چاپ      کد خبر: 76687
12 اسفند 1400

هشدار سطح نارنجی هواشناسی ، بارندگی و وزش باد شدید در محور‌های ۲۴ استان

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی و وزش باد شدید در محور‌های ۲۴ استان، گفت: هموطنان از سفر غیرضروری پرهیز کنند.

به گزارش اول فارس ، سرهنگ احمد شیرانی در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محور‌های مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک روانی در جاده‌های کشور وجود دارد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از امروز پنجشنبه مورخه ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ تا روز جمعه مورخه ۱۴۰۰/۱۲/۱۳ بارش باران و برف، وزش باد شدید، رعدوبرق در جاده‌های استان‌های آذربایجان غربی، لرستان، شمال کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، خوزستان، فارس، سمنان، خراسان شمالی، البرز، تهران، مازندران، خوزستان، ایلام، غرب کرمانشاه، اردبیل، آذربایجان شرقی، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، قزوین، سیستان و بلوچستان و کرمان پیش بینی شده است.
او گفت: بر این اساس کاهش میدان دید در رانندگی، لغزندگی جاده ها، اختلال در تردد و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، پدیده غالب در جاده‌های این استان‌ها خواهد بود و شرایط متفاوتی ایجاد کرده است که در این شرایط وضعیت مناسبی برای مسافرت در جاده‌های کشور وجود ندارد.
سرهنگ شیرانی اعلام کرد: توصیه پلیس در این شرایط، پرهیز از سفر‌های غیرضروری است و در صورت ضرورت حتما رانندگان باید با پیش بینی و آمادگی لازم در جاده تردد کنند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: اطمینان از سالم بودن سیستم بخاری و برف پاکن ها، چراغ‌های مه شکن و همراه داشتن زنجیر چرخ تاکید می‌شود.
او افزود: شدت وزش باد باعث بروز پدیده گرد و غبار و کاهش میدان دید رانندگان شده و لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها احتیاط و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین‌تر از سرعت درج شده بر روی تابلو‌های مسیر است، رانندگی کنند.
سرهنگ شیرانی در پایان خاطرنشان کرد: در بررسی تصادفات چند روز گذشته در جاده ها، تخلف سرعت غیرمجاز و تجاوز به چپ از خط وسط راه از مهمترین علل حوادث بوده است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمد جمعه , ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

.. بابا بااین هواشناسی

آخرین اخبار