چاپ کد خبر: 136720
20 اسفند 1402

مدیرعامل اسنپ آفتابی شد:دفاع از گزینه «عجله دارم» و اعتراض به ندادن سهمیه سوخت رانندگان

مدیرعامل اسنپ

پس از انتقادات و تهدیدهای صریح سازمان تعزیرات، بالاخره «اسنپ» گزینه «عجله دارم» را از اپلیکیشن خود حذف کرد و «تپسی» نیز با اندکی تاخیر به حذف این گزینه تن داد.

به گزارش اول فارس، دیجیاتو نوشت برای دلایل شکل‌گیری و طراحی گزینه «عجله دارم» با «محمد خلج»، مدیرعامل اسنپ گفت‌وگو کرده است.

اسنپ در بیانیه‌ مربوط به حذف گزینه «عجله دارم» اعلام کرد که علی‌رغم حذف این گزینه، «به واسطه‌ کاربردی بودن و نفع این گزینه برای هر دو گروه کاربران، از طریق مذاکرات، جلسات و گفت‌وگوها به دنبال اثبات کارکرد این گزینه به دستگاه‌های مربوطه» است.

دیجیاتو نیز برای روشن شدن موضوع، آگاهی از استدلال‌های اسنپ و دلایل شکل‌گیری و طراحی گزینه «عجله دارم» با محمد خلج، مدیرعامل اسنپ گفت‌وگو کرده است.

برای شروع بد نیست در مورد شیوه کارکرد گزینه «عجله دارم» صحبت کنیم. سازوکار و مدل فنی قیمت‌گذاری با این گزینه در اسنپ چگونه است؟

قیمت‌گذاری در اپلیکیشن اسنپ دارای سازوکاری کاملا هوشمند و تجربه‌شده در سطح جهانی و بر پایه‌ اصول بازار آزاد است.

اسنپ شاخصی به نام «نرخ پاسخ‌دهی به درخواست‌ها و انجام سفر» یا Fulfillment Rate دارد که از طریق الگوریتم هوشمند به یک نرخ تعادلی دست پیدا می‌کند. اگر میزان عرضه بیش از تقاضا یا به اصطلاح over supply باشد، الگوریتم هوشمند قیمت‌ها را به طور استاندارد با شیبی مناسب کاهش می‌دهد تا در سمت تقاضا رغبت برای ارسال درخواست ایجاد شود؛ اما اگر نرخ پایین‌تر از حد مطلوب برای کاربران راننده باشد، این سیگنال به الگوریتم داده می‌شود که میزان عرضه پایین‌تر از حد معمول است. در این حالت فرایند اصلاح قیمت با رویکرد ترغیب و تشویق در سمت عرضه صورت می‌گیرد.

در چنین سیستمی، برخی کاربران با ذخیره حتی چند دقیقه زمان بیشتر و پذیرش سریع‌تر سفرهایشان حس کاربری بهتری را تجربه می‌کنند؛ این گروه حاضرند، با پرداخت مبلغ بیشتر، این مطلوبیت را برای خودشان ایجاد کنند. گزینه «عجله دارم» پاسخی به این نیاز است.

نکته‌ای که نباید فراموش کنیم این است که «عجله دارم» با درخواست خود مسافران طراحی شده است. آنها پیش از طراحی این گزینه، برای بالا بردن قیمت سفر از شیوه‌هایی مانند زدن توقف در مسیر استفاده می کردند. «عجله دارم» امکانی است که نیاز به ثبت توقف غیرواقعی را پاسخ می‌دهد.

تاثیر این گزینه در سرویس‌دهی اسنپ چگونه بوده است؟

حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد از سفرها در اسنپ با استفاده از گزینه «عجله دارم» انجام شده و بررسی‌های ما و شیوه کار الگوریتم هوشمند نشان می‌دهد که اتفاقاً این امکان حتی به نفع کاربرانی بوده که از آن استفاده نمی‌کنند.

چطور این اتفاق می‌افتد؟

«عجله دارم» درخواستی با نرخ صفر پاسخگویی را به درخواستی جذاب با امکان پاسخگویی تبدیل می‌کند. افزایش نرخ پاسخگویی به درخواست‌ها و تعادل بین عرضه و تقاضا این سیگنال را به الگوریتم هوشمند می‌دهد که محاسبه قیمت استاندارد و در محدوده مطلوب است و به این ترتیب از افزایش قیمت برای ۹۰ درصد کاربرانی که از این گزینه استفاده نمی‌کنند هم جلوگیری می‌شود. این یعنی پاسخ‌دهی به درخواست‌ها با گزینه «عجله دارم» به درخواست‌هایی که از این گزینه استفاده نمی‌کنند هم تعمیم داده می‌شود. به این ترتیب وجود این گزینه هم برای کاربرانی که نیاز دارند زمان کمتری را برای دریافت سرویس منتظر بمانند مطلوب است و هم برای سایر کاربران.

یکی از مسایلی که مطرح می‌شود، این است که وجود این گزینه، موجب تغییر رفتار کاربران راننده شده تا درخواست‌های با قیمت پایین‌تر را نپذیرند.

متاسفانه این تصور غلط وجود دارد. در حالی که اپلیکیشن اسنپ طوری طراحی شده که کاربر راننده هنگام قبول درخواست سفر از انتخاب گزینه «عجله دارم» از سوی مسافر مطلع نمی‌شود.

از سوی دیگر، باید این حق را برای کاربران راننده قائل شویم که امکانات خود را در جهت نفع مالی به کار بگیرند. این افراد کاملاً هوشمندند و مانند همه افراد جامعه در شرایطی ارائه خدمت می‌کنند که برای‌شان صرفه‌پذیر باشد. بنابراین منطقی است که با توجه به فشار هزینه‌های زندگی بهترین درخواست‌ها را بپذیرند. در عین حال، ما با شیوه‌های مختلف، از جمله استفاده از مشوق‌ها، تلاش می‌کنیم قیمت‌ها را در نقطه تعادلی نگه داریم و کاربران راننده را به پذیرش درخواست‌های ارزان‌تر هم ترغیب کنیم؛ چون برای ما مهم‌ترین نکته تبدیل بیشترین میزان درخواست‌ها به سفر است.

حذف این گزینه از نظر تجربه کاربری و قیمت‌گذاری چه تاثیری خواهد داشت؟

همان‌طور که گفتم، گزینه عجله دارم حتی برای کاربران مسافری که می‌خواهند با قیمت‌های پایین‌تر سفر خود را انجام دهند نیز مفید خواهد بود. با حذف این گزینه تاثیرات قیمتی گریزناپذیر است؛ چون الگوریتم‌های پیشرفته‌ اسنپ قیمت‌ها را بر اساس نرخ پاسخ‌دهی و سازوکار عرضه و تقاضا تنظیم می‌کند. با حذف ۱۰ درصد از درخواست‌ها که با گزینه «عجله دارم» ارائه می‌شد، الگوریتم باید روی قیمت‌گذاری خود به گونه‌ای بازنگری کند که کمبود در بخش عرضه برطرف شود. البته این به معنای تغییرات قیمتی شدید نخواهد بود و تلاش می‌کنیم تغییر قیمتی را به حداقل برسانیم.

در بیانیه اسنپ در مورد حذف گزینه عجله دارم، ذکر شده بود که برای اثبات کاربرد این گزینه با نهادهای متولی به مذاکره می‌پردازید، مذاکرات در چه مرحله‌ای است و با چه نهادهایی پیگیری می‌شود؟

به واسطه ذات و ماهیت نوآورانه کسب‌وکار، مسئولیت خود می‌دانیم که به معرفی و تشریح سرویس‌ها، خدمات و امکانات فناوری‌محور اسنپ به کاربران مسافر و راننده و به صورت کلی تامین‌کنندگان و متقاضیان اسنپ بپردازیم. بنابراین گفت‌وگو و تعامل ما با متولیان، رگولاتور و بازیگران سنتی این حوزه، تعامل و گفت‌وگویی مستمر و مداوم است. هدف‌مان تنها این نیست که افراد و نهادهای مخالف را قانع کنیم؛ بلکه می‌خواهیم هم مخالفان و هم موافقان با ذات پویا، فناوری‌محور و به‌روز این حوزه آشنایی کامل و مداوم داشته باشند.

در مورد گزینه «عجله دارم» نیز همین هدف را مد نظر داریم. به ویژه در این مورد باید با سازمان تعزیرات حکومتی گفت‌وگو کنیم و ادله و پشتوانه قانونی و کسب‌وکاری خود را با آن‌ها به اشتراک بگذاریم.

ای کاش در برخورد با مواردی که با آن مخالفیم و ممکن است برای آن ادله کافی هم داشته باشیم، قبل از صدور حکم نهایی، مسیر انجام کار کارشناسی و مشاوره را نیز در دستور کار قرار دهیم. از ما هم دعوت شود که نظرات‌مان را بگوییم، اگر شکایتی وجود دارد پاسخ دهیم و در یک سلسله جلسات کارشناسی از طریق توضیحات ذینفعان مزایا و معایب سنجیده شود و منطق و دلایل پشت راه‌اندازی این امکان مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

همه ما معتقدیم که کسب‌وکار یک موجود زنده است و اگر نیازی به جراحی وجود دارد؛ این جراحی باید با حفظ حیات کسب‌وکار صورت گیرد. نه اینکه فعالیت را متوقف کنیم و بعد کسب‌و‌کار به دنبال ارائه دلایل خودش برود. این مشکلی است که در کل حوزه و برای همه کسب‌وکارها دیده می‌شود.

سازمان تعزیرات شما را به گران‌فروشی متهم کرده است. ادله شما چیست و چرا این سرویس را گران‌فروشی نمی‌دانید؟

باید در نظر داشت که ما به عنوان یک کسب‌و‌کار قانونی مجوز خود را از اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی دریافت کرده‌ایم. از سوی دیگر، مقررات حاکم بر این مدل از کسب‌وکار بر اساس «دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافر» مشمول قانون نظام صنفی کشور تعیین شده است. این دستورالعمل پس از مذاکرات و جلسات متعدد پر دامنه، به عنوان یک تجربه موفق تدوین و در سال ۱۳۹۸ از سوی وزارت کشور و صمت مصوب شد و در نهایت مورد تایید دادستانی کل کشور هم قرار گرفت. نهادهای صاحب‌نظر و متولی مانند معاونت علمی و وزارت ارتباطات نیز در روند تدوین این دستورالعمل حضور داشته‌اند.

به موجب بند الف ماده ۶ این دستورالعمل، به عنوان یک قانون بالادستی، تاکید شده که نرخ خدمات هوشمند مسافر می‌تواند به صورت ثابت و پویا با استفاده از ورودی‌هایی مانند ترافیک، عرضه و تقاضا، محدوده جغرافیایی، طول مدت سفر و نوع وسیله نقلیه محاسبه شود.

در تبصره این ماده اشاره شده: «در مواردی که هزینه سفر در شرایط خاص از سقف تعرفه تاکسی تلفنی هر شهر مصوب در شورای شهر بالاتر تعیین شود، این رقم قبل از انجام سفر از طریق اپلیکیشن به مسافر اعلام می‌شود.»

آنچه که مصوب شده نشان می‌دهد که مطالعه کاملی روی مصوبه انجام شده و سازوکار صحیح محاسبات قیمت‌گذاری رعایت شده و ما معتقدیم که این مصوبه، مفهوم قیمت‌گذاری شناور و محاسبه قیمت در شرایط مختلف و بسته به عوامل مختلف راندمان و بهره‌وری استفاده از ظرفیت تاکسی‌های اینترنتی را تایید می‌کند.

آنچه در مورد گزینه «عجله دارم» به ما اعلام شده این است که متهم به گران‌فروشی هستیم؛ اما تعریف گرانفروشی در قانون تعزیرات عبارت است از عرضه کالا و خدمات به بهای بیش از نرخ تعریف شده توسط مراجع رسمی به طور علی‌الحساب یا قطعی. همین تعریف با نگارش دیگری در قانون نظام صنفی هم ذکر شده است؛ اما با توجه به آنچه در مورد دستورالعمل گفتم و تعریف موصوف از گران‌فروشی، به نظر می‌رسد جای بحث در این زمینه وجود دارد که آیا گران‌فروشی اتفاق افتاده است یا نه.

البته این مباحث اولیه حقوقی محسوب می‌شود. تیم حقوقی ما در حال تحقیق و تدوین دفاعیه جامعی در مورد مدل قیمت‌گذاری و گزینه عجله دارم است.

در این زمینه نمونه‌های مشابه در جهان هم وجود دارد؟

بله. در برخی از نمونه‌های خارجی قیمت‌ها ممکن است تا ۸ برابر افزایش پیدا کند؛ در حالی که با استفاده از گزینه «عجله دارم» بین ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت اتفاق می‌افتاد. با توجه به شرایط زیرساختی کشور و اهمیت بحث ساماندهی حمل‌و‌نقل در مدیریت شهری تلاش ما بر این بوده که با افزایش حداقلی نرخ بتوانیم بیشترین خدمت‌رسانی و سفر را داشته باشیم.

مدیر عامل اسنپ:چرا سهمیه سوخت کاربران راننده که تا آبان ۱۴۰۱ با دقت بسیار بالایی توزیع می‌شده، الان متوقف شده است؟

برای مثال وقتی از «اوبر» درخواست سفر می‌کنید، در مواردی احتمالا به دلیل پایین بودن عرضه، پیامی مشاهده می‌شود که قیمت‌ها افزایش یافته و تا دو برابر افزایش قیمت هم دیده شده است. در «لیفت» هم افزایش قیمت با همان مدل در در بازه‌های زمانی که به آن «پرایم تایم» گفته می‌شود وجود دارد و کاربران می‌توانند با افزایش قیمت شانس دریافت سرویس را افزایش دهند. در برخی سرویس‌های فعال در آسیای جنوب شرقی نیز کاربر مسافر می‌تواند قیمت پیشنهادی خود را در محدوده ۸ برابری ارسال کند.

حذف این گزینه برای کاربران راننده چه پیامدهایی خواهد داشت؟

این مسئله برای ما بسیار مهم است. اگر نگران قیمت هستیم و صحبت از این می‌شود که در شرایط ترافیک قیمت حمل‌و‌نقل افزایش پیدا می‌کند، باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که در زمان پیک ترافیک راننده سوخت، استهلاک و زمان بیشتری صرف می‌کند و طبیعی است که بسته به صرف منابع، کسب درآمد داشته باشد.

باید توجه داشت که افزایش قیمت دلایل متعددی دارد؛ دلایلی مانند ترافیک، سامانه‌های حمل‌و‌نقل عمومی نامناسب، طراحی معابر و وجود گره‌های ترافیکی؛ بنابراین راه اصلاح قیمت حل این مشکلات است، نه قیمت‌گذاری دستوری.

می‌خواهم اینجا هم تاکید کنم که از ابتدای سال تا امروز با وجود تلاش زیاد و جلسات و نامه‌نگاری‌های متعدد، هنوز سهمیه سوخت رانندگان اسنپ پرداخت نشده است. اگر روی بحث قیمت‌گذاری این‌قدر تاکید وجود دارد، باید روی مباحثی که تاثیر مستقیم روی قیمت و سبد خانوار کاربر راننده نیز دارد هم تمرکز کنیم. باید پرسید چرا سهمیه سوخت کاربران راننده که تا آبان ۱۴۰۱ با دقت بسیار بالایی توزیع می‌شده، الان متوقف شده است. در حالی که همین عامل به ما کمک می‌کرد که قیمت‌ها را پایین نگه‌داریم.

عضو کانال ما در تلگرام شوید

به نظر می‌رسد در بحث اقتصاد مشارکتی بخش عرضه و کاربران راننده کاملا مغفول مانده و از آن دور شده‌ایم. اگر می‌خواهیم حقوق کاربران را لحاظ کنیم، باید حقوق افرادی که برای ارتزاق حلال از تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کنند نیز به عنوان طیفی از کاربران مورد توجه قرار بگیرد.

راننده های اسنپ نظرشان را بنویسند

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

علی یکشنبه , ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲:۱۷

اصلا صرفه نداره مثلا دو کیلومتر تا مبدا سه کیلومتر تا مقصد در مجموع پنج کیلومتر حدود ۲۰دقیقه طول می‌کشه اونم با ۲۰هزار

ناشناس شنبه , ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴

کرایه سفرهایی کوتاه حداقل باید ۵۰ ت بشه

ناشناس شنبه , ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

اکر داخل ایران همه باهم باشیم این دزدی ها نمی شود چون خودمان مقصرهستیم باز برید رای بدهید

فیلم سینمایی اسنپ شنبه , ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

قشنگ متوجه میشید که هدف اصلا درآمد راننده نیست. دنبال اون ۱۵ درصد از مبالغ عجله دارم خودشونن. وگرنه کی میتونه به یه شرکت خصوصی بگه خدماتتو ارزون تر بده. مگه کسی حریف سایپا و ایران خودرو و نرخ بنزین و لاستیک و روغن و قطعه سازان خودرو میشه؟ نه. بنابراین، این فیلمهارو هم باور نخواهیم کرد… تمام.

ناشناس شنبه , ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۱۲

با سلام خدمت ریاست اسنپ و تپسی خدا به داد هممون برسه البته کل مردم که معلوم نیست از کی باید اطاعت کنیم .

سلطانی جمعه , ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶

با سلام خدمت مشتریان اسنپ ومتعرضان به کمبودوهزینه اسنپ

به نظرم در هر مشکل عادلانه وکارشناسانه قضاوت کنیم

بنده در این شرایط سخت وثاقت فرسای اقتصادی تصمیم گرفتم در اسنپ مشغول شوم تا کمک حالی برای هزینه های زندگیم باشم والان نزدیک بیست روزی است به جمع خانواده محترم وزحمت کش اسنپ ملحق شد.ولی دراین چند روز که پنج روز است که قطع همکاری کرده اممتوجه شدم تصمیمم خودم را از چاله در آوردن و به چاه انداختن بوده خدا را شاهد می گیرمبعد از سه ساعت کار کردن۱۷۰ تومان شده بود آیا و وقت وعمر راننده ارزشش اینقدرها ساع واستهلاک وهزینه نگهداری وسرمایه وسیله وایاب ذهاب در این اوضاع می ارزددر این ترافیک سنگین خیابان ها معطل می شود در این شرایط راننده رامقصر بدانیم از مشتریان معترض گله ای نیست چون فشار بر همه هست وطبیعی می باشد حرفم از مسعولین است چرا علت یابی مشکل نمی کنند البته که می دانم اشراف آگاهی بر موضوع دارند واین هم یکی از مصادیق اجحاف حق می باشد

علی جمعه , ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸

دراین حالت قیمت اسنپ خیلی پایینه،هیچ صرفه اقتصادی نداره،مخصوصا در شهرستانها خیلی کرایه ها پایین ارایه میشه من خودم در تعجب هستم برای مسیر ۱۵کیلومتری ۲۵هزارتومان نرخ میزنه به نظر شما با عقل جور میاد

ریحانی جمعه , ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳

ممنون برای پیگیری
در جایی که انتخاب گزینه عجله دارم اختیاری است تغزیرات کجای کار قرار میگیرد
از روی سلیقه شخصی و استفاده غیر مجاز از قدرت در ارکان تجرایی کشور فاتحه قانون خوانده شده است
سهمیه سوخت رانندگان حق التاس میباشد
قابل توجه مسولین مسلمان
پرداخت نشدن حق السهم سوخت رانندگتن بدون دلیل و هیچ گونه توجیه
قانونی ، خلاف قانون و جرم است

رضا جمعه , ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲:۰۲

سلام
به قول یکی از دوستان ما خودمون مقصریم وقتی می دونیم که نرخ کرایه ها با استهلاکات جور در نمیاد چرا تو این ناوگان فعالیت می کنیم. کاش متحد باشیم و به میل خودمون برده دیگران نباشیم. مشکلات اقتصادی زیاده اما ما با کار کردن تو اسنپ این مشکلاتو بیشتر میکنیم. از فرسودگی خودمون گرفته تا فرسودگی ماشین

رضا جمعه , ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱:۵۳

سلام ای کاش همه راننده ها اینقدر اتحاد داشته باشند که حداقل یه روز کار نکنند. منم یک راننده اسنپم میدونم شرایط اقتصادی خیلی سخته و تقریبا همه ما مجبوریم کار کنیم اما مجبور نیستیم برده دیگران باشیم. ما از سر ناچاری و رفع نیازهای روزانه خودمونو از چاله تو چاه میندازیم. خیلی هامون با این همه گرونی شاید کارکرد یه روزمون حتی کفاف تامین مخارج همون روزمونو نده حالا استهلاک ماشین و فرسودگی خودمون بماند. لطفا به خومون ظلم نکنیم. و شان و شخصیتمونو برای کرایه های مسخره استپ زیر سوال نبریم

مجید پنجشنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹

نمیدونم این موضوع کوچک چرا اینقدر سرو صدا کرده.ما وقتی خونه و ماشین میخریم با اینکه میدونیم داریم چند برابر قیمتشو میپردازیم صدامون در نمیاد اما وقتی به راننده تاکسی و دستفروش بیچاره میرسیم که کل سرمایش همونه که در اختیار ما گذاشته تا توان داریم ازش تخفیف میگیریم تا مبادا سودی ببره.از این گزینه عجله دارم راننده بیچاره حتی خبردار هم نمیشه بعد مسافر طلبکارشه.من و خانوادم خیلی اسنپ استفاده میکنیم،به نظرم فکر خیلی خوبی بود که هم باعث بیشتر شدن راننده شده بود و هم ما زودتر و بی معطلی به مقصد میرسیدیم(تازه اکثر مواقع اصلا از این گزینه استفاده نمیکردیم).هممون میدونیم که برای کسی که داره با ماشین نیم میلیاردی و با این استهلاک و شرایط… تو اسنپ کار میکنه کرایه ها منصفانه نبود و خود من بارها برای اینکه کمی هزینه سفر بالا بره تا یکی درخواستمو قبول کنه مسیر دوم و توقف در مسیر زدم.ای کاش کمی مهربونتر بودیم.

امیر علی پنجشنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

ایکاش دوباره تاکسی تلفنی بر می‌گشت حداقلدپول مفتی که میدیم منتظر هم نمانیم متاسفانه هر روز باید حدود ۱۵ تا نیم ساعت معطل راننده بمانیم جالب اینجا در بعضی روزها تا ارسال پیام از اسنپ به ۷۰ماشین داشتیم تا اینکه یکی بخواد بیاد

امیر علی پنجشنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

با این مطالب چرا قیمت بردید بالا سفرهای ۲۸ تا ۳۳ که با عجله دارم میشد ۳۸ ، الان شده ۵۰ تا ۵۲ تومان ،این لطف کن توجیه کن ،

غلامرضا خشتی پنجشنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

باسلام دریک کلام خرخسته خداوند ناراضی کرایه کم ادعا زیاد توقف بدون هزینه فاصله مقد تاپیاده شدن مسافر یک کیلومتر درجاده خاکی چنانچه اخربه مقصد رسیدید هم توقف کنید تازه باتهدید زنگ می زنم پشتیبانی مواجه می شوید وگفتن دروغ ازطرف مسافر اسنپ هم که مسافر محوراست

محسن پنجشنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۴۳

سلام،ما داریم حمالی خانواده‌ مسولان رو میکنیم،پس چرا دلشون به ما بسوزه دلشون به پسرو دخترو و خانم خودشون میسوزه که ‌چرا کرایه ای که واقعا حق ماست دارن کم میکنن،بخدا فقط یه ساعت بیان جای ما متوجه میشن که زانو دردو کمردردو اعصاب داغون بیشتر از اینا قیمتشه تازه مخارج ماشین هم که دیگه هیچ،پس تورو خدا بیاین باهم باشیم،این سفرهای بی ارزشو نگیرین،دارین به خودتون و خونتون ظلم میکنین،اینا توی فکر خودمون نیست و نخواهند بود

احمد رضا موحدی پنجشنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۴:۰۴

سلام من راننده اسنپم شهر بابلسر اکثر اوقات کرایه اینقدر پایینه که اصلا سفر نمیرم به ولا نمی صرفه لاستیک ایرانی چهار حلقه بگیری ۸میلیون روغن ۶۵۰قطعات ماشین که نگم سرسام اوره دوتا فنر لول گرفتم برا عقب ۹۰۰به نظر شما میتونه بصرفه ؟نرخ کرایه شده نرخ مفت بری بنزین که نمیدن مگه ما راننده ها برده ایم مسافر حتی نمیاد امتیاز راننده روبده

غلام حسین پنجشنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱:۰۰

سلام به خدا قسم از رو اجبار ووضیعت بد اقتصادی مجبوریم اینو یا تپسی کار کنیم با این ترافیک وایتعلاک خدا شاهد بیشتر از کاری که میکنیم خرج لاستیک لنت روغن وگیربکس میکنیم یا تواین شلوغی و ترافیک بعد ۷یا۸دقیقه رانندگی خودمون به مسافر میرسونیم ومسافر پس از رسیدن با این بدبختی به راحتی گزینه کنسل را میزند باید جای ما راننده ها باشی تا ببینی چه حال بدی داریم الان نزدیک بیش از یک سال هم هست بنزین به ما نمیدم وبه هر جا هم تماس میگیریم تپسی یا وزارت کشور هیچ کس هم جواب گو نیست خواهشاً پیگیر بنزین و مشکلات ما هم باشید انشاا…..

رضا چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵

مقصوماراننده هاهستیم بیایدیکماه اعتصاب کنیم وکارنکنیم اگربه گوه خوردن نیفتادن

اسنپ چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱

من به عنوان ی راننده ی اسنپ پیشنهادی به همکاران خودم اینه که بیایید فقط واسه یک روز از انجام سفر خودداری کنیم تا شاید ی فکری ب حال این کرایه های افتضاحشون بکنند. خواهشاً به همه همکاران اطلاع بدید تا دست به دست هم حداقل یکم مشکلمون رو کمتر کنیم

.... چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲

سلام
اون دسته از عزیزانی که میگن کرایه اسنپ گرونه و تاوان گرونی و استهلاک رو نباید مسافر بده کسی شما رو مجبور نکرده از اسنپ استفاده کنید
شما پول اسنپ نداری بدی با تاکسی برو با مترو برو
چون شما پول نداری منه راننده که نباید متضرر بشم و بیام دم خونه ۱۰ دیقه منتظر شما بمونم تا شما تشریف بیارین از اون ور هم اون ور تر از لوکیشن پیاده ات کنم ولی کرایه بی نهایت پایین تر از حد عرف رو بپردازی

سعید چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶

واقعا از مجبوریه که داریم اسنپ کار میکنیم وگرنه با این کرایه پاین فقط حمالیه.از نصف کرایه آژانس هم کمتره. خرج ماشین بالاست ۱۰ روز کار میکنی و همش یه روز خرج ماشین میشه. سهمیه بنزین هم ک پرید

غلام چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

به اون مسئولی نسبت به کرایه ها معترضن اعلام کنید خدماتی که به مسافر داده میشه رو هم میدونید که راننده باید چند کیلومتر راهپیمایی کنه تا با چه دردسری با این وضعیت معابر بره و اگر مسافر میلش نکشه با این مسافت طی شده لغو سفر نکنه و مسافر رو پس از مدتی انتظار در خونش سوار کنه وبا عبور از ترافیک وصرف زمان زیاد به مقصد برسونه.آیا برای استفاد از ناوگانهای دیگر هم از همین خدمات استفاده میکنند.از شما هیچ انتظار درکی از موضوع نداریم چون وضعیت فکریتان همانند دیگر مسئولین بوده .

قاشمقاسم بیاتی چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶

باسلام تورو خدا کمی هم به فکر راننده ها باشید واین مشکل سهمیه سوخت رو حل کنید ممنون ن

محمدرضا چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷

اگه،بخواهیم خدایی حساب کنیم اصلان به صرف راننده نیست بابنزین
آزاد وگرانی وسایل خودرو واگه تواین حین هم تصادف کنیم به نظرشما خوبه .نه پس کرایه ها بایدمنطقی باشه آخه کرایه،۱۰تومن هم شدکاراصلان یه روشن کردن ماشین باید از۲۰هزارشروع بشه نه ۱۰تومن بله مسافربه ماکه میرسه گرونه ولی بقیه چیزامفته ماهم باید نوکربی جیره مواجب مسافراباشیم مفت ترین کرایه کرایه اسنپه اگه فکرکنید اسنپ نباشه میخوان چیکارکنندخودشون بگن

آخرین اخبار