چاپ کد خبر: 55222
7 خرداد 1400

نسخه سفارشی تارا محصول جدید ایران خودرو +مشخصات فنی و تصاویر

تارا خودرو سدان جدید گروه صنعتی ایران خودرو به حساب می آید که در رده سدان های متوسط و اقتصادی قرار می گیرد.

محصول جدید ایران در دو نمونه دستی و اتوماتیک روانه بازار خواهد شد که نمونه اتوماتی در بحث ظاهری رینگ های بزرگتری نسبت به نسخه دنده ای داشته و رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی بر روی آن نصب می شود.

تارا سفارشی 1
تارا سفارشی 2
گروه صنعتی ایران‌خودرو نامی پارسی را برای محصول جدید خود برگزیده است. در زبان پارسی، نام تارا به‌معنی ستاره است. این واژه ریشه ایرانی دارد و در برخی زبان ها نیز به‌معنی مردمک چشم و ملکه است. در کشورهای پارسی‌زبان، تارا برای نام‌گذاری افراد نیز استفاده می‌شود.
تارا سفارشی 3
تارا سفارشی 4

پیشرانه ایران‌خودرو تارا

برای تارا پیشرانه‌ی EC5 ایران‌خودرو انتخاب شده است که ۱٫۶ لیتری و تنفس‌طبیعی، مشابه TU5 است. این موتور از نظر قدرت و گشتاور، تفاوت چندانی با نمونه‌ی مورد تأیید پژو فرانسه برای نسخه مونتاژ ایران ۳۰۱ ندارد. در بازار اروپا هم، موتور ۱٫۶ لیتری از سری PureTech برای پژو ۳۰۱ قابل‌سفارش است. اولین مدل تحویلی تارا ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت.

پیش‌بینی میانگین مصرف سوخت محصول جدید ایران‌خودرو با بنزین تولید ایران مشکل است؛ اما پژو ۳۰۱ ساخت فرانسه با موتور مشابه ۶٫۶ لیتر بنزین استاندارد اروپا در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. اولین سری تارا استاندارد آلایندگی یورو ۵، جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته خواهد داشت که به‌تازگی ایران‌خودرو معرفی کرده است. در آینده، این خودرو احتمالا با جعبه‌دنده خودکار و پیشرانه توربوشارژ ۱۶۵۰ سی‌سی موجود در دناپلاس نیز عرضه خواهد شد که ۱۶۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور دار

تارا سفارشی 5
تارا سفارشی 6
تارا سفارشی 7
تارا سفارشی 8
تارا سفارشی 9
تارا سفارشی 10

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

پدرام دوشنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

خودرو پژو ۳۰۱ موستانگ سمند تارااا?? ..مزخرف
.برن از شرکتای کره ای یاد بگیرن طراحی رو..هی دل غالف.

رضا شنبه , ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲:۰۲

چقدشبیه رنو تالیسمان

آخرین اخبار