چاپ کد خبر: 142210
14 اردیبهشت 1403

معرفی ۷ تا از بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۲۴

فیلم های ترسناک می توانند یک گزینه عالی برای سرگرمی در جمع های خانوادگی و دوستانه باشد.در ادامه این مطلب می خواهیم به شما ۷ تا از برترین فیلم ترسناک های سال ۲۰۲۴ را معرفی کنیم.اگر شما یکی از طرفداران این ژانر هستید پس این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

فیلم ترسناک 2024

۱-شنا در شب (Night Swim)

کارگردان: برایس مک‌گوایر
بازیگران: وایت راسل، کری کندن
امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۴۳ از ۱۰۰

خانواده‌ای در حومه‌شهر به یکباره متوجه می‌شوند استخر حیاط خلوتشان را ارواح تسخیر کرده‌اند.«شنا در شب» درباره یک استخر آدمکش است؛ فیلمی هم سرگرم‌کننده هم ترسناک. این فیلم در ژانر فراطبیعی ترسناک قرار می‌گیرد و بر اساس داستانی به همین نام اثر برایس مک‌گوایر و راد بلک‌هرست ساخته شده است. وایت راسل نقش یک بازیکن سابق بیسبال را بازی می‌کند که با خانواده‌اش به خانه‌ای جدید با استخری قدیمی آمده است. این استخر آرزوها را به واقعیت تبدیل می‌کند و در عین حال، جان هم می‌گیرد. فیلم فضای خاصی دارد که دائم از حالت احمقانه به ترسناک در رفت و آمد است. از آن دسته فیلم‌های ژانر وحشت نیست که طرفداران دوآتیشه داشته باشد. نه فقط به این خاطر که زیاد ترسناک نیست، بلکه به خاطر اندک ایده خوب و لحظات خاصی که دارد. به درد کسانی می‌خورد که هم فیلم ترسناک دوست دارند هم می‌خواهند سرگرم شوند. ولی شاید به‌یادماندنی نباشد. از ده، سه امتیاز به میزان وحشت فیلم «شنا در شب» می‌توان داد.

فیلم ترسناک 2024

۲-فیلم I Saw the TV Glow

کارگردان: جین شونبرن
بازیگران: جاستیس اسمیت، بریجت لاندی پین و ایان فورمن
ژانر: ترسناک و درام
میانگین امتیازات I Saw the TV Glow در  IMDB: ۶.۴

این اثر که در میان بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۴ قرار دارد، حول محور نوجوانی به نام اوون می‌چرخد. او در تلاش است تا با مشکلات زندگی در حومه شهر کنار بیاید و زندگی‌اش را پشت سر بگذارد. اما یک روز هم‌کلاسی‌اش، او را با یک برنامه تلویزیونی مرموز که آخرهای شب پخش می‌شود، آشنا می‌کند؛ برنامه‌ای که تصویری از یک دنیای فراطبیعی در زیر دنیای خودشان را نمایش می‌دهد. آن‌ها خیلی زود ارتباط قوی و نزدیکی را با این برنامه برقرار می‌کنند اما ناگهان به‌طور اسرارآمیزی متوقف می‌شود. در درخشش رنگ پریده‌ی تلویزیون، دیدگاه اوون از واقعیت شروع به ترک خوردن می‌کند؛ همین اتفاق باعث می‌شود تا مرز واقعیت کم کم برای آن‌ها محو شود. اما استون از جمله تهیه‌کنندگان این فیلم به شمار می‌رود. منتقدانی که این اثر را تماشا کردند، آن را دوست داشتند و رضایت ۹۱ درصدی را در سایت راتن تومیتوز ثبت کردند. آن‌ها این فیلم روانشناختی و درام را امیدوارکننده و جذاب خواندند.

فیلم ترسناک 2024

۳-آخر شب با شیطان (Late Night with the Devil)

کارگردان: کالین کایرنز، کامرون کایرنز
بازیگران: دیوید دستمالچیان، لورا گوردون، ایان بلیس، فایسال بازی، اینگرید تورلی، ریس اوتری، جورجینا هگ، جاش کونگ تارت
امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۱ از ۱۰۰

در یک اپیزود برنامه گفتگوی شب هالووین در سال ۱۹۷۷ مجری برنامه، جک دلروی جاه‌طلب، یک دختر ظاهراً جن‌زده را به برنامه دعوت می‌کند تا رتبه‌بندی را افزایش دهد.
در این شبه‌مستند بی‌نظیر ما داستان پشت صحنه قسمت پایانی یک برنامه گفت‌وگو دهه ۱۹۷۰ را دنبال می‌کنیم. برنامه روزهای نزولش را پشت سر می‌گذارد و مجری و تهیه‌کنندگان برنامه برای جذب مخاطب بیشتر تصمیم می‌گیرند در آخرین قسمت برنامه با شیطان ارتباط برقرار کنند. طبیعتاً همه‌چیز خوب پیش نمی‌رود. آنچه «آخر شب با شیطان» را تبدیل به فیلم خوبی می‌کند، این است که کاملاً موفق می‌شود حال و هوای سوژه‌اش را درست دربیاورد. همه‌چیز فیلم از صحنه تا حاضران در استودیوی ضبط برنامه درستِ درست است. مجری که نقشش را دیوید دستمالچیان خیلی خوب بازی کرده، با عصبیت و انرژی جیمی کارسون، مجری واقعی امریکایی، این زنجیر را خوب به هم محکم نگه می‌دارد. احساس واقعی بودنی که «آخر شب با شیطان» به مخاطب می‌دهد، آن را به تجربه‌ای تماشایی برای مخاطب تبدیل می‌کند. از ده، پنج امتیاز می‌گیرد.

فیلم ترسناک 2024

۴-فیلم It’s What’s Inside

کارگردان: گرگ جاردین
بازیگران: بریتانی اوگریدی، جیمز موروسینی و آلیسا دبنام-کری
ژانر: کمدی، ترسناک و اسرارآمیز
تاریخ نمایش: ۲۹ دی ۱۴۰۲ (جشنواره ساندنس)
میانگین امتیازات It’s What’s Inside در  IMDB: ۸.۵

یک مهمانی قبل از عروسی به یک کابوس وجودی تبدیل می‌شود؛ زمانی‌که یک دوست دور و نسبتا غریبه، با یک کیف مرموز ظاهر می‌شود. به‌عبارتی دیگر، این فیلم داستان اعضای یک مراسم عروسی را دنبال می‌کند که متشکل از دوستانِ کالج است. اما وقتی یک هم‌کلاسی قدیمی به این مراسم وارد می‌شود، تنش، ماجراهای عاشقانه و درنهایت هرج‌و‌مرج رخ می‌دهد و به اوج خود می‌رسد. این فیلم برای اولین‌بار در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و بعد از آن بلافاصله، نتفلیکس حق و حقوق پخش آن را خرید. درضمن قرار است این شماره از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۴، در ماه مارس در جشنواره جنوب از جنوب غربی (SXSW) به نمایش در بیاید. منتقدانی که این اثر را تماشا کردند، تا حدودی آن را دوست داشتند و تا این لحظه، ۲۱ منتقد رضایت ۷۶ درصدی خود را در راتن تومیتوز ثبت کردند.

فیلم ترسناک 2024

۵-ابیگیل (Abigail)

کارگردان: مت بتینلی-اولپین، تایلر جیلت
بازیگران: ملیسا باررا، دن استیونز، آلیشا ویر، کاترین نیوتون، ویلیام کتلت، کوین دورند، آنگوس کلاود، جانکارلو اسپوزیتو
امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۶ از ۱۰۰

گروهی آدم‌ربا دختر یک شخصیت قدرتمند را دستگیر می‌کنند و باید مراقب او باشند، تا زمانی که ابیگیل ماهیت واقعی خود را آشکار و تک‌تک آن‌ها را شکار می‌کند.
این فیلم خون‌آشامی جدید از کارگردانان فیلم «آماده‌ای؟» (Ready or Not) یکی از شگفتی‌های فیلم کمدی ترسناک سال ۲۰۲۳ بود. «ابیگیل» بر اساس و بازسازی فیلم محصول ۱۹۳۶ هیولاهای یونیورسال کلاسیک، «دختر دراکولا» (Dracula’s Daughter) ساخته شده است. فیلم داستان گروهی آدم‌ربا را روایت می‌کند که دختر یک آدم قدرتمند را بیست و چهار ساعت پیش خودشان نگه می‌دارند تا از پدرش باج بگیرند. از بخت بدشان، دختر خون‌آشام است. در صد و ده دقیقه مدت این خون‌آشام کوچولو برای آنکه این به ظاهر جانی‌ها را شکار کند، آن‌ها را به بازی می‌گیرد. فیلمنامه چفت و بست خوبی دارد اما نقطه قوت و برد فیلم گروه بازیگرانش است. «ابیگیل» بیشتر از آنکه ترسناک باشد، کمدی است. فیلم از ده، شش امتیاز می‌گیرد.

فیلم ترسناک 2024

۶-فیلم In a Violent Nature

کارگردان: کریس نش
بازیگران: رای بارت، آندریا پاولویک و کامرون لاو
ژانر: ترسناک، درام و دلهره‌آور
میانگین امتیازات In a Violent Nature در  IMDB: ۷.۳

«طبیعت نابخشودنی است.» اگر از علاقمندان فیلم Texas Chainsaw Massacre (کشتار با اره‌برقی در تگزاس) هستید، این مورد از بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۴ می‌تواند گزینه‌ی خیلی خوبی برای شما باشد. این فیلم اسلشرِ کانادایی برای اولین‌بار در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد و متاسفانه هنوز مشخص نیست که به‌صورت عمومی کی به نمایش درمی‌آید؛ اما خوشبختانه در سرویس استریم شادر نمایش داده می‌شود و اکران سینمایی ندارد. این فیلم یک قاتل بی‌سروصدا و ساکت را دنبال می‌کند که گروهی از نوجوانان در بیابان آنتاریو را مورد هدف قرار داده است؛ درحالی‌که وقایع عمدتا از دیدگاه قاتل مشاهده می‌شود. افرادی که این فیلم را تماشا کردند، آن را با سینمای آهسته که گونه‌ای از فیلم هنری محسوب می‌شود، مقایسه کردند. کریس نش برای ساخت این فیلم، از آثار ساخته شده توسط گاس ون سنت، مثل فیلم Gerry (جری)، فیلم Elephant (فیل) و فیلم Last Days (آخرین روزها) الهام گرفته است. نش همچنین از ترنس مالیک به‌عنوان کارگردان تأثیرگذار یاد کرد. منتقدانی هم که این اثر را تماشا کرده بودند، حسابی آن را دوست داشتند و امتیازات بالایی به آن دادند.

فیلم ترسناک 2024

۷-معصوم (Immaculate)

کارگردان: مایکل موهان
بازیگران: سیدنی سوئینی، آلوارو مورته، بندتا پورکارولی، دونا رومانو، جورجو کولانجلی، سیمونا تاباسکو
امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۶۰ از ۱۰۰

یک راهبه متعهد بعد از ورود به یک صومعه متوجه می‌شود که باردار است.فیلم «معصوم» در ژانر وحشت روانشناختی داستان یک راهبه بسیار متعهد آمریکایی را روایت می‌کند که مدتی کوتاه بعد از منتقل شدن به یک صومعه به شکل رازآلودی باردار می‌شود. طبیعتاً همه فکر می‌کنند که فرزند او عیسی مسیح است اما خودش احساس می‌کند چیزی شومتر و تاریکتر از معجزه دارد اتفاق می‌افتد. «معصوم» با فیلمبرداری زیبا و بازی خوب سیدنی سوئینی در نقش راهبه بیش از آنکه ترسناک باشد، عجیب و غریب و وهم آمیز است. ولی آن‌قدر خونریزی مرتبط با بارداری یا غیر آن دارد که بتوان در دسته بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۴ قرار داد. به میزان وحشت «معصوم» از ده، هفت امتیاز داده شده است.

فیلم ترسناک 2024

 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار