خبر اولعلمی

رانندگان ؛ اولین متضررین قوانین جدید اسنپ

رانندگان؛ اولین متضرر قوانین جدید اسنپ

اسنپ به جای ایجاد راهکارهای هوشمندانه و تشویقی برای ترغیب راننده به قبول درخواست، به راهکارهای تنبیهی برای رانندگان روی آورده و عملا بعضی رانندگان همکار خود را تهدید می‌کند.

اقتصادسنج| موضوع انحصارطلبی و اتخاذ رویه های ضد رقابتی، در سالیان اخیر بارها از سوی شرکت‌های مختلف بویژه استارتاپ‌ها مطرح شده و علاوه بر بروز بحث و جدل های فراوان در شبکه های اجتماعی، موجب شده تا مراجع ذی‌صلاح نیز به آن‌ها رسیدگی کنند.

از جمله داغ ترین و بیشترین مصادیقی که در مورد فضای کسب‌وکار در رسانه ها مطرح شده، رویه هایی است که یکی از شرکتهای مشهور اینترنتی در حوزه تاکسی های اینترنتی و غذا از آن بهره می برد. این ماجرا از زمانی بین کاربران و رسانه ها داغ شد که اسنپ با وضع یک ممنوعیت و محدودیت عجیب، رانندگانش را مجبور می کرد نرم افزار شرکت رقیب را از تلفن همراه خود حذف کنند.

این موضوع به اعتقاد برخی حقوقدانان، کاملا مغایر با قسمت الف ماده ۴۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی بود و یک اقدام ضد رقابتی محسوب می شد و به علت همین اعتراضات و جو منفی که علیه شرکت به وجود آمد، این دستور و دخالت نرم افزاری اسنپ در تلفن همراه رانندگان لغو شد.

با انتخاب یک قله کوه به ساده بودن یا سیاستمدار بودن شخصیت خود پی ببرید

چند سال بعد، این موضوع با یک شکایت و اطلاعیه عجیب، بار دیگر در فضای رسانه ها مطرح شد و این بار به موضوع خرید بیش از ۱۰۰۰ سیم کارت توسط اسنپ و ساخت حساب‌های کاربری به عنوان مسافر جعلی در پلتفرم رقیب یعنی «تپسی» و دسترسی به اطلاعات تماس هزاران راننده شرکت مزبور اختصاص داشت.

بعدا مشخص شد شورای رقابت، شرکت اسنپ را به جرم ارائه رویکرد ضدرقابتی محکوم و به استرداد اضافه درآمد اسنپ از سوی مراجع قضایی ذی‌صلاح رای مثبت داده است.

بازگشت انحصار با ترفندی جدید
اما بررسی های جدید حاکی از آن است که فشار و اجبار رانندگان تاکسی های اینترنتی برای حذف و عدم همکاری با رقیب، با سبک و سیاقی دیگر بازگشته و گویا این بار جریمه همکاری با شرکتی غیر از اسنپ، منع دریافت تقاضای سفر از سوی شرکت است.

این موضوع که صریحا در بخش مقررات مربوط به رانندگان، در وب سایت اسنپ درج شده، نشان می دهد در صورت روشن بودن اپلیکیشن راننده اسنپ و عدم قبول درخواست‌های سفر از سوی وی، پیشنهاد سفر بطور قابل توجهی کاهش پیدا می ‌کند و حتی ممکن است راننده تا مدتی درخواست سفر جدید دریافت نکند.

افزایش بی سر و صدای محدودیت رانندگان اسنپ

این روند موجب خواهد شد رانندگان تنها در صورتی امکان همکاری با سایر رقبا همچون تپسی، ماکسیم، هیترو و مانند آنرا داشته باشند که دسترسی اسنپ خود را قطع کنند چرا که بین رانندگان گفته شده در صورت روشن بودن نرم افزار و مشاهده پیشنهاد شرکت های دیگر، نرم افزار اسنپ به گونه ای برنامه ریزی شده که تعداد درخواست های راننده را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

این تمامیت‌خواهی و استاندارد دوگانه در برخورد با همکاران خود موجب می شود حق انتخاب راننده کاملا محدود شده و هم اکنون نیز سبب نارضایتی و تضییع حقوق رانندگان شده است.

رانندگان؛ اولین متضرر قوانین جدید اسنپ

رانندگان؛ اولین متضرر قوانین جدید اسنپ
همانطور که اشاره شد، این مقررات و سخت گیری، علاوه بر محدود کردن فعالیت سایر شرکتهای فعال در حوزه حمل و نقل اینترنتی مسافر، به ضرر رانندگان نیز خواهد بود چراکه اولا حق انتخاب آن‌ها برای فعالیت بین چند اپلیکیشن را سلب می کند و ثانیا، حق انتخاب راننده را برای تنظیم سفرها بر اساس درآمد و به صرفه بودن را محدود می سازد.

چراکه با اجرای این طرح، عملا راننده امکان انتخاب بین اپلیکیشن اسنپ و دیگر اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی را ندارد و مجبور است با باز کردن اپلیکیشن اسنپ به سرعت سفرها را قبول کند و در صورتی که بخواهد بین درخواست های ارسالی از چند اپلیکیشن تصمیم بگیرد، به علت انتخاب نکردن بخشی از درخواست های اسنپ، درخواست کمتری دریافت خواهد کرد.

شرط پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن در صندوق کارآفرینی امید

از سویی دیگر در صورتی که درخواست های اسنپ را مطابق طرح محدودسازی قبول کند عملا کنترلی در به صرفه بودن سفرها و منصفانه بودن درآمد خود ندارد.

در شرایط اقتصادی فعلی، هزینه‌های گزاف تعمیرات و استهلاک خودرو و ترافیک شهرهای بزرگ، رانندگان از آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند و در چنین شرایطی، رانندگان تاکسی اینترنتی تلاش می‌کنند با استفاده از مزایای این سرویس مانند انعطاف زمان کاری، داشتن حق انتخاب در مسیرهای انتخابی بتوانند بخشی از مشکلات اقتصادی خود را حل کنند.

با این حال اسنپ به جای ایجاد راهکارهای هوشمندانه و تشویقی برای ترغیب راننده به قبول درخواست، به راهکارهای تنبیهی برای رانندگان روی آورده و عملا بعضی رانندگان همکار خود را تهدید می‌کند که اگر از حق انتخاب خود برای قبول یا رد درخواست سفر استفاده کنید، درخواست کمتری دریافت می کنید. این اقدام عملا به معنی کاهش درآمد راننده و متضرر شدن اوست.

به نظر می رسد بر خلاف استدلال های قبلی، این طرح نیز یک رفتار انحصارگرایانه است که می‌تواند با ورود نهادهای مسئول، جلوی ادامه آن گرفته شود در غیر اینصورت، اتفاقی که در حوزه های مشابه مانند غذا نیز رخ داده و منجر به عقد قراردادهای یکطرفه و سختگیرانه با یک شرکت خاص شده، در حوزه حمل و نقل نیز رخ خواهد داد.

شما هم اگر در این مورد نظری دارید برای ما بنویسید

گل مرجان مینیاتوری ۱ گزینه زیبا برای آپارتمان شما با نگهداری آسان

نوشته های مشابه

‫۱۶۹ دیدگاه ها

  1. همه اینارو که میدونیم این هما خوندیم به امید اینکه یکی یه کاری کرده ولی نخیر مث اینکه این مملکت از جنگل هم جنگلتره و هیچ صاحبی نداره هرچی بیشتر داشته باشی بیشتر میتونی مردمو به بردگی بگیری .همه اینارو ماهم میدونیم یه کاری بکنید

  2. من اسنپ کار میکنم فقط سفری رو انتخاب میکنم که مقرون به صرفه باشه بخاطر همین خیلی برام پیش میاد ۵دقیقه بهم مسافر نمبیده منم میگم نده اینهمه واستادم ۵ دقیقه هم روش

  3. سلام مشکل خودمان است دو روز اگه ازاد کار کنیم یا اسنب نریم از کجا راننده می خوان بیارن واز کجا ماشین مسافر همن وقتی رانند های نیاد مجبوره اژانس یا با ماشینها داخل شهر رفت امد کنه

  4. واقعا ممنون ک حرف ما راننده هارو گفتین واقعا ما کارمون سخت شده دوستان اگر هم چیزی شد با راننده حلش کنید ی چیز خیلی کوچیک ام بشه شما اگر بگین به اسنپ اونا حسابو کلا بلاک میکنن و چند نفر از نون خوردن میوفتن

  5. اینقدر غر غر نکنید اسنپ نباشه شما میواین چکار کنید؟ هدا را شکر کنید این اسنپ هست حالا….تاکسی تلفنی یادتون رفته چه بساطی بود

  6. با عرض پوزش از دوستان………. فقط فکر جیب و منافع خودتون هستید انگار راننده برده شماست در صورتی که راننده نباشه شما باید غاز بچرونید من الان ۶ ساله تو اسنپم ولی به هیچ وجه کرایه پایین قبول نمیکنم شاید تو طول یک هفته دو تا سفر هم نرم بیرون کار کنید عزت و شرفتون خیلی بیشتره تا پیش این… کار کنید مطمعن باشید کسی که برای خودش ارزش قایل نمیشه هیچ کس برای شما ارزش و احترامی نمیزاره با این کرایه های مزخرفتون من که راحت شدم بیرون کار میکنم

  7. من بیشتر از ۵ ساله راننده اسنپم و درآمدم فقط و فقط از این راه هست.
    روی سخنم با رؤسا و عوامل اسنپ هست : واقعاً با چه عقلانیتی این محدودیت ارسال درخواست سفر رو روی برنامه اعمال کردین؟
    من راننده زمانی برنامه رو روشن میکنم که آمادگی دریافت سفر رو دارم و تا سفری رو قبول نکنم و به مقصد نرسونم هیچ درآمدی نصیبم نمیشه و در نتیجه کمیسیونی هم نصیب اسنپ نخواهد شد، پس می‌بینیم که این محدودیت به ضرر خود اسنپ هم هست.
    از طرفی من راننده حقوق بگیر ثابت شرکت اسنپ که نیستم، اگر اسنپ به راننده حقوق ثابت پرداخت می‌کرد حق داشت این محدودیت را اعمال کند و حتی میتونست اجبار کنه اولین سفری که روی گوشی هر راننده بیاد باید اونو قبول بکنه،
    ولی وقتی اینطور نیست و راننده تا سفری رو قبول نکنه به درآمد هم نمیرسه پس محدودیت ارسال درخواست سفر یک عمل غیر عقلانی از طرف اسنپ هست که فقط و فقط به ضرر راننده و کم شدن درآمدش منجر میشه.
    بالاخره من راننده هم برای قبول کردن یک سفر یک سری ملاک و معیار از قبیل کرایه و مبدأ و مقصد و مسیر مناسب رو دارم که با توجه به اونها سفرها رو قبول میکنم و نمیتونم روی اولین سفری که برام ارسال میشه انگشت بذارم و قبولش کنم که…

  8. مسافرداخل اتوموبیل کرایه راکه ۲۷۱هزارتومان بود به اسنب پرداخت کرد در روی صفحه گوشی ثبت شد۵دقیقه بعد از پیاده شدن مسافرازروی گوشی پاک شد زنکزدم اسنب میکن بحساب مسافر برگشت خورده اکرحق شما باشه برمیگرده من دوساعت کارکردم پس حق کیه تماس هم میگیری میکن چون ۴۸ساعت گذشته کاری نمیشه کرد در صورتیکه بنده همان لحظه تماس گرفتم

  9. واقعآ کرایه ها خیلی پایینه،متاسفانه بعضی از همکاران راننده هم دلیل این اتفاقا هستن،یه عده انگار برای تفریح میان اسنپ،آخه چرا تو تهران کرایه زیر ۴۰ تومنو قبول میکنید؟؟فکر کردی چقدر آخرش برای خودت میمونه؟حالا سریع قبول سفر کن،ظلم کن در حق بقیه دوستان زحمتکش

  10. هیچ شرکتی عین اسنپ به راننده ظلم نمیکنه کرایه شیراز تا شهرستان کازرون که ۱۳۰ کیلومتر فاصله دارن رو زده ۹۵ هزار تومن هزینه ماشینها چند برابر شده اسنپ هیچ فرقی نمیکنه

  11. اتفاقا محدودیت جدید درسته به ضرر راننده تموم میشه خود اسنپ هم متضرر میشه چون هرراننده ایی که اسنپ واسه ۵دقیقه خاموش کنه تا امتیازش پایین نیاد علی القاعده اوج ترافیک سفر میشه وسفر کمتری اتفاق میفته

  12. شرمنده همه همکارام اسنپ وتبسی سروته یه کرباسن چرا همش میگی این این چرا نمیگی همشون یکم شک میاره
    اگه ناراحتی خوب اصلاهیچکی نره تا ضرر کنند یا خوب برو تو اونی که بهتره چرا میری و هی برمی‌گردی برا اینه که میگم شک داره

  13. دیر یا زود یک شرکت قوی و مردمی مثل بُننت تاکسی میاد و همه ما راننده هارو نجات میده

  14. درود .
    اسنپ برای راننده هیچ ارزشی قائل نیست مسافر هر تخلفی بکند اگر خیلی محترمانه هم بهش بکویی اشتباه کردی قبول نمی کند حدود ۳۰ درصد لکیشن مبدا اشتباه میزنندو درپایان هرچه دلش بخواهد برعلیه راننده گزارش میکند و سریع امتیاز راننده را کم میکنند پشتیبانی هم میگه سیستم عمل میکند ما دخالتی نداریم با راننده هیچ تماسی نمیگیرند که مشکل چی بوده یعنی مسافر حق دارد هرطور بخواهد رفتار کند و راننده برده و نوکر مسافر هست و باید بگوید چشم .
    با اینکار تعدادسفر برای راننده محدود میکنند درصورتیکه اگر راننده ای باشد اسنپ درامد دارد .
    خیلی موارد دیگر هست مه همه برعلیه راننده هست همین شماره معکوسی که در ارای هرسفر به راننده اخطار میکند که بالاحبار باید سفر بگیری اگر نگرفتی و به ۵۰ رسید قرمز میشه بعد تا مدتی سفر بهت نمیدیم .
    یا لغو سفر سریع هشدار میده اگر ۳ تا لغو کردی تا یک روز ممکنه درخواست برای شما نیاید .
    هرچه فشار و ظلم هست برای راننده هست .

  15. کاربا تاکسیهای اینترنتی یا هرنوع تاکسی با توجه به گرانی لاستیک وباطری وروغن وجلوبندی وتسمه تایم وهزینه بالای تعمیرموتوروگرانی خودرودیگرکاری نیست که درامدی داشته باشددرامدفقط برای انهای هست که ۲۰درصددریافت میکنند

  16. من با اسنپ کار میکردم یک ماه دیگه کار نمیکنم تا روزی ما برده باشیم اسنپ هر کاری با راننده میکنه الان یک ماه با بنت کار میکنم هزار تا خدمات بهتر داره و به راننده احترام میزاره شاید درآمد یکم کمتر ولی برده اسنپ نیستم

  17. سلام تو شهرستان ۹ هزار تومن کرایه تو شلوغی و مسافت زیاد تازه ۱۵۰۰ کارمزد کم میکنه میشه ۷۵۰۰ واقعا مسخره هست کارمزد وحشتناک رسیدگی هم نمیشه پول تعمیر و لاستیک و ماهی یک بار روغن و لنت ترمز فقط میشه ۱ میلیون بعدشم واقعا خطر ناکه چون هم باید رانندگی و ایست تو شلوغی هم گوشی به دست و دکمه زدن من ۲ بار تصادف کردم ماشین نو شده رنگ دار غیر خرج ۱۵ میلیونی تصادف

  18. با سلام
    واقعا نمیدونم این راهکار رو کی بهشون داده این روش در ابتدا به ضرر راننده هست بعد به ضرر خودشون چرا که خیلی از راننده های اسنپ دیگه کار نمیکنن و از اپلیکیشن تپسی استفاده میکنن در نتیجه درآمد خودشون هم کم میشه و غیر از این کرایه ها رو هم کم کردن

  19. اگه به خودتون احترام میزارید با اسنپ کار نکنید.تپسی بهتره.پولت رو انلاین میده.جایزه ها رو دقیق و سر وعده میده.هوای راننده هم بیشتر داره.برخوردشون بین مسافر و راننده منصفانه تره

  20. بخدا این کمسیون که اسنپ دارد از ما رانندها دریافت می‌کند با این ترفند که تازه بکار بسته خوردن ندارد نن یکی که راًضی نیستم بقیه هم مطمئن باشید هم نظر هستند

  21. سلام،
    خواستم بگم که‌،
    بیخیال‌هیچی‌نگم‌بهتره،
    آخه‌گفتنش‌تواین‌مملگت‌فایده
    نداره،
    روی‌صحبتم‌بااسنپ‌هست،

    حق‌راننده‌خوردن‌نداره
    حتی‌۱۰۰۰تومن…..

    یاحق

  22. من راننده اختصاصی اسنپ بودم با این کارشون مجبور شدم تپسی هم بریزم تو گوشیم و میان سفرهام از تپسی هم تستفاده میکنم.به همکارام هم همین توصیه را دارم وقتی سقف پنجاه سفر قبول نشده رد شد دیگه اسنپو خاموش کنن و برن رو تپسی

  23. با همین اسنپ و تپسی سالانه میشه چند ملیون شغل ایجاد کرد ولی متاسفانه بخاطر این سیستم سرمایه داری افتاده دست یه مشت سودجو

  24. توروخدا حق مارو از اسنپ بگیرید عملاً دستش توی جیب راننده ها است حق منو زنوبچه ام داره میخوره کرایه ۱۳هزارتومن رو میزنه باکمسیون ۲۰ درصد از این ۱۳هزار ده هزار میمونه یه راننده با ۲۰۰میلیون سرمایه ماشین اون موقع از یه سرویس که جاده‌ای داغون با مصرف بنزین ۳۰۰۰هزارتومنی تهش ۵هزار میمونه واقعا جای تأسف خجالت داره بگیم یه سرویس رفتیم ۵هزار موند برای ما کسی ندونه چه خبره میخنده به ما میگی مارو مسخره میکنی پنج هزار آخه از یه سرویس ۵هزار کلی فش میده به باعث بانی این کارهای اسنپ هیچکی راضی نیست مجبورن با این هذینه ها فقط از مجبوری کارکردن با این شرکت خون خوار نونش تو خون راننده زحمت کشیده میزنه واقعا سواستفاده میکنه ایشالاخدا حق ما تنگ دستان رو بگیره از این ظالمین هر چه زودتر ما اگه مجبور نبودیم مسافر کشی نمی‌کردیم اونم با کرایه خیلی ناچیز از عید به اینطرف خیلی بعد شده این اسنپ کرایه پایین محدودیت سفر

  25. بااینکار محدودیت مجبوریم تا مسافر پیاده شد برای تمرکز بیشتر و به رسیدن یک جاییی که با تمرکز بیشتر برای گرفتن مسافر بعدی اپلیکشن اسنپو خاموش کنیم ، تو بینابین این مسیر مسافر آزاد بهمون میخوره خوب خوبه دیگه اسنپ مسافراش میرن تو هوا ???????????? بهتر

  26. من تعجب میکنم با این تورم و چطور برای راننده های اسنپ می صرفه حقیقت دلم بحال راننده های اسنپ و تپسی میسوزه ع

  27. مظلومیت اینجا یک معنی دارد.
    ما ستمدیده واقعی این حکومت و مملکت هستیم ، شرمنده زن و بچه و قوم و خویش هستیم، کاش یه روز برم زیر کامیون راحت بشم.
    روزی هزار بار آرزو مرگ میکنم.

