چاپ کد خبر: 141897
11 اردیبهشت 1403

میزان وام ازدواج ایثارگران و نحوه ثبت نام آن در سال ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران مبلغ و نحوه دریافت وام ازدواج ایثارگران در سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.
میثم اروز، مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با حیات گفت: وام ازدواج براساس جزء یک بند ث تبصره ۱۳ قانون بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ شد.

مبلغ وام ازدواج ایثارگران در سال ۱۴۰۳

وی با اشاره به مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: وام قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره‌ بازپرداخت ۱۰ ساله است. اگر خانم‌ها و آقایان به ترتیب کمتر از ۲۳ و ۲۵ سال سن داشته باشند مبلغ وام آن‌ها ۳۵۰ میلیون تومان است.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: وام ازدواج ایثارگران براساس ماده ۵۰ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران نسبت به عموم مردم دو برابر محاسبه می شود. بنابراین اگر خانم ها و آقایان به ترتیب کمتر از ۲۳ و ۲۵ سال سن داشته باشند مبلغ وام ازدواج آنها ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود و اگر خانم ها و آقایان به ترتیب بیشتر از ۲۳ و ۲۵ سال سن داشته باشند مبلغ وام ازدواج آنها ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

میزان وام ازدواج ایثارگران و نحوه ثبت نام آن در سال ۱۴۰۳

درخواست وام ازدواج ایثارگران اینترنتی است

وی در مورد نحوه پرداخت وام ازدواج ایثارگران در سال ۱۴۰۳ به «حیات» گفت: زوجین ابتدا می بایست به سامانه بانک مرکزی مراجعه و درخواست وام خود را ثبت کنند.

اروز صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: بانک مرکزی استعلام وضعیت ایثارگری را به صورت وب سرویسی از بنیاد شهید و امور ایثارگران اخذ می‌کند. بنابراین ایثارگران لازم نیست به صورت حضوری به بنیاد شهید مراجعه کنند.

وام ازدواج ایثارگران به چه کسانی پرداخت می شود؟

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه کسانی مشمول وام ازدواج ایثارگری هستند؟ گفت: خانواده های شاهد، جانبازان، آزادگان و فرزندان آنها برای یک نوبت به میزان دو برابر وام ازدواج دریافت خواهند کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار