رانندگان ؛ اولین متضررین قوانین جدید اسنپ

اسنپ به جای ایجاد راهکارهای هوشمندانه و تشویقی برای ترغیب راننده به قبول درخواست، به راهکارهای تنبیهی برای رانندگان روی آورده و عملا بعضی رانندگان همکار خود را تهدید می‌کند. اقتصادسنج| موضوع انحصارطلبی و اتخاذ رویه های ضد رقابتی، در سالیان اخیر بارها از سوی شرکت‌های مختلف بویژه استارتاپ‌ها مطرح شده و علاوه بر بروز […]

رانندگان؛ اولین متضرر قوانین جدید اسنپ

اسنپ به جای ایجاد راهکارهای هوشمندانه و تشویقی برای ترغیب راننده به قبول درخواست، به راهکارهای تنبیهی برای رانندگان روی آورده و عملا بعضی رانندگان همکار خود را تهدید می‌کند.

اقتصادسنج| موضوع انحصارطلبی و اتخاذ رویه های ضد رقابتی، در سالیان اخیر بارها از سوی شرکت‌های مختلف بویژه استارتاپ‌ها مطرح شده و علاوه بر بروز بحث و جدل های فراوان در شبکه های اجتماعی، موجب شده تا مراجع ذی‌صلاح نیز به آن‌ها رسیدگی کنند.

از جمله داغ ترین و بیشترین مصادیقی که در مورد فضای کسب‌وکار در رسانه ها مطرح شده، رویه هایی است که یکی از شرکتهای مشهور اینترنتی در حوزه تاکسی های اینترنتی و غذا از آن بهره می برد. این ماجرا از زمانی بین کاربران و رسانه ها داغ شد که اسنپ با وضع یک ممنوعیت و محدودیت عجیب، رانندگانش را مجبور می کرد نرم افزار شرکت رقیب را از تلفن همراه خود حذف کنند.

این موضوع به اعتقاد برخی حقوقدانان، کاملا مغایر با قسمت الف ماده ۴۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی بود و یک اقدام ضد رقابتی محسوب می شد و به علت همین اعتراضات و جو منفی که علیه شرکت به وجود آمد، این دستور و دخالت نرم افزاری اسنپ در تلفن همراه رانندگان لغو شد.

با انتخاب یک قله کوه به ساده بودن یا سیاستمدار بودن شخصیت خود پی ببرید

چند سال بعد، این موضوع با یک شکایت و اطلاعیه عجیب، بار دیگر در فضای رسانه ها مطرح شد و این بار به موضوع خرید بیش از ۱۰۰۰ سیم کارت توسط اسنپ و ساخت حساب‌های کاربری به عنوان مسافر جعلی در پلتفرم رقیب یعنی «تپسی» و دسترسی به اطلاعات تماس هزاران راننده شرکت مزبور اختصاص داشت.

بعدا مشخص شد شورای رقابت، شرکت اسنپ را به جرم ارائه رویکرد ضدرقابتی محکوم و به استرداد اضافه درآمد اسنپ از سوی مراجع قضایی ذی‌صلاح رای مثبت داده است.

بازگشت انحصار با ترفندی جدید
اما بررسی های جدید حاکی از آن است که فشار و اجبار رانندگان تاکسی های اینترنتی برای حذف و عدم همکاری با رقیب، با سبک و سیاقی دیگر بازگشته و گویا این بار جریمه همکاری با شرکتی غیر از اسنپ، منع دریافت تقاضای سفر از سوی شرکت است.

این موضوع که صریحا در بخش مقررات مربوط به رانندگان، در وب سایت اسنپ درج شده، نشان می دهد در صورت روشن بودن اپلیکیشن راننده اسنپ و عدم قبول درخواست‌های سفر از سوی وی، پیشنهاد سفر بطور قابل توجهی کاهش پیدا می ‌کند و حتی ممکن است راننده تا مدتی درخواست سفر جدید دریافت نکند.

افزایش بی سر و صدای محدودیت رانندگان اسنپ

این روند موجب خواهد شد رانندگان تنها در صورتی امکان همکاری با سایر رقبا همچون تپسی، ماکسیم، هیترو و مانند آنرا داشته باشند که دسترسی اسنپ خود را قطع کنند چرا که بین رانندگان گفته شده در صورت روشن بودن نرم افزار و مشاهده پیشنهاد شرکت های دیگر، نرم افزار اسنپ به گونه ای برنامه ریزی شده که تعداد درخواست های راننده را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

این تمامیت‌خواهی و استاندارد دوگانه در برخورد با همکاران خود موجب می شود حق انتخاب راننده کاملا محدود شده و هم اکنون نیز سبب نارضایتی و تضییع حقوق رانندگان شده است.

رانندگان؛ اولین متضرر قوانین جدید اسنپ

رانندگان؛ اولین متضرر قوانین جدید اسنپ
همانطور که اشاره شد، این مقررات و سخت گیری، علاوه بر محدود کردن فعالیت سایر شرکتهای فعال در حوزه حمل و نقل اینترنتی مسافر، به ضرر رانندگان نیز خواهد بود چراکه اولا حق انتخاب آن‌ها برای فعالیت بین چند اپلیکیشن را سلب می کند و ثانیا، حق انتخاب راننده را برای تنظیم سفرها بر اساس درآمد و به صرفه بودن را محدود می سازد.

چراکه با اجرای این طرح، عملا راننده امکان انتخاب بین اپلیکیشن اسنپ و دیگر اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی را ندارد و مجبور است با باز کردن اپلیکیشن اسنپ به سرعت سفرها را قبول کند و در صورتی که بخواهد بین درخواست های ارسالی از چند اپلیکیشن تصمیم بگیرد، به علت انتخاب نکردن بخشی از درخواست های اسنپ، درخواست کمتری دریافت خواهد کرد.

شرط پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن در صندوق کارآفرینی امید

از سویی دیگر در صورتی که درخواست های اسنپ را مطابق طرح محدودسازی قبول کند عملا کنترلی در به صرفه بودن سفرها و منصفانه بودن درآمد خود ندارد.

در شرایط اقتصادی فعلی، هزینه‌های گزاف تعمیرات و استهلاک خودرو و ترافیک شهرهای بزرگ، رانندگان از آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند و در چنین شرایطی، رانندگان تاکسی اینترنتی تلاش می‌کنند با استفاده از مزایای این سرویس مانند انعطاف زمان کاری، داشتن حق انتخاب در مسیرهای انتخابی بتوانند بخشی از مشکلات اقتصادی خود را حل کنند.

با این حال اسنپ به جای ایجاد راهکارهای هوشمندانه و تشویقی برای ترغیب راننده به قبول درخواست، به راهکارهای تنبیهی برای رانندگان روی آورده و عملا بعضی رانندگان همکار خود را تهدید می‌کند که اگر از حق انتخاب خود برای قبول یا رد درخواست سفر استفاده کنید، درخواست کمتری دریافت می کنید. این اقدام عملا به معنی کاهش درآمد راننده و متضرر شدن اوست.

به نظر می رسد بر خلاف استدلال های قبلی، این طرح نیز یک رفتار انحصارگرایانه است که می‌تواند با ورود نهادهای مسئول، جلوی ادامه آن گرفته شود در غیر اینصورت، اتفاقی که در حوزه های مشابه مانند غذا نیز رخ داده و منجر به عقد قراردادهای یکطرفه و سختگیرانه با یک شرکت خاص شده، در حوزه حمل و نقل نیز رخ خواهد داد.

شما هم اگر در این مورد نظری دارید برای ما بنویسید

گل مرجان مینیاتوری ۱ گزینه زیبا برای آپارتمان شما با نگهداری آسان

مطالب مرتبط

راننده و مسافر اسنپ بدانند: جبران خسارت راننده پس از رسیدن به مبدأ در سفرهای لغوشده از سوی مسافر

صفر تا صد تایید صلاحیت و نظارت بر عملکرد رانندگان اسنپ/ راننده فعال در چه صورت غیرفعال می‌شود؟

اعتراض مدیر عامل اسنپ به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده:حقوق مسافران را تضییع می‌کند

نظرات

  • حسین

    تاریخ : ۵ - شهریور - ۱۴۰۲

    اسنپ یک مجموعه از قبل طراحی شده برای دردی از مسافر و راننده است


  • فرهاد

    تاریخ : ۵ - شهریور - ۱۴۰۲

    والا اسنپ خیلی هم خوبه .وقتی هرکاری باما میکنه صدامون درنمیاد باید بدترازاین سرمون بیاد جای شکرش هست ک هنوز داریم نفس می‌کشیم


  • قاسم

    تاریخ : ۵ - شهریور - ۱۴۰۲

    من چهار ماه اسنپ کار میکنم با این کرایه‌های کم استهلاک ماشین بنزین در حال بررسی الان هم هرروز یک قانون جدید میزارند که دوهفته ای نتونستم خوب کار کنم الان هم میخوام به تپسی بپیوندم


  • محم د ش

    تاریخ : ۵ - شهریور - ۱۴۰۲

    برای راننده فقط ضرره شش ماه کار کردم کمیسیون ۲۰درصد برمی داره بعد یه سفر ۱۰کیلو متری میگه برو ۵کیلومتر مسافر ببر ۲۵کیلومتر خالی برگرد ۱۲تومان تازه مسافر جاده خاکی هم تورومیبره ولش کردم.


  • موسوی

    تاریخ : ۵ - شهریور - ۱۴۰۲

    بااین کرایه های مسخره قانون هم میزاریدمن دیگه با تپسی کارمیکنم


  • کریم

    تاریخ : ۵ - شهریور - ۱۴۰۲

    اسنپ یک دکانی هست برای صاحباش که چند میلیون راننده با یک حساب سرانگشتی قیمت لاستیک ،دیسک وصفحه،روغن موتور،تسمه تایم ،بنزین ،وچیزهای دیگه متوجه میشی ۵۰ درصد هم برات نمیمونه


  • ناشناس

    تاریخ : ۵ - شهریور - ۱۴۰۲

    سلام یادتونه قراربوداپلیکیشن سندبادبیادوهمه راننده هاروبیمه تامین اجتماعی کنه پس چی شددیدن که راه بیفته همه میرن توسندبادکارمیکنن.آهای مسافرکشهادارن حق همه رومیخورن حق شمابیمه شدن هستش


  • پرویز

    تاریخ : ۵ - شهریور - ۱۴۰۲

    من خودم از صدتا درخواست یکی به زور قبول میکنم ،چون کرایه ها واقعا پایینه ، راحت سه برابر پایین تر از نرخ واقعی ، نمی صرفه والسلام


  • علی

    تاریخ : ۵ - شهریور - ۱۴۰۲

    اجبار راننده به انتخاب سرویس تحمیلی خلاف آئین نامه اولیه اسنپ و دقیقا مطابق اجباردرکارکردن است،لطفا قبل از اینکه گند قضیه بالابیاید و موجب ریزش رانندگان اسنپ وکوچ کردن آنها به شرکت‌های سرویس دهی دیگرشود این قانون ظالمانه واجحاف برانگیز راحذف کنید،بنده به‌ عنوان یک کاربر راننده اززمان اجرای این قانون دل ودماغ روشن کردن برنامه اسنپ راندارم چه به این که بتوانم خودم راباآن هماهنگ کنم،سپاسگزارم.


  • احمدی

    تاریخ : ۵ - شهریور - ۱۴۰۲

    سلام. هرچی سنگ مال پای لنگ . من به عنوان شغل اول ام کم اوردم . ۲۰ هزار تومان مسافر میده انگار خریده ما رو تاکسی ۱۳۳ همون مسیر رو ۵۵ تومان کمتر نمیاد. میگن شما ها ببخشید..۲۰ تومان میخندند به ما ها.. خیلی سخت دست تو پوست گردو باشه .


  • علی

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    برادر راننده اسنپ را قطع کن دنبال مسافر کشی باشی ده برابر اون بهت سود میده و از همه بهتر تاکسی تلفنی هست که بهترین کرایه و بهترین مسیرها را داره اسنپ باید بفهمه طرف چند صد میلیون سرمایه اورده و خودش هم مشغوله نوکر شما نیست اگر کمی همت کنید اسنپ به پای شما هم میفته


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    برادروخواهر من خدا وکیلی بیائید بااین شرکتها کار نکنیم شما. بیا بیرون کا کن ببین چه رلذتی داره یک عده …. هم حق زحمتمنو میخورند وهم … میکنند


  • محمود

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    آقا یک ماه پیش یه درخواست سفر رو قبول کردم از یوسف آباد به حسن آباد قم ۳۰۰تومن رفتم مسافر را رو که چهار نفر بودن سوار کردم همشونم ماسک زدن بردم رساندم پیادهه شدن به بهانه پول آوردن منتظرشون وایستادم بعد از ۵دقیقه زنجیر گردنمو کندن فرار کردن و….
    با اینکه صورت جلسه ۱۱۰را در محل تنظیم کردم دستم به هیجا بند نیست
    تازه پلیس ۱۱۰میگه خداتو شکر کن که ماشینتو نبردن یا نکشتنت
    با اسنپ تماس گرفتم بابت کرایه سفر ،،وگزارش حادثه،میگن اینگونه تراکنش برای اسنپ مستند نیست از پرداخت کرایه معذوریم..
    بابت سیصد تومان کرایه ،،،که از طرف اسنپ درخواست شده بود نزدیک بود بلای بدتری سرم بیاد و هیچ گونه پشتیبانی از طرف اسنپ ازم نشد فقط بابت اطلاع رسانی این مطلب رو گذاشتم قضاوت و بقیه ماجرا رو بخودتون میسپارم حالا اگه کسی جونش برایش ارزش ندارد بره تو اسنپ مشغول شه


  • حمید

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    اسنپ
    ما نبودی چیه دوروزه تابلو دندونی درصدی نیست لثه مون مثل چی درده
    نجات بده
    این زمین ایرونی پا نهاده
    بخصوص اون کسانی هوار زدن
    دم خیلیارو بیدندان
    فرستادن پیه برگه تاریخ
    دست ندار پات بده
    راننده سفرم
    ماشین خودمه
    بیمه دار
    زیرروت اس ن پ

    ما ????


  • علی

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    متاسفانه در این کشور کسی بفکر دیگر آن کار نمیکنه همه ی بنگاه های که اسنپ وتبسی هم همینطور فقط بفکر سود خودشان هستند باید کار بجایی برساند که مردم به این فلاکت زندگی کنند. مسئولان کشور اگرم دم درجنگ از جان مال خود نمی‌گذاشتند


  • رضا

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    سلام وافعا .. می‌کن همه
    هزینه ها ازقبیل اینترنت سوخت استهلاک ماشین وغیره بعهد راننده. وگمترین هزینه را بعهده شرکت میباشد چرا کمسیون زیادمیگیرد واین قانون جدیدی اعلام واجرا نموده وحق انتخاب مسیربه تشخیص راننده وبه صرفه بودن مسیرراازراننده گرفته ونیزخلاف اساسنامه شرکت میباشد مسولین باید رسیدگی نمایند


  • رضاپور

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    لطفا اگر ناراحتید برید تو خیابون برای مسافر بوق بزنید. بالاخره اسنپ یا تپسی درصدشونو نگیریند مگه دلشون درد میکنه …نت راضی ام…بخدا راضیم…روز ۸۰۰ میده برکت داره


  • عباس

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    همشون یکی هستن ، من یک سال پیش کشیدنم کنار ، همکاری عزیزم دلخور نشوید ولی کار کردن برای اسنپ و تبسی… مثل حکایت کارکردن .. و خوردن.. است


  • Alireza

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    اصلن شغل نیست اینان ک هستن یاعشق فرمان دارن یا دنبال ناموس مردمم


  • غلامرضا

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    این حق راننده را نمی‌دهد .. است


  • یونس

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    باسلام خدمت همکاران محترم آقااین اسنپ نمیدونم هدفش چیه یعنی واقعامثل نظرات دوستان برده داری میکنه من خودم دیروزاصلا (مسافر )درخواست نداشتم اعتبارحساب اسنپ من منفی شده یعنی مبلغ ۳۶۰۰۰۰ریال بابت انجام سفربرام ثبت شده اپلیکیشن هم تعدادسفرهای دیروزم راصفر نشان میده ازسوی دیگرمبالغی که مسافرهابه حسابم ازطریق اسنپ برام میزنه به حسابم برنمیگرده چندین بارهم به پشتیبانی پیام فرستادم گفتندحل میشه الان دوماهه اینجوریه تشکر


  • الیاس

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    من دارم تپسی هم کار میکنم بخدا … داره هم کرایه رو بهتر میزنه هم اگه کسی پول نده خودش میده یا جایزه زیاد میزاره پشت رانندشو بیشتر داره بابا اسنپ دیگه بیش از حد پورو شده بابا من راننده مسافر نبرم تو اسنپی باید جم کنی … با مشتریات بری تاهات خودتون بابا من راننده مسافرو میبرم ۲۰ درصد ور میداری دو برابر من اگه ماها دیگه اسنپ کار نکنیم جمع میکنید میرید من دیگه اسنپ کار نمیکنم


  • روح

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    سلام به همه رانندگان زحمتکش اسنپ بنده الان نزدیک به ۱ سال دارم اسنپ کار میکنم ماشینم پژو پارس هستش مجبورم نون ۷نفر دارم میدم اینقدر هزینه ماشین اومده بالا که همه در جریان هستید
    سوال من به عوامل شرکت اسنپ اینه که چرا هیچ توجهی به رانندگان خود نمیکنید درخواست سفر فاصله بنده تا مسافر از ۱۲دقیقه یا۱۱دقیقه یا۱۰ دقیقه مثلاً فاصله ۱۲دقیقه یعنی ۱۰کیلومتر بامن فاصله داره هزینه سفرش هم ۱۳هزارتومان اگه قبول سفر بزنی مسافر همین نزدیک بشیم بهش لغو میکنه اگه قبول سفر نزنیم همین جوری از درخواست سفر کم میشه،مسافر باهات سوار میشه کرایه اش شده ۵۰هزارتومان بخدا اگه آژانس می‌گرفت همین مسیرو کمتر از ۱۲۰هزارتوان ازش نمیگره چون سوال کردم سواری شخصی هم ۱۵۰ هزارتومان میگیره حالا جالب اینجاس بعداز اینکه پیاده شد فرار کرد واسه پشتیبانی هم پیام دادم هم زنگ زدم میگه طی ۷۲ ساعت می‌ریزه بحسابت الان نزدیک به ۲۰تا سرویس مسافر از بنده فرار کرده تا الان شرکت اسنپ بحساب بنده نریخته هیچ بحساب عمه من هم نریخته یعنی چقدر با این شرکت اسنپ داریم تحقیر میشیم یعنی شرکت این همه پیامارو نمی‌بینه از اون ور سهمیه بنزین سرش کرده تشویق سرش


  • علی رشیدی

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    مثل برده با ما رفتار میکنن . نه جواب زنگ رو میدن و ن جواب پیام . درصد زیادی میگیرن . دو روز پیش تو کارتی که وصل هست به اسنب پول نداشتم و ۲۰هزار تومن بابت درصد بدهکار بودم . دو ساعت به من سرویس ندادن و آخرش تسویه کردم بعدش به من سرویس دادن . هیچ کس نیست به داد ما برسه


  • علی رشیدی

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    درصد بالا . سفر رفتم کرایه گرفتم ۸۵ تومن برام زده ۱۱۳هزارتومن


  • حمید

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    فقط فکر جیب خودشونند


  • محمد

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    خلایق هرچی لایق یک کلام برید ببینید کجای کارتون ایراد داره یکم اگه حضور زهن داشته باشید پدیده شاندیز از خودشون نبود تا دیدن داره واسه خودش چه قولی میشه سریع با یک عالمه پرونده زدن زیر لنگش اینا فقط فقط میخان خودشون بخورن بس هالا هی دستو پالک بزنید


  • س

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    برای ما پورسانت اسنپ ۲۰ درصد است اصلا این درآمدی که میگید درست نیست خیای کمترازاینهاست بعد هم که ماشین داغون میشه یه هفته تعنیرگاه و لوازم یدکیش محاسبه نکردید فقط خودشون میلیاردی سود میکنند


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    ….من که رفتم تبسی


  • Davood

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    برای خودتان کار کنید قبل از اینکه این دو شرکت بیایند مردم با آژانس کار می کردند برگردید به همان آژانسها


  • سعید

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    اسنپ…..بابای…..


  • احمد

    تاریخ : ۴ - شهریور - ۱۴۰۲

    سلام .اسنپ واقعا درحق راننده ظلم میکند با این کرایه پایین وکمسیون بالا فقط به جیب خودش اصلا به راننده اهمیت نمیدهند فقط به حرف مسافر دروغ هم بگه گوش میدن دقیقا مصداق برده داری است


  • رضا روا

    تاریخ : ۳ - شهریور - ۱۴۰۲

    من جزو رانندگانی هستم حدود ۶ ساله با هردو شرکت اسنپ و تپسی کار میکنم اولا این مورد محدودیت قبول تعداد سفر فقط در کرج و شهریار اجرا میشود چون دو برنامه را در دپ گوشی مجزا دارم و ربطی به همکاری با شرکت رقیب و یا روشن بودن برنامه رقیب نداره به محض ورود به محدوده تهران ابن محدودیت وجود نداره ولی بدون تعصب باید بگم من ۹۰ درصد سفرهامو با اسنپ و ده درصد با تپسی میگیرم جون اسنپ در مقابل مسافرین متخلف پس از بررسی حق و حقوق راننده را کامل پرداخت میکنه ولی تپسی بخشی از کرایه را بعنوان جبران خسارت میده


  • حمید

    تاریخ : ۳ - شهریور - ۱۴۰۲

    مدیران اسنپ و تپسی می‌دونن که راننده با ماشین شخصی از روی اجبار میاد کار می‌کنه و راهی نداره برای معیشت بهتر پس هر طور که می‌توانند حق راننده رو میخورند نه بیمه نه کرایه متناسب با هزینه های ماشین و زندگی بهترین راهکار برای قطع این برده داری و سیاست کثیف قطع همکاری به مدت یک هفته بطور سراسری است در این صورت مسافر ها روانه خیابان میشوند و یا آژانس می‌گیرند


  • رضا

    تاریخ : ۳ - شهریور - ۱۴۰۲

    استثمار نوین همینه سواستفاده از وضع بد اقتصادی توسط شرکت اسنپ .اسنپ ک کمسیونشو میگیره مسافر هم که مفت ب مقصدش میرسه راننده هم این وسط برده است .من با نظردوستم موافقم رتننده ها بابد کوچ کنن برن تپسی یا هر اپ دیگه ای بجز اسنپ


  • مهدی

    تاریخ : ۳ - شهریور - ۱۴۰۲

    سلام مثال مناز فرودگاه مسافر بردم سردارجنگل تقریبا نیک نه شب میشد برای اینکه به خانه خودم در شهریار بیایم باید مسافر به سنت غرب بگیرم منتهی همه درخواست ها به سمت شرق بود و پیام محدودیت دریافت مسافر امد و من نزدیک ۳۵کیلومتر خالی به سمت شهریار به راه افتادم ظلم از این بالاتر


  • علیرضا

    تاریخ : ۳ - شهریور - ۱۴۰۲

    به نظر من نهاده های نظارتی باید وارد عمل بشوند و جلوی این سوء استفاده اسنپ را بگیرند واقعا ظلم بزرگی در حق رانندگان این اقشار زحمت کش دارد انجام می دهد


  • توانا

    تاریخ : ۳ - شهریور - ۱۴۰۲

    کاهش محدویت سفر به ۵۰ عدد آنهم یک به یک رانمده را وادار میکند در همان شهر مقصد یا بماند و کار کند و یا خالی به شهر خود برگردد و وقت خود را تلف نکند . اسنپ کمیسیون خود را گرفنه و کار را تمام شده تلقی میکند ! راننده میماند و ضرری که امکان جبران آن نیست . اسنپ سیاست برده داری نوین را اجرا میکند و وزارت کشور هم همدست آنهاست و صدای اعتراض راننده به جایی نمیرسد …کسانی که مردم را تا این حد از فقر گرفتار کرده اند که تعداد زیادی با وجود مضالم شدید و متعدد از سوی اسنپ باز هم مجبورند به خواسته های اسنپ گردن بنهند


  • حسین

    تاریخ : ۳ - شهریور - ۱۴۰۲

    این همه بدبختی میکشیم یکبار رانندها ندیدم یکبار بگن بابا اگر تصادف میکنیم مقصریم یاماشین خراب میشه پول نداریم آخه باید شرکت اسنپ یک طرح وام برا راننده‌ها بزاره که وقتی ماشین خرج زیادی داره ازوام بتونیم استفاده کنیم ماشین خودم ۳ بارتصادف کردم تقاضای وام کردم منوپاس دادن جای دیگه آخه ازهرجا لوازم بگیریم پول نقد میخواد هرجاکه پاس دادن گفتم اونم گفته نقدی


  • اران

    تاریخ : ۳ - شهریور - ۱۴۰۲

    درود برشما رانندگان ناراحت نشوید اسنپ توسی هیچ اشکال ونا حقی نسبت به ما ندارد چون ما خودمان باعث این فلاکت هستیم وقتی با هر قیمتی دکمه تایید را میزنید نتیجه میشود سودجویی ظلم برخودماند


  • محفوظ

    تاریخ : ۳ - شهریور - ۱۴۰۲

    سلام.وقتی مدیریت بی سواد مغرور و کار نابلد باشه دیگه کاری از دست تو بر نمیادحکایت گوش اگر گوش منو ناله اگر ناله توست لاجرم آنچه به جایی نرسد فریاد است.یا زیر بار برو یا جای دیگه دنبال کار بگرد.چون اگه اعتراضی بکنی جوابت اینه.(دوست داری کار کن نداری خوش اومدی)تازه شاید خوش اومدی هم بهت نگه.پس عاقلانه فکر کن.خداوند به حکمت ببندد دری….به رحمت گشاید در دیگری.وقتی قوانین ی مجموعه عاقلانه نیست بهترین کار فقط و فقط رفتنه.بارفتن تو اون ضرر میکنه مطمئن باش برای تو بهتر میشه.


  • اسماعیل

    تاریخ : ۳ - شهریور - ۱۴۰۲

    اگه تعداد زیادی از دوستان از استپ خارج شود دیگه این آقایون جرعت به راننده زور بگه


  • امیر

    تاریخ : ۳ - شهریور - ۱۴۰۲

    سلام دوستان ۵دقیقه راه می ری تا به مسافر میرسی کلی توقف میکنی لغو میکنه چیزی بهت نمیده تیکت میزنی جواب میده سیستم بررسی میکنه در ۷۲ ساعت واریز میکنه که اصلا واریز نمیشه بعد شما سفر می گیری مری میرسی هرچه توقف میکنی مسافر نمیاد زنگ میزنی جواب نمیده لغو میکنی آنی ۲ هزار از تومان کم میکنه جالبه نه


  • محمد

    تاریخ : ۳ - شهریور - ۱۴۰۲

    توکشورمون غیرازاسنپ ماکسیم ونپسی هم هست ماکسیم بسیاربدترازهردوی اونهاست کرایه هابسیاربدپشتیبانی صفرولی کمسیون بسیاربالا .. به این روزگار که هرکی به هرکیه


  • شهرام

    تاریخ : ۳ - شهریور - ۱۴۰۲

    کمپین خروج از.. را اندازی کنید
    تا به ….‌خوری بیافتن


  • ناشناس

    تاریخ : ۳ - شهریور - ۱۴۰۲

    بهترین راهکار اینه که همه با هم از اسنپ جدا بشن و به رقیبش بپیوندد تا دفعه دیگه از این ……نکنه .


  • محمد

    تاریخ : ۳ - شهریور - ۱۴۰۲

    انحصار طلبی این دوتا شرکت آدم رو اول یاد ایران خودرو وسایپا میاندازه که توی این مملکت هر جور دلشون میخواد میتازونن وهر… رو به هر قیمتی وهر کیفیتی به مردم غالب میکنن هیچ کس هم زورش نمیرسه به این دوتا مافیای خودرو سازی واسمش رو هم گذاشتن حمایت از خودرو داخلی. اسنپ که روی هرچی بچه پررو رو کم کرده با این سیاست جدیدش.
    رانندگان باید خودشون رو از این برده داری نوین نجات بدهند. راننده گان محترم به مدت یک هفته همه با هم خاموش کنند وکار نکنند تا این شرکت بفهمه کت تن کیه. شرکتی که از خودش حتی یک ماشین هم نداره بخاطر اینکه راننده گانش با هم اتحاد ندارن کارش بجایی رسیده که هر روز بجای اینکه توی این شرایط اقتصادی سخت هوای رانندگانش رو داشته باشه وتشویقشون بکنه وحمایتشون بکنه هر روز یک سیاست تنبیهی جدیدی برای رانندگانش پیاده میکنه. راننده گان محترم یک هفته نهایتا یک ماه کار نکردن البته به شرطی که همه مردانگی کنند واتحاد داشته باشند وبا هم تاریخ تعیین کنند وکار نکنند بهتر هست از یک عمر تن به شرایط بردگی دادن این شرکت هست


  • ایلیا

    تاریخ : ۳ - شهریور - ۱۴۰۲

    سلام
    مسافر سوار مردم ۱۵۰ هزار تومان ملی توقف داشته چند مسیره بوده
    بعدشم فرار کرده کرایه منو نداده
    به اسنپ میگم میگه مسافر حساب کاربری نداره و تلفنی اسنپ گرفته
    هیچ پولی که دریافت نکردم هیچ از کرایه ای که دریافت نکردم کمسیون کم شده
    کجای دنیا اینجوریه
    واقع مسخره ست


  • بابای دختر آسمونی

    تاریخ : ۳ - شهریور - ۱۴۰۲

    … بیداد میکنه
    اگه بخواهی با پشتیبانی تماس بگیری کمش دو دقیقه پشت خطی بعد مثلاً کارشناس میاد جواب بده که جواب چرت و دور از واقعیت میگن
    بنزین هشت ماه واریز نشده
    دو سال هست که درخواست دوگانه سوز کردن کردم
    سفر رو لغو کنی دو هزار از اعتبارت کم میکنه اما اگه مسافر کنسل کنه اونم در مبدا چند دقیقه منتظر بودی هیچ مبلغی به اعتبارت افزوده نمیشه
    مبدا با راننده چند دقیقه فاصله داره و بعد هی از تعداد سفرهات کم میکنه
    …..
    خلاصه .. فقط .. برای مسافر نه راننده
    چرا تپ سی و ماکسیم اینطور نیستن


  • کوروش

    تاریخ : ۳ - شهریور - ۱۴۰۲

    وقتی پیرمرد بازنشسته درخواست ۱۱ هزار تومنی رو قبول میکنه و بجای مغز گچ کار گذاشتن ،کار کردن فایده ای نداره