چاپ کد خبر: 104224
25 بهمن 1401

لابیاپلاستی چیست و چطور انجام می شود؟

امروزه انجام انواع جراحی زیبایی در ایران و جهان به امری رایج تبدیل شده است. با این وجود، هنوز برخی از جراحی ها هستند که بسیاری از افراد اطلاعات اندکی در مورد آن ها دارند یا از وجود آن ها بی خبرند. لابیاپلاستی یا جراحی زیبایی واژن در ناحیه لابیا یکی از این جراحی های زیبایی است که در حوزه پزشکی زنان انجام می شود و طرفداران زیادی دارد. اما آیا شما به عنوان یک خانم اطلاعات کافی در مورد این جراحی دارید؟ آیا می دانید که لابیاپلاستی چیست و چطور انجام می شود؟ اگر تصمیم به انجام این جراحی گرفته اید، آیا می دانید که باید به کدام جراح زیبایی زنان مراجعه کنید و یا بهترین جراح لابیاپلاستی  را چگونه انتخاب کنید؟

در این مطلب سعی داریم تا به طور کامل به معرفی جراحی لابیاپلاستی بپردازیم و با جزئیات این عمل آشنا شویم.

آشنایی با آناتومی دستگاه تناسلی بانوان

شناخت بخش های مختلف واژن می تواند به شما کمک کند که با انجام بررسی های ساده در خانه به راحتی بفهمید که آیا به لابیاپلاستی نیاز دارید یا خیر. به همین دلیل قبل از آن که به سراغ ارائه توضیحات کامل جراحی لابیاپلاستی برویم، ابتدا با نام چند بخش آشنا می شویم که آناتومی دستگاه تناسلی زنان را تشکیل می دهند:

11

انواع جراحی زیبایی واژن

جراحی های زیبایی تنها منحصر به صورت فرد نیستند. امروزه بسیاری از زنان برای افزایش اعتماد به نفس، بهبود روابط جنسی با شریک زندگیشان و همچنین رفع برخی مشکلات عملکردی اقدام به انجام جراحی های زیبایی واژن می کنند. مهم ترین عمل های زیباسازی و جوانسازی واژن عبارتند از:

عملی است که به منظور تنگ کردن و جوانسازی واژن انجام می شود. به دلیل زایمان طبیعی یا اثرگذاری عوامل ژنتیکی ممکن است فرد در هر سنی نیاز به انجام عمل واژینوپلاستی داشته باشد.

پرینورافی

پرینورافی که با نام پرینوپلاستی هم شناخته می شود، عملی است که روی ناحیه پرینه انجام می شود و شامل تنگ کردن این ناحیه و رفع آسیب آن می شود.

این عمل بر روی کلاهک کلیتوریس انجام می شود و پوست اضافه این ناحیه برداشته می شود. این کار می تواند در افزایش میل جنسی و همچنین راحتی و آرامش فرد تاثیر بسزایی داشته باشد.

لابیاپلاستی

این جراحی که برخی آن را لبیوپلاستی و لبیاپلاستی نیز می نامند، عملی است که برای زیبا کردن لبه های واژن و ایجاد تقارن بین دو سمت بیرونی آن انجام می شود. در ادامه این نوع عمل زیبایی واژن را به طور دقیق بررسی خواهیم کرد.

لابیاپلاستی (Labiaplasty) چیست؟

اگر شما اصطلاح لابیاپلاستی را بشنوید و در اینترنت به جست و جو در مورد آن بپردازید، احتمالاً با عبارت “جوانسازی واژن” مواجه خواهید شد اما در واقع همان طور که در بخش بالا خواندید، جوانسازی واژن اصطلاحی عمومی و گسترده است که شامل روش های گوناگون زیباسازی واژن می شود. و لابیاپلاستی یکی از این روش هاست.

لابیاپلاستی عملی است که برای کاهش اندازه و متقارن کردن لابیاهای واژن انجام می شود. لابیاهای واژن شامل دو نوع ماژور و مینور هستند که بزرگ بودن بیش از حد یا عدم تقارن میان آن ها می تواند فرد را به سمت انجام عمل لابیاپلاستی سوق دهند. این نوع جراحی زیبایی واژن به کمک چندین تکنیک پیشرفته و با توجه به وضعیت بیمار انجام می گیرد. این جراحی می تواند به همراه سایر عمل های زیبایی واژن مانند پرینورافی هم انجام شود.

تفاوت لابیاپلاستی با ختنه دختران

پیش از شروع کامل صحبت در مورد مزایا و معایب لابیاپلاستی و نحوه انجام آن، بهتر است که در شروع بحث تفاوت این دو مبحث را با هم بررسی کنیم. متاسفانه هنوز در برخی از مناطق کشور شاهد ختنه کردن دختران هستیم. به همین دلیل ممکن است برخی تصور کنند که لابیاپلاستی همان ختنه است، در حالی که چنین تصوری صحیح نیست.

در عمل لابیاپلاستی فقط بخش های زائد لابیا مینور برداشته می شود و شکل لابیا بدون هیچ گونه آسیب به عصب واژن زیبا می شود و مشکلات عملکردی آن تصحیح خواهند شد. اما در ختنه کردن دختران نه تنها لابیا مینور برداشته می شود بلکه کلیتوریس و قسمتی از لابیا ماژور نیز آسیب می بینند. ختنه علاوه بر این که به حس جنسی زنان آسیب می زند، باعث بدشکل شدن واژن هم می شود.

دلایل انجام لابیاپلاستی

زنان به چند دلیل اقدام به انجام عمل لابیاپلاستی می کنند. گاهی این عمل برای دستیابی به زیبایی بیشتر و افزایش حس اعتماد به نفس انجام می شود و گاهی نیز برای رفع مشکلاتی که باعث درد و ناراحتی فرد شده اند. بزرگ بودن لابیاها علت اصلی انجام این عمل است.

بزرگ بودن لابیاها باعث می شود که زنان در زمان انجام حرکات ورزشی، پوشیدن لباس های تنگ و شلوار جین، فعالیت های جنسی، دوچرخه سواری و سایر فعالیت ها دچار درد شوند. علاوه بر این، به دلیل شکل نامناسب ناحیه تناسلی، در زمان معاشقه احساس خجالت و ناراحتی دارند و به همین دلیل اعتماد به نفس خود را برای رابطه جنسی از دست می دهند. در ادامه به بررسی علل بزرگ شدن لابیا می پردازیم. یه طور کلی دلایل انجام جراحی لابیاپلاستی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • رفع تیرگی لابیاها
  • متقارن ساختن لابیاها
  • رفع مشکل انحراف ادرار
  • افزایش اعتماد به نفس برای برقراری رابطه جنسی
  • افزایش زیبایی ظاهری واژن و جوانسازی ناحیه تناسلی
  • از بین بردن درد و ناراحتی ناشی از بزرگ بودن لابیاها حین رابطه جنسی
  • رفع درد و ناراحتی هنگام پوشیدن شلوار تنگ، دوچرخه سواری و اسب سواری

این جراحی اگر توسط بهترین جراح لابیاپلاستی انجام شود، می تواند تمامی اهداف بالا را تحقق بخشد و به این ترتیب به فرد در داشتن زندگی بهتر و آسان تر کمک کند.

اهداف لابیاپلاستی1

علل بزرگ شدن لابیاها

بزرگ شدن لابیاها و نیاز پیدا کردن به انجام جراحی لابیاپلاستی علل مختلفی دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

بارداری و زایمان

بارداری و زایمان های متعدد مهم ترین علل تغییر شکل لابیا مینورها هستند. این موضوع به خصوص در افرادی مشاهده می شود که زایمان طبیعی داشته اند.

بارداری و زایمان با وارد آوردن فشار بسیار زیاد بر روی رحم و واژن می توانند باعث به وجود آمدن مشکلات ظاهری و عملکردی برای واژن شوند. درصد بالایی از افراد داوطلب انجام لابیاپلاستی را زنانی تشکیل می دهند که سابقه زایمان طبیعی داشته اند.

افزایش سن

لب های واژن زنان در طول زندگی آن ها رشد می کند و تغییرات آن در پایان دوران بلوغ به شکل نهایی خود می رسد. افزایش سن و ورود به سن یائسگی با تغییرات هورمونی همراه است و این تغییرات بر قسمت های مختلف بدن زنان از جمله ناحیه تناسلی آن ها تاثیرگذار است.

بعد از سن ۴۰ سالگی بدن زنان دچار افتادگی و چروک می شود. لابیاپلاستی به رفع مشکل ناشی از افزایش سن در ناحیه لابیا می پردازد و باعث جوانسازی این ناحیه می شود.

تغییر وزن مداوم و نداشتن وزن ثابت باعث بروز چین و چروک در ناحیه لابیاها و افتادگی لب های واژن می شود. افزایش و کاهش مکرر وزن هم یکی از موثرترین عوامل بر روی شکل واژن خانم هاست.

کاهش چربی بدن

افرادی که وزن کمی دارند یا به دلیل رژیم غذایی وزن زیادی را از دست داده اند و یا با افزایش سن، میزان چربی های بدن آن ها کاهش یافته، دچار شل شدگی لابیا و بروز چین و چروک در این ناحیه می شود.

هورمون ها نقش مهمی در حیات جنسی زنان دارند. تغییر اندازه و رنگ لابیا نیز ممکن است ناشی از تغییرات هورمونی باشد. زمانی که دختران در سن رشد قرار دارند، میزان هورمون های جنسی و لابیاهای آن ها بیشترین اندازه را دارد.

در دوران یائسگی میزان این هورمون ها کاهش می یابد و به کم ترین میزان خود می رسد. به همین دلیل اندازه لابیاها در این دوران بیش از هر زمان دیگری کاهش خواهد یافت.

مصرف داروهای هورمونی

همان طور که گفتیم، تغییرات هورمونی باعث تغییر شکل لابیاهای واژن زنان می شود. مصرف بعضی از داروها سطح هورمون های زنان را تغییر می دهد و به این ترتیب بر روی شکل لابیاهای آنان نیز تاثیر می گذارد.

به همین دلیل است که همواره بر روی عدم مصرف خودسرانه داروهای هورمونی یا قطع آن ها تاکید داریم. این اقدامات می تواند علاوه بر مشکلات عملکردی و داخلی، باعث بروز مشکلات ظاهری هم بشوند.

چه کسانی می توانند لابیاپلاستی انجام دهند؟

لابیاپلاستی برای تمام بانوانی که به دلایل ژنتیکی یا به دلیل تغییر شکل ناشی از افزایش سن و زایمان از شکل اندام تناسلی خود راضی نیستند قابل انجام است و این افراد می توانند با بهره گیری از مزایای این روش زندگی بهتر و راحت تری برای خود به ارمغان بیاورند. به صورت دقیق تر، این جراحی برای افراد زیر بیش از هر کس دیگری مناسب است:

  1. خانم هایی که به دلیل زایمان های متعدد شکل و فرم لب های واژن آن ها تغییر کرده است. در بسیاری از موارد، واژن این افراد دچار گشادی نیز شده است که در این صورت می توانند عمل لابیاپلاستی را همزمان با تنگ کردن واژن انجام دهد.
  2. اگر به دلیل بیرون بودن لابیا مینورها دچار عفونت مکرر می شوید یا نمی توانید ورزش مورد علاقه خود را دنبال کنید.
  3. افرادی که فرم لابیای آن ها همواره به صورت مادرزادی و از بدو تولد نامتقارن و غیرطبیعی بوده است.
  4. در صورتی که به دلیل کاهش وزن زیاد یا افزایش سن، لابیاهای واژنتان بزرگ و غیر طبیعی شده اند.
  5. اگر به دلیل بزرگ بودن بیش از حد لابیاها نمی توانید به خوبی در روند رابطه جنسی تحریک شوید.

چه کسانی بهتر است لابیاپلاستی انجام ندهند؟

برخی از خانم ها هستند که تصور درستی از دلایل درست انجام لابیاپلاستی ندارند و به همین دلیل اگر به بهترین جراح لابیاپلاستی برای انجام این عمل مراجعه کنند، پزشک به آن ها خواهد گفت که بهتر است فکر انجام لابیاپلاستی را از سر خود بیرون کنند. به طور کلی انجام جراحی لابیاپلاستی برای افراد زیر توصیه نمی شود:

خانم هایی که برای رفع مشکل خلا عاطفی با همسر خود تصمیم به این عمل می گیرند

لابیاپلاستی اگرچه باعث افزایش زیبایی ناحیه تناسلی و افزایش اعتماد به نفس می شود اما برای افرادی که دچار مشکلات عاطفی ریشه ای با همسر خود هستند و تصور می کنند با این عمل مشکل رفع می شود، عمل مناسبی محسوب نمی شود.

خانم هایی که باردار هستند

خانم هایی که در دوران بارداری قرار دارند بهتر است این عمل را به دو ماه بعد از زایمان موکول کنند. اگر پیش از بارداری و زایمان عمل لابیاپلاستی انجام داده اید و تصمیم دارید که زایمان طبیعی داشته باشید، هیچ مانعی وجود ندارد. این عمل برخلاف جراحی تنگ کردن واژن بعد از زایمان برگشت پذیر نخواهد بود.

خانم هایی که دارای زگیل یا تبخال تناسلی فعال هستند

زنانی که مبتلا به زگیل تناسلی یا تبخال تناسلی هستند نمی توانند هیچ گونه عمل زیبایی واژن انجام دهد تا زمانی که این مشکلات در آن ها درمان نشده باشد. در صورتی که شما به ویروس HPV مبتلا بوده اید، برای انجام لابیاپلاستی باید جواب منفی تست HPV خود را به همراه داشته باشید.

خانم هایی که عفونت واژینال و زخم فعال دارند

خانم هایی که دارای عفونت واژن فعال هستند یا زخم و جراحت روی واژن آن ها وجود دارد، باید ابتدا برای درمان این مشکلات اقدام کنند تا سپس بتوانند عمل لابیاپلاستی انجام دهند. بهترین جراح لابیاپلاستی کسی است که در صورت اطلاع پیدا کردن از وجود چنین مشکلاتی از انجام عمل خودداری کند و بهترین روند درمان را به شما پیشنهاد دهد.

خانم ها با سن خیلی پایین و سن خیلی بالا

لابیاپلاستی برای دخترانی که شکل واژن آن ها تکامل نیافته و نهایی نشده است، امکان پذیر نیست. معمولاً این عمل برای دختران بالغ قابل انجام است. همچنین زنانی که بیش از ۵۵ سال سن دارند، به دلیل این که زخم هایشان دیرتر بهبود می یابد و امکان بروز عفونت وجود دارد، نمی توانند این عمل را انجام بدهند.

تکنیک های جراحی لابیاپلاستی

در گذشته که لابیاپلاستی هنوز فراگیر نشده بود و کمتر کسی آن را انجام می داد، تنها یک روش برای آن وجود داشت؛ اما با پیشرفت علم پزشکی، تکنیک های جدیدی نیز برای این عمل استفاده شدند. در حال حاضر، این عمل توسط بهترین جراحان لابیاپلاستی با دو تکنیک متفاوت انجام می شود:

  1. روش برش خطی (Trim)
  2. روش وج (Wedge)
انتخاب این روش ها طبق تصمیم بهترین جراح لابیاپلاستی و بر اساس وضعیت اندام تناسلی شما انجام می شود. در ادامه به صورت دقیق تر با این روش ها آشنا خواهیم شد.

تکنیک تریم (Trim) در لابیاپلاستی

تکنیک Trim یا برش خطی اصلی ترین تکنیک جراحی لابیاپلاستی است که نتایج طبیعی تری را به همراه دارد. این تکنیک پرکاربردترین تکنیکی است که بهترین جراحان لابیاپلاستی آن را به کار می برند. در تکنیک برش خطی (Trim)، برای آن که لابیاها قرینه سازی شود، برش هایی به صورت منحنی ایجاد می شوند و مقدار مناسبی از لابیا مینور برداشته خواهد شد. در این تکنیک بخش های اضافه لابیا به مقدار مناسب حذف می شود که کناره های واژن قرینه سازی و هم اندازه شوند.

تکنیک وج در لابیاپلاستی

روش وج (wedge) برای خانم هایی توصیه می شود که لابیای آن ها بزرگ است اما اندازه کلیتوریس در آن ها کوچک است. در این روش ضخامتی جزئی از لابیاها برداشته می شود. این جراحی نسبت به تکنیک تریم نتیجه ای غیرطبیعی تر دارد. برش ها در این روش به صورت V شکل است و ممکن است که پارگی بعد از عمل لابیاپلاستی اتفاق بیافتد.

تکنیک تریم یا برش خطی بهترین روش برای جراحی لابیاپلاستی است زیرا نتیجه این عمل کاملاً طبیعی است، به حس جنسی زنان صدمه ای وارد نمی کند و علاوه بر زیباسازی و جوانسازی لابیاها، باعث رفع تیرگی ناحیه تناسلی هم می شود.

لابیاپلاستی با لیزر و بدون بخیه

برخی از متخصصین زنان توصیه می کنند که عمل لابیاپلاستی با لیزر انجام شود. اگرچه لیزر عمل را به صورت کم تهاجمی انجام می دهد اما نتیجه عمل به خوبی جراحی نیست و از ظرافت کافی برخوردار نخواهد بود. همچنین میزان تغییرات ایجاد شده در روند لابیاپلاستی با لیزر هرگز نمی تواند به اندازه اصلاحات بعد از جراحی لابیاپلاستی باشد.

امروزه خیلی از لیزرها در روند لابیاپلاستی استفاده نمی شود بلکه می توان از مزایای لیزرهای واژینال در درمان مشکلات و بیماری های زنانه از جمله خشکی واژن یا بی اختیاری ادرار کمک گرفت. یکی از این انواع لیزرها، آر اف هیگز می باشد که به کمک آن می توان عضلات ناحیه کف لگن را تقویت نمود و بسیاری از مشکلات خانم ها را برطرف کرد.

شنایی با مزایا و خطرات عمل لابیاپلاستی

به طور کلی جراحی لابیاپلاستی اگر توسط یک جراح خوب لابیاپلاستی انجام شود، عمل سخت و خطرناکی نیست و هیچ گونه مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند. اما اگر این جراحی توسط یک پزشک غیر متخصص انجام شود می تواند آسیب های خطرناکی به اندام تناسلی زنان وارد کند. در ادامه مزایا و معایب لابیاپلاستی را بررسی خواهیم کرد.

مزایا

  1. افزایش زیبایی ناحیه تناسلی
  2. افزایش اعتماد به نفس جنسی فرد
  3. رفع درد و ناراحتی در زمان برقراری رابطه جنسی که ناشی از بزرگ بودن لابیا است
  4. افزایش حس راحتی و آرامش فرد زمان پوشیدن لباس های تنگ یا شلوار جین
  5. عوارض

    درد، سوزش، تورم و خارش مختصر بعد از عمل جراحی طبیعی است و بعد از چند روز برطرف خواهد شد. اما اگر جراح، غیرمتخصص باشد، مشکلاتی از قبیل موارد زیر به وجود می آید:

    1. ایجاد هماتوم (جمع شدن خون)
    2. ایجاد نکروز بافتی در نزدیکی لبه های واژن که به دلیل عدم خونرسانی اتفاق می افتد
    3. درد مزمن که به دلیل تداخل عصبی اتفاق می افتد
    4. دیسپارونیا (درد هنگام رابطه جنسی)
    5. زخم شدن اطراف لابیا
    6. بروز عفونت ناشی از عدم مراقبت حین جراحی و بعد از آن
    7. نامناسب شدن نتیجه جراحی و غیرقرینگی لابیاها
    8. برداشتن غیراصولی و نامناسب لابیاها
    9. تشکیل فیستول

اقدامات قبل از عمل لابیاپلاستی

قبل از انجام عمل لابیاپلاستی، نکاتی لازم است که رعایت آن ها به داشتن یک جراحی خوب و بدون دردسر کمک خواهد کرد. برخی از اقداماتی که قبل از عمل لابیاپلاستی مورد انجام قرار می گیرند عبارتند از:

  1. قبل از انجام عمل، پزشک آزمایشی برای شما تجویز می کند تا اطمینان یابد که عفونت فعالی وجود ندارد. در صورتی که به عفونت های واژینال یا زگیل تناسلی مبتلا باشید، ابتدا باید این مشکلات درمان شود و سپس لابیاپلاستی انجام دهید.
  2. مصرف الکل و سیگار را از حداقل ۲ هفته پیش از جراحی قطع کنید. مواد شیمیایی موجود در این فرآورده ها می توانند روند بهبود را کند و در نتیجه دوران نقاهت را افزایش دهند.
  3. مصرف داروهای رقیق کننده خون اعم از داروهای شیمیایی، گیاهی و ویتامین ها را از ۲ هفته قبل عمل قطع کنید. ویتامین E، امگا-۳، چای سبز و آسپرین از جمله این داروها هستند. مصرف داروهای رقیق کننده خون باعث بروز خونریزی حین و بعد از عمل می شود.
  4. از آن جا که باید یک هفته منتظر بمانید تا جای بخیه ها جوش بخورند، به همین دلیل نمی توانید در این مدت استحمام کنید. لذا روز قبل از لابیاپلاستی حتما حمام کنید.
  5. شب قبل از عمل لابیاپلاستی نباید رابطه جنسی داشته باشید.
مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

لازم است که بعد از به انجام رساندن جراحی لابیاپلاستی حتماً موارد زیر را رعایت کنید تا نتیجه عمل مطلوب باشد:

ورم و احساس درد خفیف بعد از این عمل طبیعی است. مصرف مسکن های تجویزی به کاهش درد کمک می کنند. استفاده از کمپرس یخ و نوشیدن مایعات فراوان برای کاهش ورم بعد از لابیاپلاستی توصیه می شود.
بعد از عمل از استحمام طولانی و نشستن در وان یا شنا کردن خودداری کنید. باید تا حداکثر یک ماه بعد از لابیاپلاستی از قرار دادن واژن خود در معرض آب و رطوبت زیاد خودداری فرمایید.
بعد از جراحی لابیاپلاستی لباس های گشاد و نخی بپوشید تا هنگام تعویض آن ها دچار ناراحتی و مشکل نشوید. همچنین توجه داشته باشید که نباید به هیچ عنوان لباس زیر های تنگ بپوشید.
توصیه می شود که برای تسریع روند بهبودی و پیشگیری از بروز عفونت، تا ۲ ماه بعد از عمل از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.
اگر شاغل هستید، ممکن است پزشک توصیه کند که تا ۱ هفته استراحت کنید و از محل کارتان مرخصی بگیرید تا محل عمل به طور کامل بهبود یابد.
معمولاً توصیه می شود که بعد از عمل لابیاپلاستی برای برطرف شدن لخته های خون، به آرامی راه بروید. همچنین نشستن طولانی مدت و فعالیت های سنگین حداقل تا یک ماه ممنوع است.
توصیه می شود که تا بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی از دوچرخه سواری یا سوار شدن بر اسب بپرهیزید. چرا که نشستن روی زین اسب یا دوچرخه می تواند به واژن فشار وارد کند.
حداقل به مدت ۲ هفته بعد عمل لابیاپلاستی از استعمال سیگار و دخانیات بپرهیزید. نیکوتین موجود در این فرآورده ها دوران نقاهت را طولانی می کنند
در صورت بروز تب خفیف بعد از لابیاپلاستی، با نظر پزشک می توانید از داروهای تب بر مانند استامینوفن استفاده کنید. در صورت ادامه دار بودن تب با پزشک تماس بگیرید.
مصرف غذاهای سرشار از فیبر مانند میوه های و سبزیجات تازه توصیه می شود. مواد غذایی دارای فیبر مانع از بروز یبوست و فشار به لابیا می شوند.
در صورتی که تورم یا خونریزی مشخصی دارید یا دردتان شدید است و یا تب کاهش پیدا نمی کند، بلافاصله باید با جراح لابیاپلاستی خود تماس بگیرید.

تاثیر لابیاپلاستی بر ارگاسم زنان

ارگاسم خانم ها مسئله ای است که بسیاری از افراد به دنبال بهبود آن هستند. به گفته دکتر احمدی، جراح لابیاپلاستی در تهران، انجام این عمل می تواند تاثیرات مثبت و شگفت انگیزی بر روی میزان تحریک جنسی خانم ها حین برقرار رابطه داشته و در نتیجه بهبود وضعیت ارگاسم آنان شود.

استفاده از پد و نواربهداشتی بعد از جراحی لابیاپلاستی

متخصصان توصیه می کنند که برای خشک ماندن این ناحیه بعد از جراحی از پد روزانه غیرمعطر استفاده شود.

آیا بعد از جراحی لابیاپلاستی، میل جنسی کاهش می یابد؟

یکی از مهم ترین نگرانی های بانوان برای عمل لابیاپلاستی این است که با انجام عمل لابیاپلاستی، میل جنسی آن ها کاهش یابد یا نتوانند ارضا شوند. در این مورد باید گفت که بخش تحریک پذیر اندام تناسلی زنان، ناحیه کلیتوریس است که با انجام لابیاپلاستی فقط پوست اضافه آن برداشته می شود و هیچ تاثیری روی اعصاب واژن و میل جنسی ندارد. ضمن این که با برداشتن پوست اضافه و آویزان روی کلاهک،  برخورد با این ناحیه حین رابطه بیشتر می شود و در نتیجه تحریک پذیری افزایش می یابد. علاوه بر این، زیبا شدن اندام تناسلی با افزایش اعتماد به نفس همراه است و همین امر باعث افزایش میل زنان به رابطه جنسی خواهد شد و روابط زناشویی را بهبود می بخشد.

نظر بدهید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار