چاپ       کد خبر: 19026
4 دی 1398

سقوط یک هواپیمای غیرمسافربری در اردبیل

خبری درباره شنیدن صدای انفجار در دامنه کوه سبلان منتشر شد، پس از آن‌ احتمال سقوط یک فروند هواپیما در آسمان استان اردبیل و در دامنه کوه سبلان منتشر شد که گفته می‌شود احتمالا این هواپیما نظامی بوده است و در حال حاضر چندین گروه از امدادگران هلال احمر و اورژانس این استان در حال جستجو برای یافتن لاشه هواپیما و اطلاع از سرنوشت خلبان و سرنشینان احتمالی آن هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: یک فروند هواپیمای غیرمسافربری در حوالی قله بابامقصود کوه سبلان در شهرستان اردبیل سقوط کرد.

به گزارش اول فارس، رامین معبودی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: یک فروند هواپیمای غیرمسافربری در حوالی قله بابامقصود کوه سبلان در شهرستان اردبیل سقوط کرد.

او افزود: هواپیما در محل قله بابا مقصود واقع در بین سردابه و شابیل سقوط کرده و تاکنون یک تیم از طرف مشکین شهر و ۳ تیم نیز از طرف کوه‌های سردابه به محل اعزام شده اند.

 مجید غریبانی رئیس فوریت‌های پزشکی اورژانس اردبیل ضمن تایید خبر سقوط هواپیما از ارسال سه دستگاه اورژانس با هلی کوپتر امداد به محل حادثه خبر داد.

منابع خبری و شاهدان عینی می‌گویند احتمال برخورد هواپیمای جنگنده با کوه وجود دارد.

لاشه هواپیما توسط سرنشینان بالگرد ارتش در منطقه دامنه قله بابا مقصود از قله های کوه سبلان مشاهده شده و بالگرد هلال احمر و سایر نیروهای امدادی در حال اعزام به منطقه هستند.

سرهنگ دوم خلبان رحمانی (پایگاه دوم شکاری تبریز) طی پرواز FCF (تست هواپیمای تازه اورهال شده) به فیض شهادت نائل شد.

درپی انتشار خبرهایی مبنی بر شنیدن صدای مهیب در دامنه کوه سبلان که شایعاتی را درباره سقوط هواپیما درپی داشته است، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: هیچ سانحه هوایی در حوزه مسافری رخ نداده است.

رضا جعفرزاده -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سقوط هواپیما در استان اردبیل در حوزه مسافری بوده است یا خیر؟ گفت: ما هیچ سانحه هوایی نداشته‌ایم.

 یک مقام مسوول در استانداری اردبیل سقوط یک فروند هواپیما در آسمان این استان را تایید کرد و گفت : جزییات این حادثه در دست بررسی است.وی گفت: اخبار مربوط به این حادثه از بررسی موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سقوط یک فروند هواپیما در اردبیل تائید شد

گفته می‌شود این هواپیما که احتمالا نظامی بوده در قله سبلان سقوط کرده است.

چندین گروه از امدادگران هلال احمر و اورژانس اردبیل برای یافتن لاشه هواپیما و اطلاع از سرنوشت خلبان هواپیما به منطقه اعزام شده اند.

لاشه هواپیما تا لحظه مخابره این خبر پیدا شده است، اما تاکنون اثری از خلبان پیدا نشده است و این احتمال وجود دارد که خلبان موفق به ایجکت شده باشد.

خلبان این جنگنده سرهنگ محمدرضا رحمانی از خلبانان مجرب  نیروی هوایی بوده است.

با وجود شرایط جوی نامساعد و برف‌گیر منطقه و صعب‌العبور بودن محل سانحه، تلاش برای مشخص شدن وضعیت خلبان جنگنده توسط تیم‌های جستجو و نجات هوایی و زمینی ادامه دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار