چاپ کد خبر: 144083
3 خرداد 1403
نماینده شیراز و زرقان اعلام کرد:

مدیران استان فارس که توان کار ندارند را سریعتر عزل کنید/وقت مردم را با این مدیران هدر ندهید

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه وزارتخانه ها و استاندار باید مدیرانی که توان و ظرفیت کاری ندارند و وقت لازم برای مسائل استان نمی گذارند را هر چه سریعتر و بدون تعارف کنار بگذارند؛ این اقدام از فرصت سوزی و هدر رفتن وقت مردم هم جلوگیری می‌کند.


به گزارش اول فارس ، جعفر قادری  با بیان اینکه سرعت انجام امور در استان فارس قابل دفاع و قابل قبول نیست، افزود: برخی از مدیریت های استان نگاه بلندمدت و دید کلان به موضوعات ندارند و درگیر اقدامات جزئی هستند این موضوع باعث می شود تا موضوعات کلی و کلان به حاشیه بروند.

نماینده شیراز و زرقان معتقد است مدیران استان کمتر از ظرفیت فعالان اقتصادی استان استفاده می کنند و انتظارات نمایندگان را آنطور که باید برآورده نکرده اند.

قادری با بیان اینکه به رغم تلاش های در حال انجام و دلسوزی های بعضی از مدیران اما این اتفاقات ره به جایی نبرده است، افزود: برخی مدیران در حد و اندازه استان فارس نیستند و به وظایف و مسئولیت های خود به خوبی عمل نمی کنند این موضوع باعث می شود تا نماینده به جای اینکه به دنبال طرح ها و اقدامات کلان استان باشد و تلاشش را برای گره گشایی امور ملی بگذارد؛ وقت خود را صرف موضوعات جزئی کند.

به اعتقاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه  موضوعات باید میان مدیران میانی و ارشد استان حل و فصل شود ؛ ارجاع موارد جزئی به  نمایندگان باعث می شود تا وقت زیادی از آنها گرفته شود و فرصتی جهت پرداختن به مسائل کلان و کلی که بر موضوعات استان تاثیر می گذارد نداشته باشند.

وی افزود: بسیاری از این ایرادات در سطح فارس به نبود نگاه بلند مدت مدیران باز می گردد؛ وجود نگاه کوتاه مدت و فعالیت های ریز و جزئی باعث شده است تا استان با چالش مواجه شود.

قادری معتقد است قطعا مدیرانی که ظرفیت کار و فعالیت ندارند باید جابه جا شوند و تصریح کرد: بسیاری از موضوعات به بودجه و اعتبار ربطی ندارد و بسیاری از چالش ها به شخص مدیران باز می گردد و برخی از آنها قصد ندارند تغییر کرده و مسائل استان را دنبال کنند.

نمایندگانی دوراندیش در مسائل جزئی با یکدیگر به اختلاف نمی خورند

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با بیان اینکه بخشی از عدم اتحاد نمایندگان فارس در مجلس به شخصیت نمایندگان بستگی دارد، گفت: نمایندگانی که دارای دید کلان نگر، دوراندیش، صاحب فکر واندیشه هستند قطعا در مسائل جزئی با یکدیگر به اختلاف نمی خورند.

قادری با بیان اینکه به رغم وجود اختلافات ریز و جزئی میان نمایندگان و بحث هایی در رابطه با بودجه منطقه ای اما این موضوع باعث دامن زدن به اختلافات میان نمایندگان نمی شود، بیان کرد: اگر نمایندگانی که در مجلس حضور پیدا می کنند صاحب فکر و اندیشه نباشند و نگاه کلانی به مسائل و موضوعات نداشته باشند و موارد را به منافع شخصی و حوزه انتخابیه معطوف کنند طبیعی است که اختلاف با دیگر نمایندگان پیدا کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه معتقد است مجموعه ادارات کل استان باید جهت استفاده از ظرفیت نمایندگان فارس اتحادی میان نمایندگان ایجاد کنند و به مسائلی که باعث اختلاف آنها می شود ورود پیدا نکنند.

وی تصریح کرد: بخشی از موضوعات و اتحاد میان نمایندگان به عقلای قوم ها و جریان های حامی نمایندگان بستگی دارد و این افراد باید بعد از انتخابات هم بتوانند ارتباطات میان نمایندگان را حفظ کنند و از ظرفیت های بیرونی که دارند جهت حل مشکلات و توسعه استان استفاده کنند.

قادری با بیان اینکه بزرگان قوم ها و جریانات باید با ورود به موقع اختلاف نظر ها را میان نمایندگان استان را حل کنند، گفت: ورود به موقع بزرگان و افراد جهت ریشه دار نشدن مشکلات میان نمایندگان نقش پررنگی در اتحاد میان نمایندگان دارد.

نماینده شیراز و زرقان تصریح کرد: دلسوزی هایی برای فارس توسط مدیریت ارشد استان وجود دارد اما باید مدیران تلاششان را جهت استفاده حداکثری از ظرفیت نمایندگان به کار گیرند.

به گفته وی اینکه عنوان می شود «اتفاق خاصی در استان فارس رخ نداده است» انصاف نیست؛ در حال حاضر طرح ها و پروژه هایی مانند خطوط ریلی شیراز- بوشهر، طرح انتقال آب، آزاد راه و بزرگراه ها فعال است و از طرفی موضوعات واحدهای صنعتی هم در حال پیگیری است.منبع:ایلنا

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

شیرازی جمعه , ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵

آره که شما و اقوامت رو بیارن در پستهای مدیریتی بنشونن ، بنازمت که یکبار پشت سر چپی ها سینه میزنی و یکبار پشت سر راستی ها ، یادم به پنکه وستینگ هاوس میفته وقتی اسمت میاد

بهلول جمعه , ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲

بنظرم اولین کاری که باید انجام بشه برخی از نمایندگان فعلی و قبلی که منافع خودشون رابرمنافع ملت ترجیح میدن وسواددرست حسابی هم ندارندوبامدارک کیلویی خودشون دکترومهندس جامیزنندسریع ترازهمه عوض بشن

سید اسماعیل سبحانی جمعه , ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۲۴

جناب قادری نفسش از جای گرم بلند میشه اگر خودشان توان مدیریت یک اداره کل را داشتند و پروژه ای را بدون بودجه لازم به پایان می‌رساند اینگونه بی محابا به مدیران نمی تاختند هرچند مدیران منتخب هم سواد و سررشته ای ندارند غرض زیرسوال بردن جناب قادری و منصوبان دولتی نیست اما شروع و پایان پروژه ها همیشه سیاسی بوده است مثلاً بعنوان نمونه عدم تمایل اتمام پروژه قره پیری توسط شهرداری شیراز

باهر پنجشنبه , ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹

در گزینش مسیولین ادارات معمولا مساله خودی و غیر خودی و خالص سازی و سفارشی و نور چشمی بدون در نظر گرفتن صلاح مردم و منطقه و مملکت و رعایت شایسته سالاری در نظر گرفته میشود و در واقع تحمیلی هستند و دانایی و توانایی و اگاهی و قدرت برنامه ریزی ندارند و تا قانونی در این رابطه تصویب نشود و شایسته سالاری حاکم نگردد همین اش هست و همین کاسه!!!

ناشناس پنجشنبه , ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲

سلام به نماینده محبوب شهرم.اقای قادری کمترمدیری پیدامیشه ک کارش روبدرستی انجام بده.بنده کارمندبازنشسته با۳ فرزند ۲ دختر و۱ پسرهستم که پسرم الان ۳۵ سالشه حدود ۱۰ سال هست که هرماه الکی وبدون اینکه بفهمم پول بیمه کم میکردن.باوجودیکه از۲۵ سالگی( اینم چون دانشجوبودن) بیمه ایشون قطع بود.ولی ۲ تادختردارم که ۳۷و۳۸ ساله ومجردهستند.ازپارسال فروردین درگیربیمه شدن دخترهام هستم ولی هنوزبیمه نشدن .سردرگمم پول کم میکنن ولی میریم درمانگاه میگن اسمتون روسایت نیست وبیمه نیستیدوتمام پول آزادمیدم.واقعا خسته شدیم ونمیدونم به کی روبیاریم فقط مارو سرمیدوونن.خواهشا وعاجزانه مدیران بی‌کفایت ونالایق روبررسی کنیدوعزل کنید.بالاخره باید از ی جایی برای ساخته شدن مملکت واصلاح امورمردم استارت بخوره. امیدوارم این استارت بدست شماباشد وپیگیری کنید

آخرین اخبار