چاپ کد خبر: 144255
6 خرداد 1403
خبری خوش برای اصلاح طلبان:

مسعود پزشکیان برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد

مسعود پزشکیان منتخب تبریز در انتخابات مجلس دوازدهم، رسما برای حضور در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.
به گزارش اول فارس ، پس از  مطرح شدن نام برخی چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب از جمله محمدرضا عارف و عبدالناصر همتی برای کاندیداتوری در انتخابات پیش رو، این بار نوبت مسعود پزشکیان بود که حضور خود در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری را رسما اعلام کند.

وی در گفت‌وگویی درباره انگیزه خود برای نامزدی در انتخابات آتی گفته است: قصدم از شرکت در انتخابات افزایش مشارکت مردمی و آوردن برخی افراد پای صندوق‌های رای در شرایطی است که این تصور در سطح داخلی و بین المللی در مورد ایران وجود دارد که مردم با صندوق‌ها قهر هستند.

به گفته پزشکیان، با حضور سلایق و افراد مختلف در شرایط دشوار کنونی می‌توان مشارکت در انتخابات آتی را افزایش داد آن هم در وضعیت دشوار کنونی که بدلیل فاجعه فقدان رییس جمهور به اجبار باید انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

پزشکیان همچنین عنوان کرده است که “حضور افراد و سلایق مختلف باعث باز شدن میدان رقابت و تغییر این نگاه می شود که در ایران تنها یک جریان حاکم است و به دنیا نشان می‌دهیم که با حضور مردم در میدان، رای آنها تعیین کننده خواهد بود”.

پزشکیان تصریح کرده است: آنچه که شخصاً دنبال آن هستم افزایش مشارکت است اما اگر بتوانیم با شخصیت های مختلف اصولگرا و اصلاح طلب مشورت کنیم و این جو تقابل در کشور را به تعامل تبدیل کنیم، ارزشمند خواهد بود چون زمانی موفق خواهیم بود که باهمدیگر مشارک و تعامل کنیم و میدان انتخابان میدان رقابت است و نه تعامل و آنچه تعیین کننده است سیاست های کلی نظام است که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است.

مسعود پزشکیان متولد  ۷ مهر ۱۳۳۳ در مهاباد، سیاستمدار اصلاح‌طلب و پزشک ایرانی است که هم‌اکنون به‌عنوان نمایندهٔ تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند و در ادوار‌های هشتم، نهم و دهم نیز حضور داشت. او در دوره دهم، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی بود و در دولت هشتم سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برعهده داشت.وی در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ با کسب رتبه دوم برای بار دیگر نماینده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی (حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو) گردید .

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار