چاپ کد خبر: 94476
21 شهریور 1401

مهم‌ترین نکاتی که برای تجربه یک اقامت امن در هتل باید بدانید

رزرو هتل امن

تعداد افرادی که این روزها به تنهایی سفرهای کاری یا تفریحی می‌روند بسیار افزایش یافته است. از این رو موضوع امنیت در طول سفر اهمیت زیادی پیدا کرده و بی‌توجهی به نکات به ظاهر جزئی می‌تواند شرایط را به ضرر این افراد رقم بزند. بنابراین اگر قصد دارید تنها سفر کرده و در هتل اقامت داشته باشید، این نکات را برای داشتن تجربه یک اقامت امن رعایت کنید.

در مورد موقعیت مکانی هتل تحقیق کنید

اینکه هتل شما در چه منطقه‌ای از شهر قرار گرفته، اهمیت بسیار زیادی دارد. بهتر است خوب تحقیق کنید که آیا آن منطقه برای مثال جهت رفت و آمد زنان تنها امن است یا خیر. برای نمونه اگر قصد رزرو هتل رامسر را دارید ببینید هتل در مرکز شهر قرار دارد یا بیرون شهر. به علاوه انتخاب یک هتل امن، بهترین اقدام پیشگیرانه برای هرگونه خطری است. در هنگام رزرو آنلاین هتل از جااینجاس این امکان را دارید که منطقه هتل خود را روی نقشه مشاهده کنید. برای مثال اگر قصد رزرو هتل مشهد را دارید و می‌خواهید برای زیارت به حرم بروید، روی هتل‌های نزدیک حرم همچون هتل اترک مشهد تمرکز کنید.

برای دیدن امکانات هتل ۵ ستاره بابا طاهر، لوکس‌ترین هتل همدان اینجا کلیک کنید

با هتل تماس بگیرید

فرض کنید هتل مورد نظر خود را در سایت انتخاب کرده و حتی توضیحات مربوط به آن را خوب مطالعه کرده‌اید. توصیه می‌کنیم قبل از رزرو هتل، با آن تماس گرفته و در مورد همه تدابیر امنیتی پرس و جو کنید. نگهبانان هتل، دوربین‌های امنیتی و اینکه آیا پذیرش در ۲۴ ساعت شبانه روز فعال است یا خیر؟ بسیاری بر این باور هستند هر چه یک هتل کوچک‌تر باشد، شما در آن احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. ضمن اینکه پرسنل هم به مهمانان اشراف خواهند داشت.

اتاق‌های طبقه اول را رزرو نکنید

دسترسی به اتاق‌های طبقه اول برای غریبه‌ها بسیار راحت‌تر است. بنابراین توصیه می‌شود حتی الامکان اتاق شما در طبقات بالاتر باشد، البته نه طبقات خیلی بالا! چون در صورت بروز حادثه دسترسی شما به خروج اضطراری دشوارتر خواهد بود. ضمن اینکه برخی مسافران با تجربه معتقد هستند که باید اتاقی را دور از خیابان رزرو کرد. به این معنا که اتاق روبه حیاط باشد؛ به ویژه اگر در طبقه پایین هستید.

شماره اتاق خود را علنی نکنید

می‌توانید از پذیرش بخواهید به جای اینکه شماره اتاق را بلند اعلام کند، آن را روی کاغذی برایتان یادداشت کند. برای کسی که نیت سوء دارد، دانستن شماره اتاق می‌تواند قدم اول باشد!

هتل امن

در طول پذیرش چمدان‌هایتان را از خود جدا نکنید

در هنگام چک این، حواس خود را جمع کرده و چمدان‌هایتان را از خود جدا نکنید. ممکن است کسی به فکر برداشتن یا حتی عوض کردن آن بیفتد. بنابراین توصیه می‌شود موقع انجام پذیرش چمدان‌ها را بین خود و میز قرار دهید.

اتاق خود را خوب چک کنید

بهتر است به محض رسیدن به اتاق و قبل از باز کردن چمدان‌ها، خوب اتاق را بررسی کنید. مطمئن شوید که قفل در، پنجره‌ها و حتی صندوق امانات اتاق خوب کار می‌کند. حمام، پشت پرده‌ها، درها و داخل کمدها را از قلم نیندازید. اگر در حین بررسی اتاق به مشکلی برخورد کردید، حتما آن را با پرسنل هتل در میان بگذارید.

خروجی‌های اضطراری را شناسایی کنید

به محض اینکه کار پذیرش خود را انجام دادید، چند قدمی را از اتاق تا نزدیک‌ترین خروجی اضطراری بروید. مسیر را خوب به خاطر بسپارید تا در صورت بروز حادثه گیج و سردرگم نشوید.

همیشه درب اتاق خود را قفل کنید

این نکته اهمیت زیادی دارد. پس سعی کنید آن را به یک عادت برای خود تبدیل کنید. هنگام ورود و خروج اطراف خود را چک کنید. به علاوه هرگز درب اتاق را به روی افراد غریبه باز نکنید. اگر کسی خود را یکی از پرسنل هتل معرفی کرد، با پذیرش تماس گرفته و از این موضوع مطمئن شوید. اگر هم کسی از خدمه برای انجام کاری وارد اتاق شد، تا زمان پایان کار وی، درب را باز نگاه دارید. ممکن است به دلایلی درب اتاق قفل نشود. در چنین مواقعی چیزی مانند یک صندلی را پشت در گذاشته و شیئی صدادار روی صندلی بگذارید. اگر کسی وارد اتاق شود، بیدار خواهید شد.

رزرو هتل امن در جااینجاس

وسایل با ارزش خود را به صندوق امانات لابی بسپارید

صندوق امانات اتاق‌ها تفاوت چندانی با صندوق امانات لابی ندارد. اما هتل‌ها در قبال صندوق امانات اتاق شما هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرند. از این رو توصیه می‌شود، مدارک و وسایل بسیار ارزشمند خود را در صندوق امانات لابی بگذارید تا مطمئن شوید که کسی مسئولیت آن را عهده دار است. شاید جالب باشد بدانید که برخی حتی مدارک مهمی چون شناسنامه یا پاسپورت خود را روی تخت رها می‌کنند. اگر نمی‌خواهید آن‌ها را در صندوق امانات لابی بگذارید، حداقل از صندوق امانات اتاق خود استفاده کنید!

از تردد در بخش‌های خلوت هتل خودداری کنید

اگر حس می‌کنید یک قسمت از هتل زیادی خلوت است، از تردد زیاد در آن خودداری کنید. برای مثال سالن غذاخوری در برخی ساعات زیادی خلوت است. حتی اگر منتظر تاکسی هستید، در لابی بمانید تا تاکسی برسد. بهتر است همیشه برای رفت و آمد از ورودی اصلی هتل استفاده کنید.

مزایای رزرو هتل با جااینجاس

همانطور که مشاهده می‌کنید موارد ظاهرا بی اهمیت می‌توانند اقامت شما را در هتل دچار دردسر کنند. پس بهتر است همه موارد را از همان ابتدا خوب مورد بررسی قرار دهید. در این مسیر جااینجاس نیز می‌تواند با شما هم مسیر شود. به این صورت که شما می‌توانید اطلاعات کامل هتل شامل آدرس، موقعیت مکانی در نقشه، فاصله از نقاط مهم شهر، قوانین هتل، امکانات و ویژگی اتاق‌ها و از همه مهم‌تر تجربه مسافرین قبلی هتل را مورد بررسی قرار دهید. در نتیجه تا اندازه‌ای از میزان امنیت هتل و محیط اطراف آن آگاهی پیدا خواهید کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به www.jainjas.com  مراجعه نمایید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مهرزاد دوشنبه , ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

تبلیغ بود یا یاداوری

آخرین اخبار