چاپ کد خبر: 106700
25 اسفند 1401

طرز تهیه شیرینی خوشمزه سابله برای نوروز

طرز تهیه شیرینی مجلسی ، ترد و خوشمزه سابله برای نوروز و سال نوی ایرانی

اگر فرد هنرمندی باشید، احتمال اینکه به شیرینی درست کردن هم علاقه داشته باشید، بسیار بالا است.
شیرینی سابله یک از انواع شیرینی های خوشمزه و بسیار مجلسی بین المللی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این شیرینی خوشمزه یکی از شیرینی های اصیل کشور فرانسه است و معمولا به عنوان شیرینی پذیرایی از آن در مجالس استفاده می شود. ما ایرانیان معمولا از شیرینی ها کوچک و زیبا برای پذیرایی استفاده می کنیم و شیرینی سابله می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای پذیرایی در مناسبت های مهم مثل عید نوروز و دیگر اعیاد باشد. این شیرینی علاوه بر اینکه ظاهری بسیار شیک و مجلسی دارد، بافتی نرم و بسیار خوشمزه دارد که به راحتی در دهان آب می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت اول فارس همراه باشید.
در این مطلب از مطالب آموزش آشپری اول فارس طرز تهیه شیرینی سابله را به شما آموزش می‌دهیم. شیرینی سابله یک شیرینی فرانسوی است که رسپی بسیار ساده‌ای دارد و شما می‌توانید آن را برای عید نوروز آماده کنید و از طعم بی‌نظیر آن در کنار چای یا قهوه لذت ببرید.

مواد لازم

مواد مقدار
روغن جامد یا روغن صاف یا کره ۱۰۰ گرم
پودر قند نصف پیمانه
زرده‌ی تخم‌مرغ یک عدد
عصاره‌ی وانیل یک قاشق چای‌خوری
نشاسته‌ی ذرت دو قاشق غذاخوری
آرد سفید یک پیمانه

تعداد: ۴۰ عدد

زمان پخت: ۲ ساعت

طرز تهیه شیرینی سابله

    1. در ابتدا یک پیمانه روغن جامد یا روغن صاف یا کره هم دمای محیط را داخل کاسه همزن بریزید. نصف پیمانه پودر قند الک شده را به آن اضافه کرده و با همزن تا زمان کرمی و پفکی شدن ترکیب آن‌ها را هم بزنید. یک عدد زرده‌ی تخم‌مرغ و یک قاشق چای‌خوری عصاره وانیل به مواد اضافه کنید و تا زمان یک‌دست شدن هم بزنید.
    2. دو قاشق غذاخوری نشاسته‌ی ذرت به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید. یک پیمانه آرد سفید را کم کم به مایع خمیر اضافه کنید. می‌توانید با نوک انگشت خمیر را جمع کنید. نیازی به ورز دادن نیست فقط باید خمیر جمع شود. خمیر را داخل نایلون قرار داده و به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود.
    3. زمانی که خمیر استراحت کرد آن را بین دو عدد نایلون یا کاغذ روغنی به ضخامت نیم سانت باز کنید. با استفاده از هر نوع قالبی که در دسترس دارید خمیر را قالب بزنید. زمانی که شیرینی‌ها حاضر شد، آن‌ها را داخل سینی فر بدون نیاز به کاغذ روغنی بچینید. شیرینی‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در دمای ۱۷۰ درجه‌ی سانتی‌گراد در طبقه وسط فر بپزید. فر هم باید از نیم ساعت قبل روشن و گرم باشد و نیازی به رنگ گرفتن شیرینی‌ها نیست.
    4. زمانی که شیرینی‌ها خنک شدند می‌توانید برای تزیین وسط شیرینی از از شکلات تخته‌ای بن‌ماری شده یا عسلی که با آب رقیق شده به همراه مقداری پودر پسته یا پودر گل سرخ یا پودر نارگیل زعفرانی استفاده کنید.

نکات شگفت انگیز و خوشمزه برای پختن انواع غذاها

ببینید|طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی خانگی برای عید باستانی نوروز

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار