چاپ       کد خبر: 127739
16 آذر 1402

نگاه کنید| عجیب‌ترین درخت ایران که در دنیا لنگه ندارد

مروارید سبز ارسنجان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان ارسنجان می‌باشد، این تک درخت روییده بر یک تخته سنگ بزرگ است که به سنگ صبور نیز شهرت دارد.

به گزارش اول فارس ، مروارید سبز در ۴ کیلومتری شمال‌غرب (شمال جغرافیایی) شهرستان ارسنجان واقع شده است، که به صورت درخت بنه خود را بر روی صخره‌ای عظیم با ارتفاع تقریبی ۶ متر قرار دارد.

نکته ی جالب ماجرا در این است که درخت برای رساندن ریشه‌های خود به خاک ، میان صخره را در چندین قسمت شکافته و توانسته به مرور خود را به زمین متصل کند.این درخت بیش از صدها سال عمر دارد و مردم ارسنجان آنرا تک درخت نیز می نامند.

فیلم زیر را حتما ببینید

شهرداری ارسنجان قصد داشت که این شگفتی طبیعی را به مرکز شهر منتقل کنند اما به دلیل احتمال صدمه به ریشه و آسیب به آن این برنامه رد شد.

رییس منابع طبیعی شهرستان ارسنجان گفت: درخت بنه یا پسته وحشی که روی یک سنگ رشد کرده یکی از جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان است.
خسروانی افزود: ارتفاع این درخت و سنگ از سطح زمین ۱۱ متر است که ریشه‌های این درخت با شکاف سنگ از زمین، آب تامین می‌کند.
وی بیان کرد: مروارید سبز برای رساندن ریشه‌های خود به خاک، سنگ را شکافته و توانسته است به مرور ریشه‌هایش را به زمین متصل کند به همین دلیل مردم این شهرستان آن را نماد صبر و مقاومت می‌دانند.
رییس منابع طبیعی شهرستان ارسنجان گفت: مروارید سبز یا درخت بنه که در چهارکیلومتری شمال غرب این شهرستان قرار دارد با شماره ۱۱۶۸ به ثبت ملی رسیده است.

ارسنجان شهری ارسنجان در شمال شرق فارس و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد  که اطراف آن را جنگل‌های سرسبز بناب و کوه‌های زیبا و سربلند با مناظر حیرت‌آور احاطه کرده است و به علت کانال کشی آب در این جنگل‌ها در تمام فصول سال، آب در جنگل جاری است و به همین علت تفرجگاه مناسبی برای علاقه‌مندان و گردشگران است.

این درخت بدون شک می‌توان گفت یکی از جاذبه‌های مهم و جالب گردشگری شهرستان ارسنجان است. طبیعت اطراف مروارید سبز بسیار زیبا و سکوت آن مثال زدنی است. جالب است بدانید، این درخت به عنوان عجیب‌ترین درخت ایران شناخته شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس یکشنبه , ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

درود ، شبیه همین درخت در جاده بابامیدان ، گچساران نرسیده به پل بریم ، عین همین درخت داخل سنگی بزرگ رشد کرده

ناشناس پنجشنبه , ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

آب جنگل کلا خشک سده

حمیدرضا مولا پنجشنبه , ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

سلام… آقا کی گفته لنگه نداره؟!
در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری این درخت از جاده نقش رستم که بریم میرسیم به روستای بنی یکه که یک درخت بنه وسط یه سنگ بزرگ رشد کرده کاملا و دقیقا شبیه به همین درخت که حتی اسم روستای نزدیک به اون رو هم بنی یکه گذاشته اند

آخرین اخبار