چاپ کد خبر: 38017
25 آبان 1399

طرز تهیه خورشت به قورمه شیرازی

طرز تهیه خورشت به قورمه شیرازی 1

اول فارس | آشپزی ایرانی : یکی از شهرهای توریستی ایران ، شهر شیراز است که دارای جاذبه های طبیعی و فرهنگی بسیاری است. شیراز همواره مقصد گردشگران زیادی از داخل ایران و کشورهای خارجی بوده است. در میان جاذبه های شهر شیراز قطعا نمی توان از غذاها و خوراکی های محلی چشم پوشی کرد.

ساکنین و اهالی شیراز به خاطر مذاق خود، بیشتر به غذاهای شیرین تمایل دارند. درمیان غذاهای شیرین و لذیذ این شهر ، خورش قورمه به، یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی شیراز است.

مواد لازم برای تهیه قورمه به شیرازی

۳۰۰ گرم گوشت گوسفندی
۱ عدد به بزرگ
نصف لیوان لپه
۲ قاشق سوپ خوری شکر
۲ قاشق چای‌خوری زعفران دم کرده
۱ عدد پیاز خرد شده
۱  قاشق سوپ خوری آبلیمو
به مقدار کافی نمک و فلفل و زردچوبه

طرز تهیه قورمه به شیرازی

لپه ها را یک روز یا چند ساعت قبل از پختن در ظرف آبی قرار دهید و هر چند ساعت آب آن را تعویض کنید تا از ایجاد نفخ جلوگیری کرده باشید. روغن را در ظرف مناسبی بریزید و بر روی شعله قرار دهید تا داغ شود سپس پیاز ها را که از قبل خرد شده به روغن اضافه کنید تا سرخ و طلایی شود. سپس ۳۰۰ گرم گوشت را به مواد اضافه میکنیم و آن قدر تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. بعد از اینکه گوشت را کمی تفت دادیم نمک ، فلفل و زردچوبه را اضافه می کنیم و سپس ۴ لیوان آب را به این مخلوط می افزاییم. زمانی که آب ، جوش آمد حرارت را کم میکنیم تا گوشت پخته شود.

زمانی که گوشت کمی پخت و آب گوشت به نیمه ی ظرف رسید لپه هایی که از قبل خیس خورده بود را به آن اضافه میکنیم سپس شکر و زعفران را به همراه به های خرد شده به مخلوط اضافه می کنیم. بعد از اضافه کردن مواد ، آن ها را هم می زنیم و برای اینکه خورش، به خوبی جا بیفتد شعله را در حالت ملایم قرار می دهیم. زمانی که گوشت و مواد پخته و نرم شدند حدودا ده دقیقه پایان پخت ، ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو را به خورش اضافه می کنیم. بعد از اینکه خورش آماده شد آن را در ظرف مناسبی بریزید و به همراه برنج میل کنید.

طرزتهیه

۱. گوشت را به صورت تکه های کوچک خرد کنید. سپس آن را با پیاز، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در قابلمه روی حرارت ملایم تفت دهید.

۲. دو پیمانه آب و لپه را اضافه کنید و روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. پس از جوشیدن، حرارت را کم کنید تا گوشت و لپه پخته شوند.

۳. در این مرحله، به را خرد کنید و به مخلوط گوشت اضافه کنید. در مراحل پایانی پخت، آب‌لیمو، شکر و زعفران را اضافه کنید و بگذارید قورمه قوام بیاید.

توجه کنید که این خورشت قرمه به را به جز برنج با نان هم می توانید نوش جان کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سارا یکشنبه , ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸

خورشت ویاقورمه به شیرازی اصل درش لپه نمیکنتدشایددرشهرستانهای فارس بکنند اما شیرازهای اصیل هرگز نمیکنند

الهام یکشنبه , ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

خوب است که به هاروکمی تفت بدهیم

آخرین اخبار