  28. مسافر ها با راننده ها مثل برده رفتار میکنن،۲۰تومن کرایه میده، ۱۰دیقه طول می‌کشه بیاد سوار بشه،،لغو بکنیم جریمه داره ،،بعد که سوار شد،،تمام کارهاش یادش میاد،تو مسیر شوهرشو باید سوار کنی،،مسیر رو عوض می‌کنه تا سوار بشن اقا،بعدتو مسیر میگه وایسا ،،میره ۵دیقه بعد میاد،،بعد که بعد از نیم ساعت مسیر ۷دیقه رو میرسیم ،،تازه میگه صبر کن برم پول بیارم ی ۵دیقه هم باید اونجا الاف،بشی حرف میزنی میگی توقف بزن،یا مقصد دوم ،،میگه نه تو مسیر بوده،،اعصاب ندارین ازت شکایت میکنم ب اسنپ،

  29. من توی رشت در اسنپ کارمیکنم.ازوقتی که اسنپ محدودیت برای قبول سفرگذاشته نسبت به گذشته عصبی تر شدم.چون اگه از۱۰۰تا درخواست ۵۰تا رو قبول نکنم الویت نمایش سفر از من سلب میشه و سفرهایی که کسی قبول نمیکنه برام میاد.واگه ۵۰تای بعدی رو قبول نکنم تا۵دقیقه غیرفعال میشم.این درحالی سخت و غیر عادلانه ست که نصف درخواست هایی که برام میاد خیلی ازمن دورتره.طوریکه یا برای من صرف نمیکنه ویا مسافر حوصله رسیدن منو نداره.مثلا درخواست سفرهایی که فاصله تا مسافر رو ۶تا ۹ دقیقه اعلام میکنه.اما مهمتراز اینها اطلاعات دروغ اسنپ هست.یعنی فاصله تا مسافرو ۲دقیقه اعلام میکته اما بعداز قبول سفر و ورود به مسیریاب میبینیم که فاصله ۵دقیقه ست.قبلا مسافت اعلام میشد.مثلا فاصله تا مسافر ۵۰۰متر.یا ۹۰۰متر.این خیلی خوب بود.اما الان زمان اعلام میشه و بعداز قبول سفرمیفهمیم چقدر فاصله داریم.این فاجعه ست.چون‌پیمایش من نسبت به قبل بیشترو استهلاک ماشینم هم بیشترشده.قبلا دوبار در روز سوختگیری میکردم.الان سه بار. کلا اسنپ با قوانین جدید رانتده رو عصبی میکنه تا نتونه تصمیم بگیره.نتیجه اینکه راننده عقده خودشو سرمسافرخالی میککه.بخاطرهمین به مامیگن بی اعصابترین آدمهای شهر

  30. با سلام واقعا هر روز داره بدتر میشه فقط ضد راننده بیچاراست دقیقا داره راننده رو تهدید میکنه

  31. ۲روز از اسنپ آمدم بیرون رفتم آژانس ۲برابر اسنپ درآمد کسب کردم بای همیشگی با اسنپ

  32. باسلام. اسنپ هرروز داره به قانون میذاره براحودش واقعا سازمانی نیست این وضعبت را کنترل کند.

  33. حق مسافر در این زمینه چه میشود ؟ اینکه راننده ذی حق جلوه داده شود وفقط به قیمت های بالا جواب دهد را چگونه باید مدیریت کرد؟یکی هم در مورد حق مسافرین داد خواهی کند.این روزها تا گزینه عجله دارم را نزنی هیچکس جواب نمی‌دهد!!!! یک طرفه به قاضی نروید .

  34. راننده را به مسافر می فروشند و فقط حرف مسافر را قبول میکنند من فقط یک ماه تونستم با اسنپ کارکنم الان نزدیک سه ساله که با توسی کار میکنم چون از اسنپ بینهایت بهتره

  35. به نظر من اسنپ از راننده بیش از حد سو استفاده می کنه و حداکثر به فکر جیب خودش هست در حالی که سرمایه خودرو و کار کردن را راننده انجام می دهد ۲۰ درصد راحت کمسیون هم بر می دارد از راننده بازم طلب دارد اگر این کسب کار به دست دولت بیافتد و کمسیون ۱۰ درصد باشد بهتر هست چون همه می دانیم اسنپ روزانه میلیارد ها در آمد به جیب می زند به راننده هم زور می گوید

  36. از ۲۱ دی ماه دارند سهمیه بنزین را بررسی می‌کنند و تابستان ۱۴۰۲ هم نزدیک به اتمام هست و فقط قمپز در می‌کنند و وقتی تقاضا واریز می‌کنند میندازند گردن دولت و می‌گویند دولت میکنید باید تاکسی‌های اینترنتی باید بیایند زیر نظر دولت که کمسیون راننده ها بره تو جیب دزد های مملکت آخه این موضوع حقیقت داره که دولت وافعا به گدایی افتاده
    لطفا شما با کزارشهایتان کاری بکنید که شاید سر غیرت بیایند و سهمیه بنزین راننده های اسنپ را واریز کنمد

  37. واقعا اسنپ اخیرا با رانندگان مانند برده رفتار میکنه حق اتنخاب را با تعیین سقف ارسال سفر از ما گرفته و امروز حتی حق تسویه در لحظه را هم گرفته شخصا بارها بابت عدم واریز پاداش تیکت ارسال کردم تماس گرفتم راه به جایی نمی برم و اسنپ با سلب مسیولیت از خودش به شاکی ها میگن برو بانک پرینت مهرشده بگیر و… که گرفتن این مدرک یعنی نصف روز وقت اینجاست که هیچکس دنبال صد و دویست و سزص نمیره ودر حالی که از مسیر یک کیلومتری زک تاکسی بین ۷ تا ۱۰ هزارتومان کرایه دریافت میکنن اسنپ هنوز دربست ۱۲و۱۵و ۲۰ اعلام میکنه وامثال ما رو جریمه میکنه واقعا این استبداد و دیکتاتوری و ظلم به رانندگان است

  38. اسنپ وتپس وماکسیم و…همه از یک قماشند وضیت اقتصادی مردم را می بینند وتا آنجا که می توانند اجحاف میکنند

  39. سلام ، الان از عید به اینطرف اصلا یک مسافر از اسنپ و تپسی نزدم ، حالا اینقدر گند میزنند تا اینکه یک شرکت گردن کلفتی بیاد تموم راننده‌ها رو به طرف خودش بکشه.

  40. سلام با توجه به اینکه مبلغ کرایه ها پایین هست محدودیت هم گذاشتن این چطور نظام اقتصادی هست که میخواد کمک به ماها کنه اسنپ روزانه میلیونها پورسانت خودشو بر میدارم چه بسا بیشتر و فقط بفکر خودش هست خجالت بکشید خدا وکیلی خستمون کردین با این تاکسی اینترنتی تون

  41. من کاربر موتور اسنپ باکس بودم به دلیل کرایه های پایین ومقد های دور وپیچیده با قیمت خیلی مفد نمیتوانستم بردگی دراسنپ را تحمل کنم اسنپ فقط برای مسافر یا مشتریاش خوبه ولی برای کاربر راننده فقط مزیتش بردگی وتحمل توین از طرف مشتریان است به همین جهت تحت هیچ عنوان در اسنپ فعالیت نخواهم کرد وچسبیدم فقط به کارم که کارگری سنگ ساختمان است الا کارگری از رانتدگی تو اسنپ خیلی راحتره

  42. مافیای اسنپ هر لحظه بر قشر زحمت کش رانندگان فشار بیشتری وارد میکند. تنها کسانیکه میتوانند در مقابل این ظلم ایستادگی کنند خود رانندگان هستند که با همکاری و همدلی و قبول نکردن سفر به مدت ۷۲ ساعت کمر این بی عدالتی را بشکنند. اتحاد و انسجام رمز موفقیت است.

  43. واقعا استپ فوق العاده شرکت بیرحمی مردم باید تحریمش کنم و از توسی استفاده کن تا جرآت تهدید نداشته باشه

  44. آقا بزارید این کارو ننگه مسافر کشی اونم تهدیدت کنن همش ضرره الافی هست من کار کنم یکی دیگه کمیسیون ببره

  45. اسنپ هم کرایه ها پایین آورده وهم محدودیت گذاشته وبا رانندگان مثل یک برده رفتار میکند من خودم سعی میکنم اگر کار کنم با تپسی کار کنم مگر اینکه مجبور بشم در کل شرکت … هستش که از اقتصاد ضعیف وفقر رانندگان سو استفاده میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا