چاپ      کد خبر: 59551
12 تیر 1400

مقایسه مشخصات فنی مزدا ۳ تیپ ۳ و رنو اسکالا

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، مزدا ۳ تیپ ۳ با رنو اسکالا است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی مزدا ۳ تیپ ۳:
مزدا ۳ تیپ ۳، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۰۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۸۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده اتوماتیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۱ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم کنترل سرعت ، گرم کن صندلی ، برف پاک کن اتوماتیک با حسگر باران ، چراغ جلو با قابلیت روشن ـ خاموش اتوماتیک اشاره کرد.

معرفی رنو اسکالا:
رنو اسکالا، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۰۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۹۵ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۷۵۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده خودکار CVT استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به استاندارد آلایندگی EURO۴ ، فرمان متغیر برقی ، دارای بالاترین امتیاز استاندارد اروپا ۵ ستاره Euro Ncap ، فعال شدن اتوماتیک فلاشر‌ها در هنگام ترمز ناگهانی ، سنسور هشدار دهنده موانع عقب ، پشت سری ایمنی جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن ، پشت سری عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع در سه نقطه ، قفل مرکزی اتوماتیک در‌ها هنگام حرکت اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به برف پاک‌کن خودکار مجهز به سنسور باران ، سیستم استارت دکمه‌ای ، سانروف ، فرمان برقی فوق‌العاده نرم ، صندلی‌های چرمی ، گرمکن صندلی‌های جلو ، صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس ، آینه‌های جانبی برقی ، چراغ چشمک زن (راهنما) بر روی آینه‌های جانبی ، سیستم کمکی پارک خودرو (سیستم هشدار دهنده موانع عقب خودرو) ، سیستم مدیریت پیمایش ، سیستم کروز کنترل ، سیستم محدود کننده سرعت ، سیستم نمایش میزان باد لاستیک ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه ، چراغ‌های زنون همراه با شیشه‌شور چراغ است.

خودرو
مزدا ۳ تیپ ۳رنو اسکالا
کشور سازنده
ژاپنفرانسه
سال (طراحی)
۲۰۰۴۲۰۰۹
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۲۰۰۰سی سی۲۰۰۰سی سی
حداکثر قدرت
۱۴۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه۱۴۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۸۷ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه۱۹۵ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۴ دنده اتوماتیکخودکار CVT
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۹.۱ ثانیه۱۰.۴ ثانیه
حداکثر سرعت
۲۱۰ کیلومتر در ساعت۱۹۵ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۳۴۰ کیلوگرم۱۲۸۳ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۴۹۰ طول ، ۱۷۵۵ عرض ، ۱۴۶۸ ارتفاع۴۲۹۵ طول ، ۲۰۳۷ عرض ، ۱۴۹۱ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۶۳۹ میلیمتر۲۶۳۹ میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
۱۱.۵ لیتر در هر صد کیلومتر۱۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
۸.۲ لیتر در هر صد کیلومتر۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۵۵ لیتر۶۰ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۲یورو ۴
ترمز و پایداری
ABSABS ، EBA ، ESP
کیسه هوا
کیسه هوای راننده ، کیسه هوای جانبی ، کیسه هوای سرنشین جلوکیسه هوای جلو، جانبی جهت سرنشین جلو، پرده‌ای ، مجموعا ۶ کیسه هوا
سیستم صوتی
پخش CD و CD changer ، MP3سیستم صوتی Arkamys، ورودی USB و iPod

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار