چاپ کد خبر: 142728
18 اردیبهشت 1403

زن و شوهر شب چه مدلی کنار هم بخوابند؟

نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد که در چه مدل یا حالت دراز کشیدنی در کنار همسرتان در رختخواب ممکن است به چیزی بیش از یک شب بیقرار منجر شود.

زن و شوهور

وقتی صحبت از خواب می‌شود، کیفیت و کمیت خواب اهمیت پیدا می‌کند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اعلام کرده که تعداد کمی از مردم خوب می‌خوابند. شاید دلیل این خوب نخوابیدن کسی باشد که کنارتان می‌خوابد.

تحقیقات نشان داده که جدا خوابیدن همسران باعث بهبود در کیفیت خوابشان می‌شود.
وقتی صحبت از خواب می‌شود، کیفیت و کمیت خواب اهمیت پیدا می‌کند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اعلام کرده که تعداد کمی از مردم خوب می‌خوابند. شاید دلیل این خوب نخوابیدن کسی باشد که کنارتان می‌خوابد.

میر کریگر، استاد دانشگاه یل و نویسنده کتاب «معمای خواب: چرا استراحت شبانه خوب برای داشتن زندگی سالم ضروری است؟» معتقد است که برخی از مسائل بر کیفیت خواب انسان تأثیر می‌گذارند و یکی از آن‌ها این است که چه کسی در کنار شما می‌خوابد و چقدر با هم خوب می‌خوابید.

کرایگر می‌گوید: «مشکل این است که بسیاری از ما با مشکلات خواب از جمله بی‌قراری، پاراسومنیا (ترس از خواب و راه رفتن در خواب)، ایست موقتی تنفس در خواب یا مراجعه مکرر به دستشویی مواجهیم. حال تصور کنید که کسی کنارمان خوابیده که با مشکلاتی مشابه ما دست و پنجه نرم می‌کند یا اینکه مرتباً در خواب تکان می‌خورد یا پتو را می‌کشد یا ساعت خوابش با شما یکی نیست. به این صورت شانس لذت بردن از یک شب خوابیدن بدون دردسر را از شما می‌گیرد.

مارلو گاریسون، مشاور جنسی و رئیس انجمن مشاوران و درمانگران امریکا می‌گوید که با هزاران زوجی که می‌خواهند رابطه خود را بهبود دهند صحبت کرده و دریافته که خوابیدن به صورت جدا (استفاده از تخت‌های یک‌نفره در یک اتاق) به تقویت پیوند بسیاری از این زوج‌ها کمک کرده است.
جوزف کیلونا، روان‌شناس، هم نظر مشابهی دارد و معتقد است که کم‌خوابی باعث بروز مشکلات فیزیکی و عاطفی می‌گردد. جدا خوابیدن می‌تواند مشکلات خواب را به حداقل برساند یا آن را از بین ببرد. همچنین این کار در مواردی باعث تقویت رابطه و نجات آن می‌شود.

وندی تروکسل، نویسنده کتاب «راهنمای زوج‌ها برای خواب بهتر» می‌گوید که دریافته جدایی در خواب باعث می‌شود زوج‌ها بیشتر قدر یکدیگر را بدانند و صبح روز بعد که هم‌دیگر را ببینند حس خوبی داشته باشند. او معتقد است که این کار مثل آن است که به اندازه یک خواب مرخصی بگیرید و بعد دوباره با هم یکی شوید.

زوج‌هایی که تصمیم می‌گیرند جدا از هم بخوابند باید از جنبه‌های منفی این قضیه نیز آگاه باشند و برای آن برنامه داشته باشند. هنین، روان‌شناس، می‌گوید: «خوابیدن جدا از هم می‌تواند مشکل‌ساز شود و آن در صورتی است که یکی از طرفین نخواهد این کار را انجام دهد.»

کارشناسان معتقدند که زوج‌هایی که جدا از هم می‌خوابند ممکن است موقع خوابیدن احساس امنیت کمتری داشته باشند. همچنین این احتمال وجود دارد که صمیمیت بین زوجین کم شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود اگر تصمیم دارید جدا از همسرتان بخوابید نکات منفی و مثبت این کار را به خوبی ارزیابی کنید و مطمئن شوید که شریک زندگی‌تان از این کار رضایت کامل دارد.

به گزارش اول فارس، نظرسنجی‌ای صورت گرفته از ۲۰۰۰ بریتانیایی انجام شد نشان داد که دراز کشیدن پشت به هم موقعیت مورد علاقه افراد بود.

در مقابل، ۱۱ درصد از زوج‌هایی که در طول شب محکم یکدیگر را در آغوش می‌گیرند بیش از دو برابر از صمیمیت لذت می‌بردند.

مدل‌های محبوب خواب برای زوجین به شرح ذیل بوده اند: پشت به همسر ۳۹ درصد، پوزیشن اصطلاحا قاشقی (در آغوش گرفتن هنگام خوابیدن)  ۲۹ درصد، پوزیشن افراد تنها (کسانی که هرگز لمس نمی‌کنند) ۲۴ درصد، چهره به چهره (بینی به بینی، با کمی فاصله) ۱۳ درصد.

هم چنین، مدل‌های نامحبوب برای زوجین هنگام خواب در کنار یکدیگر به شرح ذیل بوده اند: به اصطلاح بغل کننده‌های خرس (در آغوش گرفتن چهره به چهره) ۱۱ درصد، خوابیدن همراه با حیوان خانگی در رختخواب ۹ درصد،  ستاره دریایی (در آن فرد به پشت خوابیده و دست‌ها در کنار بالش به سمت بالا قرار می‌گیرند) ۸ درصد، پوزیشن شریک خودخواه یکی از آن دو لحاف را به دور خود پیچیده و طرف دیگر را بدون لحاف رها کرده است ۸ درصد، خوابیدن در انتهای تخت ۴ درصد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار