رانندگان ؛ اولین متضررین قوانین جدید اسنپ

اسنپ به جای ایجاد راهکارهای هوشمندانه و تشویقی برای ترغیب راننده به قبول درخواست، به راهکارهای تنبیهی برای رانندگان روی آورده و عملا بعضی رانندگان همکار خود را تهدید می‌کند. اقتصادسنج| موضوع انحصارطلبی و اتخاذ رویه های ضد رقابتی، در سالیان اخیر بارها از سوی شرکت‌های مختلف بویژه استارتاپ‌ها مطرح شده و علاوه بر بروز […]

رانندگان؛ اولین متضرر قوانین جدید اسنپ

اسنپ به جای ایجاد راهکارهای هوشمندانه و تشویقی برای ترغیب راننده به قبول درخواست، به راهکارهای تنبیهی برای رانندگان روی آورده و عملا بعضی رانندگان همکار خود را تهدید می‌کند.

اقتصادسنج| موضوع انحصارطلبی و اتخاذ رویه های ضد رقابتی، در سالیان اخیر بارها از سوی شرکت‌های مختلف بویژه استارتاپ‌ها مطرح شده و علاوه بر بروز بحث و جدل های فراوان در شبکه های اجتماعی، موجب شده تا مراجع ذی‌صلاح نیز به آن‌ها رسیدگی کنند.

از جمله داغ ترین و بیشترین مصادیقی که در مورد فضای کسب‌وکار در رسانه ها مطرح شده، رویه هایی است که یکی از شرکتهای مشهور اینترنتی در حوزه تاکسی های اینترنتی و غذا از آن بهره می برد. این ماجرا از زمانی بین کاربران و رسانه ها داغ شد که اسنپ با وضع یک ممنوعیت و محدودیت عجیب، رانندگانش را مجبور می کرد نرم افزار شرکت رقیب را از تلفن همراه خود حذف کنند.

این موضوع به اعتقاد برخی حقوقدانان، کاملا مغایر با قسمت الف ماده ۴۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی بود و یک اقدام ضد رقابتی محسوب می شد و به علت همین اعتراضات و جو منفی که علیه شرکت به وجود آمد، این دستور و دخالت نرم افزاری اسنپ در تلفن همراه رانندگان لغو شد.

با انتخاب یک قله کوه به ساده بودن یا سیاستمدار بودن شخصیت خود پی ببرید

چند سال بعد، این موضوع با یک شکایت و اطلاعیه عجیب، بار دیگر در فضای رسانه ها مطرح شد و این بار به موضوع خرید بیش از ۱۰۰۰ سیم کارت توسط اسنپ و ساخت حساب‌های کاربری به عنوان مسافر جعلی در پلتفرم رقیب یعنی «تپسی» و دسترسی به اطلاعات تماس هزاران راننده شرکت مزبور اختصاص داشت.

بعدا مشخص شد شورای رقابت، شرکت اسنپ را به جرم ارائه رویکرد ضدرقابتی محکوم و به استرداد اضافه درآمد اسنپ از سوی مراجع قضایی ذی‌صلاح رای مثبت داده است.

بازگشت انحصار با ترفندی جدید
اما بررسی های جدید حاکی از آن است که فشار و اجبار رانندگان تاکسی های اینترنتی برای حذف و عدم همکاری با رقیب، با سبک و سیاقی دیگر بازگشته و گویا این بار جریمه همکاری با شرکتی غیر از اسنپ، منع دریافت تقاضای سفر از سوی شرکت است.

این موضوع که صریحا در بخش مقررات مربوط به رانندگان، در وب سایت اسنپ درج شده، نشان می دهد در صورت روشن بودن اپلیکیشن راننده اسنپ و عدم قبول درخواست‌های سفر از سوی وی، پیشنهاد سفر بطور قابل توجهی کاهش پیدا می ‌کند و حتی ممکن است راننده تا مدتی درخواست سفر جدید دریافت نکند.

افزایش بی سر و صدای محدودیت رانندگان اسنپ

این روند موجب خواهد شد رانندگان تنها در صورتی امکان همکاری با سایر رقبا همچون تپسی، ماکسیم، هیترو و مانند آنرا داشته باشند که دسترسی اسنپ خود را قطع کنند چرا که بین رانندگان گفته شده در صورت روشن بودن نرم افزار و مشاهده پیشنهاد شرکت های دیگر، نرم افزار اسنپ به گونه ای برنامه ریزی شده که تعداد درخواست های راننده را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

این تمامیت‌خواهی و استاندارد دوگانه در برخورد با همکاران خود موجب می شود حق انتخاب راننده کاملا محدود شده و هم اکنون نیز سبب نارضایتی و تضییع حقوق رانندگان شده است.

رانندگان؛ اولین متضرر قوانین جدید اسنپ

رانندگان؛ اولین متضرر قوانین جدید اسنپ
همانطور که اشاره شد، این مقررات و سخت گیری، علاوه بر محدود کردن فعالیت سایر شرکتهای فعال در حوزه حمل و نقل اینترنتی مسافر، به ضرر رانندگان نیز خواهد بود چراکه اولا حق انتخاب آن‌ها برای فعالیت بین چند اپلیکیشن را سلب می کند و ثانیا، حق انتخاب راننده را برای تنظیم سفرها بر اساس درآمد و به صرفه بودن را محدود می سازد.

چراکه با اجرای این طرح، عملا راننده امکان انتخاب بین اپلیکیشن اسنپ و دیگر اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی را ندارد و مجبور است با باز کردن اپلیکیشن اسنپ به سرعت سفرها را قبول کند و در صورتی که بخواهد بین درخواست های ارسالی از چند اپلیکیشن تصمیم بگیرد، به علت انتخاب نکردن بخشی از درخواست های اسنپ، درخواست کمتری دریافت خواهد کرد.

شرط پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن در صندوق کارآفرینی امید

از سویی دیگر در صورتی که درخواست های اسنپ را مطابق طرح محدودسازی قبول کند عملا کنترلی در به صرفه بودن سفرها و منصفانه بودن درآمد خود ندارد.

در شرایط اقتصادی فعلی، هزینه‌های گزاف تعمیرات و استهلاک خودرو و ترافیک شهرهای بزرگ، رانندگان از آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند و در چنین شرایطی، رانندگان تاکسی اینترنتی تلاش می‌کنند با استفاده از مزایای این سرویس مانند انعطاف زمان کاری، داشتن حق انتخاب در مسیرهای انتخابی بتوانند بخشی از مشکلات اقتصادی خود را حل کنند.

با این حال اسنپ به جای ایجاد راهکارهای هوشمندانه و تشویقی برای ترغیب راننده به قبول درخواست، به راهکارهای تنبیهی برای رانندگان روی آورده و عملا بعضی رانندگان همکار خود را تهدید می‌کند که اگر از حق انتخاب خود برای قبول یا رد درخواست سفر استفاده کنید، درخواست کمتری دریافت می کنید. این اقدام عملا به معنی کاهش درآمد راننده و متضرر شدن اوست.

به نظر می رسد بر خلاف استدلال های قبلی، این طرح نیز یک رفتار انحصارگرایانه است که می‌تواند با ورود نهادهای مسئول، جلوی ادامه آن گرفته شود در غیر اینصورت، اتفاقی که در حوزه های مشابه مانند غذا نیز رخ داده و منجر به عقد قراردادهای یکطرفه و سختگیرانه با یک شرکت خاص شده، در حوزه حمل و نقل نیز رخ خواهد داد.

شما هم اگر در این مورد نظری دارید برای ما بنویسید

گل مرجان مینیاتوری ۱ گزینه زیبا برای آپارتمان شما با نگهداری آسان

مطالب مرتبط

راننده و مسافر اسنپ بدانند: جبران خسارت راننده پس از رسیدن به مبدأ در سفرهای لغوشده از سوی مسافر

صفر تا صد تایید صلاحیت و نظارت بر عملکرد رانندگان اسنپ/ راننده فعال در چه صورت غیرفعال می‌شود؟

اعتراض مدیر عامل اسنپ به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده:حقوق مسافران را تضییع می‌کند

نظرات

  • راضیه

    تاریخ : ۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    دیروز عصر سه تا سفر داشتم روز قبلش چهار تا امروز با این اوضاع مسخره جدید رفتم کار نکردم برگشتم برام نمیصرفه هر سفری با هر قیمتی برم،نصرفه کار نمیکنم،


  • آرمین سلیمی

    تاریخ : ۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    نمیدوم برای من اینجوری شده یا برای همه اما محدودیت کلی سفر من جدیدا شده ۶۵ سفر که اکر فقط ۳۰ تا سفر انتخاب نکنی اولویت های پایین و تعداد کمی سفر بهت نشون میده


  • ابراهیم اکبری

    تاریخ : ۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    تو را خدا ی ک می‌پرستید بنزین راننده اسنپ بدید. چقدر باید صبر کرد چقدر باید ایمیل زد. چرا کسی جواب گو درستی نیست ن.اگر سهمیه اسنپ نمی‌خواهد بدید بگید تا فکری دیگر ی شود. ن مردم عزیز ایران م را سرتاب بدید. خواهش میکنم رسیدگی شود


  • بنیامین

    تاریخ : ۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    ببخشید ا فقط حرف میزنیم عمل نیست
    پس هرچی سرمون بیاد حقمونه


  • مهدی

    تاریخ : ۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    من نزدیک به ۶ ساله داشتم با اسنپ کار می کردم که الا مدتیه با تپسی کار میکنم از راننده میزنن به خودشون اضافه میکنن کرایه رو تا تونستن پایین آوردن که مسافرها رو جزب کنن، خوب اگه دلت به مردم میسوزه اگه به فکر منفعت طلبی خودت نیستی کمیسون نگیر از راننده خودت از کمیسیون نمیگذری چطور راننده از حقش بگذره نشستی زیر کولر داری نسکافتو می خوری راننده بدبخت که منو امسال من هستن تو گرما و سرما کف خیابونن خدا ازتون نگذره امیدوارم خدا جوابتون رو بده


  • رضا

    تاریخ : ۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    دولت باید انحصار این را در دست بگیرد.
    اکر دولتی شود احتمالا اوضاع از این ک هست بدتر نخواهد شد


  • محمد حسن

    تاریخ : ۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    بیچاره راننده …چکاری ازش بر میاد جز اینکه بیاد چرت و پرت بنویسه…


  • یوسف

    تاریخ : ۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    سلام این انتقادات را به گوش کسی که میتونه کاری انجام بده برسونید به شدت در حق راننده داره اجحاف میشه این طرح که اگر یکی از سفرهای پیشنهادی را قبول نکنی محدودیت برات ایجاد میشه مال کدام کارشناس بی خرده که برای راننده که اگر مجبور نبود مسافر کشی نمی‌کرد به جای اینکه طرح تشویقی بزارین از این طرح های شکست خورده به اپلیکیشن اضافه کردن به جای اینکه طرح رفاهی در نظر بگیرن برای راننده ضرب الاجل تعیین کردن


  • امیرحسین

    تاریخ : ۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    اسنپ همیشه حق رو به مسافر میده و هیچجوره پاسخگوی اعتراض راننده نیست. و این باعث شده برخی از مسافران گستاخ و پرو بشن و بی‌پروا به راننده توهین کنن چون خیالشون راحته که پشتیبانی حق رو به اونها میده. من برای طرح های تشویقی اسنپ که دوتا در میون واریز میشه جدیدا فقط سفر کوتاه قبول میکنم. امشب یک سفر کوتاه با کرایه ۱۲ تومن قبول کردم مسافر خانم با ۱۰ دقیقه تاخیر اومد وقتی گفتم تاخیر رو ثبت کنید زیر بار نرفت و پیاده شد و شروع به بد و بیراه گفتن کرد با نهایت توهین و بی احترامی. و من هم از شدت فشاری که به خاطر مسافتی که اومدم و تایمی که منتظز بودم. جوابشو دادم بعد شروع کرد به فحش و ناسزا های زشت و بیشرمانه گفتن. من بلافاصله به پشتیبانی تماس گرفتم و داستان رو توضیح دادم. ولی بازم پشتیبانی به خاطر اعتراض طرف حسابم رو مسدود کرد. آخه پس کی قراره حق با راننده باشه؟! کی قراره برا یک بار حساب مسافر خاطی مسدود بشه؟! چرا هیچ وقت طرف راننده رو ندارن؟! چرا به خاطر شکایت من رسیدگی نمیکنن ولی بلافاصله به شکایت دروغ مسافر رسیدگی میکنن. این نهایت بی انصافی در حق راننده هایی هست .


  • احمد زحمتکش

    تاریخ : ۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    آقا به نظر من آقایون راننده بیاین به مدت چند روز همینجوری تو خیابون مسافرکشی کنیم ، بخدا جواب میده


  • همکار شما در تاکسی..تهران

    تاریخ : ۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    سلام عزیزان و محترمین و زحمت‌کشان اسنپ و تپسی و غیره ،، اصولاً این شرکتها با تاسی از دیگر شرکتهای دنیا در ایران ایجاد شد و نحوه کارفرمایی آن هم بطور .. هست و البته بصورت مدرن ،، هیچ ساز و کاری هم دست شما نیست که وضع رو بهتر کنید شاید اوضاع کمی بهتر شود در این شرایط سخت اقتصادی
    موفق باشید


  • رضایی

    تاریخ : ۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    چند روز سقف درخواست ها شده صد نصف بیشتر درخواست ها مبدا خیلی دوره نه برای من میصرفه نه مسافر منتظر میمونه، واقعا اسنپ فک میکته با هر شرایطی رانتده حاضره کار کنه،باید بصرفه نیومدم سواری صلواتی بدم یا دور دور کنم


  • تهرانی

    تاریخ : ۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    آقایان اطاق فکر ،مگر راننده تعهد داده که هر سفری رو با هر مبلغ و فاصله زمانی و مکانی قبول کنه ؟وقتی فاصله راننده (خصوصا در اوخر شب)۸ دقیقه است یعنی راننده باید کیلومترها طی کنه برای ۱۵۰۰۰تومن؟یا سفر با مقصدی که راننده قصد داره برود ،تفاوت فاحش داره ،یا تقاضای سفر برای شهرستانه ،خب راننده باید سفری رو قبول کنه که عقلانی باشه ، شش ماهه مابه التفاوت بنزین رو واریز نکرده و هیچ امتیاز و حق و حقوقی برای راننده قائل نیست ،بعد دستور هم میده ،حالا هم برای قبول و یا عدم قبول سفر تایمر گذاشته ،که اگر دیر قبول کنی چنین و چنان ؟ با کمسیون ۲۵ درصدی و این کرایه های افتضاح و استهلاک ماشین و خطراتی که هم جانی و هم مالی ،بدون حمایت ،تنبه هم در نظر دارید ؟


  • ناشناس

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    وقتی که بنزین نمیدهید حداقل کمیسیون رو کمتر کنید اسنپ هر قانونی که وضع میکنه به نفع خودشه فقط دارن میکشن از راننده


  • مرتضی

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    یه نگاه ابزاری به راننده هاش داره،کرایه ها پایین پورسانت بالا سهمیه سوخت روهوا جدیدا پا رو فراتر گذاشته و محدودیت درخواست اعمال میکنه ولی این محدودیت که گذاشته به ضرر خودشه چون منه راننده که نمیشینم هر وقت دلش خواست درخواست سفر برام بذاره به محض اعلام محدودیت با رقیبش کار میکنم
    یه جورایی داره راننده هاشو دو دستی تقدیم رقیبش میکنه


  • مهدی

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    وقتی که زیر ساخت‌های اشتغال در ایران مشکل داره شرکت‌هایی مثل اسنپ میان سراغ قشر ضعیف و وامانده که برای گذراندن زندگی روزمره‌ خودشان لنگ هستند اونارو به بردگی می‌گیرند این تازه اول راهه بدتر از این هم میشه چون مشکلات زیاده وروز بروز بدتر هم میشه


  • مهدی

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    وقتی که زیر ساخت‌های اشتغال در ایران مشکل داره شرکت‌هایی میان سراغ قشر ضعیف و وامانده که برای گذراندن زندگی روزمره‌ خودشان لنگ هستند


  • آرش زخمی

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    بفرموده مردمان هرملتی به اندازه لیاقت زندگی میکنند


  • میثم ازتهران

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    واقعا اسنپ وتپسی به قشر راننده به چشم .. نگاه میکنند


  • امیر

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    الان من مدت سه سال است دارم با اسنپ کار میکنم و تا حالا هر سازی که زده من باهاش رقصیدم


  • فرشید

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    اگر ترتیبی می‌دادند که یکجوری رانندگان رو بنا به میل و خواست راننده بیمه کنند خوب میشد چون عملا راننده هیچ آینده ای بدون اینکه بیمه بشه نداره


  • هادیان

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    ما داخل اسنپ ۱۵۰ سفر نداریم لااقل در شیراز
    ۱۰۰ سفر داریم که فقط ۵۰ سفر اولویت داریم ۵۰ تا سفربعدش دیگه افتضاع


  • بتولی

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    اسنپ یعنی نون در آوردن برای راننده


  • رضا

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    من هیچ برنامه ای روی گوشیم ندارم و فقط با اسنپ کار میکنم….
    دمتون گرم ک مقاله بسیار منصفانه ای رو تنظیم کردید…
    مدیرانفقط ب فکر جیبشون هستن..
    این محدودیت هایی هم ک هر روز دارن اضافه می‌کنند در حقیقت تبر زدن ب ریشه خودشون رو نشون میده.تشکر


  • یدالله زاده

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    اینقدر ناشکر نباشید. نمیشه اسنپ مفتی بما خدمات بده که


  • بهنام

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    باسلام ضمن تشکر تاکسیهای اینتر نتیاز فریب ونااگاهی رانندگان از میزان مسافت وکرایه واقعی مسیر وبه اشتباه انداختن راننده اقدام به درخواست سفر مینماید،مثلا رامنده ای ک غالبا دریک استان یا شهرستان فعالیت میکند،زمانی که دو اسم مشابه در دو شهرستان ویا استان وجود دارد،وبرا راننده حرفه ای که قیمت واقعی سفر را میداند،قیمت مبدا نزدیکتر که قیمت معقول همان مقصد نزدیکتر بدون اشاره به شهرستان خاصی بر راننده مشتبه میسازد وراننده خیال میکند منظور از مقصد در شهرستانی کخ دران قرار دارد است ولی وقتی قبول میکند متوجه میشود که مقصد در شهرستانی دیگر است وبعضا،مبدا ومقصدها را مبهم میزند،وبیشتر راننده های تازه کار ویا شهرستانی به اعتبار اعتماد به درست بودن کرایه ها انرا قبول میکنن،مخصوصا برا شهرستانیها،که کار را از بومیها ربوده وشبها در خودروشان شب را تا صبح سر میکنن،البته برا انها اگه کرایه کم هم باشه ،هزینه ها در شهرستانهای دور افتاده ،کم هم هستش،وبه همین دلیل ممکنه کمی برایشان بصرفه.


  • امین

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    سلام و درود
    با قبول مسولیت می گم کاربا اسنپ فقط اگه با گاز کارکنید شاید گذر زمدگی تون بشه با سابقه دوسال کار در اسنپ می گم .


  • امین

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    درضمن وقتی راننده مجبوره بعضی از مسیرهای خطرناک که نمی توانی لغو کنی آیا اسنپ جواب گو هست


  • ناشناس

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    البته که قانونگذار باید نظر ودرصورت لزوم رایی صادر کنه ولی ) اگر در اسنپ شخصی دفاع ناحق کنه از اسنپ وخودش هم از اهالی قانونگذاری باشه ) نتیجه ای حاصل نخواهد شد


  • امید

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    رانندگان در کلانشهر های مانند تهران به شدت زیاده خواه شده اند و مسیری که یک تاکسی در آن ۷هزارتومن دریافت می کند را با هزینه ۵۰ هزارتومنی دریافت نمی کنند


  • امیر

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    اسنپ فقط واسه مسافر خوبه نه واسه راننده.. کرایه ها به شدت پایینه و هزینه استهلاک بشدت بالا.. امسال چندین نوبت تورم داشتیم حقوق کارمندا و اداره کار تا حدی افزایش داشت ولی کرایه اسنپ اصلا افزایش نداشت.. واقعا به راننده ها ظلم میشه


  • روح آواره شب های تهران

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    اسنپ میاد کارفیکسو به شما معرفی میکنه، وقتی کارفیکس پولتونو خورد، اسنپ خوشو می‌کشه کنار و میگه کارفیکس به ما مربوط نیست.


  • وحید

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    واقعا فقط اسنپ سود میبره چون از کنسلی سفر هم پول میگیره


  • ستایش

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    من با اسنپ زن گرفتم
    با اسنپ ماشین مو نو کردم
    با اسنپ دارم زندگی می کنم
    نه تشکر می کنم
    نه گله
    کارکردن با مردم و یک شرکت قدرتمند همینه دیگه
    مشتری نباشه همه ما کشکیم دیگه
    همگی را به تفکر فرا میخوانم


  • ایوب

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    منم چند وقتی میشه سواری خریدم که با اسنپ کار کنم، و شروع ب کار هم کردم
    نه من از تک تک رانندگان عزیز اسنپ بپرسی ، هیچکدوم راضی نیستن از این وضعیت و فقط و فقط از روی مجبوری هست


  • مهدی

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    سلام خدمت همه دوستان!
    درخواست های عجیبی دارید وقتی طرف ۸ ساعت ترجیح میده تو خیابون ماشینش رو پارک کنه و تبلیغ جذب راننده کنه بجای رانندگی ، تکلیف شرکت مشخص میشه
    وقتی با این همه منابع کشور مجبوریم بریم اسنپ کار کنیم دیگه نباید اعتراضی داشته باشیم
    پس سخت نگیریم


  • بهرام

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    لطفا دوستان راهکار بدید تا قوانین اسنپ را بهتر بکنن. اینکه هی حرف میزنید و شروور میگید که نشد..البته اسنپ قوانین سختگیرانه خودش را داره چون مشکل نبود مسافر است والا راننده تا دلت بخواد زیاده…معلومه قوانین هوای مسافرها را باید داشته باشه والا تا الان کار اسنپ تموم میشد. لطفا سواد ندارید الکی ننویسید


  • محمد

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    از ماست که برماست


  • رسولی

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    راننده برو کارتو بکن کم حرف بزنید


  • حسین

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    سلام علیکم میخوام بدونم چرااسنپ به مشگلات ماراننده رسیدگی نمیشه من عیدازساوه مسافرآوردم ده دقیقه بعدازپیاده شدن متوجه شدم کرایه پرداخت نشده بیشتراز ده بارتیک گذاشتم بیشتراز ۱۰ بارتماس گرفتم الان ۶ ماه هست ولی هنوز رسیدگی نشده


  • امین

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    من دست فروشم و بساط عطر و ادکلن میکنم .دوروز کلا اسنپ نصب کردم و کار کردم دیدم واقعا نمیصرفه ۱۵ درصد کمیسیون پول سوخت و استهلاک ماشین .نهایت کمیسیون اسنپ باید ۵ درصد باشه مگه چکار میکنه ۱۵ درصد برمیداره خیلی ظلمه درحق راننده کرایه ها پایین اصلا به صرفه نبود همون دست فروشی بصرفه تره


  • وحید

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    ۴ سال اسنپ کار میکنم هیچی ندیدم ،فقط ماشین داغون شد


  • حمیدرضام

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    یادمه یه زمانی التماس میکردن تا مردم تو اسنپ ثبت نام کنن، الان که طاقچه بالا میندازن


  • جلال الدین

    تاریخ : ۶ - شهریور - ۱۴۰۲

    اینقد قر نزنید اگه کرایه کمه کار نکنید دیگه.مگه مجبورید اسنپ یا …کار کنید.کارگری بهتره بدون اصطهلاک


  • هومند

    تاریخ : ۵ - شهریور - ۱۴۰۲

    موقعی که اسنپ تازه شروع کرده بود، من آژانس بودم و با تبلیغ رفتیم اسنپ ،چقدر برای این شرکت من زحمت کشیدم تا به خیلیا در تهران معرفیش کردم ، بعد از همه اینها سر یه بحث با مسافر که حق هم با من بود ،منو بلاک دایم کردن…امیدوارم روزی برسه .. رو ببینم….انشالله


  • امین

    تاریخ : ۵ - شهریور - ۱۴۰۲

    من ۴‌تیکت شکایت ثبت کردم الان۳ماه میگذره هیچ کس پیگیری نکرده چندبتربه پشتیبانی کارشناس زنگ زدم اماهیچ جوابی ندادن که بدردمن بخوره فقط بلده قبل ازاینکه کرایه به حساب اسنپی مابیادسریع پورسانتشوکم کنه نیگه شما که اسنپ خودروهستین حق بردن خدماتی نداریدمن فقط یکبارسفرخدماتی رفتم نشکل پیش اومد زنگ زدم به اسنپ گفت نبایدسفرخدماتی میرفتی گفتم نمیدونستم گفت ما پیگیری نمیکنیم خوب اخه شماکه پیگیری نمیکنید چرا پورسانت میگیرین وقتیم جوابی ندارن میگن ازدست ما خارجه وتلفن قطع میکنن


  • غلامی

    تاریخ : ۵ - شهریور - ۱۴۰۲

    سلام دوستان فقط باید برگردیم به قدیم آژانس فقط


  • حسین

    تاریخ : ۵ - شهریور - ۱۴۰۲

    سلام.از وضعیت بد اقتصادی آیند داره سو استفاده می‌کنه.بعضیا برای امرار معاش مجبورن. کارکن.کرایه کم بنزین آزاد .اصطحلاک بالا کار کمیسیون بیست درصدی فقط فقط سوخت هست.من با اون دوستان که مجبورن برای خرج زندگی کاری ندارم بخدا کارگری از رانندگی بهتره


  • جاوید

    تاریخ : ۵ - شهریور - ۱۴۰۲

    اسنپ میگه در رابطه با مسائل مالی تیکت ثبت کنید وقتی تیکت ثبت میکنی یک پیام از پیش تعیین شده را واسه ما میفرسته، هیچ جواب درستی نمیده به راننده. و خیلی راحت جدیدا داره کلاهبرداری میکنه، پاداش روز ۲۰ و ۲۶ مرداد منو نداد. هر بار هم زنگ زدم بهشون گفتند پیگیری میکنیم. تپسی به مراتب خیلی بهتره فقط حیف که مسافر تپسی کمه.


  • مهرداد

    تاریخ : ۵ - شهریور - ۱۴۰۲

    اسنپ با این روش و اینجور رفتارها مطمعنا در کوتاه مدت صومات و زیانهای جبران ناپذیری را متحمل خواهد شد.