چاپ      کد خبر: 79592
9 فروردین 1401

استاندار فارس: ۴ تن از فرمانداران تغییر نمی کنند

جمعی از مدیران مسئول رسانه ها و مسئولین دفاتر خبرگزاری های  استان فارس با استاندار فارس دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش اول فارس ، در این دیدار نوروزی جمعی از مدیران مسئول رسانه ها ، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان فارس با دکتر ایمانیه استاندار فارس دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار که در محل دفتر استاندار فارس برگزار گردید مدیران و مسئولین رسانه ها و پایگاه های خبری و خبرگزاری ها  استان فارس دیدگاه ها و نظرات خود را در حوزه های مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی ارائه دادند.

در این دیدار پس از ابراز نظرات حاضرین در نشست ، دکتر ایمانیه استاندار فارس با تبریک نوروز و آغاز سال نو  ، نظر خود را در مورد برخی از  مسائل مطروحه  ایراد کردند.

استاندار فارس در پاسخ به دغدغه برخی از مدیران رسانه های استان فارس در موضوع تسریع در تغییر مدیران استانی گفت:  تاکنون ۴۷ نفر مدیر جدید در استان فارس منصوب شده است گفت ۱۵ درصد از مدیران استانی باقیمانده در روزهای آینده تغییر خواهند کرد واز مجموع مدیرانی که تاکنون تغییر نکرده اند ۸۵ درصد دیگر تا یکسال آینده باقی خواهند ماند.

دکتر محمد هادی ایمانیه تاکنون ۲۴ فرماندار در استان فارس منصوب شده و ۸ نفر دیگر را نیز معرفی و منتظر صدور حکم از سوی وزارت کشور هتسیم ولی ۴ فرماندار دیگر فعلا تغییر نمی کنند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه ۹۲ درصد آب استان فارس بدر بخش کشاورزی مصرف می شود و تنها ۴ در صد در بخش کشاورزی و ۴ درصد در بخش صنعت مصرف می شود گفت با شرایط فعلی و ادامه وضعیت نامطلوب بارشها ، امسال از سد درود زن آب برای هیچکدام از شهرستان ها آزاد نمی شود و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت بیمه  و پرداخت خسارات نکاشت  به کشاورزان را پیگیری نمائیم.

وی ظرفیت آب قابل استفاده سد درود زن در سال ۱۴۰۱ را ۱۱۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد و کفت در نظر داریم  شرایط ایجاد اشتغال غیر کشاورزی  و توسعه کشت های گلخانه ای را در شهرستان خرامه پیگیری نمائیم گفت متاسفانه سطح گلخانه های استان فارس تنها ۷۰۰ هکتار است که رقم پایینی است و تلاش داریم ظرفیت کشت گلخانه ای در استان فارس را تا ۴۰۰۰ هکتار افزایش دهیم و اقداماتی برای حصول به این اهداف انجام و پس از نهایی شدن رسما اعلام می کنیم.

دکتر ایمانیه تکمیل پروژه های نیمه تمام تا تعیین تکلیف آنها را از اولویت های مهم فرمانداران در سالجاری اعلام کرد و گفت دلایل عجیب و غریبی برای راکد کردن برخی پروژه های ذکر میکنند : بعنوان نمونه کتابخانه شهر ارسنجان صرفا بدلیل اختلاف بر سر اجرای آن در یک طبقه بودن یا دو طبقه بودن آن از سال ۱۳۸۶ تاکنون راکد است  واین اصلا زیبنده نیست و وارد اینچنین زیاد داریم و فرماندراان ملکف اند این گونه پروژه های را تعیین تکلیف کنند.

استاندار فارس در خصوص تامین آب مورد نیاز برای مصارف مختلف استان گفت سه محور تامین آب از مناطق همجوار استان ، تامین آب از خلیج فارس و وگسترش شبکه فاضلاب با هدف جمع آوری پساب فاضلاب خانگی  ، تغییر الگوی کشت از زراعتهای آب بر به کشت های کم آب را از سیاستهای عمده برای مقابله با خشکسالی در استان فارس بر شمرد.

استاندار فارس، با بیان اینکه به دنبال رفع مشکل آب استان هستیم ادامه داد: یکی از راهکارها بحث انتقال آب دریا از سه مسیر شرق، غرب و مرکز استان است که برای بررسی تمام جوانب این کار مقرر شده که جلسات هم اندیشی با دانشگاه شیراز برگزار شود.

ایمانیه افزود: بازسازی کانال‌های انتقال آب از سدها که باعث هدررفت حجم قابل توجهی آب می‌شود و همچنین اجرای شبکه فاضلاب در تمام شهرهای استان و استفاده از پساب آن برای مصارف صنعتی همان منطقه از دیگر اقداماتی است که برای رفع مشکل آب استان در دستور کار داریم.

وی گفت: هم اینک ۹۲ درصد آب استان در بخش کشاورزی، چهار درصد در بخش آشامیدنی و چهار درصد نیز در بخش صنعت مصرف می‌شود که به دنبال این هستیم که با اقداماتی همچون توسعه کشت گلخانه ای، کشت در اراضی شیب دار، اصلاح بذر، تغییر الگوی کشت و کاشت گیاهان کم آب بر و سازگار با هر منطقه، میزان مصرف آب در بخش کشاورزی را کاهش دهیم.

استاندار فارس گفت: با وجود اینکه فارس استان نخست در زمینه باغداری و استان دوم در بحث کشاورزی است اما فقط ۷۰۰ هکتار گلخانه در آن ایجاد شده در حالی که در استان یزد بیش از ۲ هزار هکتار فضای گلخانه‌ای وجود دارد.

امضای توافقنامه با قرارگاه خاتم و سه وزارتخانه

استاندار فارس، در خصوص امضای توافقنامه با قرارگاه خاتم الانبیا و سه وزارتخانه دیگر گفت: بر اساس این توافقنامه که به امضای استاندار فارس، رئیس قرارگاه خاتم و وزرای نفت، بهداشت و درمان و راه و شهرسازی رسیده، پروژه‌های راه آهن شیراز – بوشهر، راه آهن شیراز – جهرم – لار – بندرعباس، راه آهن شیراز – گلگهر، ادامه آزادراه شیراز – اصفهان (قطعه هشت)، آزادراه شیراز – جهرم – لار – بندرعباس و بزرگراه شیراز – کوار- فیروزآباد – عسلویه اجرا خواهد شد.

ایمانیه گفت: همچنین در این توافقنامه، اجرای چهار هزار هکتار گلخانه و تکمیل بیمارستان خاتم الانبیا و ساخت بیمارستان نمازی ۲ (محمد رسول الله) و بیمارستان فاطمه الزهرا در میانرود شیراز مورد موافقیت طرفین قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از پروژه های مهم در دست اجرا تالار بزرگ شهر شیراز است که با رفع موانع و مشکلات پیش روی آن، عملیات اجرایی آن از اردیبهشت آغاز خواهد شد.

اتصال خط یک و دو مترو شیراز به شاهچراغ
استاندار فارس در خصوص طرح اتصال خط یک و دو مترو شیراز به حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: اجرای این طرح نیز جزو توافقی است که با قرارگاه خاتم به امضا رسیده و مورد حمایت وزیر کشور نیز قرار گرفته است و مقرر گردیده که شهرداری شیراز در خصوص چگونگی اجرای آن تا پایان خردادماه امسال نظر خود را اعلام کند.

انتصاب ۲۴ فرماندار و ۴۷ مدیر اجرایی
استاندار فارس، در خصوص روند انتصابات در این استان هم گفت: تاکنون از مجموع ۳۶ فرماندار استان، ۲۴ فرماندار جدید منصوب شده و چهار فرماندار نیز بنا است ابقا شوند. نامه فرمانداران شهرستان های باقیمانده نیز به وزارت کشور ارسال شده است.

ایمانیه افزود: همچنین تاکنون ۴۷ مدیر جدید در استان منصوب شده‌اندو کسانی هم که باقیمانده‌اند یا قرار است حداقل تا یک سال دیگر در سمت خود باقی بمانند و یا برای انجام تغییر و تحول مشغول مکاتبه با وزرای مربوطه هستیم.

ساخت نخستین موزه قرآنی در شیراز
استاندار فارس در خصوص ساخت نخستین موزه تخصصی قرآنی در شیراز هم گفت: امسال ساخت این موزه را با مساعدت وزیر کشور و همکاری تولیت شاهچراغ (ع) در سومین حرم اهل بیت (ع) آغاز خواهیم کرد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ایرانی سه شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷

ای کاش جناب استاندارمحترم همون۴نفرراهم عوض میفرمودند،۴نفرکه خیلی زیاده چنانچه یک نفرهم باشد یک جامعه دچارمشکلات مشابه قبل خواهد.

آخرین اخبار