چاپ کد خبر: 137889
4 فروردین 1403

راهکارهای طبیعی و گیاهی برای رفع بوی سوختگی از خانه

برای همه ما پیش آمده که موقع آشپزی چیزی را سوزانده باشیم و بوی سوختگی سراسر خانه را فرا گرفته باشد.در این مطلب نکاتی را مطرح کردیم که با استفاده از آنها می توانید این بوی بد را از خانه دور کنید.

از بین بردن بوی سوختگی از خانه

بوی سوختگی چقدر در خانه می‌ماند؟

در صورتی که بلافاصله بتوانید اقدام کنید و با راهکارهایی که گفته شده، بوی بد را رفع کنید، در عرض چند ساعت می‌توانید از شر بوی سوختگی خلاص شوید. در صورتی که اقدامی برای رفع بو انجام ندهید و این بو در فضاهای متخلخل لباس ها، فرش و … نفوذ کند، به مدت چندین هفته مهمان شما خواهد بود.

راهکارهای گیاهی برای از بین بردن بوی سوختگی از خانه

میخک 

۱۵ تا ۲۰ عدد میخک در یک لیتر آب در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا نیم ساعت بجوشد. این روش به تنهایی باعث رفع بوهای بد خواهد شد. میخک ها دوباره می توانند استفاده شوند تا به شگل طبیعی آشپزخانه را از مواد شیمیایی مضر پاکسازی کنند.

دارچین 

کاسه ای پر آب روی شعله اجاق گاز قرار دهید و تعدادی چوب دارچین یا کمی از پودر آن را داخل آن بریزید و اجازه دهید روی شعله ملایم کم کم به جوش آید. عطر دارچین فضا را معطر کرده و بوی حاصل از سوختگی و حتی سرخ کردنی را از بین خواهد برد.

سرکه سفید 

یک لیتر آب را با دو فنجان سرکه سفید بجوشانید تا با این شیوه به جذب بوی سوختگی کمک کنید. اگر نان دارید، کمی سرکه روی تکه های آن بریزید و آن را در مکان های مختلف در اطراف آشپزخانه بگذارید تا بوی سوختگی را از بین ببرد.

آب لیمو درست کنید

بعد از آنکه شما با روش‌های مختلفی تلاش کردید، بوی سوختگی را از خانه خارج کنید، حال نوبت آن است که یک بوی خوب و مطلوب را در خانه پخش کنید. مقداری آب را داخل قابلمه روی گاز بگذارید تا بجوشد. تکه‌های آبلیموی تازه را داخل آب جوش بریزید و به مدت نیم ساعت به آن فرصت بدهید تا بویش کل اتاق را احاطه کند. بوی لیمو یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توان به کمک آن به مبارزه با بوی سوختگی رفت.

از بین بردن بوی سوختگی از خانه

قهوه 

قهوه بوی مطبوعی دارد، گذاشتن قهوه در طول شب در مایکروویو پس از پاک کردن آن می تواند به رفع بوی بد بخصوص بوی سوختگی کمک کند. همچنین می توانید با جوشاندن قهوه داخل ظرف آب بوی نامطبوع سوختگی را از خانه رفع کنید.

از چند کاسه آب پیاز استفاده کنید

چند کاسه از سرویس آشپزخانه خود بیرون بیاورید و با آب پر کنید. پیاز را خرد کنید و در کاسه‌ها بریزید. کاسه‌ها را در آشپزخانه و قسمت‌های مختلف اتاق که بو می‌دهند، قرار دهید. آب پیاز یکی از بهترین ترکیب‌ها برای جذب بوی سوختگی است. این کاسه‌های محتوی آب و پیاز را به مدت یک شب در خانه نگه دارید و اثر آن در از بین رفتن بوی سوختگی از خانه را تماشا کنید.

وانیل 

توپک های پنبه را به عصاره وانیل آغشته کنید و در تمام اتاق قرار دهید تا بوی بد و سوختگی را جذب کند.

زغال 

در مطالب قبلی بخش رازهای خانه داری نمناک گفتیم که زغال یک جاذب بو است، پس برای رفع بوی سوختگی از خانه آن را در کاسه قرار داده و در مکان های بودار قرار دهید ، به این شکل بوی زننده به تدریج کاسته می شود.

قند و ادکلن 

داخل یک ظرف کوچک کمی ادکلن خوشبو بریزید و یک حبه قند چهار گوش داخل آن بیندازید ، طوری که ادکلن را خوب جذب کند و قند خیس شود ، سپس قند را آتش بزنید و وقتی ادکلن تمام شد قند را خاموش کنید این روشی است موثر برای رفع بوی بد سوختگی از خانه.

قرار گرفتن در معرض دود سوختگی چه مشکلی برای شما ایجاد می‌کند؟

ریه‌ها و مجاری بینی شما را تحریک کرده و تنفس را برای شما سخت‌تر می‌کند. در صورتی که در محلی با دود فراوان هستید و تهویه مطبوعی وجود ندارد، باید هرچه سریع‌تر از آنجا خارج شوید. در چنین شرایط شما دچار سرفه و افزایش خلط و مخاط می‌شوید. تنفس دود سوختگی می‌تواند باعث ایجاد سردرد برای شما می‌شود. قرار گرفتن در معرض دود خفیف می‌تواند باعث تحریک چشم و گلوی شما شود.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار