چاپ کد خبر: 142623
17 اردیبهشت 1403

صعود کوهنوردان شیراز و طنین نام بهمن بیگی برفراز قله تفتان سیستان

کوهنوردان قشقایی که فعالیت های خود را بیش یک دهه انجام داده اند هر ساله به پاسداشت مقام معلم یکی از قله های شاخص کشور را صعود میکنند و قله سبلان نیز در سال گذشته مقصد آنها بوده است.

صعود کوهنوردان قشقایی 1

به گزارش اول فارس ، همزمان با هفته بزرگداشت مقام والای معلم و سالگرد فراغ استاد زنده یاد محمد بهمن بیگی آموزگار بزرگ قشر محروم عشایر ایران و روز تجلیل از مقام شامخ استاد جمعی از اعضای گروه کوهنوردان قشقایی و گروه استاد روحانی شیراز به قله اتشفشانی تفتان واقع در استان سیستان و بلوچستان ( حد فاصل زاهدان و خاش ) صعود کردند و یاد خاطره ان معلم دلسوز که در اقصی نقاط محروم مشعل علم و روشنایی را برای کودکان
محروم برافروخت ،گرامی داشتند.

به گفته پریسا کاظمی سرپرست گروه کوه نوردان قشقایی ،در این صعود گروه ۳۵ نفری ( از دو گروه کوه نوردان شیراز ) حدود ۲۰ کیلومتر مسافت را برای رسیدن به قله بیش از ۴ هزار متری تفتان طی کردند.

سرپرست گروه کوه نوردان قشقایی اظهار داشت:تفتان بلند ترین کوه جنوب شرقی و از کوههای شاخص کشور محسوب میگردد و دارای سه قله و آتشفشان نیمه فعال ۷۰۰۰ هزار ساله به نامهای چهل تن ،نرکوه و ماده کوه میباشد.

پریسا کاظمی با اشاره به جذابیتهای طبیعی و کوهنوردی تفتان افزود: هر ساله علاقه مندان بسیاری از کشور های مختلف دنیا و ایران از این پدیده های دیدنی بازدید میکنند.
این فعال ورزشی و فرهنگی بیان داشت:کوهنوردان قشقایی که فعالیت های خود را بیش یک دهه انجام داده اند هر ساله به پاسداشت مقام معلم یکی از قله های شاخص کشور را صعود میکنند و قله سبلان نیز در سال گذشته مقصد آنها بوده است.
شایان ذکر است به پاس خدمات آموزشی استاد بهمن بیگی در این استان کوهنوردان در مسیر حرکت به سمت تفتان به جمعی از دانش اموزان محروم منطقه بسته نوشت افزار و وسایل لوازم التحریر اهدا کردند.

صعود کوهنوردان قشقایی 1

صعود کوهنوردان قشقایی 2

صعود کوهنوردان قشقایی 3

صعود کوهنوردان قشقایی 4

صعود کوهنوردان قشقایی 5

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار