چاپ کد خبر: 2201
11 آذر 1397

نمرات پایه دوازدهم تا ۳۰ درصد در نتیجه کنکور تاثیر دارد

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌ پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبه سازمان سنجش آموزش کشور، نمرات پایه دوازدهم تا ۳۰ درصد در نتیجه کنکور ۹۸ دانشگاهها موثر است.

n83119205 72691833

به گزارش اول فارس به نقل از ایرنا، محمدمهدی مومنی روز شنبه در همایش مهندسی کنکور و تجلیل از برترین های کنکور سال ۹۷ دانشگاهها در تربت حیدریه افزود: تاثیر دروس عمومی در کنکور ثابت است اما دروس اختصاصی تاثیر شناور دارند.
وی اظهار داشت: اگر دانش آموزی در گروه علوم تجربی شرکت کند، تاثیر نمره درس زیست شناسی وی در کنکور ۳۰ درصد و نمره درس ریاضی ۱۵ درصد است و اگر در گروه ریاضی شرکت کند، تاثیر نمره درس ریاضی و فیزک برای او ۳۰ درصد و نمره درس زیست شناسی ۱۵ درصد می باشد.
وی گفت: از این رو داوطلبان کنکور دانشگاهها به هر میزان که در پایه دوازدهم تلاش کنند، نتیجه آن را در کنکور سراسری خواهند دید و در عین حال باید در نظر داشته باشند که این به معنی تاثیر معدل بر کنکور نمی باشد.
معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش تربت حیدریه نیز در این مراسم گفت: به فعلیت رساندن توانمندی ها و استعدادهای بالقوه، اتکا به خود و توکل به خداوند بهترین راهبردی است که معلمان می توانند در کلاس ها آموزش دهند.
سعید نیرویی با بیان اینکه موفقیت جامعه ما مرهون تلاش های معلمان است افزود: باید این مجاهدت ها را پاس بداریم.
وی اظهار داشت: در کنکور امسال دانشگاهها ۴۸ نفر از دانش آموزان تربت حیدریه رتبه سه رقمی کسب کردند که در بین آنها ‘علی عبدالله زاده’ رتبه اول رشته زبان انگلیسی و رتبه دوم رشته علوم تجربی را به خود اختصاص داد.
تربت حیدریه ۳۷ هزار و ۱۶۹ دانش آموز در ۲۷۲ آموزشگاه و هزار و ۶۳۷ کلاس دارد.
این شهرستان در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار