چاپ کد خبر: 102420
1 بهمن 1401

عکس های زیبای جانوران حیات وحش کانادا که از دیدنشان لذت می برید !

برندگان مسابقه عکاسی سال حیات وحش کانادا در سال ۲۰۲۲ اعلام شدند.

هوشنگ جهانبخش | به گزارش اول فارس  در این رویداد از  ۱۴ عکاس به خاطر تصاویر برجسته آنها از حیات وحش کانادا تجلیل گردید.

در این دوره ۱۰۰۰۰ عکس شرکت داده شد که انعکاسی واقعی از تنوع زیستی این کشور و استعدادهای جامعه عکاسی آن است و حیوانات شگفت انگیز و رفتارهایی که کمتر دیده می شود را به نمایش می گذارد.

لازم به ذکر است که  بریتنی کراسمن  موفق به کسب عنوان عکاس سال حیات وحش کانادا و جایزه بزرگ ۵۰۰۰ دلاری این مسابقه شد.


عکس های زیبای حیات وحش کانادا در سال 2022 10

یک جفت پافین اقیانوس اطلس در جزیره ماچیاس سیل با هم درگیر شدند. جزیره کوچک صخره‌ای در خلیج مین به عنوان پناهگاه پرندگان مهاجر محافظت می‌شود و یکی از جنوبی‌ترین مستعمرات پفین‌های اقیانوس اطلس با بیش از ۱۰۰۰ جفت مولد است. (عکس: بریتنی کراسمن)


 

عکس های زیبای حیات وحش کانادا در سال 2022 7

بریتنی کراسمن : به نظر می رسد که یک روباه قرمز سخت سرگرم  مراقبت از هشت توله شلوغ خود  است. هر روباه قرمز تا ۵ توله می زیاد  اما این تعدادمی تواند به ۱۰ عدد هم برسد.

عکس های زیبای حیات وحش کانادا در سال 2022 2

یک راکون به یک گربه  خانگی  از روبرو  نگاه می کند.

عکس های زیبای حیات وحش کانادا در سال 2022 3

خرس سیاه یک گل قاصدک را به دهان گرفته است


زندگی زمینی
عکس های زیبای حیات وحش کانادا در سال 2022 6

 پل بیبی: به نظر می رسد راسوی دم کوتاه در حالی که از روی شاخه های کاج افتاده ، در منطقه حفاظت شده بریتانیای اتاوا به بیرون نگاه می کند، حالت تعجب و شادی دارد.

راسوهای دم کوتاه که به آنها اسکیت نیز می گویند در جنگل های مخروطی سرتاسر سرزمین اصلی کانادا یافت می شوند.


 

عکس های زیبای حیات وحش کانادا در سال 2022 1

 نوری فرانکو : سه گوزن در سپیده دم در پارک استانی Algonquin، Ont از پشت بوته ها بیرون می آیند. پارک ۷۶۰۰ کیلومتر مربعی پارک استانی Algonquin، Ont یکی از بهترین مکان‌های کانادا برای دیدن گوزن‌ها است، به‌ویژه در پاییز که نرها برای جفت می‌جنگند.


زندگی آبی، زندگی دریایی 

عکس های زیبای حیات وحش کانادا در سال 2022 14

 رایان ویلکس: یک مار گارتر زمینی غربی ، در منطقه جزر و مدی دریای سالیش در جزیره ساتورنا، بریتیش کلمبیا، در جستجوی شکار است.

اگرچه مار گارتر زمینی غربی معمولاً به عنوان حیوانات خشکی در نظر گرفته می شود، اما مارهای ساحلی در شمال غربی اقیانوس آرام به دنبال تغذیه از ماهی های آب شور در بسترهای کلپ و حوضچه های جزر و مد هستند.


 

عکس های زیبای حیات وحش کانادا در سال 2022 8

 کالوم رمزی :جوجه اردک اردک  در سواحل رودخانه اتاوا از زیر بال مادرش بیرون می زند.

در بهار و فصل سرسبزی درختان ، اردک ها تا ده تخم می گذارند. جوجه اردک های یک روزه قادر به دویدن، شنا کردن و جستجوی علوفه برای غذا هستند – اما هنوز تا زمانی که حدود دو ماه پس از جوجه ریزی یاد بگیرند پرواز کنند، به مادر خود وابسته هستند.


بالدارها

عکس های زیبای حیات وحش کانادا در سال 2022 5
 روری ویلز :مگس دزد با تزریق بزاق فلج کننده سوسک را بی حرکت می کند.

اعضای خانواده Asilidae که مگس‌های قاتل نیز نامیده می‌شوند، شکارچی‌های تهاجمی هستند که به حشرات دیگر، گاهی در حال پرواز، کمین می‌کنند و با خرطومی تیز خود به آن‌ها ضربه می‌زنند و یک کوکتل کشنده از آنزیم‌ها را به آنها تزریق می‌کنند.


عکس های زیبای حیات وحش کانادا در سال 2022 11

لوکاس میلر ، دو مرغ مگس خوار جوان در لانه خود در پارک منطقه ای جزیره دیس، بی.سی.

مرغ مگس خوار دورتر از هر گونه مرغ مگس خوار دیگر در شمال زاد و ولد می کنند.


 پرتره حیات وحش

عکس های زیبای حیات وحش کانادا در سال 2022 4
جاش دلینهیر :یک گوزن روزولت باطناب هایی که در شاخش در هم پیچیده و گیر افتاده در بریتیش کلمبیا

عکاس با سرویس افسر حفاظت در مورد وضعیت مخمصه گوزن  تماس گرفت و افسر گفت که وضعیت گوزن را زیر نظر خواهند گرفت تا مشخص کنند که آیا گوزن به کمک نیاز دارد یا خیر.

اشیایی که در شاخ‌ها  گیر می کنند می‌توانند تحرک یا توانایی حیوان برای تغذیه را مختل کنند. به نظر می رسد که حیوان طبیعتا با این شرایط کنار می آید  تا زمانی که شاخ ها در زمستان در نهایت ریخته شوند، تنها می ماند.


حیات وحش ناز

عکس های زیبای حیات وحش کانادا در سال 2022 16
مگی پاریسه :یک توله روباه قرمز در یک روز بهاری در مونترال مادرش را در آغوش می گیرد. توله های روباه کور، ناشنوا و بی دندان به دنیا می آیند. در چهار هفتهگی چشمان آنها باز می شود ، دندان هایشان در آمده است و موهای محافظ شروع به رشد کرده اند و ظاهری مبهم به کیت های جوان می دهند.


عکس های زیبای حیات وحش کانادا در سال 2022 15

الکس مک کراچر :یک زنبور متالیک ، گرده گلی را  در جنگل دست کاشت دانشگاه گوئلف اونت جمع آوری می کند.

زنبورهای عرق متالیک به این دلیل که جذب نمک عرق بدن انسان می شوند – دومین خانواده زنبورهای بزرگ جهان هستند و طیف وسیعی از صفات و رفتارها را از خود نشان می دهند.

برخی از گونه‌ها منفرد هستند، در حالی که برخی دیگر، مانند زنبور عرق فلزی سبز که در سراسر جنوب انتاریو رایج است، در کندوهایی مشابه زنبور عسل، با ورودی مشترک و واحدهای جداگانه برای هر ماده و فرزندانش لانه می‌کنند.


عکاسی زیر آب

عکس های زیبای حیات وحش کانادا در سال 2022 12
ژان کریستف لما:چتر دریایی یال شیری به آرامی در زیر سطح آب های خلیج سنت لارنس در زیر Cap Bon Ami در پارک ملی Forillon، Que حرکت می کند. چتر دریایی یال شیر، یکی از بزرگترین گونه های چتر دریایی شناخته شده، در آب های سرد اقیانوس اطلس شمالی، اقیانوس آرام و اقیانوس منجمد شمالی یافت می شود.


 حیات وحش در پارک ها

عکس های زیبای حیات وحش کانادا در سال 2022 9

رندی ترمبلی:یک بز کوهی در یک روز بهاری در پارک ملی جاسپر، آلتا، از گرما در بیشه‌ای سایه‌دار پناه می‌گیرد. در بهار و تابستان، بزهای کوهی بیشتر وقت خود را در بالای خط درخت می گذرانند، اما گاهی اوقات در جستجوی لیس نمک وارد دره ها می شوند.


نمایی از حیات وحش 

عکس های زیبای حیات وحش کانادا در سال 2022 13
آرون تاد :یک قو ترومپتوز سرزمینی به سوی یک جفت قو لال که خیلی نزدیک به لانه اش در منطقه مدیریت حیات وحش لوتر مارش در نزدیکی گراند ولی، اونت شنا کرده اند، حمله می کند. قوهای ترومپتر زمانی از انتاریو منقرض شدند، اما به لطف برنامه‌های بازگرداندن و حفاظت از آن، دوباره بازگشته‌اند.


حیات وحش روزمره

عکس های زیبای حیات وحش کانادا در سال 2022 17
آنتال ای.کوزما : یک پروانه  ببر شرقی دم پرستویی در کنار جاده ای روستایی در نزدیکی هایگیت، اونت، یک گل علف شیر را برای یافتن شهد بررسی می کند. نباید با دم چلچله ببر کانادایی اشتباه گرفت، دم چلچله ببر شرقی عمدتاً در منطقه جنگلی کارولینیا یافت می شود که در کانادا، جنوب غربی انتاریو تا شمال تورنتو را در بر می گیرد.

شما کدام عکس را انتخاب می کنید و چرا؟ برای ما بنویسید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار