چاپ      کد خبر: 79023
4 فروردین 1401

صدور هشدار سطح نارنجی برای استان فارس و تشدید بارش‌ها در برخی استانهای کشور

سازمان هواشناسی برای وضعیت جوی امروز و فردا چهارم و پنجم فروردین‌ در برخی استان‌های کشور هشدار سطح نارنجی صادر کرد. همچنین هواشناسی استان فارس وضعیت آب وهوای این استان را به شرح زیر اعلام کرده است:

هواشناسی استان فارس اعلام کرد: آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد شدید در مناطق شمالی استان است.

وزش باد شدید در برخی ساعات سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در استان می‌شود که احتمال خسارت به سازه و پوشش گلخانه‌ها و جدا شدن سقف‌های موقت، سقوط دکل‌ها و داربست‌های فلزی، شکسته شدن درخت‌های آسیب‌پذیر و کهنسال، اختلال در رفت و آمد به دلیل کاهش دید افقی، احتمال خسارت به تابلو‌های تبلیغاتی و خطر سقوط اجسام از ارتفاع و ساختمان‌ها به‌ویژه کارگاه‌های ساختمانی نیز وجود دارد.
آسمان استان فردا جمعه، صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد شدید در مناطق شمالی استان است.

نقشه‌های فعلی، سامانه بارشی در استان نشان نمی‌دهند و دما نیز در چند روز آینده تغییرات زیادی نسبت به چند روز گذشته نخواهد داشت.

در این گزارش آمده است: کمینه دمای امروز استان: صفاشهر و پاسارگاد با صفر درجه و بیشینه دمای دیروز استان: لامرد با ۳۷ درجه بالای صفر بوده است.

کمینه دمای امروز شیراز ۷ درجه بالای صفر و بیشینه دمای دیروز شیراز ۲۷ درجه بالای صفر بوده است.

در هشدار سازمان هواشناسی به تشدید سامانه بارشی در نیمه جنوبی اردبیل، ارتفاعات در استان‌های گیلان، غرب مازندران، قزوین، البرز، زنجان و تهران و همچنین لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، کولاک، برف در مسیرهای کوهستانی، مه و کاهش دید اشاره شده است.

تجهیز خودروها به وسایل ایمنی و گرمایشی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ در جاده‌های برف‌گیر و سوخت کافی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی به‌منظور برف‌روبی در گردنه‌های برف‌گیر، اجتناب از فعالیت کوهنوردی، توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها از توصیه‌های سازمان هواشناسی هستند.

افزایش گرادیان فشار، دیگر سامانه عنوان شده از سوی سازمان هواشناسی است که موجب خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها، آسیب به سازه‌های موقت مانند چادرها، گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی خواهد شد.

پنجشنبه در استان‌های اصفهان، مرکزی، قم، غرب یزد، شمال فارس و جمعه پنجم فروردین‌ در استان‌های قم، تهران، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، نیمه شمالی استان‌های فارس و کرمان شاهد این سامانه خواهیم بود.

در روزهای اعلام شده اجتناب از سفرهای جاده‌ای و مسیرهای شن‌خیز، استحکام سازه‌های موقتی، عدم تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و حفاظت از محصولات کشاورزی توصیه شده است.

همچنین در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما بین ۳ تا ۵ درجه پیش‌بینی شده و جمعه در شمال‌شرق دما بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۴۲

چقدرخوبه.این.روزها.بجابرف.بارندگی.بباره.برای.مجردها.نیست.که .پول.ازدواج.ندارن.ازاسمون.بباره‌خاک.که.میادسرمون.خوب.هم.بیادسرمون.بباره

ناشناس جمعه , ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۰۳

یعنی اگه عسل بکنند تو دهنتون ناشکرین بجای تشکر ک دارن اطلاع رسانی می‌کنند ما قوم بی شکر بی محتتی هستیم

عاشق باران پنجشنبه , ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

بادهم دیگه هشدارداره اخه.هشدارسطح قرمزبه استان فارس بدین برای خشکسالی وازبین رفتن مزارع وکشت دیم این روزها

آخرین اخبار