چاپ کد خبر: 91367
11 مرداد 1401

مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس معرفی شد

آیین تکریم و معارفه مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با حضور رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای کشور برگزار شد و علیرضا راستیار به عنوان مدیر کل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس معرفی شد.

مدیر کل جدید راهداری فارس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: بیش از ۹۰ درصد از حمل و نقل کشور امروز در بستر راه‌ها و بخش حمل و‌نقل جاده‌ای صورت می گیرد‌.

به گزارش اول فارس ، علیرضا راستیار در مراسم نودیع ومعارفه مدیران سابق و جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس  با قدردانی از مجموعه بزرگ وزارت راه و شهرسازی کشور به خصوص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، افزود: امروزه ۹ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور سهم و دستاورد بخش حمل و نقل است،  بر همین مبنا ما باتفاق تمامی همکاران خدوم و ایثارگرمان در استان پهناور فارس تمام تلاش خود را  برای رشد و توسعه این استان در شاخص‌های حمل و نقلی به کار می گیریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس خاطرنشان کرد:  با تقویت فضای تعامل و همدلی با تمامی فعالان در این بخش و همچنین با همراهی مدیریت ارشد استان و سایر دستگاه‌های اجرایی به این مهم دست خواهیم یافت.

علیرضا راستیار با بیان اینکه  بخش راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای استان فارس امروز نیاز به دید توسعه‌ای دارید یادآور شد: آن هم توسعه جامع؛ به این معنا که اگر برای زدودن چهره محرومیت از بخش‌های دورافتاده به دنبال ساخت و توسعه راه‌های روستایی و فرعی هستیم نباید از توسعه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای غافل شویم و یا مقوله پر اهمیت ارتقا ایمنی در راه‌های شریانی مان را فراموش کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس تاکید کرد: اگر به دنبال نگهداری از ۵۰ هزار کیلومتر راه همسنگ به عنوان ارزشمندترین سرمایه زیرساختی استان هستیم، باید همزمان از سرمایه‌های انسانی و زیرساختی نیز در بخش‌های حمل و نقل کالا و مسافر نیز مراقبت کنیم و دایما به دنبال رشد و تقویت این بخش باشیم.

 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: بیش از ۸۰ درصد بار و مسافر کشور از طریق جاده ها جابجا می شوند.

BAS7425

داریوش امانی با اشاره به اینکه ایمنی به عنوان اولویت اصلی سازمان است بیان کرد: درحال حاضر ۲۲۱  هزار کیلومتر راه داریم که حفظ این سرمایه و مدیریت آن کار بزرگی است.

وی گفت: درحال حاضر  ۳ هزار همت ارزش راه های ما است که براساس شاخص های جهانی هزینه نگه داری راه ها چندبرابر است و ۳۵ هزار میلیارد تومان هزینه نگه داری راه ها است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم  اقدامات خوبی در خصوص ایجاد درآمدهای پایدار برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پیش بینی شده است، عنوان کرد:  تلاش شد تا با افزایش اعتبارات بحث هوشمندسازی، روکش، آسفالت، خط کشی و … در دستور کار قرار بگیرد.

امانی با اشاره به تلاش برای افزایش دورین ها در جاده ها  و توافق با پلیس برای تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه عنوان کرد:  تا پایان سال مناقصه برگزار می شود و جمع دوربین ها درحال حاضر ۲ هزار ۱۰۰ دوربین است که ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت و بنا شد که از منابع بانک ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به مسائلی که با آن روبرو هستیم و تحریم های ظالمانه بیان کرد: با همین شرایط سخت  رانندگان به عنوان سربازان گمنام اقتصادی در شرکت ها ودر بخش مسافر و بار عاشقانه کار کردند

وی با بیان اینکه  سال ۹۸ جابجایی ۲میلیون و ۷۰۰ هزار  زائر در اربعین را داشتیم، عنوان کرد: امسال هم با تاکیدات مقام معظم رهبری و توافقات صورت گرفته پیش بینی می شود بالای ۵ میلیون زائر داشته باشیم و ۳۰۰ هزار زائر خارجی به ویژه از پاکستان داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از نقطه صفر مرزی متعهد هستیم که زائر برود و به سلامت برگردانیم، خاطرنشان کرد: این مهم با تلاش بخش مسافر و رانندگان محقق می شود لذا باید تلاش کرد تا مشکلات اقتصادی رانندگان برطرف شود.

امانی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد افزایش ترانزیت در سال گذشته داشته‌ایم، یادآور شد: همچنین تعاملات با کشورهای همسایه و مراودات اقتصادی و تجاری و مسافر بنا به فرمایش داشته ایم و در سه ماه امسال نسبت به پارسال ۳۵ درصد افزایش ترانزیت داشته ایم که هدفگذاری روی بحث ۲۰ میلیون تن است.

وی گفت: در موضوع سیل اخیر نیز نیروهای راهداری بر بازگشایی جاده ها مسیرهای روستایی و پاکسازی معابر کمک شایانی داشتند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به تکریم از مدیر سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس بیان کرد: افراد برمبنای شایسته سالاری در ستاد سازمان قرار می گیرند و کما اینکه در گذشته این ملاک رعایت شد، هم اکنون برمبنای شایسته گزینی در بدنه سازمان، مدیرکل جدید نیز انتخاب شد‌‌.


صبح امروز احداث و بهسازی ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی طی ۱۰۰ روز در استان فارس آغاز شد.

بر اساس این گزارش، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در روند این رخداد که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار فارس انجام شد هدف از اجرای این طرح را یکپارچه‌سازی و مرمت راه‌های استان با استفاده از هم‌افزایی توان عنوان کرد و اظهار داشت: در این عملیات از امکانات و ماشین‌آلات استان استفاده می‌شود.

علیرضا راستیار، افزود: در استان فارس ۱۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۲۷۰۰ کیلومتر راه فرعی، ۲۱۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۱۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح با هدف یکپارچه‌سازی راه‌های استان به ۴۵۰۰ تن قیر و اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد ریال نیاز داریم.

مدیرکل راهداری فارس افزود: طی این عملیات ۱۰۰ روزه ۳۷ پروژه به طول ۱۰۰ کیلومتر در نقاط مختلف استان اجرایی خواهد شد که به‌صورت هفتگی مورد رصد قرار می‌گیرد و در بازه زمانی یکم مردادماه تا ۱۰ آبان‌ماه انجام خواهد شد.

وی افزود: استان فارس ۳۷ شهرستان، ۹۷ بخش و ۱۲۰ شهر دارد که ۱۵۶ روستا به طول ۱۵۶ کیلومتر، دارای ۶ هزار و ۱۹۳ خانوار فاقد راه آسفالته است که در این طرح دیده شده‌اند.

راستیار، جذب حداکثری بودجه و اعتبارات، بسیج نیروها و افزایش توان خدمات رسانی و کمک به مناطق کم‌برخوردار را از مزایای این طرح عنوان کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

منصور چهارشنبه , ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۵:۰۹

تبریک می گویم.مرد توانمندی است.

محمدی چهارشنبه , ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰:۵۷

راستیار بهترین گزینه برای این کار بود

سیامک چهارشنبه , ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰:۵۶

سیاهپور رفت؟ البته این راستیار از معاونین کاری بود …خدا حفظش کنه

راهدار سه شنبه , ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰

سلام با آرزوی موفقیت برای مدیر جدید. لطفا عکسهای بیشتری بذارید

محسن راستیار سه شنبه , ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵

لطفا گزارش تصویری تودیع و معارفه را در سایت قرار دهید.

آخرین اخبار