اما قصد هزینه نداره میاد با حذف عجله دارم منت سر مسافر و با بااتر بردن کرایه منت سر راننده میزاره خخخخ در کل هیچ طرفی رضایت نداره اما دهنها هم بسته شده چه جالب کار درستها بچهایه ۶ ساله هم متوجه دسیسه دولت شدند دم عید اما کارتون درسته افرین …زرنگها ما نفهمیدیم……حق ملت نه این کرایست نه حق راننده بیدار شید همو نزنید با خود زنی مشکل حل نخواهد شد.وسلام


  • محمد نصرالهی

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    مدیر اسنپ دم از بی وفایی میزنی! ما تاکسی‌های بین شهری پلاک ع الان بگ ساله که سهمیه سوخت ندادن


  • عباس

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    .. مدیر عامل اسنپ
    بی .. بنزین راننده عا چی شد..


  • مهدی

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    خدماتون رو بیشتر کنید ترافیک اصطلاک ماشین زیاد شده راننده باید رسیدگی به ماشین و امید کار داشته باشه عاقبتون بخیر


  • م

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    خدماتون رو بیشتر کنید ترافیک اصطلاک زیاد واقعن زیاد شده راننده باید بتونه ماشین درست وامید رانندگی داشته باشه


  • میثم

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    توروخداازسیستم جهانی بودن اسنپ نگید.واقعاجهانیه..قیمت های نجومی فوق زیرفقر…اپلیکیشن راه ونقشه فوق العاده که مسافرویا۲۰۰مترجلوترنشون میده یا.دویست متر.عقب تر…ماشاالله آدم لذت میبره.لامصب…کمیسیون هم که ای ول داره


  • محمد

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    بهترین مدیریت رو اسنپ دار برای ارابه سفیرانش فقط در دستتون شلاق ندارید


  • کیارش

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    اسنپ راننده هارو مجبور میکرد با کرایه بدون حساب و کتاب و بدون صرفه برای راننده مسافر جا به جا کنن وقتی ترافیک میشه راننده هیچ جوره تمیتونه خودشو راضس کنه برای مثلا بیست هزار تومن یه صبح تا ظهر توی یه خیابون اسیر شه اسنپ مجبور میشد گزینه عجله دارم بذاره بلکه یکی بتونه خودشو به این حمالی راضی کنه


  • سید احسان

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    دستتان را از جیب رانندگان بیرون بکشید ما که مفت بر نیستیم


  • Soheil ghadiri

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام خب الان بالاخره چی شد سهمیه ی بنزین نمیخوان بدن!!!