چاپ کد خبر: 142101
13 اردیبهشت 1403

مواظب باشید کد ملی و شماره تلفن شما را می‌فروشند!

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با تاکید بر اینکه مردم روی هیچ لینک پیامکی کلیک نکنند، گفت: شهروندان مراقب اطلاعات شخصی خود باشند و همه سودجویان به دنبال کلاهبرداری و خالی کردن حساب بانکی شهروندان نیستند.

111
به گزارش اول فارس، مدتی می‌شود که افراد سودجو قصد دارند به نحوی کد ملی یا شماره تلفن اشخاص را بدست بیاورند اما سوالی که مطرح می‌شود این است که این افراد با داشتن اطلاعاتی مثل کد ملی و شماره همراه شهروندان چه اقدام سودجویانه‌ای انجام می‌دهند؟

سرهنگ رامین پاشایی، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، در این باره گفت: افرادی که به دنبال کد ملی یا شماره تلفن شهروندان هستند، به نیت کلاهبرداری یا خالی کردن حساب بانکی افراد نیستند بلکه این اطلاعات را به شرکت‌ها و دیگر افراد می‌فروشند تا این شرکت‌ها با ارسال پیام‌های تبلیغاتی به افراد، برند خود را تبلیغ کنند و اطلاعات کامل‌تری نسبت به شهروندان داشته باشند.

وی ادامه داد: این افراد می‌توانند اطلاعات شخصی‌تری مثل سال تولد یا تاریخ ازدواج و وضعیت تاهل شخص را بدست بیاورند و باز هم آن را به فروش بگذارند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به این که بر روی هیچ لینک پیامکی کلیک نشود، اظهار کرد: شهروندان مراقب اطلاعات شخصی خود باشند.منبع:حیات

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار