چاپ      کد خبر: 117193
6 مرداد 1402

هشدار هواشناسی به زارعان و باغداران استان فارس با ورود سامانه جوی جدید

اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد  کشاورزی نسبت  به  خسارت به محصولات و سازه های کشاورزی، رگبار باران، رشد ابرهای همرفتی، تشدید باران های فصلی همراه با رعد و برق، احتمال تگرگ و گاهی تند باد های شدید موقتی همراه با خیزش گردو خاک در جنوب، جنوب شرق و برخی مناطق مرکزی فارس هشدار داد.

مدیر کل سازمان هواشناسی فارس روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این سامانه فصلی بارشی امروز در جنوب شرق، برخی مناطق مرکزی به ویژه جنوب شرق استان گزارش شده است.

مسعود حقیقت افزود: همچنین این سامانه برای جمعه ششم مرداد ماه در همین مناطق ذکر شده پیش بینی شده است.

احتیاط در انجام عملیات کشاورزی

وی گفت: احتیاط در انجام عملیات کشاورزی در باغات و مزارع به علت وزش باد شدید، خود داری از محلول بپاشی و سم پاشی باغات و مزارع در زمان بارندگی، کنترل و جلوگیری از ورود روان آب به باغات و مزارع، انتقال محصولات برداشت شده به انبار و یا مکان های مسقف، لایروبی، اصلاح و پاکسازی آبراهه ها و کانال های انتقال آب مزارع و باغات توصیه می شود.

حقیقت تاکید کرد: تنظیم و مدیریت آبیاری باغات و مزارع ، خود داری از چرای دام ، عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه و مسیل ها، عایق بندی، مدیریت تغذیه و انتقال کندو های زنبور عسل به مناطق غیر آبگیر، مدیریت تغذیه آبزیان و جلوگیری از ورود روان آب به استخرها، عایق بندی سالن های پرورشی و بستن دریچه های گلخانه ها جهت جلوگیری از ورود باران از دیگر توصیه هایی است که باید رعایت شود.

پیشتر هواشناسی استان فارس، دوم مردادماه در اطلاعیه سطح زرد نسبت به احتمال جاری شدن روان آب، رشد ابرهای همرفتی ، رگبار پراکنده باران ، رعد و برق، برخورد صاعقه ، وزش باد شدید و احتمال تگرگ در ناحیه شرق ، جنوب و جنوب شرق فارس هشدار داده بود.

با عضویت در  کانالها زیر از اخبار اول فارس آگاه شوید

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

بی نام شنبه , ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸

دوباره انگور دونه زد و هر چی بارون زمستون نزد حالا یادش اومد که جبران بکنه????????????

ناشناس شنبه , ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

دوباره انگور دونه زد و هر چی بارون زمستون نزد حالا یادش اومد که جبران بکنه????????????

شریفی شنبه , ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

خدا نکنه همه محصولا خراب میشن مخصوصا انگور

ن جمعه , ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷

مگه واتساپ و تلگرام در کشور فیلتر و ممنوع نیست؟!… یا فقط برا ما بدبختها اینجوره و از ما بهترون همواره در این سایتها فعالیت دارند!؟!

آخرین اخبار