چاپ کد خبر: 118127
18 مرداد 1402

۳ خبر خوب جاده ای « راه و شهرسازی بوشهر » برای مردم استان فارس

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: مرحله دوم طرح بزرگراه دالکی_ کنار تخته که خرداد امسال کلنگ‌زنی شده با تجهیز کارگاه، اجرای آن به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش اول فارس از بوشهر، سید محمود دستغیبی در نشست با خبرنگاران، افزود: همچنین پیگیر نهایی کردن تفاهم با سرمایه‌گذاران برای اجرای آزادراه بوشهر- شیراز هستیم.

وی ادامه داد: طرح راه آهن بوشهر – شیراز نیز از جمله دیگر طرح‌های اولویت‌دار استان است که در مراحل نهایی تهاتر قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به وجود بافت‌های فرسوده در ۱۲ شهر استان، افزود: بافت‌های فرسوده در ۸ شهرستان از ۱۰ شهرستان استان وجود دارد که تلاش می‌شود خدمات عمومی در این مناطق افزایش یابد.

راه و شهر سازی بوشهر، جاده مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: مرحله دوم طرح بزرگراه دالکی_ کنار تخته که خرداد امسال کلنگ‌زنی شده با تجهیز کارگاه، اجرای آن به‌زودی آغاز می‌شود.

وی گفت: به‌منظور ساخت مسکن در شهر‌های استان بوشهر یک‌هزار و ۲۶۶ هکتار اراضی در این شهر‌ها الحاق شده و ۲ هزار و ۷۷۰ هکتار نیز در مرحله الحاق و منتظر تصویب در شورای عالی شهرسازی است.

دستغیبی همچنین از تأمین زمین برای ساخت مسکن در روستا‌ها خبر داد و اضافه کرد: دولت علاوه بر تأمین زمین و ارائه تسهیلات، مشوق‌هایی را ارائه می‌کند تا زمینه توسعه مسکن فراهم شود.

وی ادامه داد: به منظور حمایت از طرح جوانی جمعیت، یک‌هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در استان بوشهر واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به وجود یک‌هزار و ۷۰۰ بنگاه املاک در استان بوشهر، گفت: امسال تا کنون یک‌هزار و ۴۹۶ مورد بازرسی و بازدید از این بنگاه‌ها انجام گرفته که ۳۶ واحد پلمب شده و ۱.۸ میلیارد تومان جریمه تعزیرات برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: گران‌فروشی، نصب‌نکردن برچسب نرخ‌نامه و نداشتن گواهی و پروانه فعالیت از مهمترین تخلفات این بوده است.

دستغیبی ساماندهی بافت‌های فرسوده، ارائه تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده، ارائه قیر رایگان به شهرداری‌ها، اصلاح شبکه آب و کمک به ساخت مراکزی همچون مدرسه، مراکز درمانی و مسجد را از دیگر خدمات ادامه کل راه و شهرسازی استان عنوان کرد.

وی عملکرد ساخت مسکونی در طرح خود مالک را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در این حوزه برای ساخت ۵ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در مدت ۲ سال برنامه‌ریزی شده که تا کنون ۲ هزار و ۴۵۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و یک‌هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی آن به قرارداد منجر شده است.

عضو یکی از کانال های اخباراول فارس شوید

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس یکشنبه , ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۳۴

باسلام زیاست محترم مسکن وشهرسازی افرادی که بهشون زمین واگذار کردین کیا هستن کجا هست پس چرا به ما نرسیده چرا میخواین همش با دروغ پیش برین مردم بیدار شدن تا کی،اقا تاکی

ناشناس شنبه , ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

خداییش تو این چهل سال چیو اباد کردین و ساختین یا از قبل ساخته شده بود یا کلن خراب کردین واقعا همتون سرتون رو برگردونید ب عقب و ببینید چکار کردین مسعولین بابا چهل سال عمر سه دهه نابود شد ما ابادی ندیدیم مثلن ی چیز کوچیکش درختهای تنومند چنید ساله و با ارزش رو تو میدونهای شهر بریدین چی نهادین ی مشت سنک و مجسمه بعد میگید کار کردیم و اباد مثل اون بابای بدبختی که خیلی دلش میخواد پیشرفت کنه خونهای که توش نشسته میفروشه میره ی خونه کوچکتر اونورتر میخره

دانش شنبه , ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

نوشداروییست بعد از مرگ سهراب

ریزی ازجم شنبه , ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

سلام ودرود
فکری بحال جاده جم به‌ فیروز آبادبکنید
تصادفات زیاد شده کل درآمد کشور ازپارس جنوبی عسلویه ازطریق همین راه انجام میشود، همش توفکرمرکز استان هستید

ناشناس شنبه , ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

سلام ودرود
فکری بحال جاده جم به‌ فیروز آبادبکنید
تصادفات زیاد شده کل درآمد کشور ازپارس جنوبی عسلویه ازطریق همین راه انجام میشود، همش توفکرمرکز استان هستید

یاسین جمعه , ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

مسؤولین محترم از بیکاری در ادارات راه و شهرسازی حوصله ‌شان سر رفته گفتن لااقل یه تویتی مقاله‌ای خبری پخش کنیم مردم امثال من بیکار نشینن بخوانند سرگرم بشن ، بشنو و باور نکن ، مسئولین محترم متشکریم ،

ناشناس پنجشنبه , ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷

ده سال دیگه شروع میشه ده سال هم طول می‌کشه تا افتتاح بشه…..عمر نوح میخواد

ناشناس پنجشنبه , ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶

همش دروغ مرد حسابی برو ببین اجاره خونه ها سر به فلک کشیده رهن خونه ها شده به اندازه سه برابر ارزش ملک

ناشناس چهارشنبه , ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

قسمت اول ازکنارتخته به دالکی که مجری آن جهادنصرخراسان است خیلی کند پیش میرود

ناشناس چهارشنبه , ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹

روح پدرت شادمردعمل شووبعداز۱۹سال خط ریلی شیرازیه فارسوبوشهرآغازکن جان جددمردم چشم به راه قطارهستنندوشنیدن صوت قطاریاعلیگویید

آخرین اخبار