چاپ کد خبر: 142149
13 اردیبهشت 1403

رانندگان کامیون با مدرک تحصیلی سیکل هم کارت هوشمند می گیرند

بخشنامه جدیدی سازمان راهداری با موضوع کارت هوشمند رانندگان کامیون که توسط رئیس این سازمان به مدیران راهداری سراسر کشور ابلاغ شده، بسیاری از رانندگان را خوشحال می کند.

راننده کامیون
به گزارش اول فارس، بخش قابل توجهی از رانندگان ماشین سنگین اعم از کامیون و تریلی برای دریافت یا تمدید کارت هوشمند خود با مشکلی مواجه اند که برای آن راهکاری پیدا نمی کنند.
این مشکل به زبان ساده هماهنگ نبودن مدرک تحصیلی رانندگان کامیون با الزامات دریافت کارت هوشمند است. اکنون بخشنامه جدیدی از سوی سازمان راهداری صادر شده که شرایط را برای دریافت کارت هوشمند آسان تر و رانندگان دارای مدارک تحصیلی سیکل را خوشحال می کند.
در این بخشنامه آمده است: به منظور حمایت و ارتقاء کمی سرمایه های انسانی در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای کالا و مسافر کشور، به این وسیله مجددا و برای آخرین بار حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز رانندگان جدید (بدون داشتن سابقه فعالیت) برای ردیف های ۲ ، ۵ و ۶ جدول مندرج در بخشنامه شماره ۱۸۳۴۰۶/۷۱ مورخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ به مدت یکسال از تاریخ ابلاغ این بخشنامه – اول اردیبهشت ۱۴۰۳ – به مدت یکسال به پایان دوره متوسطه اول، سوم راهنمایی ، سیکل یا معادل آن تقلیل می یابد.
در این بخشنامه تاکید شده است که این مهلت قابل تمدید نخواهد بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار