چاپ کد خبر: 102971
8 بهمن 1401

هایفوتراپی صورت ؛ روشی نوین برای جوانسازی و کشیدن پوست

هایفوتراپی صورت ؛ روشی نوین برای جوانسازی و کشیدن پوست 10

مانند بسیاری از درمان‌های مبتنی بر انرژی، هدف هایفوتراپی (High-intensity focused ultrasound) این است که کمی آسیب کنترل‌شده به کلاژن پوست شما وارد کند. برای انجام این کار، هایفوتراپی امواج انرژی صوتی خود را به یک نقطه محدود می‌کند. این امواج مانند لیزر به سطح پوست برخورد نمی‌کنند، بلکه یک نقطه از پیش تعیین شده تا ۴.۵ میلی‌متر در زیر سطح پوست برخورد می‌کند. هدف هر تکانه‌ی هایفوتراپی این است که به عمق پوست ضربه بزند تا کلاژن را منقبض کند و در چند ماه آینده تشکیل کلاژن و الاستین جدید را تحریک کند که باعث سفت شدن بیشتر پوست می‌شود.

این فرایند می‌تواند این کار را در اعماق مختلف (۱.۵ میلی‌متر، ۳ میلی‌متر و ۴.۵ میلی‌متر) زیر سطح برای سفت شدن بیشتر انجام دهد. در ۴.۵ میلی‌متر زیر سطح پوست، هایفوتراپی می‌تواند به سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی (SMAS) برسد. سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی لایه‌ای از بافت عضلانی در صورت است که جراحان هنگام انجام لیفت صورت آن را دست‌کاری می‌کنند.

 

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی صورت ؛ روشی نوین برای جوانسازی و کشیدن پوست 3

هایفوتراپی یک روش درمانی برای جوانسازی و کشیدن پوست با امواج فراصوت است. هر بیمار و شرایط و آناتومی خاص خود را دارد، اما به طور خلاصه روش هایفوتراپی تقریباً روی همه جواب می‌دهد. این یک گزینه‌ی خوب برای افرادی با سن متوسط، افتادگی پوست و یا ران‌هایی است که خواهان سفت شدن و جوانسازی کلی پوست هستند، بنابراین پس از استفاده از این روش صورت به طور کلی برجسته و صاف به نظر می‌رسد.

از آن‌جایی که هایفوتراپی یک درمان یک‌باره است و نتایج آن می‌تواند حدود ۱۸ ماه دوام داشته باشد، اگر مطمئن نیستید که تزریقات برای شما مناسب است یا نمی‌خواهید کاری را با یک دوره انجام دهید، ممکن است اولین اقدام خوب برای اصلاحات باشد.

هایفوتراپی چگونه روی بدن کار می‌کند؟

برای بدن، هایفوتراپی را می‌توان برای هدف قرار دادن لایه چربی و از بین بردن سلول‌های چربی استفاده کرد، بنابراین برای کانتورینگ بدن بعد از بارداری یا برای استفاده در چربی شکم، بال‌های بینگو، ران‌ها و زیر باسن ایدئال است. پزشکان و بیماران آن را دوست دارند زیرا هم برای کاهش سایز و هم برای کاهش چربی مؤثر است و در عین حال پوست را سفت می‌کند.

عکس قبل و بعد هایفوتراپی

هایفوتراپی صورت ؛ روشی نوین برای جوانسازی و کشیدن پوست 8

هایفوتراپی صورت ؛ روشی نوین برای جوانسازی و کشیدن پوست 9

هایفوتراپی صورت

هایفوتراپی صورت اساساً یک لیفت صورت غیرجراحی یا درمان سفت کردن پوست صورت غیرتهاجمی است. هایفوتراپی صورت می‌تواند راهی عالی برای کند کردن روند طبیعی پیری باشد و یک درمان ایدئال برای سفت کردن پوست است.

این درمان متمرکز با امواج فراصوت بهتر از لیفت صورت با جراحی است. هایفوتراپی صورت برای درمان چین و چروک‌های صورت و افزایش سطح کلاژن در پوست عالی است. همچنین بهتر از لیفت صورت جراحی است زیرا لیفت صورت جراحی دردناک و پرهزینه است. درمان هایفو بدون درد است، هزینه آن بسیار کمتر از لیفت صورت جراحی است، و هیچ دوره نقاهتی وجود ندارد!

هایفوتراپی صورت چیست؟

درمان هایفوتراپی از انرژی اولتراسوند برای هدف قرار دادن سلول‌های زیر پوست شما استفاده می‌کند. امواج اولتراسوند سلول‌های پوست را گرم می‌کند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. افزایش تولید کلاژن، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد، پوستی سفت‌تر و پوستی محکم‌تر به شما می‌دهد و ظاهر خطوط و چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد.

انرژی اولتراسوند در ابتدا برای درمان تومورها استفاده می‌شد. در سال ۲۰۰۸، استفاده از این فناوری اولتراسوند برای اهداف زیبایی آغاز شد. این یکی از معدود روش‌های زیبایی است که توسط FDA تأیید شده است. به عبارت دیگر، کارکرد آن تضمین شده است. این یک جایگزین عالی برای جراحی است! ظاهری جوان‌تر خواهید داشت و پوست شما به مرور زمان بهبود می‌یابد.

چه نتایجی می‌توانم از هایفوتراپی صورت انتظار داشته باشم؟ چقدر طول می‌کشد تا نتایج را ببینید؟

نتایج هایفو زمان‌بر است. در حالی که بعد از درمان شاهد بهبودی خواهید بود، اما برای مشاهده نتایج کامل حدود ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد، زیرا پوست شما کلاژن بیشتری تولید می‌کند. پوست شما سفت‌تر و جوان‌تر خواهد شد.

خطوط و چین و چروک‌های ظریف با درمان هایفو کاهش می‌یابد، پوست جوان‌تر به نظر می‌رسد و پوست سفت می‌شود. با حفظ یک روتین عالی مراقبت از پوست، نتایج طولانی‌تر باقی می‌مانند.

به چند جلسه درمان هایفوتراپی صورت نیاز دارم؟

تعداد جلسات بستگی به وضعیت فعلی پوست شما دارد. هیچ رویکرد واحدی برای همه وجود ندارد. کسانی که علائم پیری بیشتری مانند افتادگی پوست دارند ممکن است برای رسیدن به اهداف مراقبت از پوست خود به درمان‌های بیشتری نیاز داشته باشند.

چه کسانی باید هایفوتراپی صورت انجام دهند؟

هایفوتراپی صورت ؛ روشی نوین برای جوانسازی و کشیدن پوست 5

درمان هایفوتراپی برای همه مناسب نیست! همیشه توصیه می‌شود با متخصص زیبایی یا متخصص پوست خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که درمان مناسب برای نوع پوست و مشکلات پوستی خود را دریافت می‌کنید.

کاندیدهای درمان هایفوتراپی ایدئال کسانی هستند که بالای ۳۰ سال دارند که درجاتی از پیری صورت دارند (شلی پوست خفیف تا متوسط، خطوط ریز و/یا چین و چروک). کسانی که درجات مشخصی از آسیب شدید نور خورشید یا پوست شل شده دارند، برای دیدن نتایج به جلسات بیشتری نیاز دارند. کسانی که مسن‌تر هستند و دارای پوست افتادگی زیاد یا آسیب شدید آفتاب هستند، احتمالاً کاندیدای ایدئالی برای هایفوتراپی صورت نخواهند بود.

عوارض ها‌یفوتراپی صورت

هایفوتراپی صورت ؛ روشی نوین برای جوانسازی و کشیدن پوست 1

هایفوتراپی به جای پرکردن زیر سطح پوست برای ظاهری حجیم‌تر یا خلاص شدن از شر پوست اضافی با جراحی، به بازسازی پوست کمک می‌کند.

از آن‌جایی که این روشی برای ارتقای فرآیند طبیعی‌ترمیم پوست است، نتایج به ماهیت و توانایی پوست شما برای بازسازی به خودی خود بستگی دارد. از این رو نتایج ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. هر چند با جراحی نتایج قطعی‌تر است. این بدان معنا نیست که هایفوتراپی روی پوست شما مؤثر نخواهد بود. برخی از افراد ممکن است از درمان خود سود بیشتری ببرند.

برخی از افراد ممکن است بلافاصله پس از درمان دچار تورم و قرمزی خفیف شوند. که معمولاً به سرعت ناپدید می‌شوند. ناحیه درمان نیز ممکن است به مدت یک هفته کمی حساس باشد.

هایفو برای شلی خفیف تا متوسط پوست مناسب است. اگر پوست خیلی افتاده‌ای دارید، می‌توانید سایر درمان‌های پوستی را در نظر بگیرید.

اثرات درمان صورت هایفو معمولاً حدود ۱۲ ماه ادامه دارد. پس از این مدت ممکن است برای حفظ بهترین نتایج به درمان‌های مکرر نیاز داشته باشید.

موارد منع مصرف هایفو

  • ایمپلنت‌های فلزی
  • اختلالات خونی
  • تزریق سیلیکون

تصاویر هایفوتراپی صورت

هایفوتراپی صورت ؛ روشی نوین برای جوانسازی و کشیدن پوست 7

هایفوتراپی صورت ؛ روشی نوین برای جوانسازی و کشیدن پوست 6

ها‌یفوتراپی غبغب

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد به خصوص با افزایش سن یا افزایش وزن با آن مواجه می‌شوند، چین و چروک صورت و شل شدن پوست است. این چین و چروک‌ها معمولاً به دلیل شلی پوست یا تجمع چربی در این ناحیه از جمله دور گردن ایجاد می‌شوند.

این مسأله روی شکل و زیبایی صورت تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که بسیاری از ما در نهایت تصمیم می‌گیریم از شر غبغب خلاص شویم. هایفوتراپی و کاهش وزن قرابت نزدیکی با یکدیگر دارند. به این ترتیب درمان هایفوتراپی برای غبغب، که به عنوان پیکرتراشی چانه با هایفوتراپی نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین درمان‌های موجود برای غبغب است که به ایمن‌ترین راه ممکن از شر این مشکل خلاص می‌شود.

در گذشته اولین گزینه‌ای که به افرادی که مشکل دو چانه داشتند توصیه می‌شد جراحی چانه بود. با این حال، ترس از جراحی، عوارض متعدد بیهوشی، و روند طولانی بهبودی، هم برای درمانگران و هم برای متخصصان زیبایی و هم برای افرادی که از این مشکل رنج می‌برند، مشکلات جدی بود.

درمان هایفوتراپی برای غبغب که در واقع زیرمجموعه‌ای از پیکرتراشی بدن با هایفوتراپی است، روش جدیدی است که برای جوانسازی پوست صورت استفاده می‌شود. این مقاله قصد دارد یک مرور کلی از درمان هایفوتراپی و چگونگی کمک به بلند کردن پوست و رفع چین و چروک و غبغب ارائه دهد.

درمان ها‌‌یفو‌‌تراپی غبغب چگونه انجام می‌شود؟

هایفوتراپی صورت ؛ روشی نوین برای جوانسازی و کشیدن پوست 2

قبل از انجام پیکرتراشی هایفوتراپی بر روی غبغب شما، متخصص این ناحیه را با دقت بررسی می‌کند تا مطمئن شود که درمان هایفو مناسب‌ترین درمان برای شما است. همچنین در طول فرآیند معاینه، پزشک اندازه‌گیری‌های دقیق برای کار و شدت امواج و همچنین تعداد جلسات مورد نیاز برای برداشتن غبغب با هایفوتراپی را تعیین می‌کند.

در روز عمل، باید سعی کنید با پوست تمیز و بدون آرایش به کلینیک بروید. درمانگر همچنین چانه و نواحی اطراف گردن را قبل از شروع فرایند هایفوتراپی به طور کامل تمیز می‌کند. سپس یک ژل مخصوص روی پوست چانه ریخته می‌شود.

این ژل شبیه ژل مورد استفاده در سونوگرافی است. پس از ریختن ژل، دستگاه هایفوتراپی روی گردن و چانه قرار می‌گیرد. شدت و مقدار امواج اولتراسوند با توجه به شدت یا ضخامت چربی زیر جلدی انباشته شده تنظیم می‌شود. این امواج مستقیماً به مناطق مورد نظر برخورد می‌کند و هیچ آسیبی به مناطق اطراف وارد نخواهد کرد.

هر جلسه درمانی هایفوتراپی غبغب اغلب بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد و نیازی به بیهوشی ندارد، زیرا پیکرتراشی غبغب با هایفوتراپی یک روش کاملاً بدون درد است.

 

هزینه ها‌‌یفو‌‌تراپی

هایفوتراپی صورت ؛ روشی نوین برای جوانسازی و کشیدن پوست 4

هزینه‌ی هایفوتراپی کل صورت در مناطق مختلف جهان به شرح زیر است:

  • سنگاپور: ۶ تا ۷ میلیون تومان
  • آمریکا: ۶ تا ۲۴ میلیون تومان
  • استرالیا: ۷ میلیون تومان
  • ترکیه: ۵/۳ میلیون تومان
  • کشورهای اروپایی: ۵ تا ۱۰ میلیون تومان

ها‌یفوتراپی در ایران، هزینه‌ی استاندارد یا محدوده‌ی معینی ندارد. به عنوان مثال در تهران، هزینه‌ی لیفت کامل صورت توسط دستگاه هایفوتراپی در کلینیک‌های معتبر، بین ۴ میلیون تا ۵ میلیون تومان است.

نظرات کسانی که ها‌‌یفو‌تراپی انجام داده اند نشان می‌دهد در شهرستان‌ها این هزینه پایین‌تر است؛ به دلیل تعداد کمتر مراجعین، دستگاه‌های قدیمی‌تر و همچنین تجربه و مهارت کمتر پزشک. این موضوعات باعث می‌شود که درمان ها‌یفوتراپی در شهرستان‌ها معمولاً کیفیت چندان خوبی نداشته باشند.

این مطلب فقط جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با یک پزشک مشورت کنید.

منابع: SelfologiSaba Medispa

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناهید خسروی نجف ابادی یکشنبه , ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱:۴۰

عضویت در سامانه روشی نوین

آخرین اخبار