چاپ کد خبر: 104504
28 بهمن 1401

رفتارهای ویرانگر خانم ها و آقایان در رابطه زناشویی که باید از آنها دوری کنید!

رابطه زناشویی 3

اگر احساس می‌کنید که شما و شریک زندگیتان بارها و بارها با هم دعوا کرده اید و از عصبانیت تا مرز جدایی رفته اید، ممکن است رابطه شما دستخوش رفتارهای مخربی شده باشد که هر زوجی آن را تجربه می‌کند. رفتارهای مخرب در رابطه زناشویی گاهی از سوی هر یک از زوجین تکرار می‌شوند. بی انکه خودشان متوجه باشند که چه تاثیر بدی روی رابطه شان می‌گذارند.

با این حال خبر خوب این است که درک و شناسایی این رفتارها به شما و شریک زندگیتان کمک می‌کند تا این چرخه را قطع کنید. در واقع شما با شناسایی این رفتارها باید عادت‌های ایجاد کنید که شما را به داشتن ارتباط و صمیمیت عمیق‌تری تشویق کند.

رفتارهای مخرب در رابطه زناشویی

حالا، قبل از این که به ذهنتان اجازه دهید که با یادآوری رفتارهای نامناسب در رابطه زناشویی بین شما و همسرتان ممکن است بارها رفتارهایی داشته باشید که باعث ناراحتی یکی از شما شود. اما هر رابطه و ازدواجی چنین تجارب مشترک دارند. خلاص شدن از رفتارهای مخرب رابطه، راز یک ازدواج شاد نیست. یادگیری خوب جنگیدن تفاوت بین ازدواجی است که دوام می‌آورد یا از هم می‌پاشد.

آنچه سبب از بین رفتن یا از بین بردن یک ازدواج می‌شود ۴ رفتار مخرب در رابطه زناشویی است که سبب می‌شود به فکر جدایی باشید. اگر رابطه ای سراسر انتقاد، تحقیر، حالت تدافعی و سنگ اندازی دارید، بدانید که رابطه شما به یک بازنگری نیاز دارد تا به دنبال ترمیم و دوباره ساختن آن باشد.

۱. انتقاد

انتقاد با شکایت متفاوت است. شکایت بخشی از رابطه است که شما را با هم آشنا می‌کند و ارتباط بین شما را واضح تر تعریف می‌کند. در واقع در شکایت شما از خواسته های خود حرف می‌زنید و این سبب تقویت زندگی مشترک شما می‌شود. برای همین وقتی در شکایت شما از یک رفتار یا رویداد خاص گله می‌کنید مثل احساسی که دارید، یا اتفاق خاصی که در زندگی تان رخ داده و از آنچه نیاز دارید حرف می‌زنید. برای همین انتقال از شکایت فرق دارد.

انتقاد بسیار متفاوت است زیرا در انتقاد شما احساس منفی یا نظر منفی در مورد شخصیت یک فرد دارید. اگر متوجه شدید که جملات او همیشه با کلماتی مانند «تو همیشه…» یا «تو هرگز…» شروع می‌شود، احتمالا مورد انتقاد قرار گرفته‌ و می‌گیرید. انتقاد در رابطه خیلی از زوج‌ها امری عادی است و اما اگر انتقاد به امر و عادتی هر روزه تبدیل شود، ممکن است رابطه شما را به سمت مسیر خطرناک تری ببرد.

۲. تحقیر یکی از رفتارهای مخرب در روابط زناشویی

تحقیر همان حس برتری است که نسبت به شریک زندگی خود دارید. حس تحقیر با افکار منفی طولانی مدت شما در مورد شریک زندگی تان تقویت می‌شود. این منفی نگری، شنیدن نظر برای تغییر و فضا برای تغییر و تعمیر را برای هر دو طرف سخت می‌کند. در حالی که تلاش برای ساختن و ترمیم کردن ابزار ضروری برای داشتن یک رابطه سالم است. در واقع رفتار مخرب تحقیر می‌تواند زندگی عاطفی شما را از بین ببرد.

۳. یکی از رفتارهای مخرب در رابطه زناشویی داشتن حالت دفاعی است

حالت دفاع در ظاهر حس مقصر بودن ایجاد می‌کند. به طوری که اغلب به نظر می‌رسد که وارد نقش قربانی می‌شوید و شریک زندگی خود را به عنوان دشمن می‌بینید. چنین نگاه و واکنشی به قطع ارتباط هر یک از شرکا به جای گفتگو و صحبت برای ترمیم رابطه و از بین بردن مشکل، منجر می‌شود. وقتی همیشه مورد سرزنش قرار می‌گیرید، پس به احتمال زیاد می‌خواهید جدا شوید. در این مرحله دست رفتار مخرب دیگر می‌زنید.

 

۴. سنگ اندازی

درگیری و رفتارهای مخرب به ویژه در روابط نزدیک و صمیمی، می تواند سخت و طاقت فرسا باشد. زمانی که شما با رفتارهای نامناسب یا خاصی در زندگی مشترک خود رو به رو می شوید، شریک عاطفی شما دست به انجام کار یا کارهایی می زند که به عنوان سنگ اندازی شناخته می شود.

سنگ اندازی شامل امتناع از برقراری ارتباط با شخص دیگر است. سکوت یا خاموش شدن عمدی در هنگام بحث و مشاجره، که به آن درمان خاموش نیز گفته می شود، می تواند برای رابطه آزار دهنده، ناامید کننده و مضر باشد. هرچند گاهی سنگ اندازی می تواند شریک زندگی شریک زندگی شما را متوجه اشتباه کند. اما اگر این کار تبدیل به عادت شود، می تواند توانایی زوجین برای حل اختلافات یا تعامل صمیمی کاهش دهد.

لحظه ای به این فکر کنید که آیا در رابطه شما نیز چنین رفتارهای مخربی دیده می شود؟

اگر متوجه شدید که شما و شریک زندگیتان با یک یا دو رفتار مخرب ذکر شده درگیر هستید، پس بدانید تنها نیستید. خیلی از زوج ها با چنین چالش هایی رو به رو هستند. حتی برخی از بهترین ازدواج ها نیز از این رفتارهای مخرب دارند. تفاوت بین ازدواجی که از هم می‌پاشد و ازدواجی که شکوفا می‌شود، توانایی زوج ها برای ترمیم است. اگر آماده هستید دست از این الگوهای مخرب دست بردارید و آن را به کاتالیزورهایی برای ایجاد صمیمیت عمیق تبدیل کنید، پس با استفاده از احساس دوست داشتنی که به همدیگر دارید استفاده کنید. یا هم با یک روانشناس خانواده صحبت کنید. شما می‌توانید با گرفتن مشوره از این رفتارهای مخرب در رابطه زناشویی خود نجات پیدا کنید.

به یادداشت داشته باشید، در حالی که برای ایجاد یک رابطه سال ها تلاش می‌کنید و وقت می‌گذارید، می‌تواند خیلی زود از بین برود. در زندگی مشترک یکدیگر را بشناسید. همچنین الگوهای مخرب رابطه زناشویی را نیز شناسایی کنید. برای این چالش ها راه حل پیدا کنید تا برای شکوفایی ازدواج خود از آن ها استفاده کنید.

اشتباهات زنان در رابطه زناشویی

۶ اشتباه که روابط زناشویی را با خطر مواجه می کند

رابطه زناشویی 2

اشتباهات بخش جدایی ناپذیر رفتارهای زن و مرد است. تکرار اشتباهات زنان در رابطه زناشویی و بالعکس، می تواند ازدواج را به فروپاشی خود نزدیک کند. زنان نقش سازنده و مهمی در رابطه زناشویی دارند، اما شاید خود متوجه این مسئله نباشند. لذا ممکن است اشتباهاتی بکنند که رابطه زناشویی اشان را تضعیف کند. به اشتباهات مردان در رابطه زناشویی در یک مقاله پرداخته شد. در این مقاله به شش اشتباه رایج زنان پرداخته شده است. اشتباهات زنان در رابطه زناشویی می تواند یک زندگی را از حالت تعادل خارج کند.
۱.انتظارات نامشخص

معمولا مردان نمی دانند که همسرانشان چه می خواهند یا چه انتظاری دارند. این می تواند منجر به انواع مشکلات در مورد مسئولیت های خانگی و مالی و یا هر جنبه دیگری از ازدواج شود. مردان گاهی اوقات ممکن است از شکایت ها یا مشکلات در حال وقوع، بی خبر باشند. زیرا نمی دانستند از آنها چه انتظاری می رود.

برای مردان نیز مهم است که انتظارات شما را بدانند. برای روشن نگه داشتن همه چیز، انتظارات خود را از قبل مشخص کنید. اگر می خواهید او در یک زمان خاص خانه باشد، به او اطلاع دهید! این گونه او می تواند زمان خود را تنظیم کند. انتظار نداشته باشید که او بتواند ذهن شما را بخواند.

۲.اشتباهات زنان در رابطه زناشویی؛ فراموش کردن محبت

قرار است که مردان «سرسخت» باشند. لذا بعید نیست که زنان فراموش کنند که مردان هم مانند دیگران خواهان محبت، تمجید و تایید هستند. گفتن کلمات محبت آمیز به فرزندان برای زنان آسان است، اما از انجام این کار برای همسر خود غافل می شوند.

چیزهایی مانند تماس چشمی، کلمات تشویق کننده و تماس فیزیکی (غیر جنسی) برای مرد مهم است، حتی اگر این را نگوید. او را در آغوش بگیرید یا از او برای کمکش در خانه تشکر کنید. تمجید و محبت به او کمک می کند تا با شما ارتباط برقرار کند. به او یادآوری می کند که تلاش های او نادیده گرفته نمی شود.

۳.انتخاب تُن صدا

همانطور که همه ما تجربه کرده‌ایم، لحن صدا بسیار تاثیرگذار است. گاهی زنان فراموش می‌کنند که صدای خود را کنترل کنند. لحن عصبانی می تواند موانعی برای ارتباط ایجاد کند. اگر مشکلی در رابطه زناشویی خود دارید، تلاش کنید در این زمینه کار کنید.

سعی کنید این کار را سازنده انجام دهید، آرام و یکنواخت صدای خود را حفظ کنید. اگر فقط در مورد روز خود صحبت می کنید، به یاد داشته باشید که با چه کسی صحبت می کنید. از همسرتان به عنوان کیسه بوکس کلامی استفاده نکنید.

۴.اشتباهات زنان در رابطه زناشویی؛ سازگاری بیش از حد

ازدواج های قوی مستلزم سازش فراوان است. اما در این میان چیزی به نام سازگاری بیش از حد وجود ندارد. اگر در هر مرحله ازارتباط خود، خواسته ها و نیازهای خود را به خاطر همسرتان قربانی می کنید، در خطر هستید. چنین وضعیتی در درازمدت ناراضی کننده است.

برخی از زنان تمایل دارند ازدواج خود را تماماً بر اساس علایق، سرگرمی ها و اهداف شوهرشان بسازند. آنان جایی را برای خودشان باقی نمی گذارند. در نهایت، این می تواند به رنجش منجر شود و مانع از ایجاد هویت های جداگانه و برابر در ازدواج شود.

برای جلوگیری از این امر، در مورد خواسته ها و علایق خود با صدای بلند صحبت کنید. برای رسیدن به اهداف، تلاش گروهی (در کنار همسر) را در دستور کار قرار دهید و هر کدام از دیگری حمایت کنید. کار با هم برای انجام مسئولیت های روزانه به هر دوی شما این امکان را می دهد که به دنبال علایق خود باشید.

۵.برداشتن موانع ارتباطی

مردان و زنان سبک‌های متفاوتی برای برقراری ارتباط دارند. باید بدانید که تکرار تکنیک‌های ارتباطی ضعیف به مرور زمان اوضاع را بدتر می‌کند. اگر تکرار کردن رفتارهای گذشته و صحبت ها به مشاجره تبدیل می شود، زمان آن رسیده است که خود را دوباره ارزیابی کنید. شما باید با هم کار کنید تا راه های موثری برای صحبت کردن با یکدیگر پیدا کنید. تمام موانع ارتباطی برای ارتباط سالم را از میان بردارید. از آنجایی که زنان معمولاً فعال‌تر ارتباط برقرار می‌کنند، شاید لازم باشد اولین حرکت به عهده زنان باشد.

۶.اشتباهات زنان در رابطه زناشویی؛اهمیت به رابطه جنسی

بزرگترین اشتباهی که زنان در ازدواج مرتکب می شوند این است که اهمیت رابطه جنسی را دست کم می گیرند. به دلیل استرس، خستگی، تصور ضعف بدنی یا دلایل بی‌شمار دیگر، برخی از زنان به رابطه جنسی اهمیت نمی دهند. رابطه جنسی راه اصلی است برای احساس ارتباط بیشتر با شریک زندگی. یک زندگی جنسی خوب مزایای بی شماری دارد، از افزایش ارتباط و رفاه عاطفی گرفته تا ارتقای سلامت جسمانی.

بنابراین راه هایی برای احساس اعتماد به نفس و جذابیت پیدا کنید. علاوه بر این، مردان اغلب شکایت دارند که بار شروع فعالیت جنسی بر دوش آنهاست. آن‌ها هم می‌خواهند گاهی زنان در این زمینه پیش قدم باشند. اولویت دادن به زندگی جنسی در ازدواج برای همه مفید خواهد بود و هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، رابطه بهتری خواهید داشت.

اگرچه همه ما ممکن است دچار اشتباه شویم. اجتناب از این دام های بزرگ نه تنها می تواند شما را از درد و رنج نجات دهد، بلکه پایه های ازدواج شما را مستحکم تر می کند. آیا راه هایی برای غلبه بر این اشتباهات رایج پیدا کرده اید؟ توصیه های ازدواج را که خانم ها می توانند استفاده کنند را به ما اطلاع دهید!

اشتباهات مردان در رابطه زناشویی

۵ اشتباه که سبب سردی روابط زناشویی می شود

رابطه زناشویی 2

مطالعه در مورد اشتباهات مردان در روابط زناشویی، یکی از موارد مهمی است که باید به آن پرداخته شود. چرا که اگر اشتباهات مردان در روابط زناشویی، جدی گرفته نشود ممکن است، ادامه زندگی مشترک آن ها  با تهدید مواجه شود. گاهی مردان از این مسئله غافل می شوند که اعمال و رفتار آن ها ممکن است زنان را از خود دور کند. بی ادبی، بی احترامی، زورگویی، بی توجهی و مشاجره مداوم تنها برخی از کارهایی است که مردان خواسته یا نخواسته نسبت به همسرشان انجام می دهند.
ادامه این حرکت ها، باعث می شود که همسرشان از آن ها فاصله بگیرند و کم کم عشق و علاقه او نسبت به مرد زندگی اش از بین برود. زمانی که مردان برای اصلاح چنین اشتباهات و رفتارهای زشت خود تلاش نمی کنند، زنان ممکن است آن ها را ترک کنند. با توجه به این امر، ما برخی از اشباهات مردان را که در روابط زنانوشویی مرتکب می شوند را با شما در میان می گذاریم. با در نظر گرفتن این موارد، هر زوجی می تواند به یک زوج موفق و خوشبخت تبدیل شود.

۱.اشتباهات مردان در روابط زناشویی؛ خودشیفته بودن

برخی از مردان به شدت خودشیفته و خودخواه هستند. آن ها فقط خود شان را می بینند و إحساس می کنند که صرفا آن ها هستند که نیازهایی دارند. چنین مردانی به کلی خواسته ها و نیازهای همسرشان را نادیده می گیرند و نمی خواهند به آن ها فکر کنند. مردی که همیشه به خودش فکر می کند و نمی‌تواند نیازهای شریک زندگی‌اش را ببیند، به سادگی رابطه‌اش را از بین می‌برد. یک رابطه به دو نفر نیاز دارد تا همدیگر را ببینند و نیازها و خواسته های شان را درک کنند.

۲.دروغ گفتن

دروغ مهم نیست چقدر کوچک یا بزرگ باشد، دروغ، دروغ است. یک زن نمی تواند تحمل کند که شریک زندگی اش به هر دلیلی به او دروغ بگوید. زیرا دروغ همه بناهای اعتماد و وفاداری را ویران می کند. با دروغ گفتن مداوم مرد، زن نمی تواند به او اعتماد کند. به وجود آمدن بی اعتمادی در نهایت منجر به فروپاشی زندگی می شود.

۳. عدم ارتباط کلامی و عاطفی یکی از اشتباهات مردان در رابطه زناشویی است

برای زنان، بنای اصلی یک رابطه، ارتباط عاطفی و نحوه صحبت کردن مرد با آن ها است. اگر مردی نتوانه رابطه عاطفی برقرار کند و با همسرش در مورد مسایل مختلف صحبت نکند، رابطه زناشویی آن ها از بین می رود. مهم نیست در یک رابطه زن چقدر تلاش کند و ارتباط کلامی و عاطفی برقرار کند. اما اگر مرد از صحبت کردن و برقراری رابطه عاطفی امتناع کند، امیدی به حفظ زندگی مشترک نیست. شما مردان به یاد داشته باشید که ارتباط کلامی و عاطفی کلید و اکسیژن هر رابطه موفقی است.

۴.مرد نداند همسرش چه چیزهایی را دوست دارد

اگر شما کارهایی را انجام بدهید یا به همسرتان هدیه هایی بدهید که او دوست ندارد، تنها یک یا دوبار شاید قابل قبول باشد. اما پس از آن اگر شما همچنان به این شیوه ادامه بدهید، قطعا همسرتان شاکی خواهد شد. او حس بدی پیدا می کند از این که شما نمی دانید او چه چیزهایی یا چه کارهایی را دوست ندارد. یا چه کارها و چه چیزهایی را دوست دارد. این حس بد زمانی ایجاد می شود که همسرتان فکر می کند شما به او اهمیت نمی دهید. به همین خاطر حتی نمی دانید او چه چیزهایی را دوست دارد و از چه کارهایی متنفر است.

۵.اشتباهات مردان در روابط زناشویی؛ وقت  گذاشتن

یک مرد باید زمان کافی برای یک رابطه بگذارد تا آن را به نتیجه برساند. اگر مردی برای همسرش وقت نمی گذارد و با او در سرگرمی ها و تفریحات همراه نمی شود. احتمالا به او اهمیت نمی دهد. مردی که به همسرش علاقه دارد، همیشه برایش وقت می گذارد، حرف بزند و حرف های او را بشنود. در واقع در شرایط دشوار باید تکیه گاه و دوست او باشد. دوستی که هسمرش به راحتی بتواند همه احساسات و حرف هایش را با او در میان بگذارد.

یکی از جملات مورد علاقه من از تونی رابینز این است که:

“اگر کاری را که در ابتدای رابطه زناشویی انجام می‌دادید، انجام دهید، پایانی برای رابطه زناشویی شما نخواهد بود.”

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

اصفهانی چهارشنبه , ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

تشکر از پیام های مثبتی که گذاشته می‌شود این مطالب را با انرژی بیشتری ادامه بدهید

آخرین اخبار