تارا خودرو سدان جدید گروه صنعتی ایران خودرو به حساب می آید که در رده سدان های متوسط و اقتصادی قرار می گیرد.
محصول جدید ایران در دو نمونه دستی و اتوماتیک روانه بازار خواهد شد که نمونه اتوماتی در بحث ظاهری رینگ های بزرگتری نسبت به نسخه دنده ای داشته و رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی بر روی آن نصب می شود.
پیشرانه ایرانخودرو تارا
برای تارا پیشرانهی EC5 ایرانخودرو انتخاب شده است که ۱٫۶ لیتری و تنفسطبیعی، مشابه TU5 است. این موتور از نظر قدرت و گشتاور، تفاوت چندانی با نمونهی مورد تأیید پژو فرانسه برای نسخه مونتاژ ایران ۳۰۱ ندارد. در بازار اروپا هم، موتور ۱٫۶ لیتری از سری PureTech برای پژو ۳۰۱ قابلسفارش است. اولین مدل تحویلی تارا ۱۱۰ اسببخار قدرت و ۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور خواهد داشت.
پیشبینی میانگین مصرف سوخت محصول جدید ایرانخودرو با بنزین تولید ایران مشکل است؛ اما پژو ۳۰۱ ساخت فرانسه با موتور مشابه ۶٫۶ لیتر بنزین استاندارد اروپا در ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند. اولین سری تارا استاندارد آلایندگی یورو ۵، جعبهدنده دستی ۶ سرعته خواهد داشت که بهتازگی ایرانخودرو معرفی کرده است. در آینده، این خودرو احتمالا با جعبهدنده خودکار و پیشرانه توربوشارژ ۱۶۵۰ سیسی موجود در دناپلاس نیز عرضه خواهد شد که ۱۶۵ اسببخار قدرت و ۲۴۰ نیوتنمتر گشتاور دار
پدرام
تاریخ : ۱۰ - خرداد - ۱۴۰۰
خودرو پژو ۳۰۱ موستانگ سمند تارااا?? ..مزخرف
.برن از شرکتای کره ای یاد بگیرن طراحی رو..هی دل غالف.
رضا
تاریخ : ۸ - خرداد - ۱۴۰۰
چقدشبیه رنو تالیسمان