چاپ کد خبر: 142542
17 اردیبهشت 1403

مردها فحاشی می‌کنند زنان از ورزشگاه رفتن محروم می‌شوند!

هدف هم کاملا مشخص است و در متن‌های یکسانی که این افراد به اشتراک می‌گذارند، دیده می‌شود: «اینکه باید جلوی ورود زنان به استادیوم گرفته شود تا دیگر شاهد چنین برخوردهایی نباشیم.»

روز سیاه فوتبال مردها فحاشی می کنند زنان محروم می شوند

روزنامه آرمان امروز در مطلبی با عنوان «روز سیاه فوتبال»  نوشت : ورود زنان به استادیوم ها بار دیگر محل مناقشه شد. در شرایطی که طی یکسال گذشته زنان و دختران توانستند پس از مطالبات چندین ساله خود و با همکاری برخی از نهادها از جمله وزارت ورزش، فدراسیون ها و… و البته فشارهای فیفا درهای استادیوم ها را برروی خود باز ببینند، حالا با چند اتفاق که از اتفاقات معمول در فضای استادیوم های ایران است و پیش تر در فضای مردانه استادیوم ها اتفاقات و خشونت های بسیار زیادی از جمله چاقو کشی، فحاشی و درگیری، کور شدن تماشاگران به دلیل پرتاب سنگ و نارنجک و… وجود داشته، حال با دو اتفاق برخی از جریانات سیاسی و تندرو در تلاش هستند که بار دیگر درهای استادیوم ها را برروی زنان ببندند. اولین اتفاق در بازی استقلال و آلومینیوم در اراک رخ داد و جرقه انتقادات از حضور زنان در استادیوم ها زده شد.

اولین زن جیمی جامپ فوتبال ایران، از فرط خوشحالی برد تیمش و دیدن حسینی کاپیتان استقلال از نزدیک، بی اراده و از سر عشق به فوتبال و باشگاه محبوش او را در آغوش گرفت و این موضوع باعث حواشی بسیار و محرومیت و جریمه ۳۰۰ میلیونی دروازه بان استقلال شد. همان طور که انتظار می رفت، جریان خاص پس از این صحنه شمشیر را از رو بست و خواهان برگزاری مسابقات بدون حضور زنان شد.

بازی سپاهان و پرسپولیس هم یکی از جنجالی ترین مسابقات فوتبال ایران در یک دهه اخیر است، با واکنش معمول و بنا به جو استادیوم آزادی و صحبت های آن طرفدار سپاهان مانند بنزین روی آتش عمل کرد و حالا برخی خواهان عدم اجازه ورود زنان به استادیوم هستند!. در همین زمینه روزنامه کیهان نوشت که «در بازی دو تیم پرسپولیس و سپاهان صحنه‌هایی روی سکوها خلق شد که از شدت وقاحت قابل طرح نیست!.»

این در حالی است که این بازی از چند سال پیش در آزادی و نقش جهان قربانی گرفته؛ روحی و جسمی. از سرباز احمدی که چشمش را از دست داد تا همین چند وقت پیش که برخی هواداران به دلیل درگیری و سنگ‌پراکنی با سر و صورت خونین راهی خانه شدند.

سوال اینجاست که مردان تا کنون فضای فرهنگی و آرامی را در استادیوم های ایجاد کرده بودند که حالا انتظار دارید زنان آرام بنشینند و فقط فوتبال ببیند؟ آیا منکر تغییر جو و آرام شدن فضای استادیوم ها با حضور زنان نیستید که همه طرفداران را با یک چوب می زنید؟ اقدامات فرهنگی در استادیوم ها چه بوده که حالا انتظار داریم که فحاشی صورت نگیرد؟

از دو روز گذشته پخش تصاویر آن پیرمرد و درگیری‌ها به اضافه چند ویدیو از برخی هواداران که فحاشی می‌کردند در مقیاسی بسیار وسیع از طرف لشکر دلواپسان مجازی به صورت هماهنگ با هشتگ «روز سیاه فوتبال» در توییتر و اینستاگرام آغاز شده است و هم‌اکنون به‌شدت جریان دارد. این افراد می‌نویسند:«چقدر گفتیم نگذارید زنان به ورزشگاه بروند».

هدف هم کاملا مشخص است و در متن‌های یکسانی که این افراد به اشتراک می‌گذارند، دیده می‌شود: «اینکه باید جلوی ورود زنان به استادیوم گرفته شود تا دیگر شاهد چنین برخوردهایی نباشیم.» در این شرایط تعجبی نداشت که شورای تأمین استان مازندران اجازه ورود زنان به استادیوم ها را ندارد و بازی  پرسپولیس برابر نساجی مازندران در ورزشگاه وطنی، بلیت‌فروشی برای بانوان نداشت.

اعتمادآنلاین نیز روز یک‌شنبه،‌۱۶ اردیبهشت، در مقاله‌ای این گونه اقدامات را «پروژه جدید تندروها» خواند و نوشت: «اینکه بگوییم به نظر پروژه‌ای برنامه‌ریزی شده جریان دارد که می‌خواهد درِ استادیوم‌ها به روی زنان بسته شود نه توهم است، نه بدبینی.» اما وزیر ورزش نیز در بخشی از نامه‌ روز شنبه خود به رئیس فدراسیون نوشت: «شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌ها نیستیم و رفتار برخی هوادارنماها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت زن ایرانی را فراهم کرده است.»

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۲۳

این نقشه ودسیسه ازپیش تنظیم شده هست که تندروها پیاده کرده اند تاباز ازرفتن زنان ودختران عزیزوارجمند ایران به ورزشگاه‌ها جلوگیری شود.شک نکنید دستشون برای تمامی مردم روشده وکاملا بانقشه شومشان مردم آگاه هستند.کور خوندین

آخرین اخبار