چاپ کد خبر: 142886
20 اردیبهشت 1403

آغاز دور دوم انتخابات مجلس در ۲ حوزه انتخابیه استان فارس از ساعت ۸ صبح جمعه

دور دوم انتخابات در فارس در دو حوزه انتخابیه از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود.

به گزارش اول فارس، رئیس ستاد انتخابات فارس از تشکیل ۸۲۰ شعبه اخذ رای در انتخابات مرحله دوم خبر داد و گفت: در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان که ۴ کاندیدا برای کسب دو کرسی رقابت می‌کنند، ۴۹۷ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است.
قزل سفلی افزود: برای حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد هم که دو کاندیدا برای کسب یک کرسی دیگر در رقابت هستند، ۳۲۳ شعبه اخذ رای آماده شده است.
وی اعلام کرد:   ۶۲۹ شعبه ثابت شهری و روستایی و ۱۹۱ شعبه سیار خواهد بود.

انتخاباتالکترونیکی رایدادنالکترونیکی انتخاباتالکترونیک
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه ۲۷ هزار نفر در ۴ بخش اجرا، نظارت، بازرسی و تامین امنیت شعبه‌ها در نظر گرفته شده‌اند، بیان کرد: در حوزه شیراز و زرقان انتخابات به‌صورت «تمام الکترونیک» برگزار می‌شود و پیش بینی شده در صورت بروز هرگونه مشکل در سیستم الکترونیکف به صورت دستی رای‌گیری شود.
به گفته رئیس ستاد انتخابات استان فارس، صندوق‌هایی به‌عنوان پشتیبان پیش بینی شده است و به ازای هر پنج شعبه، یک مرکز پشتیبانی واکنش سریع، هماهنگی فنی را انجام می‌دهد تا اگر یک صندوق کارآیی خودش را از دست داد، بلافاصله جایگزین برای آن تعیین شود.
قزل سفلی در خصوص واجدان شرایط رای دادن هم گفت: تنها کسانی می‌توانند در این مرحله رای بدهد که در مرحله اول یا در همین دو حوزه انتخابیه رای داده باشند و یا به طور کلی در انتخابات شرکت نکرده باشند.
وی تعداد واجدان شرایط  در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد را ۳۰۷ هزار نفر و در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، یک میلیون و ۳۹۰ هزار نفر اعلام کرد.
مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ برگزار می‌شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار